Вхiд
Головна / Суспільство

Одяг "із других рук" цієї зими буде зігрівати багатьох ужгородців

4-11-2016, 11:50

Одяг "із других рук" цієї зими буде зігрівати багатьох ужгородців


На головних вулицях Ужгорода можна побачити не лише вітрини магазинів із відомими брендами. Часто впадають у вічі й такі вивіски: «Планета секонд-хенд», «Євро-одяг», «Одяг із Європи» тощо – мережі магазинів уживаного одягу зростають. На вулиці Швабській уже десь п’ять «секондів», на проспекті Свободи – сім.

Навіть на «бутиковій» Корзо «пліч-о-пліч» розміщені три такі торгові точки. І з кожним місяцем їх стає в місті дедалі більше. Бо є попит…

Віднедавна помітна тенденція – магазини вживаного одягу винаймають торгові площі в історичних кварталах Ужгорода, в елітних, так би мовити, новобудовах. А оренда квадратного метра в районі Корзо, Петефі, Корятовича стартує від 500 гривень…

До відома: 80% уживаного одягу та взуття на Закарпаття потрапляє з країн Західної Європи, решту везуть зі США і Канади; товар, залежно від дати оновлення та його «люксовості», коштує від 7 грн. до шестисот за кілограм.

Яскрава вивіска, гучна музика, велика кількість покупців, зосереджені продавці й уважні охоронці – така картина вимальовується майже в усіх магазинах, що торгують уживаними речами. У кожному «секонд-хенді» – своя налагоджена система продажу й оцінювання товару.


«Магазин відкрився 6 років тому. Завозимо одяг із Європи: з Англії, Франції, Бельгії й Польщі. Речі замовляються залежно від сезону. Продаємо вбрання поштучно. Чоботи є за ціною від 250 грн. і до тисячі. Якщо якість дуже хороша або, наприклад, взуття – з крокодилячої шкіри, то, відповідно, й ціна буде суттєво вищою. Взуття зі звичайного матеріалу дешевше. Зимові куртки і пальта можна придбати за 450–800 грн., – ознайомлює з цінами продавчиня Неля в одному з магазинів на Швабській. – Щоб не залишався, не залежувався товар, робимо наприкінці кожного сезону відчутні знижки – взимку розпродається літнє вбрання навіть по одній гривні за річ. Від себе особисто додам: за тисячу гривень у секонд-хенді можна одягнутися повністю, починаючи від шкарпеток і закінчуючи верхнім одягом. Як бачите, відвідувачів у нас багато – всіх вікових категорій та соціальних статусів. Дуже добре беруть дитячий одяг. Часто робимо для наших клієнтів усілякі акції. Наприклад: купуєш три речі за 100 гривень – четверту отримуєш у подарунок.

У яких магазинах одягаюся я? Відколи тут працюю, то й тут, відповідно, купую речі. Одяг беру і для свого чоловіка».

У деяких магазинах уживаний товар продають поштучно, але більшість «секонд-хендів» пропонує купувати речі саме на вагу. Оновлюється асортимент у таких торгових приміщеннях щотижня. Інколи магазини пропонують окремі ряди з товаром за зниженими цінами. Вбрання і взуття, виявляється, буває двох видів: звичайне і «люкс». Ціна «звичайного» товару варіює залежно від того, коли було його оновлення, в межах від 7 грн. до 200 гривень за кілограм. Кілограм «люксу» оцінюється у 200–600 грн.

ЧИ БЕЗПЕЧНИЙ ОДЯГ ЗІ «СЕКОНД-ХЕНДУ» ДЛЯ ЗДОРОВ’Я?

«Раніше були обов’язковими спеціальні санітарні висновки, які мали документально підтвердити, що зношеність речей не перевищує 25%. Тепер перевіряють на наявність документа, який підтверджує, що одяг продезінфікований із дотриманням усіх норм, – пояснює Василь Петричко, начальник відділу безпеки середовища життєдіяльності управління державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Головного управління держпродспоживслужби Закарпатської області. – Цю процедуру проводять фахівці на внутрішніх митницях. Вони, здійснюючи документальний контроль, мають надати реалізаторам висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, що певна партія може бути ввезена на територію України. Навіть спідню білизну та простирадла можна купувати, адже одяг пройшов відповідну дезінфекцію і не загрожує здоров’ю людини».

ОДЯГАТИСЯ В «СЕКОНД-ХЕНДАХ» СОРОМНО?

За кордоном ставлення до «секондів» зовсім інакше. Америка і Європа набагато раніше стикнулися з проблемою перевиробництва та «переспоживання». Виробники одягу нав’язують суспільству бажання оновлювати гардероб ледь не щомісяця. Але потреба (та й можливість) щосезону купувати нові, дорогі речі є далеко не завжди, і далеко не у всіх.

Європейці й американці давно перестали «зустрічати людей по одежі». Менталітет суспільства змінився: у них престижно і важливо – вкладати гроші не в зовнішній вигляд, а в освіту, житло, подорожі.

В українців, окрім зміни життєвих цінностей, додалася ще одна причина відвідин магазинів уживаного одягу – фінансова. Справді, невелика зарплата, левова частка якої йде на харчі й оплату комунальних послуг, практично не дозволяє розкошувати.

– У звичайних магазинах дуже дорого. У «секонд-хендах» часто купую різноманітні речі. Придбаний одяг спочатку обробляю в розчині морської солі, а потім перу, – розповідає ужгородка Анна. – Ось сьогодні купила джинси для чоловіка – віддала за них 11 гривень. Маю власний секрет: відвідую такі магазини в останні, найдешевші, дні перед завезенням нового товару.

«ГУМАНІТАРНИЙ» ШОПІНГ

Є покупці, які фанатично відвідують магазини вживаного одягу щотижня в день оновлення товару. У такі дні рано-вранці, задовго до початку роботи, під магазином можна побачити довжелезні черги збуджених людей. Скуповують не тільки те, що потрібно, а й багато зайвого – під впливом ажіотажу чи дешевизни. Якщо поталанить, можна за кількасот гривень придбати майже нову (а деколи і справді нову) річ, вартість якої не менша ніж кількасот доларів.

27-річна ужгородка Тетяна каже: «Купую тут усе, що потрібно. Часто знаходила дуже хороші джинси, кофти, плаття».

Однак не всі можуть налаштуватися на довгі пошуки необхідних речей. Багатьом для цього не вистачає терпіння, як-от пані Еллі:

– До «секонд-хендів» ставлюся позитивно. Є речі, які не можеш знайти у звичайних магазинах, навіть якщо маєш гроші. Та рідко відвідую «секонди» через те, що не маю достатньо терпіння, аби шукати там потрібне».

Покупці зазначають, що великим плюсом магазинів уживаного одягу є не тільки доступність і низька ціна продукції, а й хороша якість та унікальність одягу. У звичайних магазинах нових речей певний товар надходить у багатьох екземплярах, відтак на вулицях міста можна зустріти з десяток людей, одяг яких буде того самого фасону й кольору. Для прекрасної статі це може виявитися навіть трагедією. Щодо одягу зі «секонд-хендів» така ймовірність практично нульова…

Жінки полюбляють шопінг у всіх його проявах. Жінка може піти до магазину по пальто, а повернутися з кількома сукнями, джинсами та футболками, так і не купивши пальта. Ситуація з чоловіками інакша: вони майже завжди знають, чого хочуть.

– Дуже рідко відвідую «секонд-хенди» – приблизно раз на півроку. В основному купую шорти і футболки. Чому так багато людей купує тут речі? Мабуть, причина тому фінансова. Хоча, думаю, якби зарплати українців були вищими, популярність таких магазинів не зменшилася би, – вважає 22-річний Георгій. – Тут можна знайти якісний одяг, особливо в перші дні після завезення нової партії.

Проте далеко не всі виявляють прихильність до магазинів уживаного одягу. Декотрі люди вважають бум «секонд-хендів» необхідним явищем, але самі купувати там речі відмовляються навідріз. До прикладу, мешканка Ужгорода Тетяна (22 роки):

– Я не відвідую «секонд-хендів», а купую одяг у звичайних магазинах. На мою думку, кожна річ має свою енергетику. Якщо це мій одяг, то це – мій одяг, а не чийсь чужий. Ніколи не знатимеш, хто перед тобою цю річ носив і яка доля її колишнього власника…

Отже, ставлення до «секонд-хендів» різне: хтось активно купує такі речі для всієї сім’ї, а хтось, через особисті переконання, уникає цього. Та більшість погоджується: магазини, де продають уживаний одяг, повинні існувати.

Хоч ціни з кожним роком і в «секонд-хендах» підвищуються, але, як показують спостереження, саме одяг «із других рук» буде цієї зими зігрівати багатьох ужгородців.

Яна ТЕГЗА


коментарі
Залишити коментар
    Имя
    Почта
    оновити, якщо не видно коду