Зупинила поліція? а законні підстави є?

by admin · 28 Лютого, 2016

Зупинила поліція? А законні підстави є?

По поличкам. В яких випадках можуть зупинити машину, попросити вернути кишені або зайти у квартиру «копи». 

Повноваження патрульного поліцейського поєднали завдання працівників ДАІ та дільничних міліціонерів і дозволяють їм ще дещо. У солодкому сервісі нової поліції є ложка дьогтю, – кажуть експерти. За секунди кожний «коп» може зібрати інформацію про будь-яку людину, бо має доступ до усіх баз даних, а це є ризиком для зловживань.

Із понеділка, відколи почали патрулювати Вінницю наряди нової патрульної поліції, приводів говорити про таке ще не було. Вінницькі активісти продовжують активно постити фотографії з проблемних зон міста. Наприклад, із площ перед ринком «Урожай» і залізничного вокзалу та з вулиці Соборної. Мовляв, там тепер навели порядок, от би так було завжди.

Яким чином працюють нові патрульні, бачимо з репортажів із патрулювань. Вони зараз заполонили вінницькі сайти. На проблемній Соборній, наприклад, у «копів» виходить працювати безконфліктно.

Поліцейські стукають по колесах, що б спрацювала сигналізація – і з’явився водій біля машини. З ним проводять роз’яснювальну роботу, просять прибрати авто. Він урешті радісно робить з патрульними сефлі.

Все, як по маслу.

Це на камеру тільки так гладко виходить? Питаємо у вінницьких таксистів, які найбільше на колесах, про їхній досвід спілкування з новими патрульними міста.

– Не зупиняли мене поки що, я сам до них спинився, – каже водій служби «555-777». – Привітав з початком служби і вони мило зі мною поспілкувалися. Дякували. Славні такі. Тільки формна на них трохи великувата… Нічого, підростуть (сміється). Я ще не чув від колег, щоб у когось були із новими патрульними якісь проблеми. Що «грачів» вигнали з Привокзальної, то це є. І правильно.

Зупинила поліція? А законні підстави є?

– Я з першого дня роботи нових патрульних помітив, що водії стали дисциплінованішими. Їдуть спокійніше і один до одного «Велкам. Велкам», – розказує, що пропускають водії один одного, таксист із «555-444». – От тільки, бачите, пробок більше стало. Раніше б кожний норовив проскочити на світлофорі в останні момент, а тепер зупиняються і чекають зміни сигналу.

– Їх правда багато, – каже інших таксист. – Особливо вночі. Вночі ж життя на дорогах зовсім інше. Ганяють п’яними люди різного рангу. Але щось я не чув поки-що, щоб вони якогось прокурора чи ще кого такого оштрафували. Побачимо…

Про свій досвід спілкування з новими патрульними поліцейськими пишіть в коментарях нижче. А тим часом 20minut.ua розібрався, які повноваження мають поліцейські патрульні, що вони повинні робити, на що мають право і до чого зобов’язані. Далі – інформація із роз’яснень експертів та витяги із Закону «Про Національну поліцію України».

 Експерти пояснили: 

  • Основне завдання патрульного чергування на визначеній території пішки або на патрульній машині для реагування на порушення і допомоги потерпілим;
  • Основна вимога до патрульного комунікабельність зі знанням законодавства для інформування пішоходів і водіїв про порушення та відповідальність за нього;
  • Ризики, які миємо;

Під час адміністративного затримання поліцейські можуть брати відбитки пальців та інші біометричні дані осіб і зберігати їх у власні базі даних необмежений період часу.

Поліцейський вправі зупинити будь-кого і вимагати документи, тому краще завжди мати їх при собі. В іншому випадку – патрульний затримає людину і доправить для ідентифікації до підрозділу поліції.

Поліцейські отримали право вилучати речі або транспортні засобі, коли ще не йдеться про правопорушення або злочин.

Поліцейський при виконанні має право оперативного, безперешкодного доступу до всієї інформації про особу (поліція сама веде 18 баз даних і має доступ до баз даних інших органів влади, а це ще близько 20).

 «Для чого, скажіть на милість, патрульному поліцейському мати доступ до реєстру вчинення нотаріальних дій або реєстру платників податків? – питається Олександр Банчук з Центру політико-правових реформ.

– Тут криється великий ризик для зловживань, бо таким чином можна за п’ять секунд назбирати інформацію «на замовлення» на будь-якого політичного опонента, бізнес-конкурента, незручного журналіста чи громадського активіста…».

 Закон прописав

Звертаючись до особи, або у разі звернення особи до поліцейського, поліцейський зобов’язаний назвати своє прізвище, посаду, спеціальне звання та пред’явити на її вимогу службове посвідчення, надавши можливість ознайомитися з викладеною в ньому інформацією, не випускаючи його з рук.
Законні вимоги поліцейського є обов’язковими для виконання всіма фізичними та юридичними особами.

Втручання в діяльність поліцейського, перешкоджання виконанню ним відповідних повноважень, невиконання законних вимог поліцейського, будь-які інші протиправні дії стосовно поліцейського мають наслідком відповідальність відповідно до закону.

Поліцейський має право такі превентивні заходи:

  • перевірка документів особи;
  • опитування особи;
  • поверхнева перевірка і огляд;
  • зупинення транспортного засобу;
  • вимога залишити місце і обмеження доступу до визначеної території;
  • обмеження пересування особи, транспортного засобу або фактичного володіння річчю;
  • проникнення до житла чи іншого володіння особи;
  • перевірка дотримання вимог дозвільної системи органів внутрішніх справ;
  • застосування технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису;
  • перевірка дотримання обмежень, установлених законом стосовно осіб, які перебувають під адміністративним наглядом, та інших категорій осіб;
  • поліцейське піклування.
  •  Під час проведення превентивних поліцейських заходів поліція зобов’язана повідомити особі про причини застосування до неї превентивних заходів, а також довести до її відома нормативно-правові акти, на підставі яких застосовуються такі заходи.
  •   Перевірка документів
  • Поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у таких випадках:
  • 1) якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи;
    2) якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення;
    3) якщо особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом або в місці здійснення спеціального поліцейського контролю;
    4) якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений, або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином неможливо;
    5) якщо особа перебуває в місці вчинення правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;
  • 6) якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення.
  •   Опитування особи

Поліцейський може опитати особу, якщо існує достатньо підстав вважати, що вона володіє інформацією, необхідною для виконання поліцейських повноважень. Для опитування поліцейський може запросити особу до поліцейського приміщення.

Надання особою інформації є добровільним. Особа може відмовитися від надання інформації. Проведення опитування неповнолітніх допускається тільки за участю батьків (одного з них), іншого законного представника або педагога.

  1. Перед проведенням опитування особи поліцейський роз’яснює їй підстави та мету застосування поліцейського заходу, якщо це не перешкодить виконанню поліцією повноважень, покладених на неї цим Законом.
  2.   Поверхнева перевірка
  3. – візуальний огляд особи, проведенням по поверхні вбрання особи рукою, спеціальним приладом або засобом, візуальним оглядом речі або транспортного засобу.

• Поліцейський для здійснення поверхневої перевірки особи може зупиняти осіб та/або оглядати їх, якщо існує достатньо підстав вважати, що особа має при собі річ, обіг якої заборонено чи обмежено або яка становить загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб.
• Поверхнева перевірка здійснюється поліцейським відповідної статі. У невідкладних випадках поверхневу перевірку може здійснити будь-який поліцейський лише з використанням спеціального приладу або засобу.

Поверхнева перевірка речі або транспортного засобу здійснюється

  1. якщо існує достатньо підстав вважати, що в транспортному засобі знаходиться правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб;
  2. якщо існує достатньо підстав вважати, що в транспортному засобі знаходиться річ, обіг якої заборонено чи обмежено або яка становить загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб;
  3. якщо існує достатньо підстав вважати, що річ або транспортний засіб є знаряддям вчинення правопорушення та/або знаходиться в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення, для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

Поверхнева перевірка речі або транспортного засобу – візуальний огляд речі та/або транспортного засобу або візуальний огляд салону та багажника транспортного засобу.
Поліцейський при здійсненні поверхневої перевірки має право вимагати відкрити кришку багажника та/або двері салону.

 Особа повинна самостійно показати поліцейському вміст особистих речей чи транспортного засобу. При виявленні в ході поверхневої перевірки будь-яких слідів правопорушення поліцейський забезпечує їх схоронність та огляд відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України.

Зупинення транспортного засобу

Поліцейський може зупиняти транспортні засоби

  • якщо водій порушив Правила дорожнього руху;
  • якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
  • якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;
  • якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;
  • якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
  • якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;
  • якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;
  • якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
  • порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.
See also:  Нардепы ввели в закон понятие вора в законе и определила ответственность за преступные сходки - protocol

Поліцейський зобов’язаний поінформувати водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки, визначеної у цій статті.

Обмеження фактичного володіня
Поліцейський може тимчасово обмежити фактичне володіння річчю або пересування транспортного засобу для запобігання небезпеці, якщо є достатні підстави вважати, що річ або транспортний засіб можуть бути використані особою з метою посягання на своє життя і здоров’я або на життя чи здоров’я іншої людини, або пошкодження чужої речі. На вимогу особи поліцейський зобов’язаний повідомити про причини застосування ним відповідних заходів.

Проникнення до житла чи іншого володіння особи
Поліція може проникнути до житла чи іншого володіння особи без вмотивованого рішення суду лише в невідкладних випадках, пов’язаних із:

  • рятуванням життя людей та цінного майна під час надзвичайних ситуацій;
  • безпосереднім переслідуванням осіб, підозрюваних у вчиненні злочину;
  • припиненням злочину, що загрожує життю осіб, які знаходяться в житлі або іншому володінні.

Про застосування вказаного поліцейського заходу обов’язково складається протокол.

Поліцейські заходи примусу

  • фізичний вплив (застосування сили, а також спеціальних прийомів боротьби з метою припинення протиправних дій правопорушників);
  • застосування спеціальних засобів;
  • застосування вогнепальної зброї.

 Поліцейський зобов’язаний заздалегідь попередити особу про застосування фізичної сили, спеціальних засобів і вогнепальної зброї і надати їй достатньо часу для виконання законної вимоги поліцейського, крім випадку, коли зволікання може спричинити посягання на життя і здоров’я особи чи та/або поліцейського або інші тяжкі наслідки, або в ситуації, що склалася, таке попередження є невиправданим або неможливим.
Попередження може бути зроблено голосом, а за значної відстані або звернення до великої групи людей – через гучномовні установки, підсилювачі звуку.

Поліцейські зобов’язані надавати невідкладну медичну допомогу особам, які постраждали в результаті застосування заходів примусу.

Заборонено застосування фізичної сили, спеціальних засобів і вогнепальної зброї до жінок з явними ознаками вагітності, малолітніх осіб, осіб з явними ознаками обмежених можливостей або старості, крім випадків учинення ними збройного чи групового нападу, учинення збройного опору поліцейському, що загрожує життю і здоров’ю інших осіб або поліцейських, якщо відбити такий напад або опір іншими способами і засобами неможливо.

Джерело: http://www.golos-narodu.com.ua/novini/item/7609-povnovazhennia-novoi-patrulnoi-politsii-varto-znaty-kozhnomu#.VtIaT_mLTcv

Источник: http://myplanet.com.ua/?p=14190

Коли поліція має право зупинити автомобіль

На тлі подій в країні, уже не дивно, що на автошляхах побільшало патрульних і поліцейських. Бачимо, як час до часу вони зупиняють автомобілі для перевірки.

Однак автовласники цікавляться: за яких обставин поліцейські справді мають законне право зупинити машину? Чи мають право патрульні оглядати салон автомобіля або ж робити в ньому обшук? Які підстави для цього? Газета «Експрес» поцікавилася цим в Олега Турлая, заступника начальника управління Головного управління Національної поліції в області.

— Поясніть, коли поліцейський має право зупинити автівку?

— Дійсно, законом “Про Національну поліцію” визначені превентивні поліцейські заходи. У ст. 35 саме йдеться про зупинення транспортного засобу.

Поліцейський має право зупинити авто у дев’яти випадках. А от оглядати машину або речі можуть у трьох випадках.

Передусім, якщо існує достатньо підстав вважати, що в ній перебуває правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб.

Причиною може бути й підстава вважати, що в автомобілі є річ, обіг якої заборонено чи обмежено, або яка становить загрозу життю чи здоров’ю людей.

Третя причина огляду: якщо існує достатньо підстав вважати, що річ або транспортний засіб є знаряддям вчинення правопорушення або знаходиться в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення, для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

— Як відрізнити обшук авто від огляду?

— У перелічених випадках поліцейський має право оглядати як салон, так і багажник автівки візуально. Також може вимагати у водія, аби той відкрив кришку багажника або двері салону.

А вже при обшуку складаються відповідні акти, потрібні свідки тощо.

Якщо ж у машині таки було виявлено протизаконні предмети чи речі, поліцейський повинен, згідно з Кримінально-процесуальним кодексом, викликати слідчо-оперативну групу.

— Розкажіть, у яких випадках автівку можуть зупинити?

— Як я вже говорив, це може відбутися у дев’ятьох випадках. Серед них: порушення Правил дорожнього руху. Якщо є ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу.

Може бути інформація про причетність водія або пасажирів до вчинення ДТП чи кримінального або адміністративного правопорушення.

Або якщо є інформація, що ця машина чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення ДТП, кримінального чи адмінпорушення. Або якщо є підозра, що даний транспорт перебуває в розшуку.

Можливо, потрібно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення ДТП чи іншого порушення, свідками якого вони є або могли бути, — через це також поліцейські можуть зупинити автівку.

Причиною може бути й необхідність залучити водія до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху, або поліцейським — як свідка під час оформлення протоколів про адмінпорушення чи матеріалів ДТП.

Може бути й таке, що з тих чи інших причин на окремій ділянці дороги є обмеження чи заборона руху. Якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху, таку машину також можуть зупинити.

У разі порушення порядку визначення і використання на машинах спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

— А через що вже не зупинятимуть машину, як раніше?

— Забрано із законодавчої бази право зупиняти авто у разі відсутності номерного знаку чи коли він забруднений і не проглядається на відстані 20 метрів. Раніше ці порушення були підставою для зупинки.

Немає й пункту щодо зупинки авто під час проведення цільових заходів — операцій, відпрацювань оперативних планів — для перевірки документів на право користування і керування транспортним засобом та документів на нього.

У будь-якому випадку, просимо автомобілістів з розумінням поставитися до цих зауважень.

Источник: https://autonews.ua/koli-policiya-maye-pravo-zupiniti-avtomobil/

Поліція зупинила ваше авто: які права має водій?

Ви спокійно рухаєтеся в потоці інших машин – і раптом вас зупиняє поліцейський. А ще просить оглянути салон та багажник. У яких випадках має право це робити та як правильно водієві вести бесіду з працівником поліції – запитували журналісти сайту “24”.

Спинити вашу автівку можуть жезлом, у деяких випадках – жестом руки. Про перелік випадків, які дають право працівнику поліції зупинити транспортний засіб, йдеться у статті 35 Закону України “Про Національну поліцію”, відзначила в коментарі сайту “24” юрист Катерина Коваленко.

Як відомо, в першу чергу, “покажуть жезл” водієві, який порушив Правила дорожнього руху.

Якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу або є інформація, про причетність водія або пасажирів авто до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення чи якщо транспортний засіб перебуває в розшуку – зупинять теж.

  • Окрім цих існують й інші причини, коли поліцейський попросить вас пригальмувати. Якщо:
  • треба здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
  • необхідно залучити водія авто до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським, або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод.
  • Також вас можуть зупинити, якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху або спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху чи порушено порядок визначення й використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

Варто пам’ятати: у кожному разі працівник поліції зобов’язаний поінформувати водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки, визначеної у цих статтях. На вимогу поліцейського зупинку варто здійснювати з дотриманням вимог Правил дорожнього руху (п. 2.4 ПДР).

  1. Якщо вашу автівку вже спинили, поліцейський має право попросити водія пред’явити:
  2. а) посвідчення на право керування транспортним засобом;
  3. б) реєстраційний документ на транспортний засіб;
  4. в) поліс (сертифікат) обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів для перевірки.

Між іншим, ці документи надавати в руки поліцейського не обов’язково, їх достатньо показати в розгорнутому вигляді.

Вимога працівника поліції передати документи йому в руки – протиправна (абзац 2 ч. 2 ст. 16 ЗУ “Про дорожній рух”; підпункт “а” п. 2.4. ПДР).

До того ж, перед тим, як пред’явити свої документи, водій має право висловити вимогу до працівника поліції пред’явити його службове посвідчення.

Оглядати машину або речі можуть у трьох випадках. По-перше, якщо існує достатньо підстав вважати, що в ній перебуває правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб, наголошує Коваленко.

По-друге, причиною може бути підстава вважати, що в автомобілі є річ, обіг якої заборонено чи обмежено, або яка становить загрозу життю чи здоров’ю людей.

Третя причина огляду: якщо існує достатньо підстав вважати, що річ або транспортний засіб є знаряддям вчинення правопорушення або знаходиться в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення – для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

Водій на вимогу поліцейського повинен надати можливість оглянути транспортний засіб, однак лише відповідно до законодавства та за наявності на те законних підстав (згідно ПДР).

Крім Правил дорожнього руху, право правоохоронцям оглянути ваш автомобіль надається в певних випадках також низкою норм Кодексу України про адміністративні правопорушення, Законом України “Про Національну поліцію” тощо.

See also:  Скринька пандори, або конституційні аспекти відповідальності за порушення правил, встановлених підзаконними актами, на прикладі сфери безпеки дорожнього руху.

Проте, за словами Коваленко, жодна з цих норм не визначає межі такого огляду (оглянути автомобіль зовні, чи оглянути салон автомобіля, у тому числі важкодоступні місця). Така невизначеність працівниками поліції тлумачиться, як правило, на свою користь.

Більш того, новий Закон “Про Національну поліцію” встановлює додаткову форму огляду – “поверхневу перевірку”, якій також піддаються транспортні засоби.

У такому випадку поліцейський має право вимагати відкрити багажник та/або двері салону (ч. 5 ст. 34 ЗУ “Про Національну поліцію”).

Але Ви все одно повинні самостійно показати поліцейському вміст особистих речей чи транспортного засобу, – зазначає Коваленко.

Крім того майте на увазі, що огляд від обшуку відрізняється тим, що при огляді активні дії здійснюються вами (наприклад, ви самостійно відкриваєте багажник, двері салону, демонструєте закриті місця салону тощо), виконуючи вимоги поліцейського, а він в свою чергу лише спостерігає за вашими діями та речами, ні до чого не торкаючись руками. За результатами огляду обов’язково складається протокол, один екземпляр якого ви маєте отримати. Однак, якщо це “поверхнева перевірка”, межу між якою відрізнити в цьому випадку складно, протокол не складається, такі дії, на жаль, ніяким чином не фіксуються.

Тепер уже не спинять у разі, якщо номерний знак забруднений і не проглядається на відстані 20 метрів. Раніше ці порушення були підставою для зупинки. Немає й пункту щодо зупинки авто під час проведення цільових заходів – операцій, відпрацювань оперативних планів – для перевірки документів на право користування та керування транспортним засобом та документів на нього.

Насамперед, знати про причину зупинки, а також право не виходити з машини. Працівник Державтоінспекції не має права вимагати від водія вийти з машини, крім випадків передбачених законом.

Водій має право здійснювати за діями патрульного відео- або аудіофіксацію. Також водій має право вимагати від працівника патрульної поліції пред’явити службове посвідчення (ч. 3 ст.

18 ЗУ “Про Національну поліцію”).

Водночас водій має право записати дані поліцейського (прізвище, ім’я, по батькові, звання, посаду номер нагрудного знака) – але лише записати, а не, допустимо, сфотографувати, для можливого оскарження дій поліцейського в подальшому.

Не менш важливо – водій має право на ввічливе відношення та повагу до себе зі сторони патрульного.

До слова, Законом України “Про Національну поліцію”, поліцейському забороняється звертатися на “ти”, використовувати погрозливі чи образливі жести, допускати при спілкуванні зневажливий тон, грубість, неввічливе викладення зауважень, вирази або репліки, які ображають людську гідність, погрози, пред’являти безпідставні звинувачення.

Також водій має право оскаржувати дії поліцейського або керівника в суді.

Якщо фіксування правопорушення водія здійснювалося за допомогою спеціальних технічних засобів, то водію слід вимагати від поліцейського пред’явити для огляду сертифікат (свідоцтво) на такий технічний засіб.

У сертифікаті має бути вказана назва технічного засобу, яким здійснювалась фіксація, вказівка про те, що такий засіб пройшов метрологічну повірку, зазначена дата проходження такої повірки та термін її дії.

Перші три принципи, які потрібно запам’ятати, якщо поліцейський вас зупинив:

1. Не провокуйте.

2. Не ображайте.

3. Не тікайте.

Не давайте приводу застосовувати щодо себе насильство, як би правоохоронці не підбурювали до спалахів гніву та непродуманих вчинків своїм чіплянням, хамством і образами. Якщо не витримаєте й зірветеся – винуватим у конфлікті залишитеся саме ви й потім довго можна доводити свою непричетність. Тому будьте стриманими та ввічливими, не провокуйте та не ведіться на провокації.

Пам’ятайте, що всі незаконні дії чи вимоги поліцейського ви маєте право оскаржити в суді чи направивши скарги до його керівництва.

Читайте також: Як захистити авто від викрадення: що треба знати

Источник: https://24tv.ua/politsiya_zupinila_vashe_avto_yaki_prava_maye_vodiy_n733253

​Зупинила поліція, а у вас «перегар». Що робити, щоб зберегти «права»? | FaceNews.ua: новости Украины

Якщо керуватися положеннями Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, то огляду на стан сп’яніння підлягають водії транспортних засобів, щодо яких у поліцейського уповноваженого підрозділу Національної поліції України є підстави вважати, що вони перебувають у стані сп’яніння згідно з ознаками такого стану. Ознаками алкогольного сп’яніння є:

  • запах алкоголю з порожнини рота;
  • порушення координації рухів;
  • порушення мови;
  • виражене тремтіння пальців рук;
  • різка зміна забарвлення шкірного покриву обличчя;
  • поведінка, що не відповідає обстановці.

Яким чином «прохавані» українці навчилися «косити» від санкцій 130-ї КУпАП?

Потягнути час.

Установлення стану алкогольного сп’яніння здійснюється на підставі огляду, який проводиться згідно з вимогами вище згаданої Інструкції поліцейським з використанням спеціальних технічних засобів, показники яких після проведення тесту мають цифровий показник більше 0,2 проміле алкоголю в крові.

З метою забезпечення достовірності результатів огляду водіїв транспортних засобів, які мають бути оглянуті в закладах охорони здоров’я, поліцейський забезпечує доставку цих осіб до найближчого закладу охорони здоров’я не пізніше ніж протягом двох годин з моменту виявлення підстав для його проведення.

Наприклад, зупинив вас коп десь о другій годині дня, ознаки алкогольного сп’яніння, як то кажусь, на обличчя. Далі все відбувається за процедурою, на кшталт «добрий день, сержант Петренко, можна ваші документи» з питаннями вживали алкогольні напої чи ні. Не в зовсім адекватному стані ще й спір починається «а на якій підставі вам потрібні мої документи».

Час йде..

Коли дійшли вже якоїсь «золотої середини», треба пройти той самий тест «подихай у трубочку».

Вас, за процедурою, перед проведенням огляду на стан сп’яніння поліцейський повинен проінформувати про порядок застосування спеціального технічного засобу.

Ваше право вимагати надання сертифікату відповідності та свідоцтва про повірку робочого засобу вимірювальної техніки для ознайомлення. Починається пошук свідків, їх повинно бути двоє, відповідно до Інструкції.

Час йде..

Подихали. Більше 0,2 проміле. Коп складає купу папірців «процесуальних документів», з якими ви, не важко здогадатися, не погоджуєтесь.

Час йде..

А вам ще й адвокат знадобився, бо «без нього я нічого не скажу і нікуди не поїду, і ніякий огляд проходити не буду»! Адвокат їде не 5 хвилин, а інколи і не годину – довше.

І так спливає дві години.

А якщо пройшло більше 2 годин між виявленням ознак та проведенням огляду у закладі охорони здоров’я, аналізи вже не є законними.

Так, суто біологічно, повний цикл протверезіння проходить приблизно за 24 години, інколи – швидше, інколи – довше. Все залежить від виду алкоголю, його якості, кількості, здоров’я та метаболізму особи.

Однак, то біологічно, а ми керуємося законом! 2 години так дві години! І за 130-ю КУпАП до відповідальності вас вже не притягнуть.

Далі буде..

Популярные видео на YouTUBE

Источник: https://www.facenews.ua/columns/2019/331534/

Причини, за якими поліція може зупиняти водіїв

Всі можливі причини зупинки транспортних засобів описані в Законі України «Про національну поліцію», в статті 35. Їх не дуже багато, однак вони дають змогу працівникам поліції зупиняти майже всі машини, які, на їх думку, їм чимось не сподобалися.

Ось загальні відмінності нових причин зупинки від старих: раніше існувало дванадцять законних причин,  тепер їх залишилось лише дев’ять.

Вам потрібно запам’ятати, що із нового закону був викреслений “сумнозвісний” пункт – «Проведення операцій та цільових заходів».

Тепер всі доводи поліції про операції по виявленню п’яних водіїв, зброї та вибухівки, наркотичних речовин, ви можете відхиляти та продовжувати свій шлях далі, тому що громадяни України повинні виконувати тільки законні вимоги поліцейських.

 Полісмени можуть посилатися на накази начальників, міністра внутрішніх справ, однак, ви повинні пам’ятати, що всі ці особи, для нас, не являються тими, хто може своїми наказами перекреслювати законодавчу базу. Всі, такого роду, вимоги, поліція перенесла зі старої ДАІ, але вони являються незаконними.

Перейдемо, безпосередньо, до пунктів, які визначені в законі:

Стаття 35. Зупинення транспортного засобу

  1. Поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі:

1) якщо водій порушив правила дорожнього руху;

Я рекомендую чітко виконувати всі пункти правил дорожнього руху, від цього залежить не тільки ваше життя, але й оточуючих.

2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;

Слово «очевидні» тут ключове. Несправність повинна бути видною ззовні та відноситись до таких, що забороняють експлуатацію транспортних засобів. Наприклад, якщо у вашого автомобіля розбите бокове заднє скло, то дана несправність не може бути законною причиною зупинки, а наприклад, відсутність фар, розбите вщент лобове скло та інші, які реально побачити, можуть стати причиною зупинки.

3) якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;

Цей пункт – один з тих, який, на мою думку, буде найбільш «популярною» причиною зупинки. Правоохоронна система, яка не зазнала ні яких змін, (реформа відбулася тільки на словах), буде шукати обхідні шляхи для того, щоб в будь-який спосіб зупиняти автівки, та шукати привід для наживи.

Поліцейський буде говорити, що на його власне переконання, ваша машина дуже схожа на ту, з якої вівся прицільний вогонь по Президенту, генеральному прокурору; що в салоні перебувають дуже підозрілі пасажири. В цьому випадку потрібно заставити патрульного чітко сформулювати свої підозри.

See also:  Спецдоповідач оон з питань незалежності суддів та адвокатів закликав президента переглянути законопроект 9055 через невідповідність міжнародним стандартам

Якщо він буде розказувати про якісь “космічні кораблі”, то  достатньо запитати у нього, чи буде він зараз вас заарештовувати за цими підозрами, бо таке обвинувачення потребує негайного затримання.

Після цього, поліцейський, як правило, буде вимагати у вас посвідчення водія та інші документи, маючи надію, що в них буде запис про те, що ви скоїли правопорушення. А після огляду просто відпустить, якщо не зможе до чогось “причипитися”.

4) якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;

Тут все просто. У зв’язку з тим, що документація з переліком автомобілів, які перебувають у розшуку є службова, та має обмежений доступ, передзвоніть на гарячу лінію поліції, та дізнайтесь, чи знаходиться подібна до вашої машини за типом, маркою і кольором в розшуку, або ні. Якщо патрульний поліцейський вас обманув, зафіксуйте його особисті дані та напишіть скаргу у прокуратуру.

5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;

В даному випадку все залежить від громадської позиції кожного. Адже той, хто хоче, швидкого затриманя злочинця, або надання допомоги, завжди поділиться інформацією, яка в нього є.

6) якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;

Цей пункт дуже “слизький”. Пам’ятайте, що поставивши свій підпис у протоколі, ви берете на себе всю відповідальність за те, що відбувається.

Можливо, ви, не бачивши ніякого криміналу з боку водія, а тілки вислухавши доводи поліцейського, засвідчуєте те, чого не було і чого ви не бачили, а тільки зрозуміли з розповіді патрульного.

Надалі, коли водій почне відстоювати свої права в суді, ви можете бути викликаними в суд для надання показів по справі. А якщо дії поліцейських будуть визнаними як протиправні, готуйтеся відповідати за надання неправдивих показів.

7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;

Заборона руху також повинна бути законною. Якщо біля будівлі управління національною поліцією стоїть табличка «Тільки для службового транспорту», а поліцейський вимагає від вас здійснити об’їзд цієї вулиці, запам’ятайте його особистий номер, та пишіть скаргу у прокуратуру.

8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;

Раджу всім, перед виїздом, завжди перевіряти кріплення багажу або вантажу, це безпека кожного.

9) порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

Якщо ви читаєте ці рядки, думаю, що зупинка за порушення порядку використання спеціальних звукових та світлових засобів вам не загрожує!

Пам’ятайте! Кожну зупинку поліцейський повинен обґрунтувати:  представитись, назвати вам причину зупинки, та, у разі необхідності, надати вам своє службове посвідчення.

Всім удачі на дорогах!

Источник: http://police.cv.ua/prychyny-za-yakymy-politsiya-mozhe-zupynyaty-vodiyiv/

Коли зупинка транспортного засобу поліцією є незаконною

          4 серпня 2018 року буде відзначатись третя річниця створення Національної поліції. В основу реформи було закладено скасування радянських принципів та прагнення до європейських цінностей.

 Найважливішою оцінкою й основним показником роботи є довіра громадян України до новоствореного органу виконавчої влади, який повинен служити суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

     Проте, як ми часто бачимо, працівники Нацполіції стають героями відео, в яких розкривається інша сторона правоохоронного органу. В деяких випадках поліція починає здалеку нагадувати стару міліцію, застосовуючи її методи.

     Розповсюдженими випадками, свідками яких стають як прості люди, так і правники, є зупинення транспортних засобів без законних підстав. Як виправдання, працівники Нацполіції вигадують і “перевірку документів”, і “нібито закінчення полісу по базі”, і “орієнтування на авто” і багато інших так званих “підстав”.

     Під час зупинки транспортного засобу працівники Національної поліції вимагають надати документи, обгрунтовуючи свою вимогу пунктом 2.4. Правил дорожнього руху, затверджених Постановою КМУ № 1306 від 10.10.2001 року, в якому вказано, що водій, на вимогу поліцейського, повинен зупинитися з дотриманням вимог цих Правил, а також пред'явити для перевірки наступні документи:

  • а) посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії;
  • б) реєстраційний документ на транспортний засіб (для транспортних засобів Збройних Сил, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, Держспецзв’язку, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту – технічний талон);
  • в) у разі встановлення на транспортних засобах проблискових маячків та (або) спеціальних звукових сигнальних пристроїв – дозвіл, виданий уповноваженим органом МВС, а у разі встановлення проблискового маячка оранжевого кольору на великогабаритних та великовагових транспортних засобах – дозвіл, виданий уповноваженим підрозділом Національної поліції;
  • г) на маршрутних транспортних засобах – схему маршруту та розклад руху; на великовагових і великогабаритних транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних вантажів, – документацію відповідно до вимог спеціальних правил;

ґ) поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

 Водії, які відповідно до законодавства звільняються від обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України, повинні мати при собі відповідні підтвердні документи (посвідчення).

     Але такі дії, без дотримання вимог діючого законодавства, є незаконними.

     Статтею 8 Конституції України встановлено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. 

     Однією з ознак, яка відрізняє закон від інших нормативно-правових актів, є прийняття його вищим представницьким органом державної влади. Пунктом 3 частини першої статті 85 Конституції України закріплено, що прийняття законів належить до повноважень Верховної Ради України.

     Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 17 жовтня 2002 року N 17-рп (щодо повноважності Верховної Ради України) визначення Верховної Ради України єдиним органом законодавчої влади означає, що жоден інший орган державної влади не уповноважений приймати закони.

     Ще однією ознакою, яка відрізняє закон від інших нормативно-правових актів, є критерій регулювання найбільш важливих суспільних відносин. Статтею 92 Конституції України визначено коло питань (суспільних відносин), які можуть бути врегульовані виключно законами України.

     Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.

  1.      Так, відповідно  до  частини  третьої  статті 106 Конституції України Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України.
  2.      Згідно з частиною третьою статті 113 Конституції України Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
  3.      Отже, у випадку суперечності норм підзаконного акту нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
  4.      Законом України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, які встановлені законом.
  5.      Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
  6.      Законом України “Про національну поліцію” чітко визначені підстави, межі та спосіб обмеження вільного пересування громадян. Так, у статті 35 цього Закону встановлено, що поліцейський може зупиняти транспортні засоби, поінформувавши водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки, у разі:
  7. 1) якщо водій порушив Правила дорожнього руху;
  8. 2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
  9. 3) якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;
  10. 4) якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;
  11. 5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
  12. 6) якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;
  13. 7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;
  14. 8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
  15. 9) порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.

          Таким чином, для того щоб поліцейський мав законне право здійснити перевірку документів, спочатку він повинен мати законне право зупинки транспортного засобу у чітко регламентованих випадках, передбачених статтею 35 Закону України “Про Національну поліцію”. В іншому випадку це буде порушенням прав громадян.

Источник: https://blog.liga.net/user/ybilogolovyiy/article/30282

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*