Чому рішення рад щодо заборони продажу алкоголю є незаконним?

Новий закон не забороняє продавати алкоголь вночі, а дозволяє вводити таку заборону місцевим органам влади, наголошує співавтор документу народний депутат Іван Васюник.

Він сподівається, що закон обмежить продаж спиртного неповнолітнім.

Натомість директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко не очікує, що обмеження фактично пошириться на «наливайки».

Народний депутат від фракції «Народний фронт» Ігор Васюник уточнює, що закон 3149, який парламент ухвалив минулого тижня, не обмежує торгівлю спиртними напоями в нічний час, а дозволяє місцевим органам влади самим встановлювати заборони. Раніше окремі міста – Київ, Львів, Луцьк, Черкаси, Ужгород тощо – намагались заборонити продавати алкоголь в нічний час, проте через відсутність загального врегулювання заборону легко було оскаржити в суді.

Сам по собі закон нічого не забороняє, лише делегує повноваження органам місцевого самоврядування

«Багато надходило звернень від місцевих рад до депутатів Верховної Ради з проханням врегулювати це питання на законодавчому рівні і надати їм таке право. Закон, який ми ухвалили у четвер, надав їм таке право, ми це зробили.

Сам по собі цей закон нічого не забороняє, він лише делегує повноваження органам місцевого самоврядування – встановлювати чи не встановлювати обмеження продажу алкоголю на території свого села, міста чи селища», – пояснює депутат в ефірі «Ранкової Свободи».

Васюник визнає, що закон не вирішує проблему алкогольної залежності, але сподівається на певний соціальний ефект.

Закон точно обмежить можливість підліткам купувати алкоголь

«Він (закон – ред.) зменшить кількість п’яних вночі під ларьками в різних житлових мікрорайонах чи на спортивних, чи дитячих майданчиках. Він точно обмежить можливість підліткам купувати алкоголь, бо одне питання, коли молоді люди спробують купити пляшку алкоголю вдень, а інша справа – коли вони без свідків купляють в продавця цілодобового кіоску вночі», – порівнює парламентар.

ЧОМУ РІШЕННЯ РАД ЩОДО ЗАБОРОНИ ПРОДАЖУ АЛКОГОЛЮ Є НЕЗАКОННИМ?

Ігор Васюник

Як згадує директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко, громадські організації зазвичай вигравали суди проти міських рад щодо обмежень на торгівлю спиртним.

Київрада знову ухвалювала заборону на продаж алкоголю, мало хто ішов на порушення

«Це все одно не давало права продавати алкоголь в нічний час, тому що рішення, які виносили суди – це лише ухвалити нові рішення радам усіх рівнів. Звісно, якщо Київрада вирішувала цього не робити, вона знову ухвалювала заборону на продаж алкоголю, і мало хто з торговельних мереж чи заправок ішов на порушення», – каже він.

Від усього проданого алкоголю 5% акцизу надходить в місцевий бюджет

За словами експерта, продавати алкоголь вночі забороняють ті міста, що мають профіцитний бюджет і можуть дозволити собі дбати про комфорт громадян: «Ті місцеві ради, які відчувають дефіцит коштів, звісно, такої заборони вводити не будуть, тому що від усього проданого алкоголю 5% акцизу надходить в місцевий бюджет, як від алкоголю, так і від тих же заправок».

ЧОМУ РІШЕННЯ РАД ЩОДО ЗАБОРОНИ ПРОДАЖУ АЛКОГОЛЮ Є НЕЗАКОННИМ?

Олексій Дорошенко

  • При цьому Дорошенко зазначає, що торговельні мережі втрачають від обмежень 1-2% обороту, чого недостатньо, щоб іти на протистояння з місцевою владою.
  • При цьому обмеження можуть не зачепити так звані «наливайки» – невеликі торговельні точки, де на розлив продають дешевий алкоголь.

Ринок горілки тінізований на 50-80%

«Більше від 50% алкоголю з градусом, що ми випиваємо – це горілка. А ринок горілки тінізований на 50-80%. І, наприклад, навколо мого дому наливайок більше, ніж легальних магазинів. Звісно, жодні обмеження не поширюються на ці маленькі кіоски», – розповідає Дорошенко.

Людина, яка хоче «догнатись», купуватиме де завгодно

Він вказує на різницю між споживачами такого продукту та покупцями супермаркетів, які дотримуватимуться заборони: «Людина, яка хоче добре провести час, може купити алкоголь завчасно.

Людина, яка хоче «догнатись», купуватиме де завгодно. Тому, звісно, обмеження торкнуться людей, які хочуть купити легальний алкоголь і дбають про своє здоров’я.

Тому що коли ви купуєте алкоголь на розлив, ви не розумієте, що після цього буде – ви доживете до ранку чи ні».

Заборона продажу алкоголю вночі не допоможе зменшити вживання алкоголю населенням України, переконаний незалежний експерт ринку алкогольної продукції Ігор Товкач. Він сподівається, що президент накладе вето на закон, оскільки спікер порушив регламент під час його ухвалення.

Закон несе корупційну складову, спрямований проти людей, які до споживання відносяться відповідально

«Він тільки збільшить долю тіньового ринку, в першу чергу, міцного алкоголю, яка на сьогоднішній день і так перевищує 60% від загального міцного алкоголю, який виробляється в Україні.

Закон також несе і корупційну складову, тому що місцеві органи можуть звертатися до представників, бізнес яких пов’язаний з реалізацією алкогольних напоїв, з певними проханнями.

В першу чергу, він буде спрямований проти тих людей, які до споживання алкогольних напоїв ставляться відповідально, тобто купують їх в легальних закладах торгівлі. Ніякого впливу на зменшення пияцтва в Україні відбуватися не буде», – переконаний Товкач.

Лікар-нарколог Олег Перловський також не вважає ініціативу ефективною. Він переконаний, що заборона продажу алкоголю в деяких випадках не має сенсу, в інших є небезпечною.

ЧОМУ РІШЕННЯ РАД ЩОДО ЗАБОРОНИ ПРОДАЖУ АЛКОГОЛЮ Є НЕЗАКОННИМ?

Олег Перловський

Вночі ті, хто зловживає алкоголем, вже в стані алкогольного сп’яніння

«Алкоголізм полягає в тому, що до вечора симптоматика посилюється, тому вночі ті, хто зловживає алкоголем, вже або в стані алкогольного сп’яніння, або в них такий страшний стан, що їм цей алкоголь потрібен як ліки. Він може не випити – і в нього станеться алкогольний психоз чи ще якісь порушення виникнуть», – припускає лікар.

Натомість, на думку Перловського, варто було б починати з досліджень, щоб визначити психологічний профіль людей, які частіше за все купують алкоголь вночі.

Ранковий ефір Радіо Свобода слухайте і дивіться на YouTube-каналі

Источник: https://www.radiosvoboda.org/a/29123990.html

Верховний суд визнав незаконною заборону Київради на продаж алкоголю вночі

Верховний суд визнав незаконним рішення Київської міськради №19/1023 про заборону на продаж алкоголю з 23 до 10 годин.

Відповідне рішення опубліковано в Єдиному реєстрі судових рішень.

Нагадаємо, 6 червня 2017 Окружний адміністративний суд міста Києва визнав постанову міської ради №19 / 1 023 “Про обмеження реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива в стаціонарних об’єктах торгівлі в м.

Києві” незаконною. У жовтні 2017 року це питання розглядалося в Київському апеляційному адміністративному суді, де рішення міськради також було визнано незаконним.

Після того  Київська міськрада звернулася до Верховного суду з касаційною скаргою.

  • Напередодні Верховний Суд розглянув цю скаргу і також постановив, що заборона продажу алкоголю з 23 до 10 годин була незаконною.
  • “Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду постановив касаційну скаргу Київської міської ради — залишити без задоволення, постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 6 липня 2017 і постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 5 жовтня 2017 по справі №826/16071/16 — залишити без змін”, — йдеться в документі.
  • Зазначена постанова є остаточною і оскарженню не підлягає.

ЧОМУ РІШЕННЯ РАД ЩОДО ЗАБОРОНИ ПРОДАЖУ АЛКОГОЛЮ Є НЕЗАКОННИМ?

Однак варто зазначити, що сьогодні заборона на продаж алкоголю в столиці діє згідно з іншою постановою — №1529 / 5593 від 27 вересня 2018 року. Повторна заборона продажу алкоголю вночі стала можливою після того, як Президент Петро Порошенко підписав законопроект про надання повноважень місцевим радам визначати режим продажу алкоголю.

  • Раніше в Дубаї прийняли рішення про введення спеціальної  30-денної  ліцензії на алкоголь, що дозволяє купувати міцні спиртні напої туристам у місцевих магазинах.

Источник: https://bykvu.com/ua/bukvy/verhovnyj-sud-priznal-nezakonnym-zapret-kievsoveta-na-prodazhu-alkogolja-nochju/

Подвійне дно: Чому після скасування заборони на нічний алкоголь у Києві його не продають після 23:00

Купувати алкоголь у столичних магазинах у нічний час тепер можна. Чи не можна?! У рішенні суду йдеться, що “можна”, а постанова Київради від 2018 року свідчить про зворотне. Але ми в усьому розібралися і готові відповісти на головне запитання: Так можна чи не можна?

З відкритих джерел

Верховний суд України визнав незаконним рішення Київської міської ради від 2016 року про заборону продажу алкоголю в стаціонарних об'єктах торгівлі з 23:00 до 10:00. Воно набуло чинності 7 жовтня, є остаточним і оскарженню не підлягає.

Все було б просто, якби не існування ще однієї чинної постанови від 2018 року. Вона забороняє продавати пиво, алкогольні, слабоалкогольні напої та столові вина в магазинах після 11-ї години вечора до 10-ї ранку. Отже, купувати не можна продавати.

Розставляємо розділові знаки в питанні нічного продажу алкоголю в Києві.

Шлях до тверезості

Історія боротьби столичної влади з продажем алкоголю вночі сягає 2014 року. Про “сухий закон” у нічні години першим заговорив мер Києва Віталій Кличко. “Ми повинні розглянути (введення заборони на продаж алкоголю, – ред.), і я не проти цього…”, – заявляв Кличко.

See also:  Карантин і незаконне звільнення працівників. як захиститися? адвокат ганна лисенко і надія загрія

Мер Києва Віталій Кличко
З відкритих джерел

З 24 вересня 2014 року набула чинності заборона Київради на роботу малих архітектурних форм (МАФів) після 22:00 в будні та після 23:00 – у вихідні та свята. Тоді в Головному управлінні архітектури пояснили, що таким чином влада вирішила побороти продаж алкоголю вночі.

У березні 2016 року Київрада схвалила заборону продавати алкоголь у кіосках. 8 квітня це рішення підписав Кличко, а 12 квітня воно набуло чинності. Через кілька тижнів столичний голова анонсував підготовку проекту рішення Київради про заборону продажу алкогольних напоїв у магазинах і торгових мережах після 23:00.

Подальший перебіг подій приводить нас до рішення Київради від 22 вересня 2016 року. Саме його через три роки визнав незаконним Верховний суд України.

Рішення Київради від 2016 року

Проект цього рішення було зареєстровано ще в березні 2016 року. Профільна комісія під час розгляду відхилила його. Це питання також було в порядку денному пленарного засідання 15 вересня, проте тоді воно не було розглянуто.

Зрештою 22 вересня 86 депутатів Київради підтримали проект рішення № 19/1023 “Про обмеження реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива в стаціонарних об'єктах торгівлі в Києві” з 23:00 до 10:00.

Засідання Київради
З відкритих джерел

Згідно з ним, заборона поширювалася на всі суб'єкти господарювання, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. У разі ігнорування заборони магазин могли позбавити ліцензії на торгівлю спиртними напоями. Водночас він не зачіпав заклади ресторанного господарства – кафе, бари, заклади громадського харчування і ресторани.

12 жовтня заборона на продаж алкоголю в нічний час набула чинності. Все б добре, але незгодні з таким рішенням пішли в атаку, заваливши столичні суди позовами проти Київради. Якщо коротко, до Окружного адміністративного суду скерували чотири позови, які пізніше було вирішено об'єднати в один. 6 червня суд визнав заборону Київради протиправною та скасував її.

Столична влада оскаржила це рішення в Київському апеляційному адміністративному суді, але вердикт був знову не на її користь. Після оскарження цього рішення, справу скерували до Верховного суду України.

І тут ми підходимо до завершення судової епопеї. Верховний суд залишив у силі рішення попередніх інстанцій – Окружного адміністративного суду та Київського апеляційного адмінсуду. З огляду на це рішення Київради № 19/1023 від 22.09.2016 було визнано незаконним.

Фото з відкритих джерел

Здавалося б, на цьому історія закінчується і після 23:00 можна спокійно зайти до магазину за чимось міцним. Але обережно – спойлер: алкоголь усе одно не продадуть. І треба сказати дякую народним депутатам.

У березні поточного року Верховна Рада ухвалила в першому читанні та в цілому законопроект № 3149. Так, депутати надали органам місцевого самоврядування повноваження визначати режим продажу алкоголю у стаціонарних приміщеннях (магазинах, супермаркетах, торгових центрах, автозаправках). Тепер місцева влада може забороняти продавати алкоголь у певний час доби.

Після того, як закон підписав екс-президент Петро Порошенко, в Київраді заявили про підготовку нового проекту про заборону продажу алкоголю вночі. 27 вересня 2018 року столичні депутати підтримали заборону на реалізацію алкоголю в магазинах у нічний час. У Київській міській державній адміністрації одразу зазначили, що цього разу рішення не вдасться оскаржити в суді.

І тепер можна точно стверджувати: Після 23:00 в Києві заборонено купувати/продавати вино, пиво (крім безалкогольного), алкогольні та слабоалкогольні напої. Якщо тільки ви не перебуваєте в ресторані, кафе, барі або закладі громадського харчування – на них заборона не поширюється.

З відкритих джерел

З 24 жовтня минулого року рішення № 1529/5593 про заборону продажу алкоголю з 23:00 до 10:00 в Києві набуло чинності, й діє воно дотепер. Постанова Верховного суду про скасування заборони на “нічний” алкоголь його жодним чином не стосується.

Источник: https://ua.112.ua/golovni-novyni/podviine-dno-chomu-pislia-skasuvannia-zaborony-na-nichnyi-alkohol-u-kyievi-ioho-ne-prodaiut-pislia-2300-511334.html

Київ підготував нову заборону на продаж алкоголю

Про це повідомив народний депутат України і радник київського голови Дмитро Білоцерківець на своїй Facebook-сторінці.

“Після того, як позавчора (23 квітня, – ред.) президент підписав законопроект №3149 про надання повноважень місцевим радам визначати режим продажу алкоголю у стаціонарних приміщеннях, Київрада має всі підстави реєструвати новий проект рішення і остаточно обмежити нічний продаж алкоголю в капітальних магазинах, на заправках і в мережевих торгових центрах”, – пише він.

За його словами, перша частина роботи вже зроблена, і відповідна ініціатива вже внесена до плану діяльності міської ради. Сам проект рішення підготовлений і днями буде зареєстрований.

“Раніше, коли Київрада ухвалювала такі рішення, це обмеження фактично вважалося рекомендацією, оскільки не було відповідальності за його порушення. Але навіть таку рекомендацію постійно оскаржували в судах виробники алкоголю і господарюючі суб'єкти”, – пише Білоцерківець.

За його словами, в майбутньому буде необхідно вносити правки в цей закон з метою посилення відповідальності, адже штраф, передбачений там, не так лякає порушників так, як ймовірність втрати ліцензії.

“Упевнений, потрібно дати місцевим ДФС право займатися скасуванням ліцензій щодо продажу алкоголю в разі невиконання рішень місцевих рад”, – зазначає депутат.

Крім цього, він наголосив, що на законодавчому рівні необхідно прояснити ситуацію з ліцензією для кафе та ресторанів.

“Адже коли таку ліцензію можна отримати на таких же умовах і за тією ж вартістю, що і ліцензію для роздрібного продажу, то це дає можливість йти від обмежень суб'єктам господарювання.

А це свідчить, що рішення місцевих рад не будуть максимально ефективними”, – пояснив чиновник.

  • Нагадаємо, що 22 вересня 2016 року, Київська міська рада прийняла рішення про обмеження реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв та пива у стаціонарних об'єктах торгівлі Києва з 23:00 до 10:00 (крім ресторанів).
  • У грудні 2016 року Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ) визнало рішення Київради про заборону реалізації алкоголю в нічний час незаконним і зобов'язав скасувати його протягом місяця.
  • У квітні 2017-го Господарський суд Києва зобов'язав міську раду скасувати рішення про заборону реалізації на території міста алкогольних і слабоалкогольних напоїв суб'єктами господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю, в нічний час.
  • Пізніше Вищий господарський суд призупинив виконання рішення Госпсуду Києва, яке передбачає скасування рішення КМДА про заборону нічного продажу алкоголю.
  • У липні АМКУ заявляв, що Вищий господарський суд України підтвердив необхідність скасування Київрадою заборони на нічний продаж алкоголю.
  • При цьому, раніше начальник управління правового забезпечення діяльності Київської міської ради Володимир Слончак заявляв, що суд підтвердив законність рішення Київради про заборону продажу алкоголю вночі.

Крім того, в березні 2016-го Київська міська рада заборонила продавати алкогольні напої у МАФах. Це рішення спровокувало низку протестних акцій з боку їхніх власників.

У вересні 2017 року Київрада повторно виключила продаж алкоголю у МАФах Києва.

У листопаді АМКУ визнав незаконним заборону продажу алкоголю в МАФах Києва.

Источник: https://nv.ua/ukr/biz/markets/kijiv-pidgotuvav-novu-zaboronu-na-prodazh-alkogolyu-2466270.html

Рішення Київради про заборону продажу алкоголю не зовсім законне?

Голова Київської міської державної адміністрації Олександр ПОПОВ вважає, що рішення Київради про заборону продажу алкоголю в малих архітектурних формах треба доопрацьовувати.

Як передає кореспондент УНІАН, про це О.ПОПОВ заявив сьогодні під час прес-конференції.

“Щодо заборони алкоголю – це спірне питання. З одного боку, дійсно така політика повинна проводитись і в країні, і в місті. Інша справа, коли це робити, адже це і працевлаштування людей, і доходи людей, які там працюють. Я думаю, що тут треба поспішати стримано”, – сказав голова КМДА.

О.ПОПОВ переконаний, що таке рішення потрібне, але приймати його слід було тоді, коли стане зрозумілим, як будуть вирішені питання працевлаштування людей, які працюють на торгових об’єктах, що реалізують алкогольний товар.

“Я думаю, що ми повернемось до консультацій з Київрадою по цьому питанню, обговоримо його з громадськими організаціями, безумовно, і вийдемо на якийсь більш конструктивний варіант щодо його подальшої реалізації”, – зазначив О.ПОПОВ.

Як повідомляв УНІАН, 23 грудня Київрада прийняла рішення, згідно з яким з 31 березня 2011 року забороняється продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива, вина та тютюнових виробів у місцях торгівлі, облаштованих у тимчасових спорудах загальною площею менше 40 кв. метрів. За відповідне рішення проголосували 103 із 114 зареєстрованих у залі депутатів.

Київрада доручила КМДА вказане обмеження зазначати у дозвільних документах на розташування тимчасових споруд. При недотриманні суб’єктами господарювання визначених обмежень передбачається здійснювати заходи щодо анулювання дозволів на розташування тимчасових споруд.

Крім того, Київрада заборонила продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вина, тютюнових виробів і пива, крім пива у пластиковій тарі, під час проведення масових заходів на території їх проведення. Заборона стосується усіх закладів торгівлі.

See also:  Полон з точки зору кримінального законодавства

Як пояснили автори проекту рішення – депутати від Партії регіонів, заборона на продаж зазначених товарів починає впроваджуватися в столиці уже зараз, після прийняття рішення Київрадою, однак підприємцям надано три місяці для того, щоб вони змогли безболісно змінити асортимент продукції, яку реалізують у МАФах, що мають площу меншу за 40 кв. м. У квітні ж почнеться активний процес покарання тих підприємців, які не дотримались визначених обмежень.

Депутати сподіваються, що прийняте рішення сприятиме впорядкуванню у Києві роздрібної торгівлі алкогольними, слабоалкогольними напоями, вином, пивом (крім безалкогольного) і тютюновими виробами та запобігатиме зростанню алкогольної і тютюнової залежності серед населення.

Рішенням передбачено також вивчити ставлення громадськості до цілодобового продажу вищезазначених товарів закладами торгівлі і ресторанного господарства, що розташовані на першому та цокольному поверхах, у підвальних, напівпідвальних приміщеннях житлових будинків, прибудованих до житлових будинків будівлях. Протягом трьох місяців за результатами вивчення питання відповідна інформація має бути винесена на розгляд Київради.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Источник: https://www.unian.ua/rights/443796-rishennya-kijivradi-pro-zaboronu-prodaju-alkogolyu-ne-zovsim-zakonne.html

До чого призведе заборона на продаж алкоголю – European Business Association

13/ 04/ 2018

Статистика доводить, що протягом останніх років в Україні складається не дуже сприятлива динаміка вживання алкогольної продукції.

Кількість спиртного, яку споживає одна людина, збільшилася в рази, а найбільше насторожує те, що проблема значно “помолодшала”. Саме тому стурбовані народні депутати вносять і приймають ряд законодавчих ініціатив, що накладають певні обмеження на вільний продаж алкоголю в певні години і певним групам громадян.

Так, нещодавно Верховна Рада прийняла проект Закону України №3149 від 18 вересня 2015 року. Він постановляє надати повноваження органам місцевого самоврядування встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин торговими точками та мережами у визначений час в межах відповідної адміністративної території.

Законодавці сподіваються, що така заборона допоможе скоротити вживання алкоголю населенням. Однак, хоча редакція закону і пройшла голосування в ВРУ, доцільність запровадження на законодавчому рівні права місцевих рад встановлювати вибіркові заборони на продаж алкогольних напоїв в нічний час є сумнівною.

Одні вважають цей захід ефективним, аргументуючи тим, що створені перешкоди для придбання спиртного в певні дні та години змусять громадян менше вживати алкоголь. Інші ж налаштовані скептично щодо доцільності цих обмежень.

Опоненти впевнені, що заборона не є панацеєю, стверджуючи, що обмеження не спрацюють, адже спиртне можна купити “про запас”. Від заборони на кілька годин людина, яка п’є, не припинить свій алкогольний “досвід”.

До того ж, алкоголь залишається доступним до продажу в будь-який час у ресторанах, на які заборона не поширюватиметься.

Необґрунтоване встановлення на законодавчому рівні винятків серед кола суб’єктів господарювання, на яких можуть поширюватися заборони на продаж алкоголю в нічний час, прийняті відповідними місцевими радами, по суті, є легалізованим проявом надання привілеїв та переваг на ринку алкогольних напоїв, та містить ознаки порушення норм законодавства України про захист економічної конкуренції. Адже незрозуміло, яким чином планується досягнути позитивного ефекту та знизити рівень споживання алкоголю населенням і рівень злочинності в Україні загалом при умові, що заклади ресторанного господарства надаватимуть доступ до алкоголю без обмежень по часу і території.

Законодавче закріплення права встановлення подібної заборони може призвести до суттєвого зростання тіньового обігу алкогольних напоїв та появі нових нелегальних каналів продажу алкоголю. Зокрема, може збільшитись попит на алкоголь домашнього виробництва, який не відповідає жодним критеріям якості та безпечності.

Окрім цього, в багатьох містах, в яких уже діють обмеження щодо нічного продажу алкогольних напоїв, попри заборону здійснюється торгівля вказаними товарами у нічний час, з’явився сервіс з надання послуг з доставки за допомогою таксі будь-якого виду алкогольної продукції в будь-який час та розвивається торгівля нелегальним алкоголем через Інтернет (в якому також без проблем можна придбати алкогольні напої в будь-який час).

Запропоновані обмеження продажів суттєво вплинуть на місцеві бюджети, які вже заклали до доходної частини надходження від акцизного податку з роздрібної торгівлі алкогольними напоями, ставка якого складає 5%.

У той же час, незаконний обіг алкогольної продукції, за даними Державної фіскальної служби України в 2017 році, порівняно із 2016 роком, зріс у 8 разів, що також спричиняє значне недоотримання коштів Державним та місцевими бюджетами.

На переконання компаній-членів ЄБА, рішення щодо заборони торгівлі алкогольними напоями у нічний час в подальшому значно збільшить обіг незареєстрованого алкоголю. Звичайно, нелегальний алкоголь у більшості випадків не відповідає вимогам щодо якості та безпечності продукції, що може призвести до загрози здоров’ю споживачів.

Заборона безумовно вирішує тільки одну проблему з безлічі – робить алкоголь максимально недоступним до придбання в певний проміжок часу.

Але водночас ні для кого не секрет, що дотримуватись цих правил будуть тільки законослухняні гравці ринку, а не ті торговельні об’єкти, які в гонитві за прибутком не дотримуються законів, адже в таких об’єктах на сьогоднішній день немає ніяких способів контролю за продажами підакцизних товарів, таких як РРО, ліцензії та здавання відповідної звітності. Звідки випливає: відсутність контролю – не гарантія дотримання законів та рішень.

З огляду на подібні несприятливі фактори, ми вважаємо, що потрібно перш за все проводити роз’яснювальну роботу серед населення, популяризувати здоровий спосіб життя та відповідальне вживання алкогольних напоїв на державному рівні та на регулярній основі.

Також необхідно боротися з суб’єктами господарювання, які порушують законодавство в сфері торгівлі підакцизними товарами уже сьогодні, працювати над зменшенням тінізації ринку алкоголю та знищенням “підпільних” виробництв та місць реалізації алкогольних напоїв, а не встановлювати необґрунтовані та недоцільні заборони.

Ми закликаємо Президента України накласти вето на цей закон та повернути його до Верховної Ради, а народних депутатів переглянути свою позицію щодо цієї ситуації.

Джерело: Новое время

Источник: https://eba.com.ua/do-chogo-pryzvede-zaborona-na-prodazh-alkogolyu/

Всу признал вне закона «ночные» ограничения продажи алкоголя

В одному із судових рішень  ВСУ пролунала фраза: “…встановлюючи обмеження щодо реалізації певного асортименту товару у окремих закладах в нічний час,  відповідач діяв, перш за все, в інтересах територіальної громади, від якої ним було отримано ряд звернень щодо порушення тиші біля житлових будинків, підвищення криміногенної ситуації, що пов’язано з роботою нічних закладів торгівлі та продажем в них алкогольних напоїв. …”. 

*Ухвала Львівського апеляційного адміністративного суду від 26.11.2013 р. №9104/86364/11

Яке значення це має для продавців алкоголю? 

Справа в тому, що в деяких населених пунктах (наприклад, Львові, Хмельницькому, Луцьку, Тернополі тощо) міськими радами введені часові обмеження на продаж алкоголю з 22.00 вечора до 10.00 ранку. Переважно, страждають від цієї заборони супермаркети та магазини, які мають ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем. 

Звісно, власники таких торговельних закладів “добровільно-примусово” підтримали цю ідею, навіть якщо й розуміли, що такі обмеження далеко їм не на користь.

Вже не кажучи, що це прямі порушення прав споживачів… Але чи мали місцеві ради право накладати таке обмеження? ВСУ дійшов до висновку, що ні.

 Водночас місцеві ради не поспішають відмінити обмеження в часі на торгівлю алкоголем. Чому?

Нагадаємо, що з 2010 року заборонити або обмежити споживання пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та куріння тютюнових виробів сільські, селищні та міські ради в межах відповідної адміністративної території можуть лише на час проведення масових заходів (ч. 9 статті 15-2, ч. 3 статті 15-3  Закону №481). Також, у ч. 1 ст. 15 -2, ч. 1 ст. 15-3  Закону №481 наведений вичерпний перелік місць, де забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів. Відповідний перелік міститься й у п. 9 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями. При цьому, в жодному з них не визначено, що такі місця може визначати орган місцевого самоврядування чи встановлювати постійну заборону, чи обмеження на продаж алкоголю. 

Тобто за основним законом, який регулює торгівлю алкоголем, в місцевих рад прав накладати інші обмеження немає. Втім, варто з’ясувати, можливо сільські, селищні та міські ради в межах відповідної адміністративної території можуть встановлювати постійну заборону чи обмеження на вживання алкоголю за іншими нормативними документами?

Загальна і виключна компетенція сільських, селищних, міських рад встановлена статтями 25, 26 Закону №280. Перелік повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад в галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку встановлено ст. 30 Закону №280. 

Згідно з пп. 4 п. «б» ст. 30 Закону №280 до делегованих повноважень зазначених рад належить встановлення за погодженням з власниками зручного для населення режиму роботи розташованих на відповідній території підприємств, установ та організацій сфери обслуговування незалежно від форм власності. 

В результаті, значна кількість претензій від споживачів не надто вплинула на спори з міськими радами в судах (останні переважно підтримували позицію органів місцевого самоврядування**).

Тобто, власники супермаркетів, інших магазинів, які торгують алкоголем, погодились з цим та підтримали таке рішення місцевих органів, навіть незважаючи на те, що такий продаж не зовсім узгоджувався з графіком роботи таких закладів.

Скажімо, якщо магазин розпочинав роботу о 9 год ранку, то щоби не порушувати заборону на продаж алкоголю, відповідні зміни були внесені навіть до РРО (до 10 години ранку не друкуються касові чеки на алкоголь). 

Источник: https://www.uk-legal.od.ua/vsu-priznal-vne-zakona-nochnye-ogranich/

Тверезі ночі чи «ріки» самогону? Які наслідки від заборони торгівлі алкоголем – 20 хвилин

Торгівлю хочуть заборонити з 23.00 до 7.00. Під дію обмеження підпадають усі торгові майданчики, крім ресторанних закладів

  • У Вінниці та Десні хочуть обмежити нічний продаж спиртного, щоб зменшити кількість п’яних злочинів.
  • Бізнес нарікає, що це лише призведе до сплеску торгівлі контрафактом, активісти кажуть — проблема буде в контролі.
  • Заборону ще мають ухвалити на сесії міськради. Але проекту рішення немає в переліку питань до сесії, що відбудеться 27 червня.

У березні 2018 року Верховна Рада ухвалила закон, яким дозволила муніципалітетам самостійно визначати час продажу алкоголю у містах та селах. Міські чиновники взялися розробляти власний проект заборони. Тим паче, існує запит від громади: протягом 2017-2018 років подали три петиції з вимогою заборонити нічну торгівлю алкоголем.

У листопаді минулого року опублікували проект рішення. У ньому пропонували обмежити продаж алкоголю з 23.00 до 7.00. Але дані, що обґрунтовували потребу в забороні, обурили підприємців: 

Бізнес стверджував, що чиновникам не вдалося довести те, що злочини були скоєні після купівлі алкоголю в нічному магазині. Тому обмеження наробить тільки шкоди: закриється малий бізнес та «розквітне» нелегальна торгівля. У результаті заборону на продаж алкоголю з 23.00 до 7.00 не прийняли. Утім, остаточно, від цієї ідеї не відмовилися.

Втрати для бізнесу та бюджету

Навесні 2019-го, на сайті міськради публікують новий документ. Під дію заборони, як і раніше, підпадає продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, столових вин суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) з 23.00 до 07.00. Обмеження діятиме не тільки у Вінниці, а й на території селища Десна.

У обґрунтуванні йдеться, що потреба в регулюванні виникла через порушення громадського порядку та збільшення кількості злочинів. Зокрема, за 2017 рік було 1514 злочинів, скоєних п’яними людьми, а у 2018-му — 3546.

За даними спілки підприємців «Стіна», за п’ять років дії заборони бізнес втратить понад 4,5 мільйона гривень. Зменшаться на 0,26% податкові надходження до міського бюджету. І прогнозують сплеск нелегальної торгівлі спиртним сумнівної якості. 

При тому посадовці зазначають, що «регулювання нічної торгівлі алкоголем може і не призвести до зменшення кількості злочинів». І додають, що немає підтвердження, що «причиною злочинів є саме факт придбання спиртного вночі у торговельній мережі міста».

Заборонити на один рік

Попри негативні наслідки виконком ухвалив проект заборони, 6 червня. Експерт з юридичних питань Євген Зільберт каже, що до цього було засідання ради підприємців при міському голові, де вони радили не приймати обмеження. Оскільки таке регулювання можна обійти.

Питаємо, чи будуть оскаржувати цю заборону підприємці? — Навряд чи. Підприємці внесли рекомендацію, щоб заборона на нічну торгівлю діяла протягом одного року. Ця правка потрібна, щоб скасувати неефективний регуляторний акт. Бо якщо кількість п’яних злочинів — не зменшиться, то не буде сенсу в цій забороні, — відповів Зільберт.

Проблема в контролі

Голова ГО «Твереза Вінниця» Віктор Долецький стверджує, що обмеження торгівлі алкоголем вже показало свою ефективність в інших містах.

— Бачив статистику, що в Тернополі після введення такої заборони вдвічі впала злочинність. Схожа ситуація в Івано-Франківську. У Львові злочинів стало менше в чотири рази!

Активіст каже, що заборона зачепить людей, що після вживання алкоголю «біжать за добавкою».

Людина не планувала у тверезому стані докуповувати алкоголь і вночі біжить за добавкою. Докуповує і сприймає більше. І саме люди в такому нетверезому стані вчиняють вандалізм, сідають п'яними за кермом, скоюють злочини.

Заборона на нічний продаж алкоголю знизить споживання спиртного у Вінниці, і як результат — зменшується кількість злочинів. Як показує практика зі зниженням вживання алкоголю падає рівень вживання фальсифікату, — каже Долецький.

Якщо мерія приймає обмеження на нічну торгівлю алкоголем назріває ще одна проблема — магазинів, де продають алкоголь, дуже багато і всі неможливо контролювати.

— Великі мережі супермаркетів будуть дотримуватися і не продаватимуть алкоголь після 23:00. Маленькі магазини, нічні кіоски – з цим складніше. Напевно, потрібні регулярні рейди з поліцією по магазинах, — каже Віктор. — У європейських країнах разом з забороною на нічний продаж алкоголю обмежують кількість ліцензій на цю торгівлю. Бо, погодьтесь, 50 магазинів легше контролювати, аніж 500.

Ухвалити рішення про обмеження часу продажі алкоголю мають ще депутати міської ради. Але його немає в переліку питань до чергової сесії, 27 червня. Тому, наразі невідомо, коли розглядатимуть проект заборони.

Ознайомитися з повним аналізом обмеження продажу алкоголю можна за цим посиланням.

У Вінниці вже був «сухий закон»

Заборона на нічну торгівлю алкоголем діяла у нашому місті та в області загалом 11 років тому. У вересні 2008 року, згідно з рішенням Вінницької облради, алкоголь не продавали з 21.00 до 11.00 в закладах торгівлі та з 23.00 до 11.00 — в закладах громадського харчування.

Був заборонений продаж спиртного особам молодше 21 року, а також торгівля біля закладів соціального спрямування. Не дозволялося рекламувати алкогольні напої в місцевих ЗМІ та засобами зовнішньої реклами.

Через три місяці цю заборону скасував обласний адмінсуд: судді постановили, що депутати перевищили свої повноваження.

Опитування

Чи потрібно обмежувати продаж алкоголю?

Читайте також:

Источник: https://vn.20minut.ua/Podii/tverezi-nochi-chi-riki-samogonu-yaki-naslidki-vid-zaboroni-torgivli-al-10894388.html

Мерія Львова не отримала рішення суду щодо заборони продажу алкоголю вночі, – чиновник

Рішення виконавчого комітету Львівської міської ради про заборону торгувати алкогольними напоями у місті з 22:00 до 10:00 опротестувало Представництво Держкомпідприємництва.

Про це інформує ІМК з посиланням на джерело у Львівській міськраді.

Водночас міський голова Львова Андрій Садовий вважає, якщо керівник представництва Держкомпідприємництва у Львівській області підписав оскарження рішення виконкому Львівської міської ради про заборону продажу алкоголю після 22:00, то такий керівник не має морального права перебувати на займаній посаді. Про це він повідомив сьогодні, 14 грудня, під час брифінгу, коментуючи згадану інформацію про судове оскарження рішення.

Мер Львова сказав, що перевірить цю інформацію: “Думаю, на засідання виконавчого комітету треба буде звернутися з проханням про підсилення керівного складу цього комітету. Мені цікаво, хто це підписав. Людина, яка зробила таке оскарження, я думаю, не має морального права займати цю посаду”, – зазначив Андрій Садовий.

Він зауважив, що 95% мешканців Львова позитивно сприймають заборону продавати алкоголь після 22:00. Також, зі слів мера, є позитивні відгуки міліції про зменшення кількості правопорушень у нічний час.

“Є ще випадки, що алкоголь продають після 22:00. Треба активніше це рішення впроваджувати в життя, контролювати і карати. На колегії міської ради ми розглянемо це питання і запросимо керівника представництва Держкомпідприємництва на виконком і будемо ставити питання про доцільність перебування його на займаній посаді”.

Разом з тим, як повідомила директор департаменту економічної політики Львівської міської ради Ірина Кулинич, Львівська міська рада досі не отримали рішення Галицького районного суду Львова, яким призупинено дію рішення про заборону продажу алкоголю у нічний час.

“У нас немає інформації про те, що суд зупинив дію рішення виконкому щодо заборони нічного продажу алкоголю. На сьогодні, 14 грудня, у нас немає інформації про те, що Галицький районний суд зупинив дію рішення виконкому щодо заборони нічного продажу алкоголю. Така інформація не надходила ні департаменту економічної політики, ні юридичному управлінню”, – зазначила вона.

Не володіє інформацією про відповідне судове рішення і Львівське міське управління міліції, про що повідомляє начальник Львівського міського управління міліції Станіслав Броневицький.

Відтак, керівництво Держкомпідприємництва запрошують прийти на засідання виконкому Львівської міської ради у п’ятницю, 17 грудня.

Нагадаємо, сьогодні у ЗМІ з’явилась інформація про те, що представництво Держкомпідприємництва оскаржило в суді рішення виконкому від 1 жовтня 2010 року про заборону продажу алкоголю та слабоалкогольних напоїв у закладах торгівлі з 22.00 до 10.00.

Источник: https://zaxid.net/meriya_lvova_ne_otrimala_rishennya_sudu_shhodo_zaboroni_prodazhu_alkogolyu_vnochi_ndazh_chinovnik_n1118519

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*