Що необхідно знати про штрафи у податковому законодавстві

Про що: 

З цієї інструкції Ви дізнаєтесь про те, хто несе відповідальність за несплату за паркування і хто має право притягати до такої відповідальності.

Відповідно до останніх змін у законодавстві України запроваджується адміністративна відповідальність за несплату за паркування Вашого авто на платних майданчиках (ст. 152-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Яка відповідальність власників авто?

Якщо водій припаркувався на платному майданчику, який обладнаний паркувальними автоматами чи шлагбаумом з терміналом, і не сплатив за стоянку, — штраф від 136 грн. до 204 грн.

Якщо водій припаркувався на місцях, призначених для безоплатного паркування і не має такого права ( наприклад, місця для інвалідів), —  штраф від 255 грн. до 306 грн.

Увага! Не сплачують за паркування на платних майданчиках для паркування та, відповідно, не притягаються до відповідальності за несплату паркування наступні особи (ст. 30 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»):

  • інваліди з ураженням опорно-рухового апарату, певні члени їхніх сімей,
  • законні представники недієздатних інвалідів або дітей-інвалідів, які перевозять інвалідів (дітей-інвалідів) з ураженням опорно-рухового апарату,
  • водії автомобілів підприємств, установ, організацій громадських організацій інвалідів та сфери соціального захисту населення, які перевозять інвалідів (дітей-інвалідів) з ураженням опорно-рухового апарату.
  • Сплата за паркування здійснюється у двох формах (п.29 Правил паркування транспортних засобів):
  • у безготівковій формі — шляхом придбання паркувального талона або за допомогою послуги «мобільне паркування»;
  • готівкою або з використанням платіжної картки — через паркувальний автомат чи автоматичний в’їзний та виїзний термінали.
  • У випадку незабезпечення належного функціонування засобів сплати за паркування (паркомати, термінали) – сплата вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування не здійснюється.

Читати по темі:  Облік витрат на ремонт авто

Важливо! Це означає, що Ви маєте право не сплачувати за паркування (особливо готівкою), якщо відсутній паркомат.

Хто притягає до відповідальності?

Протокол про адміністративне правопорушення мають право складати посадові особи, уповноважені виконавчими комітетами міських, сільських, селищних рад.

Важливо! Майте на увазі, що відсутність оплати повинна бути засвідчена чи за допомогою фотозйомки (відсутність платіжного документа на лобовому склі транспортного засобу)  чи за даними бази даних, у випадку попередньої оплати паркування через мобільний зв’язок.

Розглядають справи та притягають до адміністративної відповідальності адміністративні комісії при виконавчих органах міських, сільських, селищних рад.

Яка відповідальність власників паркувальних майданчиків?

Якщо власники парковок (їх посадові особи) порушують вимоги щодо розміщення та функціонування майданчиків для паркування, які визначені правилами паркування, – штраф від 340 грн. до 510грн.  (ст. 152-1 КпАП).

Правила паркування транспортних засобів затверджені постановою КМУ від 3 грудня 2009 року № 1342.

Якщо власники парковок (їх посадові особи) не обладнали паркувальні майданчики паркувальними автоматами, автоматичними в’їзними та виїзними терміналами або іншими засобами контролю за оплатою послуг паркування – штраф від 510 грн. до 680 грн.

Якщо порушення повторне, а саме, відсутнє паркувальне обладнання і вже було накладено штраф на власників (посадових осіб) парковок,  – штраф від 1 020 грн. до 1 700 грн.

Хто притягає до відповідальності?

Розглядати такі справи та притягати до відповідальності має право керівник (уповноважені ним особи) та заступники керівника  Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Источник материала, интернет ресурс «Протокол»:http://protokol.com.ua/ua/shcho_treba_znati_pro_parkuvannya/

Источник: https://www.buh24.com.ua/shho-treba-znati-pro-parkuvannya-pravila-ta-shtrafi/

Податкова реформа: що важливо знати про законопроект № 1210 | БІЗНЕС

У Раді зареєстровано законопроект № 1210, який передбачає збільшення штрафів для податкових агентів і диференціює розміри відповідальності за несплату податків. Проект вже розкритикувала Федерація роботодаців, а бізнес запропонував його допрацювати. Ми попросили експерта роз'яснити, які ризики для бізнесу несе законопроект і до чого слід готуватися.

Що в цьому законопроекті погано, а що добре?

Позитивний момент – запровадження принципу провини платника у складі податкового правопорушення. Тепер неправомірна дія, яка сталася за незалежними від платника обставинами (не з його вини), не може бути порушенням. Проте, пропонується закріпити перелік випадків звільнення від відповідальності, що може значно обмежити застосування принципу на користь бізнесу.

Законопроектом значно збільшено штрафи за деякі правопорушення. Зміни у сфері податкових перевірок теж викликають тривогу. По-перше, податківцям дозволяється повторно перевірити платника по тому ж періоду і предмету.

Підстава – інформація від інших держав і матеріали експертиз, які свідчать про порушення. Водночас проект не передбачає, щоб податкова конкретно вказувала: що за інформація була отримана, від якої країни, в якій формі.

Такий підхід може дати сигнал до масових повторних перевірок в майбутньому.

По-друге, тепер податкова зможе зупиняти перевірки усіх платників, а не тільки великих (як було раніше). Це право може привести до численних зловживань у відносинах з малим та середнім бізнесом.

По-третє, збільшено строки проведення перевірок. У податкової буде більше часу, щоб знайти порушення і не упустити дрібних деталей для донарахувань.

По-четверте, ще на етапі організації документальної перевірки податкова може скласти акт про неможливість проведення перевірки через відсутність платника за місцем знаходження.

Ще важливо розуміти, що законопроект порушує базові принципи податкового законодавства.

А саме – принцип стабільності, згідно з яким зміни до будь-яких елементів податків і зборів не можуть вноситися пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому діятимуть нові правила і ставки.

При цьому, у разі прийняття, норми закону набувають чинності наступного дня з дня публікації /з 1 січня 2020 року/1 липня 2020 року.

Перевірте ваших партнерів та потенційних контрагентів за допомогою сервісу CONTR AGENT від ЛІГА:ЗАКОН. Оформити заявку на повнофункціональний тестовий доступ можна тут.

Які ризики для бізнесу? Чим його прийняття загрожує?

Зміни в частині податкових перевірок можуть призвести до додаткового тиску на бізнес, якого вистачає і зараз.

Чи покращає адміністрування податків?

Прогнозувати поліпшення складно, як мінімум в наших реаліях. Враховуючи наявність ризиків для бізнесу, навряд чи стануться кардинальні зміни в кращу сторону. Тим більше по деяких нормах можливо простежити повернення до старих правил, які були не до душі підприємцям. Сумніваємося, що цього разу буде інакше.

Що важливо знати бізнесу? До чого готуватися?

Законопроект переважно суперечить своїй головній меті – налагодити контакт між бізнесом і податковою. Багато його положень чинять тиск на підприємців і створюють додаткові опції для маніпуляцій контролюючим органам.

В майбутньому ситуація може тільки посилюватися. Зараз важливо внести до законопроекту правки, прислухавшись до експертів і представників бізнесу.

Якщо цього не станеться, то підприємцям доведеться готуватися до нового, чергового етапу боротьби за свої права і інтереси.

Ярослав Сокуров, старший юрист практики податкового права і бізнес-ефективності Juscutum

В Україні запустили бота-бухгалтера ReporTax для ФОП, який вміє розраховувати та сплачувати податки, а також подавати звітність в держоргани.

Источник: https://biz.ligazakon.net/ua/analitycs/189730_podatkova-reforma-shcho-vazhlivo-znati-pro-zakonoproekt--1210

Реєстрація податкових накладних у 2020 році в Україні | Юридичний самозахист

Стаття актуальна на 2020 рік

Законодавством України передбачено обов’язок особи, зареєстрованої платником податку на додану вартість, скласти й подати податкову накладну.

У цій статті ми розглянемо, який термін реєстрації податкових накладних на 2020 рік, в якому порядку відбувається реєстрація податкових накладних, які наслідки тягне за собою несвоєчасна реєстрація податкових накладних, які штрафи за це передбачені законом, а також що робити, якщо сталося блокування реєстрації податкових накладних.

See also:  Всу: законотворча діяльність ради не відноситься до владних функцій

Кого стосується реєстрація податкових накладних

Податковий кодекс встановлює обов’язок реєстрації податкових накладних у 2017 році для таких категорій осіб:

  • платників податків, у яких загальна сума, нарахована та/або сплачена за товари чи послуги за останні 12 місяців, в т.ч. шляхом використання комп’ютерних мереж, становить сукупно понад 1 000 000 грн. (без урахування ПДВ);
  • тих, хто добровільно реєструється як платники податку. Добровільно за своєю заявою платник податків може зареєструватися, якщо обсяги оподатковуваних операцій відсутні або не перевищують обсягів, згаданих вище;
  • тих, хто завозить товари на митну територію України в кількості, яка повинна в обов’язковому порядку оподатковуватися. Якщо така особа не зареєстрована як платник податку, але ввозить товар в обсягах, про які ми говорили вище, то податок сплачується під час митного оформлення товарів без реєстрації як платника ПДВ.

До платників ПДВ відносяться також особи, які ведуть облік за договорами про спільну діяльність, управителі майна за договорами управління майна, а також деякі інші категорії осіб.

Порядок реєстрації податкових накладних в Україні

Податкові накладні, а також додатки до накладної надаються покупцеві або одержувачу в електронній формі. Рух накладних (їх передача, отримання, відправка, збереження) відбувається в електронній формі.

Накладні реєструються електронним способом в Єдиному реєстрі податкових накладних. Платнику податків необхідно мати для цього електронний підпис.

В системі електронного адміністрування податку відкривається електронний рахунок для платника податків. Його відкриває безкоштовно й автоматично орган Казначейства виключно на підставі реєстру платників ПДВ.

ДФС направляє Казначейству дані не раніше ніж за один робочий день до дати реєстрації особи платником податку. На цей рахунок платник податків перераховує кошти в сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати накладні в реєстрі.

Реєстрація податкових накладних: терміни

Платник податків зобов’язаний виконати всі дії по реєстрації накладної, про які ми говорили в попередньому розділі, на дату виникнення податкових зобов’язань у встановлені законодавством терміни.

Крайній термін реєстрації податкових накладних в реєстрі залежить від моменту прийняття накладної та становить:

  1. для накладних, які були складені з 01 по 15 календарний день (включно) місяця – до останнього дня (включно) цього місяця, в якому вони були складені;
  2. для накладних, які були складені з 16 по останній календарний день (включно) місяця – до 15 календарного дня (включно) місяця, що настає за місяцем, в якому було складено такі накладні.

У разі якщо реєстрація накладної заблокована в результаті зупинення її реєстрації, то терміни її подачі перериваються на час такого зупинення та поновлюється з дня припинення блокування.

Якщо строки реєстрації податкових накладних, зазначені вище, були порушені, особа підлягає фінансовій відповідальності у вигляді штрафних санкцій.

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних

Несвоєчасна реєстрація податкових накладних тягне за собою застосування таких штрафних санкцій до платника-порушника:

  • 10% суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних, якщо особа прострочила реєстрацію на термін до 15 календарних днів;
  • 20% суми ПДВ, зазначеної в накладних, якщо особа прострочила реєстрацію на строк від 16 до 30 днів;
  • 30% суми ПДВ, зазначеної в накладних, якщо особа прострочила реєстрацію на термін від 31 до 60 днів;
  • 40% суми ПДВ, зазначеної в накладних, якщо особа прострочила реєстрацію на термін від 61 до 365 днів.

Якщо контролюючий орган здійснив перевірку, і ним було складено податкове повідомлення-рішення за її результатами, і тим не менше податкова накладна ще не зареєстрована протягом граничних строків, про які ми говорили вище, то такий платник податку змушений буде сплатити штраф у розмірі:

  • 50% суми податкових зобов’язань з ПДВ, зазначеної в цій накладній або від суми ПДВ, нарахованої за операцією з постачання товарів/послуг, якщо на цю операцію не було складено накладну.

Що буде за помилки в обов’язкових реквізитах податкової накладної

За помилки в обов’язкових реквізитах податкової накладної, які знайде контролюючий орган в ході здійснення перевірки за заявою покупця, платникові податків – продавцю доведеться заплатити штраф 170 грн. і виправити помилки.

Якщо продавець – платник податків не виконає рішення органу про усунення помилок в накладній протягом 10 календарних днів від одержання повідомлення, його оштрафують на:

  • 10% суми ПДВ, зазначеної в накладній, якщо він не виправляє помилки протягом 15 календарних днів;
  • 20% суми ПДВ, зазначеної в накладній, якщо він не виправляє помилки в строк від 16 до 30 днів;
  • 30% суми ПДВ, зазначеної в накладній, якщо він не виправляє помилки в строк від 31 до 60 днів;
  • 40% суми ПДВ, зазначеної в накладній, якщо він не виправляє помилки в строк від 61 до 90 днів;
  • 50% суми ПДВ, зазначеної в накладній, якщо він не виправляє помилки в строк від 91 до 120 днів;
  • 60% суми ПДВ, зазначеної в накладній, якщо він не виправляє помилки в строк від 121 до 150 днів;
  • 70% суми ПДВ, зазначеної в накладній, якщо він не виправляє помилки в строк від 151 до 180 днів;
  • 100% суми ПДВ, зазначеної в накладній, якщо він не виправляє помилки понад 181 день.

Штрафи не застосовуються тоді, коли реєстрація накладної заблокована, в період призупинення реєстрації до прийняття рішення по її відновленню.

Блокування податкових накладних

Реєстрація накладної може бути заблокована (зупинена), якщо буде встановлено відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення її реєстрації.

Критерії для блокування податкових накладних регламентує наказ Мінфіну 567 від 13.06.

2017 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Якщо заблокували реєстрацію податкових накладних

У разі блокування реєстрації накладної контролюючий орган автоматично в електронному вигляді направляє квитанцію про зупинення реєстрації. Така квитанція є доказом факту зупинення реєстрації.

У квитанції про зупинення ви, зокрема, побачите критерій (ї) оцінки ступеня ризиків, на підставі якого (яких) вам заблокували реєстрацію податкової накладної, а також пропозицію надати пояснення та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатні для прийняття уповноваженим органом рішення про реєстрацію вашої накладної.

Письмові пояснення та/або копії документів розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, і за результатами розгляду буде прийнято одне з рішень:

  1. про реєстрацію накладної в Єдиному реєстрі;
  2. про відмову в її реєстрації.
  • Це рішення приймається та надсилається платнику податків у термін до 5 робочих днів після отримання відповідних пояснень та документів.
  • Рішення про відмову в реєстрації може бути оскаржене в адміністративному або судовому порядку.
  • При блокуванні реєстрації податкових накладних, реєстрація відбувається в день настання однієї з наступних подій:
  1. у разі прийняття рішення про її реєстрацію;
  2. у разі набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію накладної.
  1. Податкові накладні реєструються платниками податку на додану вартість, зареєстрованими як платники податку добровільно або тими, які повинні зареєструватися обов’язково незалежно від їх бажання.
  2. Граничний термін реєстрації податкових накладних залежить від моменту складення накладної і не включає в себе період блокування реєстрації накладної.
  3. Несвоєчасна реєстрація платником ПДВ податкової накладної тягне за собою накладення штрафних санкцій на платника – порушника в процентах від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних, в залежності від терміну прострочення і може складати від 10 до 40%.
  4. До особи також застосовуються фінансові санкції за помилки в обов’язкових реквізитах накладної, які виявить контролюючий орган в ході перевірки, і за невиконання рішення цього органу про усунення помилок в накладній.
  5. Блокування реєстрації податкових накладних може бути викликане наявністю відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинки її реєстрації.
See also:  Украине стоит подумать, не ограничить ли законодательно возможность влияния одного человека на значительную часть сми, - волкер

Источник: https://ursambo.com/ukr/podatki/reyestratsiya-podatkovih-nakladnih-ta-kriteriyi-dlya-blokuvannya.html

Штрафні санкції за порушення податкового законодавства та порядок їх застосування — Студопедия

Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів).

В податковому законодавстві під штрафною санкцією (фінансовою санкцією, штрафом) розуміється плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Отже, поняття «фінансова санкція» рівнозначно поняттю «штраф» та «штрафна санкція».

Незважаючи на те, що у нормах Податкового кодексу передбачена можливість платника податків вирахувати і сплатити штраф самостійно (наприклад, при самостійному виявленні факту заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів), відповідальність за застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, покладається на контролюючий орган. Це означає, що контролюючий орган має право і зобов’язаний приймати рішення про застосування фінансових санкцій і забезпечувати їх виконання.

В Податковому кодексі встановлюються порядок та строки сплати, стягнення та оскарження сум штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) такі ж самі, як порядок та строки сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов’язань:

– в разі несплати, наприклад, сум єдиного податку штрафні санкції за це правопорушення сплачуються відповідно до порядку і строків сплати єдиного податку;

  • – сплата штрафних санкцій здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, – податковим агентом, або представником платника податку, або банком;
  • – сплата штрафних санкцій суб'єктами господарювання, що провадять торговельну діяльність або надають платні послуги (крім пересувної торговельної мережі), здійснюється за місцезнаходженням пункту продажу товарів або пункту з надання платних послуг;
  • – органом стягнення штрафних санкцій є той державний орган, який уповноважений стягувати відповідні грошові зобов'язання та/або відповідний податковий борг;
  • – якщо орган стягнення має право звертатися до суду про стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, то він в такий саме спосіб звертається до суду і про стягнення штрафних санкцій;
  1. – оскарження рішень про застосування фінансових санкцій здійснюється за правилами, що встановлені нормами Податкового кодексу.
  2. Застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), передбачених податковим законодавством, не звільняє платників податків від обов'язку сплатити до бюджету належні суми податків та зборів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, а також від застосування до них інших заходів, передбачених Податковим кодексом.
  3. Розмір штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) встановлюється Податковим кодексом та іншими законами України.
  4. Податковий кодекс передбачає за податкові правопорушення такі види санкцій:
  5. – санкції з абсолютно-визначеним розміром;
  6. – санкції з відносно-визначеним розміром, який вираховується у відсотках від розміру недоплати чи іншого показника тяжкості порушення;
  7. – санкції з відносно-визначеним розміром, який залежить від розміру недоплати чи іншого показника тяжкості порушення, але вираховується не у відсотках (наприклад, штраф у розмірі вартості відчуженого майна, штраф у розмірі збору на один календарний місяць тощо).

Застосування за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, штрафних (фінансових) санкцій, не передбачених Податковим кодексом та іншими законами України, не дозволяється. Так, не можуть встановлюватися і застосовуватися штрафні санкції за порушення нормативних актів Кабінету Міністрів України, ДПС України та інших центральних органів влади, а також органів місцевого самоврядування.

У разі вчинення платником податків двох або більше порушень законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються за кожне вчинене разове та триваюче порушення окремо.

Рішення про застосування штрафних санкцій, що приймається контролюючим органом, оформлюється податковим повідомленням-рішенням. Повідомлення-рішення про застосування штрафних санкцій повинні бути складені у письмовій формі та відповідним чином підписані.

Відповідні повідомлення-рішення вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові. Якщо платник податків на день надсилання йому контролюючим органом відповідного документа не повідомив такий контролюючий орган про зміну податкової адреси, повернення документів, як таких, що не знайшли адресата, не звільняє платника податку від їх виконання.

За одне податкове правопорушення контролюючий орган може застосувати тільки один вид штрафної (фінансової) санкції (штрафу), передбаченої Податковим кодексом та іншими законами України. Який саме – залежить від обставин (ознак) кожного конкретного правопорушення.

Під «видом штрафної (фінансової) санкції» розуміють штрафну санкцію, передбачену конкретною нормою Податкового кодексу або іншого закону України.

Наприклад, за заниження платником податків податкових зобов’язань передбачений штраф у розмірі трьох відсотків від суми недоплати. Це один вид штрафної санкції за заниження платником податків податкових зобов’язань.

У той же час, визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання, якщо перевірка результатів діяльності платника податків свідчить про заниження суми його податкових зобов’язань, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов’язання. Це другий вид штрафної санкції за заниження платником податків податкових зобов’язань.

  • Податковим кодексом передбачено застосування штрафних (фінансових) санкцій за:
  • Ø порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) в органах державної податкової служби;
  • Ø порушення строку та порядку подання інформації про відкриття або закриття банківських рахунків;
  • Ø порушення платником податків порядку подання інформації про фізичних осіб – платників податків;
  • Ø неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності;
  • Ø порушення встановлених законодавством строків зберігання документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючи органи;
  • Ø порушення правил застосування спрощеної системи оподаткування фізичною особою – підприємцем;
  • Ø відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди органу державної податкової служби;
  • Ø порушення порядку отримання та використання торгового патенту;
  • Ø порушення правил сплати (перерахування) податків;
  • Ø порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати;
  • Ø неподання або подання з порушенням строку банками чи іншими фінансовими установами податкової інформації органам державної податкової служби.
  • Крім того Податковим кодексом передбачені штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у разі визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання, якщо:
  • – платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;
  • – дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
  • – дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
  • – результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
  • В якості прикладу розглянемо деякі з зазначених видів штрафних санкцій:
  • 1. Неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності:
  • Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), –
  • тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
  • Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, –
  • тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
  • Невиконання платником податків вимог, передбачених абзацом другим пункту 50.1 статті 50 Податкового кодексу, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності –
  • тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 відсотків від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов'язання (недоплати).
  • При самостійному донарахуванні суми податкових зобов'язань інші штрафи, зазначені у цьому пункті, не застосовуються.
  • 2. Відчуження майна, яке перебуває у податковій заставі, без згоди органу державної податкової служби:
  • Відчуження платником податків майна, яке перебуває у податковій заставі, без попередньої згоди органу державної податкової служби, якщо отримання такої згоди є обов'язковим згідно з цим Кодексом, –
  • тягне за собою накладення штрафу в розмірі вартості відчуженого майна.
  • 3. Порушення правил сплати (перерахування) податків:
  • У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
  • при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
  • при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
See also:  Силовиков хотят сажать за незаконные проверки бизнеса

Источник: https://studopedia.ru/19_313224_shtrafni-sanktsii-za-porushennya-podatkovogo-zakonodavstva-ta-poryadok-ih-zastosuvannya.html

Як здати квартиру в оренду: оподаткування та штрафи

Здача квартир (кімнат) в оренду в даний час є одним з найбільш поширених, зручних і вигідних способів отримання додаткового доходу.

Однак, перед тим, як здати квартиру в оренду, власнику житла слід ретельно вивчити попит і пропозицію ринку нерухомості, дослідити специфіку оподаткування та відповідальність за ухилення від податків, продумати всі нюанси орендних зобов’язань і забезпечити «товарний» вигляд житла, що планується здавати в найм.

Вартість оренди житла

Першим пунктом на шляху до здачі квартири (кімнати) є визначення вартості оренди. Саме адекватна ціна допомагає швидше здати житло. Отже, як же розрахувати суму орендної плати? Насправді все досить просто: достатньо вивчити аналогічні пропозиції на ринку нерухомості.

Прочитайте оголошення в газетах (на стовпах, під’їздах, зупинках), перегляньте пропозиції в інтернеті, порадьтеся зі знайомими, що здають або знімають житло.

Крім того, обдзвонить кілька агентств нерухомості, опишіть ріелтору достоїнства і недоліки квартири, її розташування, місцеву інфраструктуру і уточніть приблизну вартість оренди.

Ціна оренди (найму) житла багато в чому залежить від самої квартири: її метражу, наявності ремонту і його якості, укомплектованості меблями і побутовою технікою, наявність металопластикових вікон тощо.

Також варто взяти до уваги місце розташування нерухомості: район, транспортну розв’язку, наявність поблизу продуктового магазину, ринку, поліклініки, школи, дитячого садка, стоянки та інших благ цивілізації.

Крім того, чималу роль у формуванні розміру орендної плати за квартиру грає рік побудови будинку, так як орендарі все більше віддають перевагу квартирам у новобудові.

Строк оренди житлового приміщення

Це дуже важливий момент, тому що від обраного терміну здачі квартири залежить ваш заробіток. Довгострокова оренда нерухомості за своєю суттю є «пасивним доходом» і потенційний прибуток не настільки великий. Проте, це приносить стабільні дивіденди і не забирає багато часу і сил.

Подобова здача квартир (кімнат, будинків) є більш прибутковим варіантом, особливо актуальним у великих містах і туристичних центрах. Однак, подобова оренда житла це, по суті, повноцінний бізнес, який потребує регулярних витрат часу на пошук клієнтів.

Крім того, від орендодавця будуть потрібні постійні фінансові вливання на оновлення ремонту, заміну меблів і побутової техніки, прибирання приміщення, оплату комунальних платежів, рекламу та інше.

Агентство нерухомості або оренда квартир без посередників

Пошук квартиронаймачів ви можете проводити самостійно або довірити його професіоналам. Принципового значення це не має, однак і той, і інший метод мають свої переваги і недоліки.

Довіривши пошук квартирантів агентству, ви перекладаєте відповідальність за підбір відповідного орендаря на ріелтора, тим самим звільняючи свій час.

Крім того, ріелторська компанія допоможе правильно оформити орендні відносини, підписавши з наймачем договір (більш докладно про особливості укладання договору найму читайте в статті про оренду).

Здати квартиру в найм без ріелторів і посередників трохи складніше, так як пошук орендарів може зайняти більше часу і вимагати від наймодавця певних дій.

Зокрема, щоб швидко здати квартиру або кімнату можна розклеїти оголошення по району, надрукувати рекламу в газеті або розмістити оголошення в інтернеті.

Також гарною підмогою стане «сарафанне радіо», тому що здача квартири знайомим допоможе уникнути шахрайства з орендою нерухомості.

Податок за оренду квартири в 2018 році

Здавати квартиру офіційно і оплачувати прибутковий податок за оренду чи надавати житло в найм незаконно і не платити податкові збори, кожен вирішує самостійно. Однак орендодавцям слід пам’ятати, що здача квартири в оренду без сплати податків є правопорушенням, яке загрожує штрафом у розмірі від 17 до 34 тисяч гривень (ст. 212 Кримінального кодексу України).

Оплата податку за надання в оренду власного нерухомого майна повинна проводитися 4 рази на рік протягом 40 календарних днів після останнього дня звітного кварталу. Сума податку за оренду житла в Україні на 2018 рік складає 18 % від розміру доходу, який було отримано власником нерухомості від здачі свого майна (будинку, квартири або кімнати).

За несплату податку на прибуток з оренди власнику загрожує адміністративний штраф. Несвоєчасна або неповна сплата податкових зобов’язань призводить до застосування аналогічних штрафних санкцій.

При цьому орендодавцю необхідно знати, що відповідальність за несплату встановлених законом податків може бути не тільки адміністративна, а й кримінальна (вид покарання визначається розміром несплаченої суми).

Податкова інспекція звертає увагу, що згідно діючого законодавства, сума податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), куди відноситься і податок з оренди нерухомості, повинна розраховуватися наймодавцем житла самостійно. Для цього слід застосовувати єдину ставку податку на прибуток фізосіб в розмірі 18 % з суми доходу за орендоване житло.

Источник: https://LawPortal.com.ua/zdacha-v-orendu-neruhomogo-majna-podatok-shtraf.html

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*