Облава у київському клубі: глава нацполіції києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

21:14
Долар кидає в різні боки, курс валют здивує наприкінці червня: чи потрібно бігти в обмінники

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

21:11
Путін дозволив собі зайвого перед камерами, кадри ганьби повеселили росіян: “Зараз набухаються і…”

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

21:03
Молода дружина раптово видала плачевну правду про стан Віктора Павлика: “Без мене б не впорався”

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

20:55
Даша з “Холостяка” здивувала фото з розповнілою фігурою, фанати не впізнають: “Заїдала проблеми і…”

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

20:47
Зірка “Величного століття” здивувала зовнішністю, показавши обличчя крупним планом: “все навколо меркне”

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

20:45
Асмус в вульгарному міні і на високих підборищах видала інтимний секрет: “Звучить як виклик!”

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

20:38
“Мало не заплакав”: Путін через місяць вперше показався з бункера і вразив виглядом, кадри

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

20:29
“Аферист”, который шантажировал президента: стали известны детали о биографии и “работе” Гео Лероса, – СМИ

В поліції ввели нову посаду: поліцейського омбудсмена. це як свій серед чужих – 20 хвилин

Заріна Маєвська (27): “В райвіділі не може бути закритий для мене ні один кабінет, ні одна тумбочка, ні один підвал”

  • Старший інспектор з особливих доручень або просто – поліцейський омбудсмен.
  • Контролювати дотримання прав людини поліцейськими Вінниччини призначили 27-річну жінку.
  • Колишню патрульну поліцейську. Вона впевнена: перед нею не може бути замкнених дверей. 

– Я тут незалежна людина, – говорить лейтенант поліції Заріна Маєвська, якій після навчання в Києві виділили робочий кабінет в управлінні на Театральній, 10. – Як кажуть, свій через чужих і чужий серед своїх. Але буду намагатися роботи свою роботу сумлінно, чесно, доброякісно, щоб за моєю спиною не було чогось такого, за що мені було б соромно.

Заріна Маєвська вчора, 13 жовтня, дала свою першу прес-конференцію. Розповіла, що вона не підлегла начальника поліції області, а підпорядковується Хатії Деконаїдзе. І показала посвідчення, отримане з рук глави Нацполіції, із приписом про необмежений доступ. Він значить, що співробітники, які заважатимуть виконанню її повноважень, понесуть дисциплінарну відповідальність.

– В райвіділі не може бути закритий для мене ні один кабінет, ні одна тумбочка, ні один підвал, – каже Заріна Маєвська.

– То вас тепер в поліції всі бояться? – питаємо 27-річну новопризначену.

  • – Ні, – звучить спокійна відповідь.
  • Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських
  • У Заріни Маєвської два основні завдання: моніторити дотримання прав людини під час затримання або будь-якого спілкування з поліцейськими та слідкувати за належними умовами тримання у відділках поліції, в райвідділах, в ІТТ і скрізь, де може обмежуватися воля людини поліцейськими.

– Це також службові авто, автозаки, спецпалати, – пояснює уповноважена. – Всі чудово знають, що люди не завжди утримуються законно і не завжди в тих місцях, де вони б мали утримуватися.

Що стосується слідчих ізоляторів та в’язниці, то на них повноваження поліцейського омбудсмена не розповсюджується. Там працює цивільний уповноважений Верховної Ради.

 

Крім Заріни Маєвської, аналогічні атестовані посади отримали в інших обласних центрах країни ще два десятки колишніх патрульних після спеціальної підготовки в рекрутинговому центрі. Ось що розповіла вінницька уповноважена про свої професійні знання:

– Закінчила академію Внутрішніх справ, маю диплом з відзнакою. Пройшла курси поліцейського. Маю свідоцтво про проходження тренінгу з посиленим вивченням Європейської Конвенції з прав людини, умов тримання, умов затримання.

Зараз у нас постійно проходять тренінги. Буквально минулого тижня були у Львові на тренінгу, в понеділок були в Києві у Валерії Лутковської на міні-лекції… Вдосконаленню немає меж.

Також цього року я вступила в академію Внутрішніх справ на спеціаліста з юридичного права.

Заріні Маєвській 27 років. Вона родом з Калинівки, заміжня. Минулого року пройшла конкурс в патрульні, а на початку цього року почала працювати в управлінні патрульної поліції міста Вінниці. 

В архіві фотографій, зроблених журналістом 20minut.ua на першому зборі майбутніх “копів” у навчальному центрі та під час присяги патрульних біля Книжки, знайшлися знімки з Заріною Маєвською:

– Коли я прийшла в патрульну поліцію, мені запропонували працювати у відділі моніторингу та аналітичного забезпечення, – каже вона. – Там я працювала на скаргах і зверненнях громадян, проводила службові повірки. Після моніторингу працювала на лінії, заступала на зміни, а потім Редван Усеїнов запропонував спробувати себе на цю посаду, і я погодилася.

Як можна звернутися до уповноваженої з прав людини в Нацполіції?

Центральний офіс поліцейського омбудсмена знаходиться в Києві на Інституцій, 23. у Вінниці – кабінет на четвертому поверсі на Театральній, 10. Робочий телефон: 59-30-34.

– Буду в кабінеті нечасто, – каже Заріна Маєвська, яка планує виїздні прийоми та районі перевірки. – В мене буде корпоративний мобільний з понеділка. Дні особистого прийому будуть тут і в районах. Графік буду повідомляти через ЗМІ, через місцеву владу, де будуть прийоми.  

Також звернутися до уповноваженої зі скаргою чи пропозиціями можна поштою або на електронну адресу: uzpl_vinnytsia@police.gov.ua. Про це вона написала на своїй сторінці в Фейсбук.

Облава у київському клубі: глава Нацполіції Києва прокоментував заяви про незаконні дії поліцейських

Глава Нацполіції Києва Андрій Крищенко прокоментував законність дій правоохоронців під час обшуку київського клубу Jugendhub, повідомляє відділ комунікації Нацполіції у місті Київ. За словами деяких очевидців, поліцейські нібито порушували закон при затриманні відвідувачів клубу – били людей та частину затриманих доправили до воєнкомата.

За словами Андрій Крищенка, жодних порушень при затриманні відвідувачів клубу, не було. Правоохоронці застосовували фізичні дії тільки у випадку, якщо затримані намагались позбутись наркотичних речовин.

«Значна частина затриманих намагалась позбутись наркотичних речовин, тому поліція вживала фізичні заходи впливу. Представники прокуратури не зафіксували протиправних дій поліцейських. Поліцейські були одягнуті в спеціальні жилети та попередили про обшук голосом.

Дії поліцейських були зрозумілі. До поліції наразі ні адміністрація, ні відвідувачі закладу не звернулись із заявами про дії поліцейських, заявами про побиття або надання медичної допомоги тих, хто нібито постраждав від дій поліцейських», – повідомив Крищенко.

Згадайте новину: Нацполіція зареєструвала 1,5 тисячі скарг від юридичних і фізичних осіб на вірус Petya.A

«Під час обшуку були присутні представники військового комісаріату, які уповноважені проводити розшук осіб, які ухиляються від призову на строкову службу.

Вони самі розбиралися із тими людьми, які були в клубі і доставляли їх до військкомату. Поліція може брати участь у розшуку осіб за заявками військкоматів.

Тут немає порушення», – прокоментував історію із доправленням затриманих до військкомату Крищенко.

Згадайте новину: Аваков & Co переплатили чверть мільярда за автівки для поліції – НАБУ

Нагадаємо, під час обшуку у київському нічному клубі поліція затримала 17 осіб з наркотиками. За даними поліції, люди скаржилися, що відвідувачами клубу є переважно неповнолітні і студенти у стані алкогольного та наркотичного сп'яніння, а також в закладі можуть продавати наркотики.

Джерело: ГЛАВКОМ

Згадайте новину: Референдум у Каталонії: поліція провела рейди і затримання

Як і куди скаржитись на незаконні дії поліції

Поліція не завжди виконує свої обов'язки відповідно до закону або свідомо його порушує.

Незаконними можуть бути активні дії (неналежне спілкування — образи, лайка тощо; незаконний огляд/поверхнева перевірка; незаконна перевірка документів тощо), а також бездіяльність (ігнорування усної заяви про правопорушення; ненадання допомоги у небезпечній ситуації тощо).

Слід розуміти, що таю дії можуть бути суспільно небезпечними і містити склад злочину (найчастіше — ст. 365 КК «Перевищення влади або службових повноважень працівником правоохоронного органу»), a отже, й розслідуватися мають відповідно до Кримінального процесуального кодексу (КПК).

Як і куди скаржитись

Умовно, можна виділити два види скарг:

1) процесуальна: якщо Ви є учасником адміністративного або кримінального провадження, то скарга (клопотання) на незаконні дії/бездіяльність працівників поліції подається відповідно до вимог процесуального законодавства (ст. 267 КУпАП та гл. 26 (ст. 303-313) КПК відповідно);

2) загальна:

а) щодо Вас вчинено незаконні дії/бездіяльність (але не значні): незаконний огляд, неналежне спілкування.

ігнорування прохання допомоги, погрози тощо, то скарга на них подається до керівника поліції або служби безпеки відповідного територіального органу в порядку Загону України «Про звернення громадян».

Також скарга може бути викладена усно за номером «102» або «0-800-50-02-02» (call-центр. куди можна повідомити про неправомірні дї поліції).

  • Окрім цього, радимо надіслати копію листа в місцеву прокуратуру, яка буде тримати страву на контролі.
  • б) щодо Вас вчинено злочин (катування, побиття, погрози розправою, незаконне тримання під вартою тощо) — подасться заява про скоєння злочину відповідно до КПК до місцевої прокуратури (в майбутньому — Державного бюро розслідувань).
  • Зразок скарги
See also:  Держава не хоче виконувати рішення судів у відношенні себе і розробила відповідний законопроект
СКАРГА
на незаконні дії працівника поліції

Начальникові ГУНП в м. Києві
Крищенку А.Є.
01061, м. Київ, вул. Володимирівська, 15
У «шапці» вказується адресат. Контакти та відомості про керівництво відділу поліції є на сайті npu.gov.ua
Копія: Прокуратура м. Києва
Прокурору м. Києва
Говді Р.М.
03150, м. Київ, вул. Предславицька, , 45/9
Радимо ставити в копію прокуратуру. Контакти є на сайті місцевих прокуратур.
від Тарасенка Петра Івановича
01024, м. Київ, вул. Лютеранська, , 4
моб. тел. (098) 875-45-75
Обов'язково вказується П.І.Б. та адреса. Скарга не може бути анонімною Телефон вказується за бажанням — так Ви маєте більше шансів, що з вами зв'яжуться.
Обов'язково вказується слово «скарга», як один із видів звернень громадян.
10 липня 2016 року мене було незаконно піддано поверхневому огляду. Так, знаходячись о 14:20 біля входу до станції метро «Хрещатик» до мене підійшли працівники патрульної поліції з вимогою провести поверхневий огляд. Поліцейські не представилися, не пояснили підстав для застосування такого превентивного заходу, а також суть та мету його проведення. Всі мої вимоги навести підстави для проведення поверхневого огляду були проігноровані. Ст. 40 ЗУ «Про Національну поліцію» визначає підстави поверхневого огляду, a також містить чітку вимогу до статі поліцейського, який здійснює огляд. Мені довелось бути оглянутим працівником поліції протилежної статі (нагрудний знак №000000), що грубо порушує ст. 40 ЗУ «Про Національну поліцію» та завдало мені моральних страждань унаслідок втручання у моє приватне життя. Перший абзац — фабула, тобто викладення подій та суті порушення Вона викладається у вільній формі, однак бажано писати короткими, чіткими та зрозумілими фразами Вказуються лише факти, тому від слів «можливо», «мені здалось», «скоріш за все» тощо, краще відмовитись.
Якщо у Вас є відомості про поліцейського-порушника — обов'язково вкажіть про це. У будь-якому випадку радимо запам'ятати номер жетона (нагрудного знака) за яким можна ідентифікувати поліцейського Якщо у вас с дані свідків — це також допоможе ефективніше розглянути Вашу скаргу.
Нагадую, що відповідно до ст. 7 ЗУ «Про звернення громадян» звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду. А також, відповідно до ст. 18 Закону про мою можливість брати участь у перевірці поданої заяви та знайомитися з матеріалами такої перевірки.. Нагадайте поліції про її обов'язок прийняти скаргу та розглянути відповідно до законодавства.
11 липня 2016 року (Ваш підпис) Підпис є обов'язковим, без нього скарга буде анонімною.

Термін розгляду

Оскільки скарга є однією з форм звернення громадян, то. відповідно до Закону «Про звернення громадян», термін розгляду — невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня надходження заяви. Цей термін може бути подовжено до 30 днів, про що повідомляють заявника.

  1. Матеріал розроблене експертами Асоціації УМДПЛЕКСПЕРТНА ГРУПА
  2. ПОЛІЦІЯ ПІД КОНТРОЛЕМ

Національна поліція нас збереже? – Юридична Газета

Про реформування міліції в Україні говорять давно, але окрім зміни назви громадськості не було представлено достойної альтернативи, якихось концептуальних напрацювань.

Разом з тим, мабуть, на той час у суспільства не було сформовано розуміння того, якими мають бути правоохоронні органи за своєю суттю, тобто в буквальному сенсі, з погляду охорони прав. Однак події останнього року в Україні дуже багато в чому змінили ставлення українців до роботи державних інституцій, зокрема, органів правопорядку.

Нещодавно екс-міністр МВС України, а нині депутат українського парламенту Юрій Луценко зареєстрував у Верховній Раді законопроект №1692 «Про Національну поліцію». Як зазначено в пояснювальній записці до документа, нинішня українська міліція є продовженням радянської міліції, яка відтворює пострадянську систему в нашому сучасному житті.

Головне завдання нинішньої системи – примус громадян, а не захист їхніх конституційних прав і свобод. Інституційна структура і культура нинішньої української міліції не надто відмінні від радянської, яка була розрахована на каральні функції.

На думку самого депутата, основною метою схвалення відповідного закону є бажання позбутися радянської спадщини, коли одна особа очолює всю систему. «МВС стає холдингом, у якого є національна поліція, начальник національної поліції є керівником центрального органу виконавчої влади. Тобто фактично під міністерством, який сам призначає свою вертикаль.

І несе відповідальність перед законом, але не перед партією, яка делегувала міністра. Міністр впливає на нього через бюджет, пріоритети так, як це робиться у всіх європейських країнах, але він не може зняти, наприклад, начальника карного розшуку або начальника ДАІ в тій чи іншій області»,- зазначив пан Луценко у ЗМІ.

Маєте Телеграм? Два кліки – і ви не пропустите жодної важливої юридичної новини. Нічого зайвого, лише #самасуть. З турботою про ваш час!

В поліцію – за конкурсом!

Якщо ж говорити загалом, то метою схвалення документа, як вбачається з його назви, є створення Національної поліції в Україні.

Мова йде про державний правоохоронний орган, діяльність якого спрямована на реалізацію державної політики у сфері: захисту прав, свобод і законних інтересів громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства; захисту об’єктів права власності; протидії злочинності; охорони громадського порядку та забезпечення громадської безпеки. Також, як зазначає автор документа, він спрямований на приведення у відповідність національного законодавства вимогам демократичного суспільства та євроінтеграції.

Загалом же законопроект «Про Національну поліцію» визначає поняття, принципи, основні завдання Національної поліції, організацію, повноваження, порядок діяльності, умови проходження служби в Національній поліції та відповідальність її працівників і передбачає створення національної поліції саме як центрального органу влади, який координує цивільний міністр внутрішніх справ. Разом з тим, фахового керівника нацполіції призначає Кабмін. Керівник нацполіції працюватиме за контрактом, термін якого становить 5 років. Крім того, пропонується ліквідація управлінь внутрішніх справ в областях та районах та створення поліцейської комісії при національній поліції, в якій 3/5 членів – правозахисники й інші цивільні особи.

Пан Луценко також запропонував, щоб призначення на рядові посади в поліції відбувалися на конкурсній основі, який проводять поліцейські комісії з використанням поліграфа.

Заступники керівника національної поліції в кількості трьох осіб призначаються і звільняються міністром внутрішніх справ за поданням керівника національної поліції та за результатами конкурсу на зайняття вакантних керівних посад в нацполіції.

Важливим моментом є те, що законопроект передбачає обов'язковість узгодження місцевими радами призначення керівників поліції громадської безпеки та дорожньої поліції, право їхнього зняття 2/3 голосів, а також право сесій місцевих рад більшістю голосів зняти будь-якого працівника поліції громадської безпеки (патруль, дільничний) та дорожньої поліції. Щодо відповідальності нової міліції, то реагування на заяви про порушення працівниками поліції у разі прийняття документа відбуватиметься шляхом дисциплінарного розслідування поліцейською комісією з використанням поліграфа.

Щодо організаційної структури, поліція є єдиною системою органів, яка входить до структури Міністерства внутрішніх справ України. Вона складається з підрозділів: кримінальної поліції; поліції громадської безпеки; транспортної поліції; дорожньої поліції; поліції охорони та судової поліції.

Не виправдав довіру – звільнений

Відповідно до положень законопроекту, недовіра, висловлена не менш ніж двома третинами депутатів відповідних рад заступникові начальника поліції громадської безпеки та начальнику дорожньої поліції головних управлінь, управлінь національної поліції в областях, в Автономній Республіці Крим, міст Києва та Севастополя, а також міських і районних відділів (управлінь) поліції є підставою для звільнення його із займаної посади в термін до 10 діб. Недовіра, висловлена не менш ніж половиною депутатів відповідних рад будь-якій особі рядового чи начальницького складу поліції громадської безпеки та дорожньої поліції головних управлінь, управлінь національної поліції в областях, в Автономній Республіці Крим, міст Києва та Севастополя, а також міських і районних відділів ( управлінь) поліції є підставою для звільнення його із займаної посади в термін до 10 діб.

Перевіряє призначає розслідує

See also:  Концепция иска от жителей к горсовету по незаконным операциям с коммунальным имуществом

Відповідно до документа, поліцейська комісія – це колегіальний орган національної поліції, головних управлінь та управлінь поліції, який вповноважений здійснювати як спецперевірку при прийнятті в поліцію, проводити конкурс для призначення на посаду, так і дисциплінарне розслідування.

Призначення членів поліцейської комісії при національній поліції України відбувається з п’яти осіб, які подаються по одній кандидатурі Кабінетом Міністрів України, міністром внутрішніх справ, начальником національної поліції, Уповноваженим ВРУ з прав людини та Верховною Радою України.

Призначення членів поліцейської комісії при головному управлінні, управлінні нацполіції відбувається з п’яти осіб, які подаються по одній кандидатурі міністром внутрішніх справ, начальником нацполіції, начальником відповідного головного управління або управління поліції, Уповноваженим ВРУ з прав людини та відповідною обласною радою, Верховною Радою АРК Криму, Севастопольською міською радою.

Членом поліцейської комісії не може бути призначений член Кабміну, керівник центрального чи місцевого органу виконавчої влади, народний депутат чи депутат місцевої ради. Членом Поліцейської комісії не може бути керівник підрозділу, при якому створена ця комісія.

Стосовно основних принципів, якими у своїй діяльності має користуватися поліція, зокрема, служіння українському народу, гуманізм і соціальна справедливість, а також пріоритет прав людини і громадянина, повага до особистості.

Також сюди віднесено професіоналізм, компетентність, ініціативність, чесність, відданість справі і персональна відповідальність за виконання службових обов'язків і дисципліна та особиста відповідальність за власні дії і за незаконні дії чи бездіяльність, вчинені за вказівкою тощо.

Також потенційний закон визначає види державного примусу, що застосовуються національною поліцією, та розтлумачує досить детально, коли, які до кого кожен з видів примусу може бути застосований.

Зазначимо, що, попри заявлений «гуманістичний» характер нової інституції, все ж таки перелік прав нацполіції майже на 10 пунктів перевищує перелік її обов’язків, який дорівнює практично 40 пунктам.

Крім того, незважаючи на досить позитивну і непогано виписану ідею з перетворення української міліції на національну поліцію, її впровадження обійдеться недешево, а отже, найближчим часом, враховуючи економічну та політичну ситуацію, найімовірніше, буде неможливим. 

Національна поліція України: завдання, система | Юридичний самозахист

Стаття актуальна на 2020 рік

Одразу попереджаємо – це інформаційна стаття, яка дає загальне розуміння про діяльність такого органу, як Національна поліція України.

Але перш, ніж почати розбиратися в конкретних заходах поліцейського впливу, варто зрозуміти, чим відрізняється нова поліція 2019 від колишньої міліції, які завдання на неї покладені, чим вона корисна кожній людині та з якими питаннями можна звертатися до цього органу.

Завдання, система Національної поліції України

Напевно, кожен чув, що в недалекому минулому органи внутрішніх справ часто асоціювалися з корупцією, політичною заангажованістю, низьким рівнем довіри, неефективністю та зловживанням своїми повноваженнями.

Саме тому в 2014 році було прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України «Питання реформування органів внутрішніх справ України», яким було затверджено Стратегію розвитку органів внутрішніх справ України та Концепцію першочергових заходів по реформуванню системи Міністерства внутрішніх справ. Вони повинні виконувати такі обов’язки:

  • демілітаризація нової поліції України;
  • затвердження на законодавчому рівні оновленої загальної структури МВС, чисельності, завдань та повноважень органів внутрішніх справ, умов їх діяльності, пріоритетами котрих повинні стати виконання соціально-сервісних функцій;
  • деполітизація діяльності органів і служб, підпорядкованих МВС, їх розумна автономізація і оптимізація;
  • усунення дублювання функцій апарату МВС, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління;
  • введення європейської системи підготовки та підвищення кваліфікації працівників органів внутрішніх справ;
  • визначення засобів та механізмів контролю діяльності органів внутрішніх справ та правоохоронців;
  • підвищення рівня довіри населення до Національної поліції, а також авторитету їх працівників;
  • підвищення ролі інститутів громадянського суспільства та органів місцевого самоврядування в забезпеченні прав та свобод людини;
  • налагодження ефективної співпраці з населенням та місцевими громадами.

Саме на сайті поліції України можна ознайомитись з запланованими змінами в діяльності органу та дізнатися, що вже було реалізовано. Сайт національної поліції України також дає змогу ознайомитись із іншою корисною інформацією: як чинити в тій чи іншій ситуації, як звернутися по допомогу електронній формі, як подивитися статистичну інформацію про стан злочинності та інше.

Закон України «Про Національну поліцію України»

Саме з метою реалізації Концепції було прийнято Закон України «Про Національну поліцію України» від 02.07.2015 № 580-VIII.

Існує поширена помилкова думка, що поліція працює тільки із злочинцями (мається на увазі протидія скоєнню злочинів).

Але згідно з пояснювальною запискою, основною метою прийняття ЗУ про національну поліцію України є створення органу виконавчої влади, який служить суспільству та охороняє права й свободи людини, громадський порядок та громадську безпеку.

Система національної поліції України має визначені законом правові основи діяльності, статус поліцейських, порядок проходження служби в Національній поліції.

Завдання поліції

Вищезгаданий Закон №580 спрямовує та координує діяльність Кабінет Міністрів України безпосередньо через Міністра внутрішніх справ. Національна поліція України повинна виконувати такі завдання, закріплені у ст.2:

  1. забезпечення громадської безпеки та порядку;
  2. охорона прав і свобод людини, інтересів суспільства та держави;
  3. протидія злочинності;
  4. допомога особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують її.

Повноваження та завдання Національної поліції у 2019 році

Можна сказати, що основне завдання національної поліції України – забезпечення громадської безпеки, саме для цього орган наділений особливими державно-владними повноваженнями.

Основні закони України про поліцію, які регулюють її діяльність, це розділ 4 Закону №580 та п.4 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження положення про Національну поліції України» від 28.

10.2015 року №877.

Отже, Закон України про Національну поліцію у 2019, а точніше стаття 23, вказує, які завдання та функції виконує орган.

Превентивні і профілактичні повноваження (функції):

  • попередження та профілактика правопорушень;
  • виявлення правопорушень, встановлення причин і умов, що сприяють їх вчиненню та їх усунення;
  • усунення загроз для життя й здоров’я людей, підтримка громадської безпеки;
  • здійснення виробництва по деяких категоріях справ щодо адміністративних правопорушень, прийняття рішень по застосуванню адміністративних стягнень та забезпечення їх виконання (наприклад, порушення громадського порядку, правил дорожнього руху, паркування транспортних засобів, незаконне придбання бензину та інші);
  • забезпечення громадської безпеки та порядку на вулицях, площах, парках, скверах, стадіонах, вокзалах, аеропортах, морських та річкових портах, інших публічних місцях;
  • регулювання дорожнього руху та контроль за дотриманням Правил дорожнього руху, правил експлуатації транспортних засобів і Митного кодексу;
  • виявлення транспортних засобів особистого користування, що тимчасово ввозяться на митну територію України громадянами більш ніж на 30 діб, незареєстрованих в Україні у встановлені терміни.

Кримінально-процесуальні завдання:

  • реагування на заяви й повідомлення щодо кримінальних, адміністративних правопорушень;
  • досудове розслідування кримінальних правопорушень.

Оперативно-розшукові завдання національної поліції:

  • розшук осіб, які переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду, ухиляються від виконання кримінального покарання, пропали безвісти та інших осіб;
  • здійснення оперативно-розшукової діяльності.

Функції національної поліції України з видачі дозвільних документів:

  • видача дозволу на рух окремих категорій транспортних засобів;
  • контроль за дотриманням правил зберігання та використання зброї (чи інших небезпечних предметів, наприклад, боєприпасів, вибухових речовин, предметів, на які поширюється дозвільна система);
  • прийом, зберігання і знищення вилученої, добровільно зданої або знайденої зброї, боєприпасів, патронів, вибухових речовин та пристроїв, наркотичних засобів або психотропних речовин;
  • забезпечення правового режиму воєнного чи надзвичайного стану, зони надзвичайної екологічної ситуації.

Охоронні завдання:

  • забезпечення безпеки взятих під захист осіб;
  • охорона об’єктів права державної власності;
  • здійснення на договірних засадах охорони фізичних осіб, об’єктів права приватної та комунальної власності.

Міжнародні повноваження поліції:

  • виконання запитів правоохоронних органів інших держав або міжнародних організацій відповідно до закону та міжнародних договорів України.

Соціальні та сервісні завдання:

  • застосування можливих заходів для надання невідкладної (як долікарської, так і медичної) допомоги потерпілим від кримінального чи адміністративного правопорушення чи при нещасних випадках, а також людям, які опинилися в небезпечній для їхнього життя чи здоров’я ситуації;
  • контроль за дотриманням вимог щодо опіки, піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування;
  • застосування заходів щодо запобігання дитячої бездоглядності, правопорушень серед дітей, соціальний патронаж щодо дітей, які відбували покарання у вигляді позбавлення волі;
  • застосування заходів для запобігання та протидії домашньому насиллю або насильства за ознаками статі.
See also:  Конкурсна комісія порушила закон, знищивши результати поліграфу переможців конкурсу - директор дбр

Інформаційні повноваження національної поліції України:

  • формування бази даних системи Міністерства внутрішніх справ України;
  • здійснення інформаційно-пошукової та інформаційно-аналітичної роботи.

Основні обов’язки та завдання поліцейського

Виходячи з такого широкого спектра повноважень Національної поліції, що свідчить про значущість її ролі в суспільстві, кожен працівник поліції зобов’язаний (відповідно до ст. 18):

  • дотримуватися положень Конституції України, законів України, інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, Присяги поліцейського;
  • професійно виконувати свої службові обов’язки відповідно до вимог нормативно-правових актів;
  • поважати і не порушувати права й свободи людини;
  • надавати невідкладну допомогу потерпілим від правопорушення, нещасних випадків, а також людям, які опинилися в безпорадному стані чи в ситуаціях, небезпечних для їх життя та здоров’я;
  • зберігати інформацію з обмеженим доступом, яка стала йому відома при виконанні службових обов’язків.

Кожен поліцейський на території України, незалежно від того, яка у нього посада, де він знаходиться, часу доби, зобов’язаний вжити необхідних заходів для порятунку людей і надання їм допомоги. Будь-які додаткові обов’язки можуть бути покладені на поліцейського або в цілому на поліцію тільки законом.

Запам’ятайте! Кожен поліцейський зобов’язаний представитись (назвати своє прізвище, посаду, спеціальне звання) та пред’явити на вимогу службове посвідчення Національної поліції таким чином, щоб можна було ознайомитися з викладеною в ньому інформацією, не випускаючи його з рук (та ж ст. 18).

Отже, ми щойно завершили ознайомчий екскурс та окреслили принципи діяльності Національної поліції України. Варто пам’ятати, що, виходячи із своїх повноважень, поліцейські можуть зупиняти транспортні засоби, проникати в житло, перевіряти документи та вчиняти інші дії.

У нашій статті «Які є підстави для перевірки документів співробітниками поліції» ми розповідали, чи може патрульна поліція України перевіряти документи на вулиці, як можна підтвердити свою особистість, які заходи можуть бути прийняті до тих, у кого немає при собі документів, а також на носіння яких речей потрібно дозвіл.

Щоб відчувати себе вільно з співробітниками поліції, недостатньо знати лише коло їх повноважень, потрібно розуміти, як працює орган та які види поліцейських заходів передбачені Законом №580, а головне, коли вони можуть проводитися. Це допоможе вам стежити за тим, щоб Національна поліція працювала в рамках закону та ваші права не порушувалися. А ми допоможемо вам розібратися в цьому в нашій статті.

  1. Національна поліція України – це орган виконавчої влади, діяльність якого координується Кабінетом Міністрів України безпосередньо через Міністра внутрішніх справ.
  2. Закон про поліцію у 2019 визначає, що українська поліція повинна служити суспільству та призначена для охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання громадського порядку та безпеки. Проте, як ми знаємо, в більшості випадків поліція своїх прямих функцій і обов’язків не виконує.
  3. Кожен поліцейський зобов’язаний представитися (назвати своє прізвище, посаду, спеціальне звання) та пред’явити на вимогу службове посвідчення поліції таким чином, щоб була можливість ознайомитися з викладеною в ньому інформацією, не випускаючи його з рук.

Порядок проведення конкурсу в Національну поліцію України

Процес відбору до Національної поліції України регламентований ст.ст. 47-57 Закону України «Про Національну поліцію» та Наказом МВС України № 1631 від 25.12.2015 р.

Конкурс складається з окремих етапів, для кожного з яких встановлено прохідний мінімум. Кандидати запрошуються на наступний етап лише за умови успішного проходження попереднього. Кандидати, які без поважних причин не з'явились на конкурсний етап в призначений час, не допускаються до подальшої участі в конкурсі.

Послідовність етапів та їх зміст може змінюватись залежно від посади, на яку оголошується конкурс. Процедура проходження конкурсу для конкретної посади описується в оголошенні про проведення конкурсу.

1

Заповнення анкети та надання необхідних документів

2

Оцінка рівня логічного й аналітичного мислення та професійних знань

3

Медичний огляд з метою встановлення придатності кандидатів за станом фізичного та психічного здоров'я

4

Вправи на силу та витривалість

5

Визначення психологічного портрету кандидата та проведення з ним інтерв′ю

6

Оцінка відповідності кандидата вимогам до посади

7

Перевірка відомостей про кандидатів щодо існування обмежень, пов'язаних із прийняттям на службу до поліції

Загальна тривалість конкурсу складає близько 45 днів. По завершенні конкурсу формується рейтинг кандидатів, які успішно пройшли всі етапи. Найкращі кандидати за рейтингом приймаються на службу до поліції та направляються на первинну професійну підготовку

Фіксацію проходження етапів конкурсу автоматизовано. На цьому сайті Ви можете ознайомлюватися із новими конкурсами на сторінці Відкриті конкурси; обравши конкурс, що Вам підходить, заповнити анкету і далі слідувати інструкціям, що надходять на електронну пошту.

Після отримання повідомлення про прийняття Вашої анкети до розгляду, Ви можете зареєструватися в Кабінеті і слідкувати за результатами проходження етапів; подавати анкету, не заповнюючи її, а лише натиснувши кнопку “Подати анкету з даними з останньої поданої анкети” в конкурсі на бажану посаду.

  • Щоб розпочати участь у конкурсі, необхідно заповнити анкету
  • При цьому ви обираєте:
  • – Вакансію, що Вас цікавить,
  • – Регіон та підрозділ, у якому Ви бажаєте працювати.
  • Зверніть увагу:

Зберігаючи анкету, Ви підтверджуєте достовірність та правильність внесених даних. Згідно п. 9 ч. 2 ст. 61 Закону України «Про національну поліцію»:

У РАЗІ НЕВІДПОВІДНОСТІ НАДАНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПОДАНИМ ДОКУМЕНТАМ, КАНДИДАТИ НЕ ДОПУСКАЮТЬСЯ ДО УЧАСТІ В КОНКУРСІ

  1. До участі в конкурсі допускаються кандидати, що відповідають вимогам до обраної посади.
  2. Базові вимоги до кандидатів на службу в поліції:
  3. – Громадянство України,
  4. – Вік від 18 років,
  5. – Повна загальна середня освіта,

– Виконання умов щодо кандидатів, передбачених законодавством: Законом України «Про очищення влади» та пп. 2-5 ч. 2 ст. 61 Закону України «Про Національну поліцію»

Для кожної посади можуть бути передбачені додаткові вимоги. Вимоги до кандидатів будуть зазначені на сторінці конкурсу на відповідну вакансію на цьому сайті.

  • Для участі в конкурсі необхідно підготувати та надати поліцейській комісії наступний пакет документів:
  • – Письмова заява про участь у конкурсі, у якій також зазначається про надання особою згоди на проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України “Про запобігання корупції” і на обробку персональних даних відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”;
  • – 2 копії паспорта громадянина України (ID-картки) (при собі мати оригінал);
  • – 2 копії ідентифікаційного податкового номеру (при собі мати оригінал);
  • – Особова картка визначеного зразка;
  • – Анкета;
  • – Автобіографія;

– Фотокартки 9х12 см (2 шт.), 3х4 см (2 шт.), 3,5х4,5 см (2шт.);

  1. – Електронна декларація за попередній рік, визначена Законом України «Про запобігання корупції»;
  2. – Копія трудової книжки (за наявності), при собі мати оригінал, а якщо кандидат працевлаштований, копія має бути засвідченою відділом кадрів підприємства, де наразі працює кандидат;
  3. – Копії документів про освіту. При собі слід мати оригінал, а якщо кандидат є студентом, копії повинні бути засвідчені навчальним закладом, де знаходяться на зберіганні оригінали;
  4. – Копія військового квитка чи посвідчення особи військовослужбовця (для військовозобов'язаних або військовослужбовців);
  5. – Документи, що підтверджують додаткові вимоги до кандидатів (посвідчення водія тощо).

Кандидатом на зайняття вакантної посади вважається лише особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі шляхом заповнення та надсилання анкети, подала необхідні документи до поліцейської комісії у визначені строки та відповідає вимогам для обраної посади.

Тестування загальних навичок – це електронний тест, направлений на оцінку у кандидатів рівня логічних, вербальних та аналітичних здібностей.

Професійний тест включає перевірку знання законодавства, що регулює службову діяльність на обраній посаді, в тому числі на знання Конституції України, Закону України «Про Національну поліцію», Закону України «Про запобігання корупції». Згідно Наказу МВС №1631 від 25.

12.2015 р. до наступних етапів конкурсу допускаються кандидати, які отримали 25 та більше балів за кожний з тестів.

Перелік тестових питань на перевірку знання Конституції України та законів України «Про Національну поліцію», «Про запобігання корупції»

Служба в поліції потребує високого рівня фізичного розвитку, сили й витривалості та відповідних рис психологічного профілю, тому до кандидатів виставлені особливі вимоги щодо стану здоров’я, фізичного розвитку та індивідуальних психофізіологічних особливостей.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*