Зареєстровано законопроект про штрафи за невиконання громадських робіт

Зареєстровано законопроект про штрафи за невиконання громадських робіт

18 жовтня у Верховній Раді зареєстрували проект Закону про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні. Його автором є народний депутат Сергій Березенко і група інших депутатів. Утім, попри низку позитивних норм, певні положення проекту містять суттєві ризики порушення прав людини.

Запропонована декларативна система реєстрації “врівноважується” масивним механізмом контролю й значними штрафами за порушення. Крім того, вона може вплинути на реалізацію прав власниками та співвласниками житла. А також створює небезпеку того, що більше 4,5 млн мешканців тимчасово окупованих територій залишаться без зареєстрованого місця проживання.

Про це йдеться у детальному аналізі документу, підготовленому Центром інформації про права людини. Нижче представлені найбільші ризики, що їх, на думку фахівців, несе новий законопроект.

Зареєстровано законопроект про штрафи за невиконання громадських робіт

 ДЕКЛАРАТИВНИЙ ПРИНЦИП РЕЄСТРАЦІЇ “ВРІВНОВАЖУЮТЬ” ОБ’ЄМНИМ МЕХАНІЗМОМ КОНТРОЛЮ

Якщо зараз людині для реєстрації треба надати документ, що може підтвердити її місце проживання за адресою, де вона хоче зареєструватися, то, відповідно до законопроекту, тепер їй не доведеться цього робити — тобто запроваджується декларативний принцип.

Але в будь-який момент людина може отримати листа з вимогою документально підтвердити те, що вона мешкає у цьому конкретному житлі. Як варіант для підтвердження — запросити представників органів реєстрації до себе додому.

Там вони зможуть опитати інших мешканців житла, сусідів, тощо. Чи просто подивитися, як квартирант буквально відчиняє і зачиняє  двері ключем.

А у разі згоди власника та квартиранта представник органу зможе відвідати житло і самостійно переконатися у факті проживання там людини.

Існує сім підстав для того, щоб розпочати так звані процедури підтвердження факту проживання. Це, зокрема, звернення власника (наприклад, у разі неправдивого повідомлення про факт проживання у його житлі особи), органу державної влади чи місцевого самоврядування.

Від моменту прийняття рішення про необхідність підтвердження, особа має знятися з реєстрації, а подальша реєстрація їй тимчасово заборонена.

ВСТАНОВЛЮЮТЬ НЕПРОПОРЦІЙНО ВИСОКІ ШТРАФИ ЗА НЕДОСТОВІРНІ ВІДОМОСТІ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ

Законопроект пропонує доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення (КУпАП) статтею 197-1. Відповідно до неї, подання недостовірних відомостей з метою реєстрації місця проживання потягне за собою штраф від 850 до 1700 грн.

А у разі накладення повторного штрафу протягом року — до 3400 грн. Що саме мається на увазі під поданням недостовірних відомостей — законопроект не пояснює.

Проте встановлення адміністративної відповідальності означає, що вчинене діяння посягає на чинний порядок управління.

Це не пояснює розмір суми штрафу, оскільки він має бути пропорційним тяжкості протиправного діяння та його наслідкам.

Для порівняння — наразі проживання громадян без паспорта або за недійсним паспортом, а також проживання громадян без реєстрації тягнуть за собою попередження. А умисне псування паспорта чи втрата його з необережності — попередження або штраф від 17 до 51 гривні.

ВІДСУТНІЙ ЕФЕКТИВНИЙ МЕХАНІЗМ РЕАГУВАННЯ ВЛАСНИКІВ НА ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО РЕЄСТРАЦІЮ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ОСОБИ У ЇХНЬОМУ ЖИТЛІ

Відповідно до законопроекту, орган реєстрації зобов’язаний повідомити власника (співвласників), осіб, які зареєстровані за адресою житла, про реєстрацію, зняття з реєстрації іншої особи за зазначеною адресою —надіслати смс-повідомлення, електронного листа тощо.

У разі відсутності контактних даних для такого зв’язку, орган реєстрації надсилає інформацію будь-якому повнолітньому члену сім’ї зазначеної особи, який проживає разом з нею. Якщо контактні дані такого члена сім’ї є у реєстрі територіальної громади. Якщо і цих даних у органа реєстрації немає, повідомлення прийде рекомендованим листом під розписку будь-якого повнолітнього члена сім’ї.

ЗАПРОПОНОВАНІ  ЗМІНИ ДО РЕЄСТРАЦІЇ ДІТЕЙ МОЖУТЬ ПРИЗВЕСТИ ДО ПОРУШЕННЯ ЇХНІХ ПРАВ

Законопроект зобов’язує дитину старше чотирнадцяти років звертатися для реєстрації місця проживання самостійно.

Проте діти такого віку не є самостійними у прийнятті рішення про власне місце проживання чи його зміну, і покладання на них такого обов’язка не є адекватним.

Наразі, згідно з Сімейним кодексом, місце проживання дитини старше десяти та до вісімнадцяти років визначають спільно батьки та сама дитина.

Прийняття законопроекту в запропонованій редакції також може призвести до порушення прав дітей на рівний доступ до освіти.

Так, із заявою про необхідність підтвердження факту проживання дітей на території обслуговування школи зобов’язаний звернутися директор — у разі, якщо кількість поданих заяв на зарахування до початкової школи перевищує її спроможність. Тобто якщо батьки подадуть 31 заяву на 30 місць у першому класі, директор школи повинен ініціювати перевірку всіх першачків.

Замість того, щоб розширювати спроможність шкіл, документ пропонує позбавляти дітей права на зарахування в них, що є грубим порушенням прав дітей, а також містить численні корупційні ризики.

Більше того, після отримання подібної заяви, орган реєстрації повинен заблокувати (частково чи повністю) реєстраційні дії щодо дітей та зняти їх з реєстрації. Це може спричинити ріст кількості дітей без зареєстрованого місця проживання.

ДЕЯКІ КАТЕГОРІЇ ОСІБ НЕ ЗМОЖУТЬ ЗАРЕЄСТРУВАТИ МІСЦЕ ПРОЖИВАННЯ САМОСТІЙНО

Стаття одинадцята законопроекту передбачає створення особливого порядку реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання певних категорій осіб.

Йдеться, зокрема, про засуджених, безхатченків, осіб, які тимчасово або постійно проживають у стаціонарних соціально-медичних установах та інших закладах соціальної підтримки або догляду, військовослужбовців, крім військовослужбовців строкової служби, та членів їх сімей, що обрали реєстрацію за адресою військових частин. В цих випадках місце проживання особи знаходиться у державній чи комунальній власності, і право чи обов’язок знаходитися там встановлює держава.

Також і ті, хто винаймає житло в гуртожитках, та члени їхніх сімей повинні будуть реєструватися не напряму в органі реєстрації, а через уповноважену особу  підприємства, установи, організації, органу місцевого самоврядування, що видав ордер на житлову площу у гуртожитку.

Це обмеження у праві самостійного звернення до органів реєстрації не є пропорційним та обгрунтованим. Крім того, важливо зазначити, що не тільки ордер може бути підставою для проживання особи у гуртожитку, але й договір найму.

ФАКТИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ РЕЄСТРУВАТИСЯ У ЖИТЛІ НА ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЯХ 

  • Відповідно до законопроекту, однією з підстав для відмови в реєстрації або зняття з реєстрації місця проживання є реєстрація за адресою населеного пункту, розташованого на тимчасово окупованій території.
  • Це обмеження стосується більше 4,5 млн наших співгромадян, які ризикують залишитися без реєстрації місця проживання, внаслідок чого вони будуть виключені, наприклад, з виборчих процесів, не зможуть без додаткових процедур отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи тощо.
  • Заборона реєстрації місця проживання на територіях, що наразі є тимчасово окупованими, суперечить статті шостій Закону України “Про забезпечення прав та свобод громадян і правовий режим на тимчасово окупованій території України”.

Але найбільше від цієї заборони постраждають діти, батьки яких мають реєстрацію на ТОТ. Наразі такі діти отримують паспорти громадян України без вказання адреси реєстрації місця проживання.

Вирішити це питання має законопроект 8432, який вже рекомендований Верховній Раді для прийняття у першому читанні. Він передбачає можливість реєстрації неповнолітніх осіб, в яких місце проживання батьків або законного представника зареєстровано на тимчасово непідконтрольній території.

РЕЄСТРАЦІЯ НЕ БУДЕ ЄДИНИМ ДЖЕРЕЛОМ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ОСОБИ

Проект пропонує в статті дев’ятій вважати, що реєстрація місця проживання не може самостійно застосовуватися для підтвердження факту проживання у житлі та користування ним, для приватизації житла, спадкування, нарахування комунальних послуг тощо.

Але на практиці реєстрація місця проживання широко застосовується для підрахунку кількості мешканців у житлі для надання житлово-комунальних послуг, соціальних пільг, субсидій, тощо.

Наприклад, відповідно до законопроекту, реєстрація місця проживання особи не є підставою для нарахування (перерахування) споживачу житлово-комунальних послуг плати за ці послуги у зв’язку із зміною кількості зареєстрованих  у житлі осіб. Таке нарахування здійснюється лише за умови зміни фактичної кількості осіб, які постійно проживають у житлі. Але провайдер житлово-комунальних послуг не має інструментів перевірки чи підтвердження цієї кількості.

Тож у разі прийняття законопроекту, органи виконавчої влади, установи, організації, підприємства, які наразі використовують дані про зареєстроване місце для підтвердження певних фактів і обставин, змушені будуть розробити свої процедури підтвердження факту проживання. А це може значно ускладнити життя громадян.

На думку авторів цього тексту, будь-які зміни системи реєстрації мають ґрунтуватися на системному аналізі її практичного впливу на різні сфери життя (бюджетування, сплату податків, отримання соціальних пільг, реалізацію майнових прав), а також ретельному аналізі можливих наслідків запровадження нової системи. Цього у запропоновоному законопроекті не враховано.

Наразі над розробкою нової моделі реєстрації, базованої на означеному підході, працює робоча група при Міністерстві внутрішніх справ. До неї входить близько п’ятдесяти представників різних міністерств, громадських активістів та фахівців.  

See also:  Незаконне зберігання, виготовлення та придбання наркотиків та психотропних речовин

Tweet

У раді зареєстрували законопроект про відповідальність за поширення недостовірної інформації

Зареєстровано законопроект про штрафи за невиконання громадських робіт

У Верховній Раді пропонують ввести за “розповсюдження недостовірної інформації” відповідальність у вигляді великих штрафів, виправних і громадських робіт depositphotos.com

Народний депутат від фракції “Народний фронт” зареєстрував у Верховній Раді законопроект №10139 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання розповсюдженню недостовірних відомостей у засобах масової інформації”, текст законопроекту доступний на сайті Верховної Ради України.

Згідно з новим законопроектом, журналістам та ЗМІ загрожують штрафи від 480 тис. до 3 млн грн, а також кримінальна відповідальність та громадські роботи в разі розміщення “недостовірної інформації”.

Лапін у своєму проекті пропонує ввести кримінальну відповідальність за “поширення недостовірної інформації” у ЗМІ та мережі інтернет; дозволити Національній раді України з питань телебачення і радіомовлення припиняти ефір телеканалів “до моменту спростування”; запроваджувати кримінальне переслідування медіа, у яких “іноземні громадяни під виглядом журналістської діяльності проводять передвиборчу агітацію”. Крім того, Лапін пропонує дозволити суду ухвалювати рішення про видалення “неправдивої інформації” з інтернету, а також заборонити судам відмовляти у розгляді справ про “наклеп і неправдиву інформацію”.

  • Уперше за “поширення недостовірної інформації” буде загрожувати штраф розміром до 500 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян (у 2019 році встановлено Податковим кодексом на рівні 960 грн), тобто до 480 тис. грн, або виправні роботи строком до одного року, або громадські роботи строком на 240 годин.
  • У разі “умисного поширення недостовірної інформації” запропоновано штрафувати на суму від 960 тис. до 1 млн 920 тис. грн (від 1000 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходу громадян) або карати двома роками виправних робіт.
  • У разі об'єднання “поширення недостовірної інформації” з порушеннями виборчого законодавства штрафи та строки виправних робіт запропоновано подвоювати.

У пояснювальній записці, яку Лапін подав до свого законопроекту, ідеться про те, що документ внесено через неефективність судів, які роками розглядають позови про завдання шкоди честі та гідності внаслідок “неправдивої інформації”.

“Подібний стан речей ще більше стимулює правопорушників, особливо у випадках, коли мова йде про нанесення шкоди публічним особам, які роками вибудовували свій авторитет у суспільстві”, – написав депутат у документі. Також Лапін заявив, що законопроект подано “в умовах інформаційної війни, яку розв'язала і наразі здійснює Російська Федерація проти нашої держави”.

Заборона перевірок, дистанційна робота та штрафи за порушення карантину: прийнято закон!

Головна Усі новини Держрегулювання Закони та підзаконні акти 17 березня Рада прийняла в цілому законопроект №3219 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» Зареєстровано законопроект про штрафи за невиконання громадських робіт

Сьогодні, 17 березня, на ранковому позачерговому засіданні ВРУ прийнято за основу, а далі одразу в цілому законопроект №3219 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)”. За дане рішення проголосували 344 нардепів.

17 березня Закон від 17.03.2020 р. №530-IX  був одразу опублікований в “Голосі України” від 17.03. 2020 р. №51(7138) і того ж дня набрав чинності. Про це ми писали тут.

Правове підгрунтя для здійснення невідкладних заходів для попередження та лікування коронавірусної хвороби

1. Оперативна закупівля робіт та послуг, необхідних для ліквідації та недопущення епідемії коронавірусу, через переговорну процедуру, скорочену до одного дня.

2. 100-відсоткова попередня оплата за такі товари, роботи та послуги.

3. Звільнення від сплати ввізного мита та ПДВ лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, призначених для запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).

4. Першочергове митне оформлення таких товарів. Допускається подання попередньої або тимчасової декларації за правилами, встановленими МКУ.

5. Плата за виконання митних формальностей поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для них, щодо зазначених товарів не справлятиметься.

6. Контроль з боку КМУ за цінами на лікарські засоби, товари медичного призначення та соціально значущі товари.

  • Такі норми будуть мати тимчасовий характер.
  • Захист прав фізичних та юридичних осіб під час карантину
  • На період встановлення карантину або  обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19):

1) роботодавець може доручити працівникові, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, а також надавати працівнику, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, за його згодою відпустку. Термін перебування у відпустці без збереження заробітної не включатиметься у загальний строк, встановлений частиною другою ст. 84 КЗпП.

  1. 2) власником підприємства, установи, організації або уповноваженим органом може змінюватися режими роботи органів, закладів, підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб. Інформація про такі зміни повинна доводитися до відома населення з використанням веб-сайтів та інших комунікаційних засобів; 
  2. 3) з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення;
  3. 4) забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
  4. Крім того, на період встановлення карантину або обмежувальних заходів та протягом 30 днів з дня його відміни забороняється:
  • прийняття рішення про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на підставі інформації про тривалу відсутність (понад 60 днів) особи за місцем проживання, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання;
  • зупинення публічним акціонерним товариством “Державний ощадний банк України” видаткових операцій за поточним рахунком внутрішньо переміщеної особи за відсутності проходження фізичної ідентифікації;
  • здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування;
  • нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;
  • припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;
  • примусове виселення із житла та примусове стягнення житла (житлових будинків, частин житлових будинків, квартир, кімнат у квартирах, кімнат, житлових секцій чи блоків у гуртожитках, інших жилих приміщень), що належить на праві приватної власності громадянам України під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;
  • примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.

Крім того, введення карантину буде віднесено до форс-мажорних обставин (зміни до ст. 14-1 Закону «Про торгово-промислові палати в Україні»).

  • А також встановлять заборону на притягнення до адміністративної відповідальності іноземців та осіб без громадянства, які не змогли виїхати за межі України або не змогли звернутися до територіальних органів/підрозділів ДМС із заявою про продовження строку перебування на території України, у зв’язку із введенням карантинних заходів.
  • Додаткові доплати до зарплати: кому і скільки?
  • Уряду буде доручено у тижневий термін з дня набрання чинності цим Законом встановити доплати до заробітної плати:
  • медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на коронавірусну хворобу (COVID-19),  у розмірі до 200% заробітної плати на період виконання заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), визначений у рішенні КМУ про встановлення карантину, до завершення виконання цих заходів;
  • окремим категоріям працівників які забезпечують життєдіяльність населення.

Відповідальність за порушення правил щодо карантину

Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними захворюваннями, призведе до накладення штрафу:

  • на громадян – 1000-2000 н.м.д.г. (17 000 – 34 000 грн);
  • на посадових осіб – 2000-10000 н.м.д.г. (34 000 – 170 000 грн).

Крім того, законопроектом передбачено і підвищення кримінальної відповідальності за порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним захворюванням. 

Так, якщо порушення правил та норм, встановлених з метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним захворюванням, а також масовим неінфекційним захворюванням (отруєнням) і боротьби з ними, спричинили або завідомо могли спричинити поширення цих захворювань, то це каратиметься:

  • штрафом від 1000 до 3000 н.м.д.г. (17000-51000 грн);
  • або арештом на строк до шести місяців,
  • або обмеженням волі на строк до трьох років,
  • або позбавленням волі на строк до трьох років.
  1.  Ті самі діяння, якщо вони спричинили загибель людей чи інші тяжкі наслідки, караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років.
  2. Коли наберуть чинності ці зміни?
  3. Цей Закон набере чинності з дня опублікування (17 березня 2020 року), крім:
  • пунктів 3, 4, 8 розділу І, які набирають чинності з дня опублікування і діятимуть протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону,
  • пункту 6, який набере чинності з дня опублікування і діятиме до 18 квітня 2020 року;
  • підпункту першого пункту 7, який вводиться в дію з 19 квітня 2020 року і діє протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону.
  • ***
  • Читайте також:
  • Всі новини на цю тему за посиланням>>>
See also:  Що, як і від кого захищатиме новий закон україни про мову

Великі штрафи: депутати Верховної Ради ухвалили законопроект про українську мову (відео) | «Объектив»

Відтепер у держустановах, громадських місцях, медзакладах, на телебаченні, у друкованих та інтернет-ЗМІ українці чутимуть виключно державну мову.

Законопроект “Про забезпечення функціонування української мови як державної” Верховна Рада розглядала для другого читання з кінця лютого. За цей час до нього внесли понад 2000 поправок. 25 квітня процес вийшов на фінішну пряму. Парламент погодив законопроект, за нього проголосували 278 депутатів.

Закон не обмежує права громадян спілкуватися у приватній бесіді будь-якою мовою. Але українською відтепер мають розмовляти працівники державних та комунальних закладів, магазинів і медустанов. Будь-яка документація ведеться українською.

Це розповсюджується на телебачення, інтернет і друковані ЗМІ. Персонал в театрах та кіно має розмовляти українською. Вистави та фільми демонструватимуться державною.

Днем раніше харків’яни вийшли на акцію, аби звернутися до депутатів з проханням прийти до Ради і проголосувати “за” мову.

 Вперше за всю новітню історію України депутатам випадає такий унікальний шанс. Закон про мову захистить права громадян на інформацію та послуги українською мовою. Сприятиме побудові цілісного українського простору та розвитку української культури.

На акцію прийшли пенсіонери, студенти, молоді батьки з малими дітьми. Багато людей обмоталися державними прапорами, дівчата одягли вінки. Деякі намалювали плакати.

харків’янин Ми на своїй землі боремось за якусь долю, щоб наша доля покращилась на нашій рідній землі. Слухайте, ну це в голові не вкладається. А з ким ми боремося?

Микола та Ірина – подружжя. Жінка приїхала до України в 2016 році з Росії як волонтер. Зараз активно вивчає українську. За словами чоловіка, розмовляти солов’їною в неї виходить набагато краще, аніж у багатьох українців.

 Микола, харків’янин Після того, як я потрапив на схід, питання, якою мовою спілкуватися – для мене відпало автоматично.

Ніна – студентка фізичного факультету – розповідає: має велику жагу спілкуватися українською, але переключитися важко. В університеті на прохання студентів навчання відбувається російською, в установах та магазинах також розмовляють цією мовою.

Ніна, харків’янка  Цей закон не обмежує права українців спілкуватися будь-якою мовою, якою їм зручно, яку вони знають краще. Цей закон регламентує використання мови в державних установах, сфері обслуговування і в інших сферах, де дійсно повинна використовуватися державна мова. 

На мітингу можна було побачити і маленьких харків’ян. Олена розповідає, що в її родині спілкуються російською, але поступово намагаються перейти на державну. І навіть влаштовують дні української.

Олена, харків’янка Я вважаю, що берегти мову – це дуже важливо, тому що багато мов вже загинули. 

За невиконання вимог закону для чиновників, депутатів та інших посадовців передбачені штрафи. За спроби ввести багатомовність або надати офіційного статусу будь-якій іншій мові можна отримати до 10 років в’язниці.

Аліка Піхтерева

Нові штрафи Держпраці: прийнято Закон | БІЗНЕС

Верховна Рада на вечірньому засіданні 12 грудня ухвалила Закон про зменшення штрафів за порушення норм трудового законодавства (законопроект № 1233).

До другого читання профільний комітет ВР істотно допрацював цей законопроект. Що прийняли в першому читанні читайте тут

Згідно запропонованої до другого читання редакції законопроекту, за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту); оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, встановлений на підприємстві, а також виплату заробітної плати без нарахування і сплати ЄСВ – штраф 10 розмірів мінзарплати (зараз 30) за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення. До юросіб та ФОП, які використовують найману працю, і є платниками єдиного податку 1-3 груп, – попередження. За повторне впродовж двох років з дня виявлення порушення – 30 розмірів мінімальної зарплати за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення.

Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – штраф 2 розміри мінзарплати за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення (зараз 10).

Недотримання гарантій і пільг мобілізованим працівникам штраф 4 розміри мінзарплати за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення. До юросіб і ФОП, які використовують найману працю, і є платниками єдиного податку 1-3 груп – попередження.Діюча норма: 10 розмірів мінзарплати за кожного працівника, відносно якого здійснено порушення.

Недопущення до проведення перевірки з питань дотримання законодавства про працю для виявлення неоформленных працівниківштраф 16 розмірів мінзарплати замість діючих 100.

Порушення інших вимог трудового законодавства, окрім передбачених абз. 2 – 7 ч. 2 ст. 265 КЗоТ – штраф 1 розмір мінзарплати за кожне таке порушення. За повторне впродовж року з дня виявлення порушення – 2 розміри мінімальної зарплати за кожне таке порушення.

  • Актуальні розміри прожиткового мінімуму і мінімальної зарплати можна дізнатися у модулі “Довідники” ІПС ЛІГА:ЗАКОН, скориставшись тестовим доступом
  • У разі сплати 50% розміру штрафу впродовж 10 банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, така постанова вважається виконаною, крім окремих порушень.
  • Нові штрафи запрацюють після офіційної публікації Закону.

Дізнатися чи потрапила ваша компанія до графіку планових перевірок Держпраці й інших органів нагляду і контролю можна за допомогою сервісу CONTR AGENT від ЛІГА:ЗАКОН. Крім того, ви можете перевірити благонадійність контрагента, який вас цікавить, прямо зараз, оформивши заявку на тестовий доступ до сервісу.

  1. Підготуватися до перевірки контролюючих органів допоможе ресурс “Мистецтво оборони” інформаційно-правових систем ЛІГА:ЗАКОН. Тестовий доступ до ІПС можна отримати за посиланням
  2. Нагадаємо, порядок перевірок Держпраці знову хочуть переписати.
  3. Держпраці перевірить у 2020 році майже 17 тис. підприємств
  4. Підписуйтеся на нашу

Масочный режим на носу. Законность/незаконность штрафов

Итак, впереди новые инициативы федеральных и субъектовых властей по борьбе с коронавирусом, которые обязательно негативно отразятся на кошельках наших граждан.

Речь идёт о “масочном режиме”. Вообще, юристам и другим здравомыслящим гражданам с начала компании по сдерживанию covid 19 резало ухо понятие “самоизоляция”, но “масочный режим”, – это более высокий уровень юридического абсурда.

Ладно, примем во внимание, что мир и наша страна ещё не сталкивались с таким явлением. Мы имеем ввиду не пандемию, а общий страх и модель поведения общества в этот период. Здесь не время выдумывать юридически красивые названия. Но сложность этого нововведения в том, что за отсутствие маски на лице, то есть, за нарушение “масочного режима” будут полагаться штрафы.

Напомним, что “масочный режим” уже ввели в Ростовской области, Краснодарском и Приморском краях, Башкирии, а также в Свердловской, Ивановской, Калужской и Самарской областях. В Подмосковье жители обязаны будут носить маски с 12 мая, а с 1 по 11 мая такие действия гражданам рекомендуются. В Москве, как и в остальных регионах, “масочный режим” лишь дело скорого времени.

Вернёмся к штрафам. Когда дело касается административного наказания, понятия и формулировки не могут быть приблизительными.

Ранее мы разбирали законность штрафов за нарушение самоизоляции в принципе, судебную практику и законность штрафа за маски. Эта информация актуальна и сейчас. Так вот, одной из вышеуказанных статей мы указывали, что ст. КоАП РФ Статья 20.6.1.

“Невыполнение правил поведения при чрезвычайной ситуации или угрозе ее возникновения”, по которой граждан уже во всю штрафуют, подразумевает нарушение гражданами правил поведения при режиме повышенной готовности.

See also:  Мнение адвоката юрия каникаева, о законопроекте 6027-д

В этой же статье мы указывали, что поскольку режим повышенной готовности объявлен не на федеральном уровне, а в отдельности по регионам, поэтому граждане не могут нарушать федеральные правила поведения (как невступившие в силу), а, следовательно, состав административного правонарушения при таких условиях по ч. 2 ст. 20.6.1 КоАП РФ отсутствует.

Штрафы по ч. 2 ст. 20.6.1 КоАП РФ могут выносится за нарушение субъектовых правил поведения и ответственность за такие нарушения должны определятся местными нормативными актами.

Ну и Правила поведения граждан в период повышенной готовности также должны быть составлены с употреблением общепринятой юридической лексики и понятий.

Чтобы все понимали, что такое “режим самоизоляции”, например, потому что сейчас его объясняют и трактуют кто как хочет.

Вы скажете, это элементарно понятно. Отнюдь. Нашим судам понадобилось целое разъяснение Верховного Суда РФ для правильного применения всего двух статей КоАП РФ (ст. 6.3 и ст. 20.6.1 КоАП РФ) к оштрафованным гражданам. А следствием таких путаниц явились тысячи незаконно привлечённых к ответственности граждан.

“Масочный режим” – это вообще загадка. Понятно, что в федеральном законодательстве нет даже намёка на такое определение, местные тоже не будут его фиксировать и описывать, поэтому каждый штрафующий, проверяющий и судебные органы опять будут определять нарушение исходя из собственных взглядов на жизнь, юридической грамотности и внутренних убеждений.

Штрафы за нарушение “масочного режима”, по нашему мнению, незаконны, пока в федеральное или субъектовое законодательство не внесут чёткое юридическое определение этого режима с употреблением юридической терминологии, прав и обязанностей граждан при таком режиме и т.д. В противном случае, получается, что нарушил не знаю что….

Коронавірус і штрафи: кого і яка чекає відповідальність за порушення карантину

Верховна Рада ухвалила тимчасовий закон про заходи щодо запобігання пандемії коронавірусу. Зокрема, ввела відповідальність за порушення карантину. Що чекає на порушників, – в матеріалі сайту 24 каналу.

Як розповідає 24 каналу юрист Василь Мірошниченко, штрафи за невиконання закону про заходи запобігання коронавірусу практикують у всьому світі. Деякі країни навіть ввели комендантську годину. Зокрема, забороняється виходити з будинків уночі. Або в разі такої потреби при собі мати текст, з якою метою ви покинули помешкання. Щоб таким чином обмежити контакт з правоохоронцями.

Читайте також Як Київ і Харків живуть без метро: фото і відео

У Китаї була введена жорстка система карантину – населені пункти розбили на сектори. Жителі сектору А не могли нічого купити в секторі Б. А в деяких секторах їжу доставляли через вікна. Людей без масок направляли на примусову ізоляцію, – зауважує Василь Мірошниченко.

Які обмеження пропонують українцям через коронавірус / Інфографіка 24 каналу

До речі, глава МВС Франції Крістоф Кастанер оголосив, що кожен, хто вирішив вийти з дому в умовах пандемії, повинен бути здатним довести обґрунтованість переміщення. Для цього необхідно заповнити формуляр, в якому вказати ім'я, прізвище, дату народження, адресу і причину переміщення.

Цікаво Попри заборону в Україні переповнені маршрутки, а люди в транспорті – без масок: фото, відео

Василь Мірошниченко також рекомендує носити з собою документи, що засвідчують особу. Бо поліція має розширені права.

За відсутність маски в громадському транспорті можуть оштрафувати / Фото Getty

За відсутність захисної маски правоохоронці мають право вас оштрафувати. На перший раз це може буди лише попередження. Якщо людина постійно порушуватиме цю вимогу, то рано чи пізно її оштрафують.

Тому, радить Василь Мірошниченко, навіть, якщо в аптеці немає масок, її можна зробити самостійно з марлі або гігієнічного паперу.

Такої маски достатньо для виконання вимог законодавства – їздити в громадському транспорті.

Увага Надзвичайний стан в Україні: що означає і як жити в його умовах

Порушення обсервації тягне за собою адміністративне покарання, умисне зараження людей – кримінальну відповідальність. Зокрема, передбачається таке покарання за порушення норм щодо запобігання пандемії коронавірусу:

  • штраф від 17 тисяч до 51 тисяч гривень;
  • арешт на строк до шести місяців;
  • обмеження волі на строк до трьох років;
  • позбавлення волі на строк до трьох років.
  • посадові особи, які порушили правила карантинного режиму, будуть зобов'язані виплатити штраф у розмірі від 34 тисяч гривень до 170 тисяч гривень.
  • Якщо дії людини стали причиною загибелі людей або призвели до інших тяжких наслідків, покарання може збільшитися до 8 років позбавлення волі.

Яка відповідальність передбачена за порушення карантину / Інфографіка 24 каналу

За словами Василя Мірошниченка, що стосується, приміром, магазинів, які торгують товарами не першої необхідності, їх треба закрити. А якщо вони цього не роблять, то тоді мусять платити штраф. Це порушення вимог, які можуть забезпечити виживання нації.

Що стосується кримінальної відповідальності, юрист зазначає: покарання введено за аналогією із статтею ККУ за умисне зараження венеричною хворобою.

Якщо людина знає, що хвора на коронавірус, тікає з лікарні, спілкується з іншими, а вони потім захворіють, то за це повинно бути покарання, – підкреслює Василь Мірошниченко.

Водночас, зауважує юрист, під час епідемії складно проводити слідчі дії. До того ж це небезпечно – для слідчих, прокурорів, свідків, потерпілих. Утім, термін давності залишається. Епідемія колись завершиться і порушників потім можуть і покарати . Тому загроза покарання за реальна. Але це не буде миттєво.

За цькування на роботі – штраф або громадські роботи

Парламент зареєстрував проект закону, який передбачатиме адміністративну відповідальність за мобінг на роботі.

Робота – це місце, де людина проводить більшу частину свого часу. Комфортність робочих умов потужно впливає не лише на ефективність та мотивацію, але й на психічний та фізичний стан.

Взаємопорозуміння із колективом і керівництвом відіграє надзвичайно важливу роль, але що робити у тому разі, коли вас не сприйняли? Більше того, коли дії ваших колег або шефа підпадають під визначення «цькування» – тобто, мобінг.

Мобінг (від англ. mob — юрба) — систематичне цькування, психологічний терор, форми зниження авторитета та психологічного тиску у вигляді цькування співробітника у колективі, зазвичай з метою його звільнення.

У Верховній Раді вже зареєстровано законопроект №10118 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії мобінгу», яким передбачається відповідальність за цькування на роботі. Про це повідомляє РБК-Україна, посилаючись на дані сайту парламенту.

  • Закон пропонує надалі визначити мобінг як діяння учасників трудових відносин, які полягають у психологічному, фізичному, економічному насильстві, зокрема із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно працівника підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами або такою особою стосовно інших учасників трудових відносин з метою приниження їхньої людської гідності за певними ознаками, створення стосовно них напруженої, ворожої, образливої атмосфери та примушування учасника трудових відносин до зміни місця роботи.
  • Законопроектом встановлюється адміністративна відповідальність за такі дії.
  •  Штрафи за мобінг 
  • Цькування на роботі: штраф від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 гривень) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
  • Мобінг, вчинений групою осіб або повторно протягом року після накладення адмінстягнення: штраф від 100 до 200 таких мінімумів (від 1700 до 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
  • Якщо цькування спричинило заподіяння шкоди психічному або фізичному здоров’ю учаснику трудових відносин: штраф від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів (від 1700 до 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
  • Аналогічне покарання пропонується і у випадку, коли мобінг був вчинений власником або уповноваженим ним органом (особою) підприємства, установи, організації.

Неповідомлення власником або уповноваженим ним органом (особою)  підприємства, установи, організації уповноваженим підрозділам органів Національної поліції про випадки мобінгу (цькування) учасника трудових відносин тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку, – йдеться у тексті проекту закону.

Посилання на сайт Верховної Ради: https://iportal.rada.gov.ua/

Посилання на РБК-Україна: https://www.rbc.ua/ukr

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*