Чи законна евакуація вашого транспорту? – ао адвокати та медіатори україни

Директор:

БОСА ОКСАНА ОЛЕКСАНДРІВНА

Засновники:

МОІСЕЄНКО ОЛЕНА МИКОЛАЇВНА, УКРАЇНА ( всього 4 учасника )

Статутний капітал:

308 600,00 грн

Дата реєстрації (вік):

07.09.2017 (2 роки, 9 місяців)

Основна діяльність:

69.10 Діяльність у сфері права

Додаткові види діяльності:

Інформація доступна в Звіті про перевірку компанії

Місцезнаходження:

61002, Харківська обл., місто Харків, Київський район, ВУЛИЦЯ МИРОНОСИЦЬКА, будинок 46-А, квартира 1 ( 4 компаній за цією адресою )

Розгорнути всі розділи

Інформація про стан платника податків

Інформація про наявні ліцензії та дозволи

Згідно законодавства деякі види діяльності підлягають обов'язковому ліцензуванню. Треба пам'ятати, що укладання договорів без наявності ліцензії у випадках її обов'язкової наявності у продавця веде до недійсності угоди із всіма негативними від цього наслідками для сторін договору.

Інформація про участь підприємства у держзакупівлях (тендерах)

Станом на: 01 кві 2020

Велика питома вага виручки компанії від участі в державних тендерах може бути негативною ознакою, яка свідчить про те, що компанія є залежною. Здійснення зовнішньо-економічної діяльність із компанією, зареєстрованої в офшорі може бути негативною (ризиковою) ознакою.

Рухоме та нерухоме майно підприємства, в т.ч. застави, арешти та інші обтяження

Наявність у компанії майна вказує на її фінансове становище і здатність розраховуватись. Однак може бути так, що компанія має майно, але воно, наприклад, обтяжено арештом чи іпотекою, що є ризиковим фактором.

Інформація про реєстрацію в митних органах (дозволяє експортно-імпортну діяльність)

Факт реєстрації компанії в митних органах – це, як правило, позитивна ознака. З іншого боку, у такої компанії виникають додаткові ризики у вигляді санкцій з боку контролюючих або правоохоронних органів.

Інформація про фінансові показники

аналіз фінансової звітності компанії може бути проведений за умови її надання замовником або у разі її знаходження у відкритому доступі.

Збитковій компанії, без додаткового залучення фінансових ресурсів, буде важко знайти можливість в узгоджений строк погасити існуючу заборгованість. Мінімізувати ризики можна шляхом отримання забезпечення (застава, іпотека, порука).

Перевірки, заплановані державними органами

Заплановані перевірки для компанії є потенційним ризиком, оскільки в разі встановлення порушень до компанії можуть бути застосовані фінансові та інші санкції. Такі фактори, враховуючи результати минулих перевірок, доцільно аналізувати і враховувати під час оцінки ризиків від співпраці.

Процедури банкрутства, санації

Розпочаті процедури санації чи банкрутства передбачають особливий порядок взаємодії (повернення заборгованості тощо) з компанією, відносно якої розпочата відповідна процедура. Важливе значення має своєчасне володіння інформацією про початок та перебіг процедури.

Наявність відкритих виконавчих проваджень щодо, наприклад, примусового стягнення грошових коштів з компанії свідчить про невиконання останньою раніше взятих договірних зобов'язань і несе ризики арешту активів, рахунків з боку виконавчого органу і фактичного блокування діяльності компанії.

Судові процеси, повʼязані з компанією

Результати аналізу судових рішень за участі компанії є важливим показником, який впливає на рівень рейтингу благонадійності компанії.

За допомогою аналізу судових рішень можна з'ясувати факти невиконання компанією раніше взятих договірних зобов'язань, здійснення фіктивної та іншої злочинної (протиправної) діяльності що, в свою чергу, несе ризики арешту активів, рахунків і фактичного блокування діяльності компанії.

Судові засідання, призначені до розгляду

Аналіз судових рішень за участі компанії є якісним джерелом інформації про компанію, однак трапляються випадки, коли судовий спір тільки призначений до розгляду і судові документи ще відсутні. Інформацію про призначені засідання, результати минулих судових спорів, доцільно аналізувати і враховувати під час оцінки ризиків від співпраці.

Станом на: 20 кві 2020

Згорунти всі розділи

Чи законна евакуація Вашого транспорту? - АО Адвокати та медіатори УкраїниДиректор

  • БОСА ОКСАНА ОЛЕКСАНДРІВНА

Чи законна евакуація Вашого транспорту? - АО Адвокати та медіатори УкраїниЗасновники (учасники)

  • МОІСЕЄНКО ОЛЕНА МИКОЛАЇВНА, УКРАЇНА
  • ЧЕРНИХ ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ, УКРАЇНА
  • ЛИТВИНЕНКО ВЯЧЕСЛАВ ВОЛОДИМИРОВИЧ, УКРАЇНА
  • БАЛАКЛИЦЬКИЙ ВЯЧЕСЛАВ ВІКТОРОВИЧ, УКРАЇНА

Чи законна евакуація Вашого транспорту? - АО Адвокати та медіатори УкраїниЗасновані компанії

Не знайдено заснованих компаній

Чи законна евакуація Вашого транспорту? - АО Адвокати та медіатори України

Источник: https://nomis.com.ua/41576960-advokatske-obyednannia-advokaty-ta-mediatory-ukrainy

В каких случаях эвакуация транспортного средства законна

Эвакуация автомобиля на штрафстоянку – жуткий сон любого водителя. И чтобы он не стал явью, важно знать, в каких случаях сотрудники ГИБДД могут арестовать транспортное средство за нарушение правил дорожного движения.

Когда могут эвакуировать машину?

Чи законна евакуація Вашого транспорту? - АО Адвокати та медіатори України

В последние годы случаи задержания 4-хколесной техники участились и связано это в первую очередь не с халатностью неопытных водителей, и не с загруженностью улиц транспортом, а с ужесточением ПДД. Появляется все больше оснований для удаления машин с улиц, в то время как ранее действующие и удобные водителям положения теряют юридическую силу.

Уследить за нововведениями достаточно сложно, однако любой водитель сегодня должен знать, на основании каких положений и законов его транспортное средство могут забрать, и за что.

Регламентация принудительного ареста ТС

Защита своих гражданских прав – одна из свобод, которой может пользоваться любой россиянин. Но чтобы грамотно ее использовать в случае, когда вашу машину эвакуировали, необходимо досконально разбираться в юридической стороне вопроса.

Так, существует несколько законодательных положений, которые регулируют вопрос о принудительной транспортировке техники и ее содержании на государственных парковках столицы:

  • Кодекс об административных правонарушениях Российской Федерации, закон 195, принятый 30 декабря 2001 года;
  • Постановление Правительства Москвы под номером 216, от 9 марта 2013 года;
  • Закон №42, принятый в столице в июле 2012 года, определяющий порядок транспортировки машин на штрафные парковки, условия, на которых водители могут их забрать, а также нормы содержания транспортных средств;
  • Распоряжение столичного ДЭПиР, принятое 9 сентября 2013 года, которое регламентирует финансовую сторону вопроса: определяет стоимость работы эвакуатора и предоставления услуг содержания транспорта.

Именно эти документы освещают все аспекты процедуры задержания автомобилей, их перевозки, хранения и выкупа владельцами.

Почему эвакуируют машины?

Чи законна евакуація Вашого транспорту? - АО Адвокати та медіатори України

Но чаще всего причиной эвакуации становятся следующие нарушения:

  • Управление техникой человеком, который находится в состоянии алкогольного, психотропного либо наркотического опьянения;
  • Прием алкоголя или иных психотропных средств после происшествия на дороге, но перед проведением освидетельствования медицинским сотрудником;
  • Несогласие прохождения медицинской комиссии, в случае подозрения на нахождение в нетрезвом виде;
  • Управление автомобилем лицом, не имеющим на это прав ввиду их отсутствия или предшествующего лишения;
  • Неспособность водителя предъявить водительское удостоверение во время проверки его сотрудниками ГИБДД;
  • Вождение машины с неисправной системой торможения;
  • Несоблюдение порядка транспортировки грузов, представляющих опасность для людей;
  • Игнорирование порядка организации перевозки больших грузов крупногабаритной или многотонной техникой.

Отметим, что помимо этих причин, существуют и другие – связанные с непосредственным нарушением правил остановки транспорта и его парковки, обозначенных дорожной разметкой, указателями или знаками.

Когда авто могут забрать с места стоянки?

Большинство автовладельцев хоть раз за весь свой стаж, проведенный за рулем, оказывались в ситуации, когда оставив свою технику на парковке или в ином месте, отлучались на время, а вернувшись, находили лишь пустое место. В большинстве подобных случаев транспортные средства эвакуировали сотрудники ГИБДД за нарушение правил дорожного движения.

Но в каких случаях подобные действия правоохранительных органов действительно законны?

  • Транспортное средство оставлено на пешеходном переходе, обозначенном дорожной разметкой или знаком, либо на расстоянии до 5 метров до него;
  • Машина припаркована ближе, чем на расстоянии 15 метров от остановки общественного транспорта. При этом расстояние определяют по наличию разметки 1.17 либо, при ее отсутствии, высчитывают его, ориентируясь по местоположению дорожного указателя;
  • Автомобиль находится во втором от пешеходной зоны ряду или далее. Исключение в подобных случаях составляет лишь двухколесная техника без коляски;
  • Стоянка транспортного средства находится в тоннеле, на железнодорожных либо трамвайных путях, или в непосредственной близости от них и мешает нормальному функционированию дорожного движения;
  • Техника припаркована в месте, где это запрещено дорожными знаками или разметкой, или ее местоположение выбрано неудачно и блокирует ход других участников дорожного движения.
See also:  Порушення прав адвокатів: незаконне прослуховування і як з цим боротися

Во всех прочих случаях вызов и организация работы эвакуатора не могут быть признаны правомерными. Однако чтобы доказать ущемление своих прав, водителю придется потрудиться и предоставить свидетельства, способные подтвердить его слова. Правда, иногда, это и не требуется – достаточно принять меры, которые не позволят сотрудникам полиции забрать транспортное средство.

Как не допустить, чтобы машину эвакуировали?

Не смотря на то, что многие новые постановления лишают водителей лазеек при эвакуации их транспорта на штрафстоянки, еще существует несколько способов, которые позволят вам избежать принудительного ареста техники.

Согласно действующему законодательству, нельзя в принудительном порядке увозить автомобиль, если в нем находятся пассажиры.

Другое дело, что этот ход не исключает наложение штрафа за нарушение ПДД и неподчинение сотрудникам правоохранительных органов.

Водитель имеет право приостановить арест транспортного средства, если до момента составления акта исправит ситуацию.

Кроме того, вы можете оставить на лобовом стекле записку с вашим номером телефона. В таком случае инспектор сможет связаться с вами, что даст шанс решить вопрос мирно, без участия эвакуатора. Но самый действенный способ защититься от ареста транспорта – не нарушать правила дорожного движения.

© Evakuator7-24.ru

Возврат к списку

Источник: https://evakuator7-24.ru/stati/v-kakikh-sluchayakh-evakuatsiya-transportnogo-sredstva-zakonna/

Примусова евакуація автомобіля – підстави та порядокПерітус Консалтинг

Примусова евакуація автомобіля – підстави та порядок

Чи законна евакуація Вашого транспорту? - АО Адвокати та медіатори України

7 листопада 2015 року набули чинності ряд змін до КУпАП в частині відповідальності за порушення правил дорожнього руху, пов’язані із початком функціонування Національної поліції. Однією із таких змін передбачена примусова евакуація автомобіля співробітниками Національної поліції.

Отже, що таке примусова евакуація автомобіля? Статтею 265-2 КУпАП передбачено тимчасове затримання транспортного засобу, одним із видів якого є примусова евакуація автомобіля за допомогою спеціального транспортного засобу – евакуатора.

Відповідно до вказаної норми примусова евакуація автомобіля полягає в доставці транспортного засобу для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку, що дозволяється виключно у випадку, якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху (якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво перешкоджає дорожньому руху), в тому числі за допомогою спеціального автомобіля – евакуатора. Примусова евакуація автомобіля як тимчасове затримання фіксується у протоколі про адміністративне правопорушення.

Примусова евакуація автомобіля у відповідних випадках здійснюється відповідно до «Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках», затвердженого Постановою КМУ №1102 від 17.12.2008 р.

Примусова евакуація автомобіля як спосіб тимчасового затримання транспортного засобу застосовується при одночасному дотриманні двох умов – вчинення конкретно передбаченого адміністративного правопорушення та у випадку перешкоджанню розміщення транспортного засобу дорожньому руху.

У випадку вчинення яких адміністративних правопорушень може застосовуватись примусова евакуація автомобіля:

Керування водієм транспортним засобом, що має несправності, з якими відповідно до встановлених правил експлуатація його забороняється, або переобладнаний з порушенням відповідних правил, норм і стандартів ч.1 ст.121
Керування водієм транспортним засобом, який використовується для надання послуг з перевезення пасажирів, що має несправності, передбачені частиною першою цієї статті, або технічний стан і обладнання якого не відповідають вимогам стандартів, правил дорожнього руху і технічної експлуатації ч.2 ст.121
Керування водієм транспортним засобом, що підлягає обов’язковому технічному контролю, але своєчасно його не пройшов ч.3 ст.121
Керування водієм транспортним засобом, не зареєстрованим або не перереєстрованим в установленому порядку, його експлуатація без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерним знаком, закріпленим у не встановленому для цього місці, закритим іншими предметами, у тому числі з нанесенням покриття або застосуванням матеріалів, що перешкоджають чи ускладнюють його ідентифікацію, чи забрудненим, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані двадцяти метрів, перевернутим чи неосвітленим. ч.6 ст.121
Порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху ч.3 ст.122
Порушення вимог законодавства щодо встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв ст. 122-5
Порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна ст. 124
Керування транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право керування таким транспортним засобом або не пред’явила їх для перевірки ст.126
Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції ст. 130
Порушення правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів та правил проїзду великогабаритних і великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами ст. 132-1
Незаконне перевезення іноземців та осіб без громадянства територією України ст. 206-1

Важливо! Примусова евакуація автомобіля можлива лише у випадку вчинення одного із вказаних вище 11 адміністративних правопорушень, що передбачено ст.265-2 КУпАП.

Відповідно до ч.3 ст.265-2 КУпАП у разі якщо розміщення затриманого транспортного засобу суттєво не перешкоджає дорожньому руху, примусова евакуація автомобіля на спеціальний майданчик забороняється.

  • Як відбувається примусова евакуація автомобіля відповідно до встановленого порядку?
  • Для доставлення транспортного засобу на спеціальний майданчик чи стоянку уповноважена особа територіального, у тому числі міжрегіонального органу патрульної служби, викликає евакуатор через чергового територіального, у тому числі міжрегіонального органу патрульної служби.
  • Після прибуття евакуатора уповноважена особа територіального, у тому числі міжрегіонального органу патрульної служби, робить у присутності двох свідків і представника підприємства, установи або організації, яким належить евакуатор, запис у протоколі про адміністративне правопорушення про тимчасове затримання транспортного засобу.
  • Якщо відбулась примусова евакуація автомобіля, уповноважена особа територіального, у тому числі міжрегіонального органу патрульної служби, повідомляє про місце зберігання тимчасово затриманого транспортного засобу водієві під час складання протоколу про адміністративне правопорушення, а за його відсутності – черговій частині територіального органу внутрішніх справ.
  • Що необхідно знати, якщо ви виявили, що відбувається примусова евакуація автомобіля, але вона ще не завершена і ви власник даного автомобіля чи особа, яка керує ним на законних підставах?

В такому разі уповноважена особа територіального, у тому числі міжрегіонального органу патрульної служби, не проводить тимчасове затримання транспортного засобу, а оформляє протокол про адміністративне правопорушення. При цьому правопорушення повинно бути усунуте протягом максимально короткого строку.

  1. За таких обставин фактично виконані підприємством, установою або організацією, які провадять діяльність, пов’язану із транспортуванням транспортних засобів, роботи не оплачуються.
  2. Повернення тимчасово затриманого транспортного засобу, який зберігається на спеціальному майданчику чи стоянці, здійснюється за письмовим зверненням його водія, власника (співвласника) за умови оплати ним витрат, пов’язаних з транспортуванням та зберіганням такого транспортного засобу, та пред’явлення відповідного протоколу про адміністративне правопорушення.
  3. Відтак виникає запитання – скільки буде коштувати для вас примусова евакуація автомобіля у випадку, якщо така відбулась відповідно до встановленого порядку?
See also:  Спецдоповідач оон з питань незалежності суддів та адвокатів закликав президента переглянути законопроект 9055 через невідповідність міжнародним стандартам

Розміри плат за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках) затверджено спільним Наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 10.10.2013 р.  № 967/1218/869.

Відповідно до вказаного порядку примусова евакуація автомобіля може коштувати:

№ з/п Найменування послуги Одиниця виміру Розмір плати, грн за один транспортний засіб
1 Транспортування транспортного засобу на спеціальний майданчик (стоянку) повною масою:
до 2000 кг включно За послугу 600 грн
від 2000 до 3000 кг За послугу 700 грн
від 3000 кг За послугу 850 грн
2 Зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику (стоянці):
за першу-сьому добу, включно за добу 120
за кожну наступну добу, починаючи з восьмої доби за добу 20

Категорії: ДТП/Страхування

Источник: https://www.peritus.com.ua/prymusova-evakuatsiya-avtomobilya/

Евакуація авто в Києві: Усе, що треба знати водіям

Евакуація одного транспортного засобу на штрафмайданчик коштує від 720 до 1020 грн

112.ua

На початку липня 2019 року в Києві почали евакуацію автівок, які було припарковано в заборонених місцях. Розповідаємо, в яких випадках можуть забрати автомобіль на штрафмайданчик і що робити, якщо ваше авто все ж евакуювали.

Причини евакуації автівки

За інформацією патрульної поліції, якщо поліцейські виявляють автівку, яка рухається, зупиняється або стоїть з порушенням ПДР і суттєво перешкоджає дорожньому руху, вони повинні її тимчасово затримати – викликати евакуатор і відправити такий автомобіль на штрафмайданчик.

При цьому, якщо водій-порушник перебуває на місці події, евакуацію автомобіля-порушника не проводять. У такому разі патрульний виписує водієві штраф, після чого той повинен забрати автівку з місця, де заборонені парковка, зупинка або стоянка.

Якщо ж водій з'являється на місце вже після того, як поліцейський викликав евакуатор, цей виклик скасовується і евакуація не проводиться, навіть якщо евакуатор уже прибув на місце.

Також зазначається, що патрульні поліцейські максимально швидко обробляють виклики, а через щільний графік не мають можливості чекати водіїв, які порушили правила паркування, зупинки та стоянки.

Що робити, якщо автівку евакуювали

У разі якщо авто немає на місці, у першу чергу водій повинен зателефонувати за номером 102 або на гарячу лінію патрульної поліції та уточнити, чи дійсно автомобіль евакуйовано.

Крім того, якщо авто евакуювали в Києві, водієві треба навідатися до управління патрульної поліції на вул. Народного Ополчення, де необхідно отримати постанову у справі про адміністративне правопорушення та акт огляду і тимчасового затримання транспортного засобу. У цій самій будівлі також можна дізнатися адресу, куди евакуювали автівку.

Департамент транспортної інфраструктури КМДА

Після цього можна їхати на спеціальний майданчик для зберігання транспортних засобів.

На місці потрібно буде сплатити штраф за порушення правил зупинки та стоянки (510 грн) і оплатити транспортування і зберігання автомобіля (720 грн за авто вагою до 2 тонн, 840 грн – від 2 до 3 тонн, 1020 грн – якщо вага авто понад 3 тонни). За кожну добу зберігання (до 7 діб) доведеться заплатити 144 грн, після тижня перебування авто – 24 грн за добу.

Таким чином, щоб повернути автівку, доведеться заплатити мінімум 1230 грн.

Якщо ж машину викрали, слід звернутися до районного управління поліції.

Замість підсумку

У середині серпня повідомлялося, що з початку 2019 року в Києві евакуювали 274 автівки порушників правил дорожнього руху.

Мер Києва Віталій Кличко в інтерв'ю виданню ТһеБабель повідомляв, що в центрі столиці немає катастрофи з місцями для паркування: автомобілісти просто не хочуть платити за це.

“Який інвестор прийде будувати нові паркінги? Нам потрібно обмежувати в'їзд до центра Києва. Головний інструмент для такого обмеження – розвиток муніципального транспорту і високі ціни на парковку”, – зазначав Кличко.

За словами Кличка, тих, хто продовжить паркуватися на тротуарах або на смугах руху транспорту, чекатимуть великі штрафи. Зазначається, що в столиці вже почали реалізовувати закон “Про парковку”, який допоможе навести порядок на вулицях.

Источник: https://ua.112.ua/golovni-novyni/evakuatsiia-avtomobilia-v-kyievi-vse-shcho-potribno-znaty-vodiiam-509340.html

Парковку заборонено: в Україні вводяться нові правила евакуації автомобілів

Цієї осені в Україні право евакуювати неправильно припарковані автомобілі отримали не тільки поліцейські, але і інспектори з парковки.

Нещодавно Кабінет міністрів затвердив правила про те, як саме ці інспектори зможуть реалізувати свої повноваження.

Але юристи сумніваються, що прийняті документи зможуть допомогти вирішити проблему з парковками автомобілів у недозволених місцях. У ситуації розбиралася РБК-Україна.

Точні правила

В кінці минулого року Верховна Рада прийняла закон, покликаний вирішити проблему зі стихійними парковками. Зокрема, документ наділив нарівні з поліцейськими інспекторів з парковки повноваженнями в евакуації автомобілів, які порушують правила дорожнього руху.

Цей закон набрав чинності у вересні. Але без прийняття необхідних підзаконних актів його норми неможливо було реалізувати. Тому в листопаді Кабмін прийняв кілька документів, покликаних вирішити дану проблему.

Зокрема, уряд своєю постановою ухвалив порядок тимчасового затримання інспекторами з паркування автомобілів, їх зберігання на спеціальних майданчиках і стоянках, а також їх повернення. Тоді ж був оновлений аналогічний документ для поліції, що діє з 2008 року.

Згідно з прийнятим документом, інспектор отримає право затримувати машину, якщо водій порушив правила зупинки, суттєво перешкоджає дорожньому руху або створює загрозу його безпеці, а також не сплатив парковку.

За словами юриста юрфірми “Анте” Юрія Векленка, існує всього сім ситуацій, при яких автомобіль може бути евакуйований. “Найпопулярнішими очевидно стануть: парковка в заборонених ПДР місцях для стоянки; парковка на смузі для громадського транспорту; парковка, яка унеможливлює рух інших машин або ускладнює рух пішоходам”, – пояснив він.

Згідно з прийнятим документом, транспортування затриманого автомобіля буде здійснюватися за допомогою спеціальних евакуаторів. Інспектори отримають право користуватися послугами приватних компаній, що надають евакуатори. Для цього бізнесу необхідно буде підписати відповідні договори з місцевими органами влади.

Інспектор в присутності двох понятих і водія евакуатора буде складати акт огляду та тимчасового затримання автомобіля. У ньому будуть вказуватися, серед іншого, час і причини затримання, посада, ім’я та прізвище інспектора, місце зберігання машини. Також інспектор повинен буде сфотографувати або зробити відеозапис місця порушення.

Один примірник акта зможе отримати на руки водій автомобіля, який затримують, якщо він присутній при його складанні. Другий примірник буде зберігатися в матеріалах справи про адміністративне порушення.

Водночас, якщо водій може усунути порушення в “максимально короткий термін”, то інспектор не буде затримувати машини, а тільки винесе постанову в справі про адміністративне порушення.

В іншому випадку, інспектор буде зобов’язаний залишити на лобовому склі автомобіля повідомлення або копію акта протоколу про притягнення до адміністративної відповідальності. Затримані автомобілі будуть евакуйовані на спеціальні майданчики і стоянки Національної поліції або приватних компаній, з якими підписані необхідні договори.

See also:  Чи допоможе антикризовий закон бізнесу під час covid-19?

Якщо евакуація автомобіля буде відбуватися в присутності водія-порушника, то інспектор повинен повідомити йому місце стоянки його автомобіля. Крім того, інспектор повинен буде проінформувати поліцію, а інформація про порушення буде опублікована в інтернеті. Водій зможе повернути автомобіль тільки після сплати штрафу та послуг з евакуації та транспортування автомобіля.

Справжній водій

Крім того, Кабмін спробував поставити крапку ще в одній проблемі, уточнивши, кого саме залучати до адміністративної відповідальності при порушенні правил парковки. Найчастіше в подібних ситуаціях за кермом автомобіля знаходиться не власник машини, а людина, яка на законних підставах отримала право ним користуватися.

Щоб притягти до відповідальності безпосередньо порушника правил, парламент ввів в законодавство новий термін “належний користувач транспортного засобу”. Кабмін, у свою чергу, затвердив порядок про внесення відомостей про водія, який потрапляє під це визначення, до єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Так, належним користувачем може бути фізособа чи співробітник будь-якої компанії або відомства, який на законних підставах експлуатує автомобіль.

Дані про нього можуть бути внесені на підставі заяви власника автомобіля або керівника юрособи.

Крім того, це може бути зроблено на підставі нотаріально посвідченої довіреності на користування машиною, оренди, найму, позики, лізингу, тимчасового реєстраційного талона.

Заяви про внесення даних про належного користувача будуть вноситися або через територіальні органи МВС, або через сайт відомства.

Не працюватиме

Водії стурбовані закріпленою можливістю евакуації машини без їх присутності, впевнений юрист Юрій Векленко. “Крім того, оскільки тепер питаннями паркування будуть займатися спеціально уповноважені інспектори, кількість штрафів однозначно зросте”, – вважає він.

При цьому прийняті урядом документи містять норми, які можуть бути оскаржені в судах або взагалі виявляться неробочими. Зокрема, адвокат Вадим Володарський нагадує, що, згідно зі статтею 41 Конституції, в Україні проголошується непорушність права приватної власності.

“А конституційні норми мають вищу юридичну силу, одночасно будучи нормами прямої дії. При цьому захист прав громадян гарантується на їх підставі, – говорить він. – З цього випливає, що будь-які дії з власністю всупереч волі власника можливі тільки за рішенням суду”.

Таким чином, на думку Вадима Володарського, при вилученні майна у власника, в нашому випадку при затриманні і евакуації автомобіля, права володіння, користування і розпорядження майном порушуються.

“Тобто в разі застосування постанови Кабміну про порядок затримання і евакуації автомобіля виникатиме правова проблема, закладена на рівні самої ідеї про затримання і евакуації транспортного засобу, – продовжує він. – Тому, думаю, через це будуть численні позови щодо оскарження таких дій, як поліції, так і інспекторів з парковки”.

Правда, на думку Юрія Векленка, ймовірність різкого збільшення евакуації автомобілів невисока. “Подібні правила евакуації діяли в Києві з 2002 року по 2008. Основними причинами невисокого відсотка евакуації автомобілів будуть, як і раніше, мала кількість евакуаторів по всій країні в порівнянні з кількістю порушників”, – говорить він.

До того ж, продовжує Юрій Векленко, в протоколі буде вимагатися наявність чотирьох підписів – інспектора, евакуаторника і двох понятих. “І якщо з першими двома проблем виникнути не повинно, то знайти понятих, які б приділили хоча б 20 хвилин свого часу на проведення такої процедури, інспектору буде нелегко”, – вважає він.

Заступник голови координаційної ради загальнонаціонального Форуму безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв вважає, що інспектори з парковки так само, як і зараз поліція, де-факто не зможуть затримувати і евакуювати автомобілі.

“Зараз, якщо в момент затримання поліцією і евакуацією автомобіля на місці порушення з’являється водій, поліція повинна віддати машину назад водію, просто виписавши постанову про штраф, – розповідає він.

– Але ті фірми, які надають послуги з евакуації, а поліція не має власних евакуаторів, почали ставити резонні запитання: “А хто нам компенсує витрати на бензин, який був витрачений на приїзд евакуатора?”

І оскільки в таких ситуаціях, за словами Володимира Караваєва, не надходить зрозумілої відповіді, компанії перестали висилати евакуатори. “Примітно, прийняті Кабміном документи не вирішують це питання. Можливо, якимось чином це буде врегульовано в договорах, з одного боку, між інспекторами і поліцією, а, з іншого, компаніями з евакуації машин”, – продовжує він.

Крім того, Володимир Караваєв говорить, що в прийнятих постановах про порядок затримання машин чиновники знову обійшли увагою норму про те, що автомобіль, який порушив правила дорожнього руху, може бути затриманий максимум на три доби.

“Кодекс про адміністративні правопорушення містить норму про те, що автомобіль можна затримати максимум на три доби, після закінчення яких будь-яка людина має право звернутися в поліцію і їй повинні повернути автомобіль, – розповідає він.

– Але в прийнятих урядових постановах, як і в їх попередніх версіях, використовується два терміни – “затримання” і “зберігання”“.

Завдяки цій грі слів водій, на думку Володимира Караваєва, може повернути собі затриманий автомобіль тільки після того як сплатить всі витрати по евакуації, зберіганню та штраф.

“Ця норма суперечить вищевказаному кодексу, а також, по суті, позбавляє водія права на захист.

Автомобілісти вважають за краще не звертатися за захистом, оскільки в іншому випадку їм доведеться платити за кожен день зберігання машини”, – говорить він.

Є питання у юристів і щодо документа, яким врегульовано використання терміна “належний користувач транспортного засобу”.

Вадим Володарський вважає, що порядок визначення належного користувача заточений під наявні норми закону, згідно з якими штраф накладається на власника автомобіля або такого користувача. “Але ця ситуація не враховує, що транспортним засобом можуть користуватися кілька людей, наприклад, співробітники компанії, члени сім’ї і так далі”, – говорить він.

За словами Володимира Караваєва, в документі містяться норми, якими держава порушує майнові права власників машин. “Наприклад, в документі зазначено, що належним користувачем може бути тільки одна людина, наприклад, дружина.

В результаті, власник буде обмежений у своєму праві передати машину в користування, наприклад, своїй повнолітній дитині, – розповідає він.

– Крім того, не можна буде внести в реєстр належного користувача автомобіля, який перебуває в заставі у банку”.

Володимир Караваєв вважає, що порядок внесення відомостей про належного користувача ефективно не працюватиме. “Це просто кошмар. Незважаючи на те, що спочатку декларувалося, що це буде проста процедура, вона побудована дуже складно. У результаті в реальності вона не працюватиме”, – говорить він.

Дмитро Уляницький

Источник: https://news.finance.ua/ua/news/-/440285/parkovku-zaboroneno-v-ukrayini-vvodyatsya-novi-pravyla-evakuatsiyi-avtomobiliv

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*