Закон про «євробляхи». як розмитнити авто за новими правилами?

Нові закони що змінюють правила розмитнення 25 листопада 2018 року набули чинності. Звісно, хочеться щоб все було просто: отут де «галочка», розпишіться, а у те віконце заплатіть стільки.

Ну і через 5 хвилин отримайте нові номерні знаки та техпаспорт. Але, доки справа не дійде до практики, все виглядає значно складніше. Отож, перед вами чергова підбірка тез, складена на основі запитань читачів AUTO.

RIA, залишених на сайті та сторінках порталу в соцмережах.

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами? Офіційно. Нові правила розмитнення вже діють.

Чи введено податок на авто віком більше 5 років?

Така ідея справді була зареєстрована в якості поправки №50 до законопроекту №8487, нардепом О.В. Опанасенко, але вона була відхилена профільним Комітетом.

Згодом, під час розгляду закону у другому читанні, ініціатор ідеї активно настоював на голосуванні за транспортний податок, однак пропозиція не набрала потрібної кількості голосів нардепів.

В результаті транспортний податок на вживані авто не запроваджуватиметься.

З чого почати розмитнення «євробляхи»?

Перше – отримати документ на право власності від юридичного власника автомобіля. Це може бути так звана «купча», договір купівлі-продажу, засвідчений у встановленому порядку у тій країні, де авто зареєстроване.

Другий крок – зняти машину з обліку в країні «приписки». Також потрібно мати на руках свідоцтво про реєстрацію автомобіля.

Далі є сенс звернутись до митного брокера, який допоможе здійснити всі митні формальності, не виключено, що на регіональній митниці, без виїзду автомобілем за кордон для переведення його в режим «імпорт». Принаймні, про таку можливість заявив Анатолій Сербайло, в.о.

директора Департаменту організації митного контролю ДФС. Згодом можливість оформлення без виїзду-в’їзду, доки Кабмін не створив відповідних рішень, підтвердив начальник Львівської митниці, Левко Прокіпчук.

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами? Скільки коштуватиме розмитнення за «законом 8487»?

При розмитненні треба сплатити лише акциз, чи є ще інші платежі?

Акциз – один із трьох компонентів того, що прийнято називати розмитненням. Ще є мито, у розмірі 10 (або менше) відсотків від оціночної вартості автомобіля, та ПДВ, у розмірі 20%, який обчислюється від суми ((вартість автомобіля)+(мито)+(акциз)).

Уточніть: 90 днів діятиме знижка 50% на все розмитнення чи лише на акциз?

Знижка — лише на акцизний збір. Однак, оскільки ПДВ нараховується на вартість машини з урахуванням мита та акцизу, відповідно і розмір ПДВ буде дещо менший при застосуванні пільгового акцизу. Але, звісно, не наполовину.

Якщо «бус» на «євробляхах», він підпадає під нові правила?

Правила змінено лише для легкових автомобілів.

Отже, якщо цей «бус» пасажирський легковий, тобто має не більше 8+1 місць, тоді — так, його можна розмитнити за формулою акцизу та без врахування еконорм «Євро».

Якщо ж у свідоцтві про реєстрацію зазначено «вантажний», тоді — ні: для цієї категорії ТЗ ніяких змін не відбулось.

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами? «Бляхам» і «свіжопригнаним» у Сервісних центрах будуть раді цілодобово

Чи стосується новий закон «транзитних» авто?

Так, відтепер для заїзду у режимі «транзит» доведеться на пункті пропуску внести грошову заставу, розмір якої дорівнює сумі, необхідній для повного розмитнення автомобіля. Окрім того, транзит для резидентів дозволяється лише «прохідний». При виїзді автомобілем за межі держави, грошову заставу обіцяють повертати платнику.

Чи стосується новий закон «тимчасово ввезених» авто?

Так, для ввезення резидентом авто в режимі «тимчасове ввезення» теж необхідно сплатити повну суму розмитнення, при цьому, як зазначають у ДФС, ці кошти не повертатимуться. Нерезиденти ж зможуть безоплатно ввозити у цьому режимі один автомобіль, а для другого та наступних – лише після внесення фінансової гарантії.

Якщо громадянин перебуває на консульському обліку за кордоном, він матиме можливість ввезення автомобіля на строк до 60 днів протягом року без внесення фінансової гарантії. Авто при цьому має бути зареєстроване на саме цього громадянина.

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами? Пільгове розмитнення на електромобілі продовжено

Нові штрафи вже діють, чи будуть введені через 180 днів?

Зараз, при наявності порушення строків тимчасового чи транзитного ввезення, перед розмитненням доведеться сплатити штраф у розмірі 8500 грн. Всі інші санкції та штрафи набудуть чинності з 24 травня 2019 року.

Я маю «прострочену» машину на єврономерах, мене оштрафують на 300% митних платежів перед розмитненням?

Якщо має місце порушення строків, встановлених МКУ, доведеться сплатити штраф у розмірі 8500 гривень, після чого можна переходити до розмитнення. Нові підвищені штрафи за порушення правил тимчасового ввезення чи «транзиту» запрацюють з 24 травня 2019 року.

Який штраф я маю сплатити якщо не бажаю розмитнювати авто «на бляхах»?

До 24 травня 2019 року нові санкції та штрафи для нерозмитнених автомобілів не діятимуть. А от після цього дня стережіться: штрафи можуть сягати 170 000 гривень, окрім того передбачена навіть конфіскація автомобіля з іноземною реєстрацією.

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами? Не розмитнив «бляху» – готуйсь до штрафу

Поліція може зупиняти та перевіряти авто на єврономерах вже зараз, чи через 180 днів?

Закон «Про Національну поліцію» доповнено 10 пунктом статті 35, який дає поліцейським право зупиняти ТЗ на іноземній реєстрації з метою виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий ТЗ на митну територію України, або не поміщали в митний режим транзиту. І навіть більше: поліцейський зобов’язаний зупиняти ТЗ у разі наявності інформації про порушення власником ТЗ митних правил, використання ТЗ для підприємницької діяльності, передачу ТЗ іншій особі, відсутності реєстрації такого ТЗ в Україні. Ці норми вже чинні.

Чи є в нових правилах обмеження «одне авто на рік», або подібні?

Щодо загальних правил розмитнення легкових автомобілів – обмежень немає. Єдина умова — можливість розмитнення із застосуванням знижених наполовину ставок акцизу лише одного автомобіля. Наступні — за «повним прайсом».

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами? От же ж «бляха»! ТОП-5 найдорожчих «євроблях», розмитнених в Україні

Тимчасова знижка на акциз надається лише на розмитнення «євроблях»?

Знижка у розмірі 50% на акциз, яка діятиме до 23 лютого 2019 року, надається для всіх авто, незалежно від того, відбувається ввезення (імпорт) вживаного автомобіля вперше чи «легалізація» авто на єврономерах, яке раніше перебувало на території України.

Нові правила дозволяють розмитнювати машини віком лише до 15 років?

Під час знайомства з формулою акцизу на легкові авто можна побачити, що один із її компонентів (коефіцієнт віку) фіксується на максимальному значенні 15 років.

Але це не є віковим обмеженням: число 15 застосовуватиметься для машин, які мають більший, ніж 15 років, вік — щоб не «набігала» надто висока сума акцизу.

Тобто, для 20-ти чи 30-річного авто розмір акцизу буде таким, як для 15-річного легковика.

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами? Перший пішов! Розмитнено перший автомобіль на «євробляхах»

Чи можу я пригнати авто «на себе» за новими правилами, якщо раніше, в 2017 році, я вже приганяв і розмитнював машину «на себе»?

Так, можна ввозити легковий автомобіль за новими правилами, або ж транспортний засіб іншої категорії за «старими», – тими, що не змінювались. При цьому додаткові обмеження на кшталт «одне авто на одну людину в рік» чи інші вже не застосовуватимуться. Одноразово можна скористатись лише знижкою в 50% на акциз.

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами? Нові правила розмитнення. Що з переобладнанням?

Залишились запитання? – Київська митниця ДФС України відкрила телефонну лінію підтримки з питань розмитнення автомобілів за новими правилами:

  • +38 (063) 974-92-03 
  • +38 (098) 488-76-63

Консультації за вказаними номерами телефонів надаватимуться в робочі дні з 9:00 до 18:00 год., у п’ятницю до 16:45. 

Источник: https://AUTO.RIA.com/uk/news/autolaw/240533/novye-pravila-rastamozhki-otvechaem-na-chasto-zadavaemye-voprosy.html

Закон про “євробляхи”. Як розмитнити авто за новими правилами?

У чому полягають зміни і скільки буде коштувати розмитнення авто з іноземною реєстрацією, аналізували експерти Центру громадського моніторингу та контролю.

Компромісне рішення

За даними Державної фіскальної служби, на початок літа цього року в Україні нараховувалось понад 315 тисяч авто з іноземною реєстрацією. Майже половина з них – 125 тисяч – з порушенням терміну перебування. Представники митниці запевняють, що власники таких авто не тільки порушують закон, а й загрожують дорожній безпеці.

За даними Національної поліції, поліси обов’язкового страхування придбали лише 198 тисяч із 315 тисяч власників таких авто. Минулого року на українських дорогах сталося понад 10 тисяч ДТП за участю авто з іноземною реєстрацією. Водночас власники «євроблях» мають свої аргументи на користь нерозмитнених авто.

Головний із них – це спокуслива вартість автівки, яку можна придбати всього за кілька тисяч доларів.

Запропоновані законопроекти повинні стати компромісним рішенням для всіх. Закони №8487 і №8488 – це зміни до митного та податкового кодексів. Вони передбачають зниження акцизу на імпортні автомобілі та скасування вимоги щодо екологічного стандарту «Євро-5». Водночас суттєво посилюють контроль з боку митної служби та поліції за переміщенням автомобілів з іноземною реєстрацією.

See also:  Закон о криптовалюте: bitcoin в украине обложат налогом, а владельцев идентифицируют

Скільки заплатять власники авто?

Відповідно до нових правил, акцизний податок на імпортні авто розраховуватиметься за сталою формулою. Базова ставка для авто з бензиновим двигуном складатиме 50 євро, для авто на дизелі – 75 євро. Загальна сума акцизного податку дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку.

  • Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами?Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами?
  • Наприклад, оформлення авто 2011 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1600 см³ коштуватиме 560 євро. (50 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 7 років = 560 євро)
  • Для авто з дизельним двигуном об’ємом 2000 см³ і віком 10 років розмитнення обійдеться в 1500 євро. (75 євро х 2 (2000 см3/1000) х 10 років = 1500 євро)

Автори законопроекту запевняють, що завдяки новій системі розрахунку акцизний податок буде значно меншим за нинішній, і головним чином залежатиме від віку авто. Це стимулюватиме українців купувати новіші автомобілі.

«Ми настільки лібералізуємо ставки, що я дякую Мінфіну за згоду на тимчасові втрати після прийняття цього закону», –  зауважує голова комітету Верховної Ради з питань митної та податкової політики Ніна Южаніна.

Експерти погоджуються, що влада зробила чималий крок назустріч власникам авто на єврономерах. Йдеться про скасування екологічної норми «Євро-5», яка досі не давала можливості розмитнювати машини, старші за 8 років. Тепер українці зможуть легалізувати авто будь-якого року випуску, питання лише у вартості.

«Якщо ці законопроекти все ж приймуть у другому читанні, у виграші будуть ті, хто хоче ввезти іноземне авто, зроблене до 2010 року, або машину із двигуном великого об’єму», – вважає автоексперт Тарас Брязгунов.

Відповідальність за порушення

Звичайно, власники «євроблях» на свій страх і ризик можуть далі їздити на нерозмитнених авто. Але важливо знати, що після остаточного ухвалення законів, поліцейські отримають більше повноважень щодо перевірки законності перебування авто з іноземною реєстрацією в Україні.

Новий закон передбачає чіткі правила взаємодії Державної прикордонної служби і  Національної поліції. Митники передаватимуть правоохоронним органам інформацію про порушення термінів транзиту, а поліцейські пильніше відслідковувати такі авто і виписуватимуть штрафи. До речі, без їхньої сплати прикордонники не випускатимуть автівки за кордон.

Так, наприклад, за один день прострочення транзиту авто з порушника буде стягнуто 170 грн, а за три дні – вже 850 грн. Місяць порушення митних правил обійдеться у 170 тисяч грн штрафу або навіть може закінчитися конфіскацією транспортного засобу за рішенням суду.

Окремо передбачені санкції за здійснення на такому авто підприємницької діяльності, зокрема, роботу у службі таксі. Оскільки нерозмитнені машини заборонено використовувати для отримання доходу, водій заплатить ще один штраф обсягом у 34 тисячі гривень.

Автори закону запевняють, що посилення контролю – це у жодному разі не «полювання на відьом», а вимушений захід для вирішення ситуації. Навала «євроблях» сягнула такої критичної точки, що водіям пропонують два шляхи: або легалізувати авто, сплативши необхідні мита, або позбутись такої автівки.

Источник: https://kolomyia.today/zakon-pro-yevroblyahy-yak-rozmytnyty-avto-za-novymy-pravylamy-25842

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами?

24 июля 2018 09:31 469 0 Общество

Закон про «євробляхи». Як розмитнити авто за новими правилами?

В останній день роботи парламенту депутати ухвалили у першому читанні два важливі законопроекти: про зменшення акцизів на імпортні авто та посилення контролю за так званими «євробляхами».

Ці довгоочікувані закони мають стати компромісом між владою та власниками автівок на єврономерах і нарешті врегулювати проблему.

У чому полягають зміни і скільки буде коштувати розмитнення авто з іноземною реєстрацією, аналізували наші експерти. 

Компромісне рішення 

За даними Державної фіскальної служби, на початок літа цього року в Україні нараховувалось понад 315 тисяч авто з іноземною реєстрацією. Майже половина з них – 125 тисяч – з порушенням терміну перебування. Представники митниці запевняють, що власники таких авто не тільки порушують закон, а й загрожують дорожній безпеці.

За даними Національної поліції, поліси обов'язкового страхування придбали лише 198 тисяч із 315 тисяч власників таких авто. Минулого року на українських дорогах сталося понад 10 тисяч ДТП за участю авто з іноземною реєстрацією. Водночас власники «євроблях» мають свої аргументи на користь нерозмитнених авто.

Головний із них – це спокуслива вартість автівки, яку можна придбати всього за кілька тисяч доларів. 

Запропоновані законопроекти повинні стати компромісним рішенням для всіх. Закони №8487 і №8488 – це зміни до митного та податкового кодексів. Вони передбачають зниження акцизу на імпортні автомобілі та скасування вимоги щодо екологічного стандарту «Євро-5». Водночас суттєво посилюють контроль з боку митної служби та поліції за переміщенням автомобілів з іноземною реєстрацією. 

Скільки заплатять власники авто?

Відповідно до нових правил, акцизний податок на імпортні авто розраховуватиметься за сталою формулою. Базова ставка для авто з бензиновим двигуном складатиме 50 євро, для авто на дизелі – 75 євро. Загальна сума акцизного податку дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт об’єму двигуна та коефіцієнт віку.

Наприклад, оформлення авто 2011 року випуску з бензиновим двигуном об’ємом 1600 см³ коштуватиме 560 євро. (50 євро х 1,6 (1600 см3/1000) х 7 років = 560 євро)

Для авто з дизельним двигуном об'ємом 2000 см³ і віком 10 років розмитнення обійдеться в 1500 євро. (75 євро х 2 (2000 см3/1000) х 10 років = 1500 євро)

Автори законопроекту запевняють, що завдяки новій системі розрахунку акцизний податок буде значно меншим за нинішній, і головним чином залежатиме від віку авто. Це стимулюватиме українців купувати новіші автомобілі. 

«Ми настільки лібералізуємо ставки, що я дякую Мінфіну за згоду на тимчасові втрати після прийняття цього закону», –  зауважує голова комітету Верховної Ради з питань митної та податкової політики Ніна Южаніна.

Експерти погоджуються, що влада зробила чималий крок назустріч власникам авто на єврономерах. Йдеться про скасування екологічної норми «Євро-5», яка досі не давала можливості розмитнювати машини, старші за 8 років. Тепер українці зможуть легалізувати авто будь-якого року випуску, питання лише у вартості. 

«Якщо ці законопроекти все ж приймуть у другому читанні, у виграші будуть ті, хто хоче ввезти іноземне авто, зроблене до 2010 року, або машину із двигуном великого об’єму», – вважає автоексперт Тарас Брязгунов.

Відповідальність за порушення

Звичайно, власники «євроблях» на свій страх і ризик можуть далі їздити на нерозмитнених авто. Але важливо знати, що після остаточного ухвалення законів, поліцейські отримають більше повноважень щодо перевірки законності перебування авто з іноземною реєстрацією в Україні. 

Новий закон передбачає чіткі правила взаємодії Державної прикордонної служби і Національної поліції. Митники передаватимуть правоохоронним органам інформацію про порушення термінів транзиту, а поліцейські пильніше відслідковувати такі авто і виписуватимуть штрафи. До речі, без їхньої сплати прикордонники не випускатимуть автівки за кордон. 

Так, наприклад, за один день прострочення транзиту авто з порушника буде стягнуто 170 грн., а за три дні – вже 850 грн. Місяць порушення митних правил обійдеться у 170 тисяч грн штрафу або навіть може закінчитися конфіскацією транспортного засобу за рішенням суду.

Окремо передбачені санкції за здійснення на такому авто підприємницької діяльності, зокрема, роботу у службі таксі. Оскільки нерозмитнені машини заборонено використовувати для отримання доходу, водій заплатить ще один штраф обсягом у 34 тисячі гривень.

Автори закону запевняють, що посилення контролю – це у жодному разі не «полювання на відьом», а вимушений захід для вирішення ситуації. Навала «євроблях» сягнула такої критичної точки, що водіям пропонують два шляхи: або легалізувати авто, сплативши необхідні мита, або позбутись такої автівки. 

Матеріал Центру громадського моніторингу та контролю

Нагадаємо: Навіщо потрібен цифровий підпис?

Источник: https://www.ugorod.kr.ua/news/2018-07-24-65607.html

Закінчується пільговий період розмитнення євроблях: що робити далі

Пільговий період розмитнення євроблях закінчується 22 лютого о 00:00. Ця поблажка діяла 90 днів і передбачала розмитнення з коефіцієнтом 0,5. З 23 лютого всі автомобілі на іноземних номерах будуть розмитнюватися за повною ставкою акцизного податку.

Закон про розмитнення авто на єврономерах набув чинності 25 листопада 2018 році. “Період плюшок” для євробляхерів спливає.

У Комітеті Верховної Ради з питань податкової та митної політики вже заявили, що подовжувати пільговий термін не мають на меті.

 Відтак після 22 лютого 2019 року вони розмитнюватимуть залізних коней з іноземною реєстрацією за повною ставкою. А вона чимала – 25%. 

Читайте також: За розмитнення авто на єврономерах доведеться платити повну ціну: які штрафи загрожують

Далі – більше. З 24 травня ті, хто своєчасно не розмитнив “євробляху”, будуть платити штраф 170 тисяч гривень. Хоча авто можуть взагалі конфіскувати.

See also:  Люстрація згідно закону

Тож 24 канал вирішив нагадати основні положення закону про розмитнення “євроблях”, аби ви не втрапили у халепу. Поїхали!

Закон запроваджує нову модель оподаткування акцизним податком легкових моторних транспортних засобів на іноземних номерах. Замість оподаткування одиниці об'єму двигуна транспортного засобу – оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.

  • Президент України Петро Порошенко підписав закони 8487 та 8488 про “євробляхи”, які передбачають зменшення вартості розмитнення в Україні автомобілів на іноземній реєстрації, а також штрафи за порушення терміну перебування авто в режимі транзиту.
  • Закон про розмитнення “євроблях”: скільки автомобілів оформили та куди витратять гроші – читайте у матеріалі 24 каналу
  • Ухвалений закон змінює базові ставки акцизного податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:

– з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів до 3000 куб.

сантиметрів – 50; – з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів понад 3000 куб.

сантиметрів – 100; – з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрівм – 75;

– з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів – 150.

До цих базових ставок застосовуються коефіцієнти. Сам розмір акцизного податку, який підлягатиме сплаті, буде дорівнювати базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та вік машини.

  1. Розмір ставки акцизного податку для відповідного транспортного засобу визначається за формулою:
  2. Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік,
  3. де:

К двигун – коефіцієнт, що визначається діленням об'єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см;

  • К вік – коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися п'ятнадцять і більше років, коефіцієнт дорівнює 15).
  • Читайте також: Новий закон про розмитнення “євроблях”: скільки грошей отримає бюджет України
  • Ставка для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома): 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора (сьогодні – 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).
  • Ставка для гібридних легкових транспортних засобів: 100 євро за 1 одиницю (сьогодні – 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).
  • Розмитнення “євроблях” за новим законом: як рахувати акцизний податок
  • Закон скасовує:
  • оподаткування акцизним податком кузовів для легкових транспортних засобів (сьогодні ставка для нових кузовів складає 218 євро за одиницю та 872 євро для кузовів, що використовувалися); – тимчасово встановлені (до 31 грудня 2018 року) особливості оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, вироблених після 1 січня 2010 року.

У 2 читанні до закону внесли ще одну поблажку: встановлення термінів щодо пільгового розмитнення автомобілів, які були ввезені в Україну. Закон пропонує надати пільговий коефіцієнт 0,5 для автомобілів, які будуть розмитнені впродовж 90 днів після вступу закону у силу. Якщо розмитнення упродовж півроку – “пільга” буде 25%.

Ще один закон про “євробляхи”, який підписав Порошенко, передбачає такі штрафи за порушення терміну перебування авто на єврономерах у режимі транзиту:

  • від 10 до 20 діб – штраф 17 тисяч гривень;
  • від 20 до 30 діб – 85 тисяч гривень;
  • більш ніж на 30 діб (а також за втрату або розкомплектування авто) – 170 тисяч гривень, або ж авто конфісковуватимуть за рішенням суду.

Окрім того, відтепер можна складати протокол про порушення митних правил за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Цей протокол у подальшому надсилатимуть людині за домашньою адресою.

Читайте також: Порушення розмитнення авто на єврономерах: Рада встановила нові штрафи

У законі також прописаний механізм взаємодії митників, поліцейських і прикордонників, створення автоматизованої системи обміну інформацією. Тепер поліція отримає право перевіряти авто на єврономерах, а тих, хто не розмитнив авто, але їздить на ньому, каратимуть високими штрафами.

Чинності цей документ набуде з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше набрання чинності Законом України “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”, який системно з ним пов'язаний.

Попри протести “євробляхерів” президент все ж підписав закони про авто на іноземинх номерах і незабаром вони мають бути опубліковані в офіційній пресі.

Водії “євроблях” стверджують, що закон “поставив їх на коліна” та “забирає останні гроші з власників авто на євро номерах”.

23 листопада о 14 годині керівники організації “Авто-Євро-Сила” з усіх областей України збираються на спільну нараду, щоб прийняти спільне рішення щодо подальших дій.

  1. Читайте також: Наскільки легко та дешево можна купити авто на єврономерах в Україні: дослідження
  2. Що передбачає закон про “євробляхи”: дивіться відео
  3. Повний текст закону 8487 про розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації:
  4. Повний текст закону 8488, який вводить штрафи за порушення умов ввезення і транзиту автомобілів на іноземних номерах:

Источник: https://24tv.ua/zakon_rozmitnennya_yevroblyah_ukrayina_shho_minyaye_zakon_rozmitnennya_avto_n1060359

Новий закон про євробляхи: що змінить у розмитненні авто законопроект 8487 | Факти ICTV

8 листопада Верховна Рада України прийняла 2 законопроекти щодо, так званих євроблях.

Перший законопроект – Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів №8487, другий – законопроект Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України №8488.

Ці два законопроекти прив’язані одне до одного, оскільки законопроект №8487 набирає чинності лише після законопроекту №8488.

  • Другим законом Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України №8488 внесли зміни не лише до Митного кодексу, а й до ряду інших законодавчих актів.
  • Схвалена парламентом модель покликана з часом, а саме через 3-4 місяці після набрання чинності цих законів, вирішити проблему євроблях.
  • Тобто, власники автомобілів з іноземною реєстрацією матимуть можливість розмитнити їх відповідно за пільговою ставкою впродовж визначеного періоду – 90 днів з дня набрання чинності цих законів (за умови вчасного прийняття урядом необхідних нормативних актів).

Крім цього, мало хто звернув увагу, що за новими правилами Національна поліція отримує право зупиняти транспортний засіб з іноземними номерами для перевірки порушення митного режиму (а саме, для виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України.) А також, судячи зі змін до закону, поліція має отримати доступ до баз митниці щодоєвроблях.

Таким чином, будь-який автомобіль з іноземною реєстрацією можна буде зупинити для перевірки дотримання всіх правил дорожнього руху і у разі виявленні порушення – штрафувати.

Після кількох хвиль тотальних перевірок поліцією через 2-3 місяців дії цих законів, євробляхи, як масове явище, зникатимуть. З одного боку, це стимулюватиме пільговий період розмитнення, з іншого – жорсткіший контроль з боку держави.

Чи є це тим, за що стояли мітингарі зі своїми авто на вулицях Києва? Очевидно ні. Тому що їхнє бачення базується на абсолютному спрощеному режимі розмитнення всіх автомобілів, незалежно від віку самого автомобіля.

Читайте: Рада збільшила штрафи за нерозмитнення авто

Головною проблемою прийнятих вчора законів було те, що в формулі розрахунку ставки податку враховується не тільки об’єм двигуна, а й його вік. Чим старше авто, тим більший податок треба сплатити.

До прикладу, якщо автомобіль 2000-го року, то вартість його “українізації” буде досить великою. Вона буде досягати 100-150% вартості самого автомобіля. Тобто, якщо автомобіль коштував €2000, то сплата за розмитнення – €2000-2500.

В якості певного компромісу для власників авто, які бажають мати українську реєстрацію своїх авто, знайдений шлях надання пільгового періоду для розмитнення за 50% вартості такого розмитнення (довжина пільгового періоду буде дуже нетривалою).

Проте, це, напевно, не вирішить проблему тих, хто вже порушує митні правила, адже їм потрібно буде спочатку сплатити всі штрафи, а потім займатись пільговим розмитненням. Тобто для них автомобільної амністії не буде. Тому такі автовласники можуть просто не встигнути скористатись пільговим періодом.

У підсумку:

  • встановлюється обов’язок реєструвати авто, тимчасово ввезене на митну територію України громадянами більше, як на 30 днів.
  • уточнюється, що прохідний транзит авто територією України не може тривати понад 10 днів.
  • між митницею, прикордонниками і поліцією має бути налагоджений автоматизований обмін інформацією про авто та осіб, які їх ввозили чи поміщували в митний режим транзиту.
  • скасовано 6-тимісячний строк давності для притягнення до відповідальності за порушення митних правил.
  • встановлюється нова відповідальність за передачу авто особі, яка не ввозила це авто в Україну (2 тис. неоподаткованих мінімумів – 34 тис. грн – Ред.).
  • нова відповідальність за перевищення строків перебування транзитного авто на території України (від 5 тис. до 10 тис. неоподаткованих мінімумів – 85 – 170 тис. грн – Ред.).
See also:  Первый зам шефа нацполиции вадим троян: только за последнее время за тяжкие и особо тяжкие преступления арестовано 633 человека, вышедших по закону савченко

Тобто, встановлюється цілий ряд нових, значних за розміром штрафів для того, щоб сплата штрафів не була вигідніша, ніж розмитнення авто на іноземній реєстрації.

 Денис Монастирський, експерт програми реформування правоохоронної та судової систем Українського інституту майбутнього.

Источник: https://fakty.com.ua/ua/opinion/do-170-grn-shtrafu-yak-znyknut-yevroblyahy-vse-pro-novovvedennya/

Як розмитнити «євробляху» згідно з новими законами: усі хитрощі

Перший крок до українізації авто на «єврономерах» зроблено.

Верховна Рада ще до канікул встигла ухвалити два важливі законопроекти, проте лише в першому читанні. А тому до осені, поки нардепи не повернуться до сесійної зали, ситуація з «євро бляхами» не зміниться. Далі все буде залежати від того, чи домовляться активісти з парламентарями про остаточний  текст законопроекту.

До їх ухвалення в першому читанні, водії автівок на «євробляхах» неодноразово пікетували під Верховною радою, вимагаючи компромісного рішення щодо реєстрації їхніх автівок в Україні та змін до законодавства для дешевшого розмитнення автомобілів.

Крім змін в законодавстві, важливим моментом є і те, що поліція отримала доступ до митних баз «Інспектор-2006», де міститься інформація про всі автомобілі, які перетинають кордон.

У ній зазначено спосіб ввезення авто: транзит бо тимчасове перебування на рік (у такому випадку транспортний засіб потрібно поставити на облік у сервісному центрі МВС не пізніше ніж через 90 діб).

До речі,  саме останню норму власники авто на іноземних номерах найчастіше ігнорували, оскільки в в поліції не було важелів впливу – патрульні просто не мали повноважень і змоги встановити час перебування авто в Україні. Зараз, патрульні матимуть повне право відловлювати «протерміновані» «євробляхи».

Що стосується безпосередньо законопроектів, то, насамперед, вони передбачають зниження акцизного податку, що повинно трохи здешевити розмитнення, але при цьому посилюють контроль за ввезенням та використанням таких машин.

Якщо закони набудуть чинності, “євробляхи” можуть зникнути з українських доріг. Однак йдеться не про їхню легалізацію. Цілком можливий сценарій, за якого більшість власників авто з єврономерами будуть змушені розібрати свої машини, здати на металобрухт.

Легалізація старого авто навіть за новими правилами для пересічного українця залишається дорогим задоволенням. Тому відкритим залишається питання, чи підтримають депутати вказані законопроекти, адже ухвалення таких рішень перед виборами може призвести до суттєвих електоральних втрат.

  • Як розраховувати суму акцизного податку?
  • Базові ставки акцизного податку будуть такими: для авто з бензиновим двигуном — 50 євро, для авто на дизелі — 75 євро.
  • Сама ж формула обчислення виглядатиме так: базові ставки помножити на показник об’єму двигуна (який ділиться на 1000) і на кількість повних календарних років машині.
  • Скільки все-таки «євроблях» в Україні?

Різні джерела називають цифри, які відрізняються в рази. Одні кажуть, що в Україні сотні тисяч таких авто, інші говорять про мільйони. Кожен по-своєму має рацію.

За даними митниці, 1 травня 2018 року кількість машин з іноземною реєстрацією, які з початку 2016 року були ввезені в Україну, становить трохи більше 2 млн.

Це ті машини, які хоча б раз приїздили в Україну в будь-якому режимі. Серед їх власників — чимало іноземців-туристів, більша частина з яких вже виїхала.

За даними митниці, в Україні досі залишаються 351 228 авто. З них 124 519 вже порушили термін перебування.

До речі, норма «Євро-5», яка досі унеможливлювала митне оформлення та реєстрацію в Україні машин, випущених до 2010 року, змінами в нових документах скасовується.

Скільки часу, щоб узаконити свої авто?

Якщо законопроекти будуть ухвалені у нинішньому вигляді, громадяни, які користуються авто з єврономерами, матимуть 180 днів з дати впровадження нововведень для реєстрації транспортного засобу за українським законодавством.  Якщо хтось не встигне, він буде оштрафований за порушення митних правил.

Як їх легалізувати?

Насправді це дуже складне питання, оскільки більшість “бляхарів” не є власниками цих авто. Вони переважно оформлені на іноземців.

Щоб узаконити такий транспортний засіб, українець повинен спочатку знайти власника. Власник мусить зняти машину з обліку у своїй країні і з усім пакетом документів в’їхати в Україну в режимі імпорту.

Після цього необхідно вирахувати та сплатити всі податки: ПДВ (20% від вартості авто), ввізне мито (5-10% від вартості), і збір до Пенсійного фонду (3-5%). Разом близько 30% від вартості.

Якщо вартість старої машини буде нижчою, зменшаться ПДВ і мита. Їх розмір залежить від суми, яку власник сплатив за транспортний засіб.

Ввізне мито, згідно з Угодою про асоціацію з ЄС, щороку буде поступово знижуватися і повністю обнулиться до 2026 року.

Відповідальність, контроль і нові штрафи

По-перше, вводиться обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення. Так, нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення лише одне авто.

Ввезення наступних легкових транспортних засобів передбачає наявність гарантії. Гарантом може бути фінансова установа, яка візьме на себе зобов’язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезене.

По-друге, посилюється відповідальність за порушення митних правил.

Особа, яка ввезла в Україну автомобіль в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам чи розкомплектовувати його.

Також їй заборонятиметься використання такої машини в підприємницькій діяльності чи для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф 34 тис грн.

Будь-яка інша особа, яка всупереч встановленим правилам отримає транзитне або тимчасово ввезене авто у володіння, користування або розпорядження чи використовуватиме таке авто в підприємницькій діяльності для отримання доходу, також буде оштрафована.

Перша фіксація зазначених порушень працівниками Нацполіції передбачає стягнення з порушника 8,5 тис грн, повторна фіксація — 17 тис грн, позбавлення права керування на рік та оплатне вилучення авто за кошт порушника.

За недотримання строків режимів транзиту та тимчасового ввезення, тобто за невивезення авто за межі країни своєчасно, порушники повинні сплатити штрафи. Розміри штрафів будуть залежати від кількості днів перевищення встановлених строків.

  1. За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 грн, за три дні відтермінування вивезення тимчасово ввезеної машини — 850 грн.
  2. Зайвий місяць перебування такого автомобіля на митній території України коштуватиме порушнику 170 тис грн або навіть транспортного засобу, який може бути конфіскований за рішенням суду.
  3. Крім того, у законопроекті прописані чіткі правила взаємодії всіх профільних служб і відомств: підрозділів органу доходів і зборів, Державної прикордонної служби, Національної поліції.
  4. Завдяки автоматизованій системі обміну інформацією дані про авто, зафіксовані митником під час відкриття режиму транзиту або режиму тимчасового ввезення, одразу передаватимуться всім органам.
  5. Якщо дозволений строк перебування іноземного авто в Україні сплив, а машина не була вивезена, митник повинен повідомити іншим органам про вчинення правопорушення.
  6. Отримавши повідомлення, поліцейські повинні пильніше відстежувати таке авто на автомобільних дорогах України, а прикордонники — не допустити перетину кордону особою, яка ввезла авто, без сплати відповідних штрафів.

Крім того, Національній поліції буде надано право перевіряти особу водія авто з іноземною реєстрацією на відповідність особі, яка його ввезла. Якщо за кермом буде будь-яка інша особа, поліцейський може накласти на водія штраф і поінформувати про порушення митних правил митницю.

  • Отримавши таку інформацію, митник під час закриття режиму ввезення матиме підстави для стягнення штрафу з особи, яка ввезла авто, за недотримання обмеження на передавання машини.
  • Важливо, що протокол про порушення може бути складений митником за відсутності порушника і вручений йому під час виїзду з України.
  • Наразі розмитнення авто проводиться лише на митницях, визначених у затвердженому Міністерством фінансів переліку.
  • Чи будуть якісь пільги для окремих категорій громадян?

Нема жодних пільг, всі будуть в рівних умовах. Під час розробки законопроектів висувалися пропозиції щодо введення пільг для учасників АТО та багатодітних сімей, але всі вони були відхилені.

Джерело: news.t1.ua

Источник: http://mashyna.com.ua/auto/article/22225

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*