Вхiд
Головна / Суспільство

Чи потрібен Ужгороду розвиток велоінфраструктури?

3-11-2016, 09:30

Чи потрібен Ужгороду розвиток велоінфраструктури?


На таке просте запитання відразу ж дадуть однозначну відповідь десятки тисяч його мешканців, навіть тих, хто жодного разу в житті не сідав на велосипед. Звісно необхідність у розвитку є. Певні кроки вже приймалися попередньою владою міста, але далі фантомних рішень справа так і не дійшла. Були створені умовні велодоріжки...і все.
Так з чого починати? А починати потрібно з малого - з порозуміння між пішоходами та велосипедистами, з взаємоповаги та дотриманні правил, які дозволять безпечне співіснування та пересування вулицями міста.
Велосипедисти не прагнуть забрати у пішоходів місце чи якісь права, адже кожен ведосипедист є і пішоходом, а часто і водієм, тому ми бачимо ситуацію з усіх боків. А отже і пропонуємо явне компромісне вирішення усіх проблем, яке має задовільнити кожного з учасників руху в місті.
Спільнота "Uzhgorod Bicycle Culture" пропонує, можливо, єдиний правильний варіант вирішення цієї проблеми. Але для цього мають у таку ініціативу підключитися всі - як пішоходи, так і інші учасники руху.
Що ж ми пропонуємо?
Усі розуміють що облаштувати місто велосипедними доріжками за умови обмеження у часі, а тим більше за відсутності бюджетних коштів просто неможливо. Але це не означає що потрібно гальмувати те, що вже сьогодні можна починати розвивати.
Нещодавно багато "шуму" наробив дорожній знак біля пішохідного мосту у центрі міста. Знак забороняє рух на велосипеді по мосту. Але...є одне але - чи виконуються його вимоги? Ні. Чи вирішує він проблему? Також ні. Наші сусіди з міста Івано-Франківськ проходили через це. І вони раз і назавжди вирішили проблему. Давайте скористаємося їх досвідом, тим більше існуючі Правила дорожнього руху це дозволяють.
"Uzhgorod Bicycle Culture" пропонує у якості експерименту встановити дорожні знаки "пішохідно-велосипедна зона" – тим самим передбачивши рух і пішоходам, і велосипедистам. Також передбачений ще ряд знаків, які будуть спрощувати життя і пішоходам, і велосипедистам – тобто гарантуватимуть комфорт та безпеку усім учасникам дорожнього руху.
Що ж значить цей знак? Він дозволяє рухатися велосипедистам у пішоходній зоні, але з обмеженням швидкості до 5 км/год. Пріоритет і надалі буде залишатися за пішоходами. Можливість оштрафувати тих, хто буде порушувати правила залишається. Мало того, більшість розсудливих велосипедистів буде дотримуватися вимог цього знаку, а це значить - права усіх учасників руху будуть збережені. Нагадаємо, сьогодні це можливо, єдина альтернатива, яка не потребує значних коштів. Окрім того такий експеримент дійсно наведе порядок та дасть можливість співіснувати дружньо.
Що це вирішує у перспективі?
Говорити про те, що велосипед здоровий та екологічний вид транспорту напевно зайве - це розуміє кожен. Окрім того він мобільний та зручний - а це хоч і не набагато, але таки розвантажує місто від автомобільного транспорту. Це також великий плюс для містян.
Такий змішаний тип руху присутній у багатьох європейських містах - він дозволяє їхати велосипедистам у пішохідних зонах та гарантує безпеку пішоходам.
Здебільшого у Європі велосипедистам дозволено їхати у пішохідних зонах. Адже європейці підтримують сталий розвиток транспорту і намагаються заохотити людей використовувати велосипеди.
Давайте спробуємо? Адже якщо ми будемо стояти на місці - нічого не зміниться. А ми можемо зробити наше місто кращим.
P.S. Закликаємо підтримати нашу ідею всіх, хто дочитав цей пост до кінця, як велосипедистів, так і пішоходів. Варто додати - саме наша спільнота 99% велозаїздів проводить за межами міста, але все одно бажає щоб місто розвивалося, а можливо і стало прикладом для інших.
Дорожній знак №4.14 ПДД України.

Uzhgorod Bicycle Culture
Чи потрібен Ужгороду розвиток велоінфраструктури?


коментарі
Залишити коментар
    Имя
    Почта
    оновити, якщо не видно коду