Мін’юстом розроблено пакет проектів законів у сфері компенсації збитків жертвам від умисних насильницьких злочинів

A+ A- Щоб отримувати корисні матеріали, підпишіться на розсилку Підписатися
МІН’ЮСТОМ РОЗРОБЛЕНО ПАКЕТ ПРОЕКТІВ ЗАКОНІВ У СФЕРІ КОМПЕНСАЦІЇ ЗБИТКІВ ЖЕРТВАМ ВІД УМИСНИХ НАСИЛЬНИЦЬКИХ ЗЛОЧИНІВ Міністерство юстиції пропонує виплачувати компенсації у сумі близько 8 тисяч гривень родичам загиблих під час насильницьких злочинів. Про це на презентації звіту за результатами моніторингу імплементації Національної стратегії з прав людини заявив радник з правової реформи Консультативної місії Європейського Союзу Вадим Човган, передає кореспондент Центру інформації про права людини. Нагадаємо, відповідно до Нацстратегії (п. 1.4 Плану дій стратегії), Україна має ратифікувати підписану у 2005 році Європейську конвенцію про відшкодування збитків жертвам насильницьких злочинів. Для цього Мін’юст розробив законопроект “Про компенсацію збитків жертвам умисних насильницьких злочинів”. Однак у ньому передбачив максимальну компенсацію у п’ять прожиткових мінімумів. 

“Тобто у найгіршому випадку, у разі смерті, рідним вбитого виплатять десь 8 тисяч гривень. Суто на похорони”, — коментує Вадим Човган.

За його словами, компенсація за рахунок державного бюджету має сплачуватись тим українцям, яким не вдається стягнути компенсацію зі злочинців через відсутність у них коштів та майна або якщо злочинець невідомий.  “Засуджений може працювати у виправній колоній, але зарплату він отримує низьку і відповідно відраховує він постраждалому копійки. Це можуть бути 10 чи 20 гривень”, — пояснює він.  За даними керівника в’язничного відомства на Львівщині Михайла Дзюдзя, у 2016 році тільки у Львівській області цивільних позовів про відшкодування збитків від насильницьких злочинів було на 5,8 млн гривень. З цієї суми засуджені спромоглись відшкодувати лише 230 тисяч гривень.  Він нагадує логіку Конвенції, згідно з якою, якщо у правопорушників немає коштів, то держава має відшкодувати завдану шкоду її громадянам. Бо це вона відповідальна за те, що злочин стався. 

МІН’ЮСТОМ РОЗРОБЛЕНО ПАКЕТ ПРОЕКТІВ ЗАКОНІВ У СФЕРІ КОМПЕНСАЦІЇ ЗБИТКІВ ЖЕРТВАМ ВІД УМИСНИХ НАСИЛЬНИЦЬКИХ ЗЛОЧИНІВВадим Човган, радник з правової реформи Консультативної місії Європейського Союзу

“Десь хтось не допрацював – поліція, суд, тюрма чи навіть школа. Тому якщо у винного виявляється немає коштів, то відшкодувати завдане лихо має держава. Саме на такій ідеї засновується Конвенція. Так задумували її автори”, — пояснює він. 

Вадим Човган повідомив, що Консультативна місія ЄС запропонувала у законопроекті відшкодування сум за чеським досвідом, який поширений у країнах ЄС. 

“Якщо це тілесні ушкодження середньої тяжкості — 10 мінімальних заробітних плат. Зауважую, не прожиткових мінімумів. За тяжкі тілесні ушкодження максимально може бути відшкодовано 20 мінімальних заробітних плат. Якщо людину вбили — 30 мінімальних зарплат відшкодовують близьким”, — розповідає Вадим Човган.

Але, за його словами, Міністерство фінансів України блокує просування проекту закону про компенсацію потерпілим. 

“Якщо йти за максимальною сумою компенсацій всім потерпілим від насильницьких злочинів, які у нас були у 2016 році, то сума сягнула б 110 млн гривень. У середньому вийшло б 59 млн гривень.

Правда ці суми будуть більшими, якщо врахувати зауваження нашої Місії. Ми говоримо про 11 тисяч потерпілих від насильницьких злочинів у 2016 році. Більша частина з них мала б право на отримання компенсацій.

Але вони їх не побачать, якщо не буде цього закону”, — наголошує Вадим Човган.

Нагадаємо, затверджена у 2015 році президентом України Нацстратегія з прав людини була однією з вимог отримання безвізового режиму з ЄС. Документ визначає для усіх гілок влади завдання у сфері прав людини до 2020 року. 

За майже два роки впровадження Плану дій з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини повністю влада виконала лише 22% заходів цього плану. Ще 10% заходів – виконані частково.

Мін’юстом розроблено пакет проектів законів у сфері компенсації збитків жертвам від умисних насильницьких злочинів

МІН’ЮСТОМ РОЗРОБЛЕНО ПАКЕТ ПРОЕКТІВ ЗАКОНІВ У СФЕРІ КОМПЕНСАЦІЇ ЗБИТКІВ ЖЕРТВАМ ВІД УМИСНИХ НАСИЛЬНИЦЬКИХ ЗЛОЧИНІВ

Про це у своєму відеоблозі розповіла заступник Міністра юстиції Світлана Глущенко.

Вона повідомила, що в Україні існує декілька проблем, пов’язаних з виплатою компенсацій збитків жертвам від умисних насильницьких злочинів.

«В першу чергу, це значна кількість постраждалих осіб. Щороку в середньому в Україні таких осіб – понад  15 тисяч. Крім того, на сьогодні в Україні відсутній дієвий механізм такої компенсації, а також існує велика кількість кримінальних проваджень, де неможливо встановити особу злочинця», – зазначила Світлана Глущенко.

Зважаючи на це, Міністерством юстиції було детально досліджено досвід ряду європейських країн, в яких існують відповідні державні програми та функціонують державні фонди з компенсації. В першу чергу, це такі країн, як Німеччина, Австрія, Нідерланди, Естонія, Швеція.

За словами заступника Міністра, сьогодні в Україні існують всі передумови для розробки відповідної законодавчої бази.

Зокрема, у 2005 році наша держава підписала Європейську конвенцію про відшкодування збитків жертвам насильницьких злочинів.

Разом з цим, у чинному Кримінально-процесуальному кодексі та Цивільному кодексі передбачено право постраждалих осіб отримувати від держави відповідні компенсаційні виплати.

«Саме тому ми напрацювали шляхи вирішення цієї проблеми. В першу чергу, нам необхідно прийняти відповідний законодавчий акт про компенсацію постраждалим особам. Також створити державний фонд з компенсації та передбачити чіткий порядок і розміри компенсаційних виплат», – зауважила Світлана Глущенко.

Відповідно до поставлених завдань Міністерством було напрацьовано три законодавчі акти.

Це проект Закону України «Про ратифікацію Європейської конвенції про відшкодування збитків жертвам насильницьких злочинів», проект Закону України «Про компенсацію збитків жертвам умисних насильницьких злочинів», а також проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України, який передбачає створення Державного фонду компенсації збитків жертвам злочинів.

Відповідно до законодавчих ініціатив, особи, які матимуть право на компенсацію є: громадяни України; особи без громадянства, які постійно проживають на території України;  громадяни інших країн, які підписали Європейську конвенцію про відшкодування збитків жертвам насильницьких злочинів, і стали жертвами відповідних злочинів на території України; іноземці, що стали жертвами злочину на території України, які звернулися за міжнародним захистом та яким було надано притулок або тимчасовий захист на території України або які мають посвідку на постійне проживання; громадяни інших держав Ради Європи, які постійно проживають на території України.

Світлана Глущенко також пояснила, що збитками, які підлягають компенсації, в розумінні законопроекту є: втрата доходу через заподіяння постраждалій особі умисного насильницького злочину, яке завдало істотної шкоди її здоров’ю; витрати на лікування, реабілітацію, придбання або ремонт всіх необхідних допоміжних засобів для нормальної життєдіяльності людини та витрати на поховання.

Відповідний державний фонд, згідно із розробленим Мін’юстом законопроектом, буде наповнюватися в першу чергу завдяки коштами, які будуть скеровані від відбування покарань у вигляді штрафів і виправних робіт. Це кошти, які буде отримувати держава в порядку регресу і які були сплачені постраждалій особі, а також кошти судового збору, у разі, якщо судом було винесено вирок.

See also:  Виїзд неповнолітніх за кордон: як не порушити закон?

«Хочу зазначити, що відповідний проект, який розроблено Міністерством юстиції, був позитивно схвалений Консультативною місією Європейського союзу. На сьогодні Міністерством закордонних справ він скерований Президенту України для його направлення і внесення на розгляд Верховної Ради України», – підкреслила Світлана Глущенко.

Відео за посиланням: https://minjust.gov.ua/watch/videoblog-zastupnika-ministra-yustitsii-svitlani-gluschenko-pro-paket-proektiv-zakoniv-u-sferi-kompensatsii-zbitkiv-jertvam-vid-umisnih-nasilnitskih-zlochiniv

Джерело: https://minjust.gov.ua/news/ministry/minyustom-rozrobleno-paket-proektiv-zakoniv-u-sferi-kompensatsii-zbitkiv-jertvam-vid-umisnih-nasilnitskih-zlochiniv

Мін’юст у співпраці з ЄС розпочав створення фонду компенсації жертвам насильницьких злочинів | Євроінтеграційний портал

  • МІН’ЮСТОМ РОЗРОБЛЕНО ПАКЕТ ПРОЕКТІВ ЗАКОНІВ У СФЕРІ КОМПЕНСАЦІЇ ЗБИТКІВ ЖЕРТВАМ ВІД УМИСНИХ НАСИЛЬНИЦЬКИХ ЗЛОЧИНІВ Міністерство юстиції за підтримки ЄС розпочало роботу щодо створення фонду компенсації жертвам насильницьких злочинів.
  • Про це повідомляє прес-служба відомства.
  • На реалізацію положень схваленої Президентом України Національної стратегії з прав людини у співпраці з Консультативною місією Європейського Союзу Міністерством юстиції було розроблено проект закону, положення якого спрямовані на підвищення гарантій прав жертв умисних насильницьких злочинів шляхом надання їм державної соціальної допомоги у вигляді компенсаційної виплати.
  • Створення дієвого механізму реалізації компенсації збитків жертвам умисних насильницьких злочинів законів є досить актуальним питанням сьогодення, оскільки нині існуючий механізм відшкодування шкоди, заподіяної злочином, створює достатньо складну систему процесуальних відносин, пов’язаних з доказуванням характеру та розміру заподіяних злочином матеріальних збитків, що дуже часто не дозволяє отримати постраждалим від злочину належну грошову компенсацію.

Тобто, якщо органи розслідування не можуть забезпечити розкриття злочину та притягнення до кримінальної відповідальності винних осіб, потерпілі на невизначений час позбавляються можливості відшкодувати завдані їм збитки коштом порушників. До таких злочинів належать грабіж, хуліганство, тяжкі тілесні ушкодження, фізичне насильство, вбивство – зазначив директор Департаменту з питань правосуддя на національної безпеки Мін'юсту Олександр Олійник.

У країнах ЄС існує практика, що держава надає компенсацію через спеціальний компенсаційний механізм для потерпілих або фонд. З цих коштів постраждала особа і отримує кошти на лікування чи відновлення фізичного та психологічного стану.

Щоб змінити ситуацію, яка є зараз в Україні, Міністерство юстиції і підготувало цей проект закону. Варто відзначити, що даний проект був погоджений та підтриманий Консультативною Місією ЄС.

Після проведення Міністерством юстиції додаткових узгоджувальних консультацій з Міністерством фінансів щодо джерел формування державного фонду компенсації збитків жертвам злочинів проект закону буде поданий до Міністерства закордонних справ з метою подальшого внесення його на розгляд Президенту України та Парламенту.

Уряд створив Фонд для надання соцдопомоги потерпілим від насильницьких злочинів

12:50, 27 декабря 2019

Країна долучається до визнаної світової практики, заявив прем'єр.

Кабінет міністрів України створив Фонд для надання соціальної допомоги потерпілим від насильницьких злочинів. Про це повідомив Прем'єр-міністр України Олексій Гончарук на своїй сторінці у Telegram.

«За нашими розрахунками, лише торік від насильства в Україні постраждали 24 тисячі людей. Вони потребують посиленого захисту й допомоги. 

Україна долучається до визнаної світової практики.

До Фонду надходитимуть кошти від покарання у вигляді штрафів, а також судових зборів у разі ухвалення судом обвинувального вироку», — йдеться у повідомленні.

МІН’ЮСТОМ РОЗРОБЛЕНО ПАКЕТ ПРОЕКТІВ ЗАКОНІВ У СФЕРІ КОМПЕНСАЦІЇ ЗБИТКІВ ЖЕРТВАМ ВІД УМИСНИХ НАСИЛЬНИЦЬКИХ ЗЛОЧИНІВ

У Мінюсті повідомили, що проект закону України «Про відшкодування шкоди потерпілим від насильницьких кримінальних правопорушень» визначає підстави та умови, а також порядок відшкодування за рахунок держави шкоди, завданої внаслідок насильницьких кримінальних правопорушень, що посягають на життя та здоров’я фізичної особи.

Як зазначив Міністр юстиції Денис Малюська, потреба у відповідному законопроекті зумовлена значною кількістю постраждалих осіб (за статистикою їх понад 24 тисячі), відсутністю механізму компенсації збитків жертвам насильницьких кримінальних правопорушень та великою кількістю кримінальних проваджень, де не встановлено особу злочинця. Положеннями проекту закону пропонується гарантувати здійснення відшкодування шкоди з боку держави у випадках, коли внаслідок насильницького кримінального правопорушення завдані збитки здоров’ю фізичної особи чи заподіяно її смерть.

«Законопроектом передбачається запровадження нового механізму відшкодування збитків потерпілим від насильницьких злочинів. Зокрема, підлягатимуть компенсації збитки у зв’язку з втратою заробітку через заподіяння насильницьким кримінальним правопорушенням шкоди здоров’ю та понесенням витрат на медичну допомогу», — роз’яснив міністр юстиції.

Він зауважив, що відшкодування шкоди потерпілим від насильницьких кримінальних правопорушень передбачається за рахунок надходжень до спеціального фонду Державного бюджету України.

Фонд буде наповнюватися з коштів, що надходитимуть від відбування покарань у вигляді штрафів та виправних робіт, коштів, які були виплачені жертві у зв’язку з вчиненням умисного насильницького злочину та були повернуті у дохід держави у порядку регресу та судового збору у разі ухвалення судом обвинувального вироку.

  • «Прийняття проекту закону дасть можливість захистити законні інтереси громадян, що потерпіли від злочинних посягань на їхні конституційні права, та стане реальним кроком у напрямі утвердження України як соціальної та правової держави», — наголосив Денис Малюська.
  • Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що потерпілі від насилля зможуть отримати грошову компенсацію.
  • Додамо, суд призначив чоловіку покарання у вигляді двох місяців арешту за скоєння психологічного насилля. 
  • Також ми писали, що в Овідіополі Одеської області 36-річного чоловіка засудили через домашнє насильство.

Закон про домашнє насильство в Україні | Юридичний самозахист

Стаття актуальна на 2020 рік

Закон про насилля в сім’ї був прийнятий в Україні 6 грудня 2017 року. Називається він доволі заплутано, а саме: Закон України «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України з метою реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству над жінками та домашнього насильства і боротьбу з цими явищами».

Закон містить багато новел, і здавалося б, повинен посилити відповідальність за насильство в сім’ї як соціальну проблему, яке в Україні досягає чималих масштабів. Основна проблема полягає в тому, що для домашнього насильства характерний високий рівень невиявленості.

Дуже часто поведінка жінки, яка страждає від насильства, набуває характеру поведінки жертви. В силу різних факторів (страху, погроз, відчаю, звички, залежності, важкого матеріального становища) вона сама не в змозі звернутися за допомогою до правоохоронних органів.

Діти також повністю безсилі перед домашнім насильником, а очевидці-сусіди, знайомі, родичі, як правило, «тримаються осторонь» і не хочуть втручатися в чужі сімейні проблеми. Домашнє сексуальне насильство над дітьми – це страшний злочин, який ще складніше виявити, довести і зреагувати на нього, щоб захистити дитину.

Всупереч очікуванням, ряд нововведень закону про домашнє насильство в Україні не посилює, а навпаки послаблює відповідальність і вносить плутанину. Тому в деяких аспектах прийнятий закон можна навпаки вважати законом про декриміналізацію домашнього насильства, а не про посилення відповідальності, як було задумано.

See also:  Законодательство становится прогрессивным - украинцы смогут купить акции apple

У цій статті розглянемо основні нововведення, які вніс закон україни про насильство в сім’ї: якщо відбувається домашнє насильство, як захистити себе, яку заяву написати, яка відповідальність введена за домашнє насильство, зокрема насильство над дітьми в сім’ї в 2020 році.

Закон про насильство в сім’ї в Україні

Закон про насильство в сім’ї було прийнято в 2017 році, проте в більшій частині він вступив в силу з січня 2019 року, за винятком норми про обтяжуючі обставини, яка вступила в дію з 11 січня 2018 року.

Що ж це за норма? Пункт 6 статті 67 в новій редакції Кримінального кодексу України визнає одним з обтяжуючих обставин вчинення злочину щодо:

  • літньої людини,
  • інваліда,
  • людини в безпорадному стані,
  • людини, що страждає психічним захворюванням чи недоумством,
  • малолітнього (дитини до 14 років),
  • в присутності дитини.

Однак виникає ряд питань. Наприклад, якщо злочинцю невідомо про те, що людина є психічно хворою, ця обставина не буде вважатися обтяжуючою.

Така обтяжуюча обставина, як вчинення злочину в присутності дитини була введена для попередження насильства в сім’ї в присутності дітей, однак застосування цієї норми на практиці може виявитися необґрунтованим. Наприклад, якщо дитина не усвідомлювала, що в її присутності скоюється злочин, або коли вона стала випадковим свідком насильства, то ця обтяжуюча обставина не враховується.

Тепер до обтяжуючих обставин відноситься також вчинення злочину щодо чоловіка або дружини, у тому числі колишніх, а також осіб, з якими винний знаходиться (знаходився) в сімейних чи близьких відносинах. Хоча поняття «близьких відносин» також законодавчо не визначено.

Отже, незважаючи на такі істотні недоліки, ця норма вже діє.

Закон України про насилля в сім’ї

З прийняттям закону до Кримінального кодексу України була введена стаття про домашнє насильство – стаття 126-1 КК України. Проаналізуємо більш детально.

  • Ця стаття встановлює кримінальну відповідальність за умисне систематичне вчинення фізичного, психологічного або економічного насильства.
  • Постраждалим від цього злочину може бути один з подружжя або колишнього подружжя або інша людина, з якою винний перебуває (перебував) в сімейних чи близьких відносинах.
  • В результаті цих дій має настати хоча б один з наслідків:
  • фізичні або психологічні страждання,
  • розлади здоров’я,
  • втрата працездатності,
  • емоційна залежність,
  • погіршення якості життя потерпілого.

Слід зазначити, що введення такої норми в КК України може привести на практиці до багатьох проблем в її застосуванні.

По-перше, ця норма може породити небажану конкуренцію зі статтею 173-2 насильство в сім’ї КУПАП, яка передбачає адміністративну відповідальність за насильство в сім’ї (а як відомо, за одне й те саме правопорушення має настати щось одне з двох: або кримінальна або адміністративна відповідальність).

Адміністративна відповідальність настає за умисне вчинення будь-яких дій фізичного, психологічного чи економічного характеру, в результаті якого могла бути чи була завдана шкода фізичному або психічному здоров’ю потерпілої.

До таких дій відноситься: застосування насильства, що не призвело до тілесних ушкоджень, погрози, образи чи переслідування, позбавлення житла, їжі, одягу, іншого майна або коштів, на які постраждалий має передбачене законом право і т.д. Тобто якщо насильство не спричинило тілесних ушкоджень, то за такі дії притягнути можуть до адміністративної, а не кримінальної відповідальності.

У зв’язку з прийняттям закону про домашнє насильство може виникати плутанина з іншими злочинами, які передбачені КК України, зокрема: зі статтями 121, 122, 125 про тілесні ушкодження, 126 «Побої і мордування», 129 «Погроза вбивством», 195 «Погроза знищення майна »та іншими.

Крім цього, не до кінця зрозуміло те, за якими критеріями визначати настання таких наслідків, як емоційна залежність або погіршення якості життя, оскільки це оціночні поняття.

Відповідальність за примус до шлюбу за законом про насильство в сім’ї

Закон про насильство в сім’ї встановлює кримінальну відповідальність ще за один вид насильства – примус до шлюбу. Це один із злочинів проти свободи, честі і гідності людини, передбачене статтею 151-2 КК України.

Під зазначену статтю підпадають такі види злочинних дій:

  1. примус до вступу в шлюб,
  2. до продовження примусово укладеного шлюбу,
  3. до вступу в співжиття без укладення шлюбу,
  4. до продовження такого співжиття,
  5. примус до переїзду в іншу країну з однією з вищезазначених цілей.

Такі дії караються арештом на строк до 6 місяців або обмеженням чи позбавленням волі на строк до 3 років.

Кваліфікуючими ознаками є вчинення таких дій:

  1. повторно,
  2. за попередньою змовою групою осіб,
  3. щодо особи, яка не досягла шлюбного віку,
  4. щодо двох або більше осіб.

Зазначена стаття також викликає ряд зауважень, оскільки сам по собі примус до шлюбу без настання небезпечних наслідків не тягне на те, щоб вважатися злочином.

Відповідальність за сексуальне насильство

З набранням чинності закону про домашнє насильство істотно зміниться підхід до «статевих» злочинів, зокрема, до зґвалтувань і насильницького задоволення статевої пристрасті неприродним способом, передбачених в ст. 152 і 153 КК України.

За чинним законодавством України основною розмежувальною ознакою цих злочинів виступає характер статевого акту. При зґвалтуванні мають місце природні статеві зносини.

Згідно з новим законом замість насильницького задоволення статевої пристрасті неприродним способом вводиться термін «сексуальне насильство». Зґвалтування і сексуальне насильство відрізнятимуться за ознакою проникнення або непроникнення в тіло іншої людини. Цілком незрозуміло, чому ця ознака обрана як ключова для цих двох злочинів.

Слід зазначити, що в результаті прийняття такої редакції ст. 152 КК України відбудеться пом’якшення кримінальної відповідальності за зґвалтування неповнолітніх! Адже чинна редакція ст. 152 КК України встановлює покарання у вигляді позбавлення волі від 10 до 15 років, зате за новим законом санкція буде від 8 до 15 років.

Крім того, ця норма в цій частині мати буде зворотну дію в часі по відношенню до тих злочинців, які скоїли цей особливо тяжкий злочин до набрання чинності нового закону.

Незрозуміло взагалі, навіщо змінювати чинні редакції статей 152 і 153 КК України, адже обидві статті КК застосовуються правоохоронними органами в разі виявлення відповідних злочинів, проблем в їх застосуванні не виникає, судова практика і правові позиції напрацьовані десятиліттями.

See also:  Президент підписав закон про кримінальні проступки, який набирає чинності 1 січня 2020 р.

В окремих випадках ст. 152 і 153 КК – це статті за насильство над неповнолітніми. Потерпілими можуть бути один з подружжя, а також особи, які перебувають у цивільному шлюбі. Однак потерпілими можуть бути й не пов’язані родинними або сімейними зв’язками особи. Тому не зовсім вірно в контексті домашнього насильства міняти конструкції тих статей, які стосуються більш широкого кола осіб.

Сексуальне насилля над дітьми в сім’ї: статті

Крім статей 152 і 153 КК України кримінальна відповідальність в Україні настає за такі дії, як статеві зносини з особою, яка не досягла статевої зрілості (ст. 155). До 14 років всі діти вважаються такими, які не досягли статевої зрілості. Тому статеві зносини з ними в будь-якому випадку забороняються.

З 14 до 18 років факт досягнення статевої зрілості визначає експертиза. Основною ознакою цього злочину є добровільний характер відносин, інакше це кваліфікується як зґвалтування або насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним шляхом.

Також кримінально караним є вчинення розпусних дій щодо дитини, яка не досягла 16 років (ст. 156). Основною ознакою є вчинення будь-яких дій розпусного характеру, за винятком статевого акту з дитиною.

Якщо таке роблять з дитиною батьки, вітчим, мачуха, опікуни або піклувальники, такі дії утворюють кваліфіковані склади злочинів.

Законодавча база щодо протидії домашньому насильству в Україні

Велика частина відносин щодо попередження насильства в сім’ї регулюється не КК України і КУпАП, а іншими законами України, з нормами яких повинні були бути узгоджені положення нового закону про домашнє насильство.

Це, зокрема, такі закони, як: «Закон про попередження насильства в сім’ї», «Про Національну поліцію», «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про охорону дитинства», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю»,«Про соціальні послуги», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про протидію торгівлі людьми».

Насильство в сім’ї куди звертатися

Якщо відбувається насильство в сім’ї, слід звертатися в правоохоронні органи (поліцію), а якщо вам стало відомо про те, що насильство відбувається над дитиною, також доцільно повідомити про такі факти службу у справах дітей.

Для того щоб правильно скласти заяву про злочин, прочитайте статтю «Заява про вчинення злочину: як скласти».

  1. Новий закон про домашнє насильство вступає в силу через рік після його прийняття, крім змін до статті 67 КК України, що стосуються обтяжуючих обставин за домашнє насильство, які вже вступили в силу.
  2. В результаті прийняття нового закону в КК України вводиться ряд нових статей про домашнє насильство, примус до шлюбу, а також піддаються істотній редакції статті, що встановлюють відповідальність за злочини проти статевої свободи та недоторканості.
  3. Не всі нововведення, запроваджені законом, є обґрунтованими. Внаслідок цього закону буде зменшено мінімальний строк позбавлення волі за зґвалтування неповнолітніх.

Нанесення легких, тяжких тілесних ушкоджень судові процеси в Києві – компенсації, покарання через суд юристами

У ст.121 -128 Кримінального кодексу описуються можливі види тілесних ушкоджень. Найголовнішими класифікаторами таких злочинів є ступінь провини і тяжкість тілесних ушкоджень.

Саме серйозне діяння з цієї категорії – умисне тяжке тілесне ушкодження, а найлегше – умисне легке тілесне ушкодження та тяжке (середнє) пошкодження з необережності. Крім отримання певної міри покарання (штраф, громадські роботи або обмеження волі), винна особа повинна в обов'язковому порядку відшкодувати потерпілому певну суму компенсації.

Якщо ви стали потерпілою стороною, хочемо відразу ж попередити, що отримати з відповідача гідну суму компенсації не так просто. По-перше, вам слід знати, що ж може входити в суму такої компенсації. Цивільний кодекс вказує: Ви можете вимагати стягнення витрат на лікування, компенсації моральної та матеріальної шкоди (якщо така шкода була завдана).

Умисне легке тілесне ушкодження

Як відомо, умисне легке тілесне ушкодження або побої за статтею 125 ККУ караються штрафами та виправними роботами. Подібне адміністративне покарання стосується, як звичайних побоїв, так і ушкоджень, що спричинили короткочасні порушення здоров’я та втрату працездатності (виникає більшість таких ушкоджень з необережності).

Згідно з тією ж статтею 125 ККУ, обвинувачений може отримати штраф до 50 неоподаткованих мінімумів або ж до 200 годин виправних робіт за легке тілесне ушкодження і штраф від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів чи 150-240 годин виправних робіт за ушкодження, які спричинили тимчасову втрату працездатності й порушення здоров’я.

Умисне тяжке тілесне ушкодження

Кримінальна відповідальність за умисне тяжке тілесне ушкодження – позбавлення волі на довгий термін.

Якщо судово-медична експертиза визначить, що ушкодження були нанесені способами, які мають характер мучення або ж вчинені групою осіб з ціллю залякування потерпілого чи спричинили смерть потерпілого, то в такому разі обвинувачений (обвинувачені) можуть позбавитись волі терміном від 7 до 10 років.

У разі, якщо ви або ж хтось із ваших близьких постраждав від рук зловмисника, і ви хочете, щоб він отримав по заслузі згідно з юридичною точкою зору, тоді обов’язково потрібно звернутись за допомогою до досвідчених адвокатів. Адвокати юридичної компанії «Наказ» зможуть гідно захистити ваші права та домогтися справедливого вироку суду.

У судові процеси про нанесення тілесних ушкоджень дуже часто включають цивільні позови від потерпілої сторони.

Тобто розмір компенсації для такої особи визначається в рамках кримінального процесу (хоча подати позов не заборонено і після винесення рішення з кримінального процесу). Попри те, що закон майже завжди на боці потерпілого, довести провину підсудного нелегко.

Від позивача вимагається надання до суду безлічі доказів (довідки з лікувальної установи, документи з місця роботи, розрахунки компенсаційної суми і т. д.).

Особливі труднощі виникають при обґрунтуванні моральної шкоди, адже вона не піддається якимось кількісним вимірам. Тільки досвідчений правознавець здатний обґрунтувати кожен пункт ваших вимог до відповідача. Наші адвокати знають, як поводитися ході судових розглядів, а також як правильно стягнути матеріальний і моральний збиток з підсудного.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*