Що треба знати про зняття з реєстрації місця проживання на законних підставах

Яка процедура реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання в Україні? Які правила виписки-прописки дітей і дорослих у 2020 році? Які документи потрібні для оформлення прописки і виписки? Чи потрібно призовнику і військовозобов’язаному при зміні місця проживання йти у військкомат для зняття з військового обліку при виписці та ставати на облік при прописці? Скільки коштує зареєструватися за новою адресою? На ці та багато інших питань, що виникають при зміні місця проживання, відповість «Юридичний портал».

Згідно ст.

6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» кожен громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані зареєструвати своє місце проживання.

З моменту прийняття Постанови Кабміну №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» в Україні діють нові правила прописки і виписки.

Як і де оформити виписку-прописку?

Повноваження з реєстрації (прописки) та зняття з реєстрації місця проживання (виписки) перейшли до органів місцевого самоврядування і Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП).

Раніше випискою і пропискою займався «паспортний стіл» Державної міграційної служби України. У сільській місцевості функції з оформлення прописки і виписки покладені на виконавчі органи сільських або селищних рад.

У районах, в яких такі органи не створені, обов’язок по реєстрації громадян виконує сільський голова.

Скільки часу займає процедура виписки та прописки?

Відповідно до законодавства, людині, що знялася з реєстрації за попереднім місцем проживання, дається один місяць (30 календарних днів) на те, щоб зареєструватися за новою адресою. Раніше цей термін становив всього 10 днів.

Прописка оформляється в день надання особою всіх необхідних документів та за бажанням заявника може проводитись одночасно з випискою з попереднього місця проживання або перебування.

При цьому повинні бути виконані всі умови зняття з реєстрації і дотримані правила військового обліку у військкоматі (див. нижче в статті).

При подачі документів на виписку з квартири і прописку за новою адресою через центр надання адміністративних послуг датою реєстрації місця проживання чи перебування є день отримання органом реєстрації усіх потрібних документів.

Таким чином, терміни оформлення прописки в ЦНАП відрізняються, але загальний строк проживання без прописки не повинен перевищувати 30 днів (інакше — адміністративна відповідальність і покарання у вигляді попередження або штрафу).

Процедура виписки-прописки призовників та військовозобов’язаних додатково включає необхідність знятися з обліку в військкоматі за 3 дні до переїзду і потім стати на військовий облік не пізніше 7 днів.

За наявності паспорта у вигляді ID-картки інформація про місце проживання громадянина вноситься на електронний чіп, вмонтований в паспорт.

Заміна ID-паспортів у зв’язку зі зміною прописки не проводиться, а для підтвердження адреси проживання власнику «АйДі» карти видається довідка з Єдиного державного демографічного реєстру (ЄДДР), яку можна замовити онлайн і отримати у відділі ДМС.

У паспорт старого зразку (книжечка) відомості про виписку і прописку проставляються у вигляді штампа, який ставиться поряд з відміткою військового комісаріату (для чоловіків віком до 60 років).

Зверніть увагу, що прописка і виписка можуть бути скасовані за рішенням органу реєстрації. Підставами для винесення такого рішення є умисне приховування заявником даних про свою реєстрацію за старою адресою спільно з малолітніми дітьми.

Реєстрація місця проживання дорослих і дітей старше 14 років

Термін «реєстрація місця проживання» в Україні включає 2 процедури:

  • виписка (зняття з реєстрації місця проживання)
  • прописка (реєстрація за адресою проживання)

Порядок реєстрації місця проживання в Україні передбачає особисте звернення до паспортного столу або ЦНАП. Оскільки людина, яка досягла 14 років, може самостійно обирати собі місце проживання, при подачі документів на виписку-прописку її присутність обов’язкова.

При виникненні обставин, що перешкоджають самостійному зверненню до органів реєстрації для оформлення виписки і прописки, реєстрація за місцем проживання може бути проведена за зверненням законного представника (батьки, опікуни) або представника за дорученням.

На відміну від зміни адреси перебування військовозобов’язаного / призовника, зняття з військового обліку за довіреністю (без особистої присутності у військкоматі) не допускається.

Які документи потрібні для виписки-прописки в 2020 році?

Згідно пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання» для виписки і прописки необхідно подати наступний пакет документів:

  • паспорт громадянина України
  • заяву про реєстрацію місця проживання
  • квитанцію про сплату адміністративного збору
  • військовий квиток або приписне свідоцтво зі штампом про зняття з обліку або відміткою військкомату про постановку на військовий облік (для виписки-прописки військовозобов’язаних і призовників, які перебувають на військовому обліку в РВК чи підлягають взяттю на військовий облік у військкоматі)
  • заяву про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення прописки одночасно з випискою за попередньою адресою)
  • документи, що підтверджують право на проживання в квартирі, будинку (договір купівлі-продажу нерухомості або оренди житлового приміщення). У разі, якщо підтверджуючих документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки з дозволу власника житла (якщо власників кілька — за згодою усіх співвласників)

При реєстрації за згодою власника потрібна його особиста присутність при подачі заяви. Також власник житла повинен мати при собі документи, що засвідчують особу і право власності на нерухомість (будинок або квартиру), в яку здійснюється прописка.

Законом забороняється вимагати для реєстрації місця проживання інші документи. Наприклад, якщо в ЦНАП вимагають довідку з військкомату для виписки-прописки призовника чи військовозобов’язаного — така вимога незаконна (спочатку повинна бути «прописка», а потім — військовий комісаріат).

Реєстрація місця проживання дітей молодше 14 років

Процедура прописки малолітніх дітей аналогічна процесу реєстрації місця проживання повнолітніх громадян, проте має ряд юридичних особливостей. Зокрема, прописка дитини до 14 років може бути здійснена виключно за місцем реєстрації одного з батьків (разом з матір’ю чи батьком, або за їх спільною адресою). При цьому згода власника житла на реєстрацію дитини не потрібна.

У разі, якщо батько і мати дитини прописані за різними адресами, місце проживання дітей реєструється разом з одним із них за письмової згоди другого з батьків. Дозвіл тата (мами) на прописку дитини в квартиру або будинок до другого з батьків не потрібен лише у випадку, якщо місце проживання дітей визначено відповідним рішенням суду або висновком органу опіки.

З 2020 року дитина молодше 14 років може бути прописана через Інтернет за допомогою веб-порталу держпослуг «Дія» (список документів див. далі).

Як прописати новонароджену дитину

На реєстрацію місця проживання новонародженої дитини батькам відводиться лише три місяці з дня народження малюка. Процедура реєстрації адреси мешкання дітей після народження максимально спрощена і за бажанням батьків (або одного з них), документи для прописки новонародженого малюка можуть бути подані через РАГС, під час проведення держреєстрації народження (оформлення свідоцтва).

Зареєструвати місце проживання новонароджених дітей можна в пологовому будинку і через органи соцзахисту, одночасно з подачею заяви на державну допомогу при народженні дитини.

Крім того, з 2020 року прописка новонародженої дитини у великих містах України можлива в онлайн-режимі через електронний сервіс держпослуг «Е-Малятко».

Перелік документів, необхідних для реєстрації дитини:

  • заява на оформлення дитині прописки
  • оригінал і копія свідоцтва про народження
  • квитанція про сплату адміністративного збору
  • оригінал і копія паспорта того з батьків, до якого прописується дитина

Для реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, необхідна присутність обох батьків або нотаріально завірена згода батька (матері) на прописку дитини за новою адресою.

Якщо в свідоцтво про народження відомості про батька внесені зі слів матері, необхідно надати оригінал і копію виписки з Державного реєстру актів цивільного стану про занесення інформації відповідно до ч. 1 ст. 135 Сімейного кодексу України.

Відсутність прописки

Батьки часто задають питання: чи потрібно обов’язково прописувати дитину до віку 14 років? Відповідь дуже проста: відповідальність за проживання без реєстрації місця проживання передбачена ст. 197 КУпАП і тягне за собою попередження.

Штраф за несвоєчасну прописку або її відсутність у дорослих і дітей можливий тільки в разі повторного вчинення правопорушення (якщо дитина ніде не прописана відповідальність нестимуть батьки).

Таким чином, жити без прописки в Україні теоретично можна, але це незаконно і є адміністративним порушенням.

Відсутність прописки у призовника або військовозобов’язаного призводить до порушення порядку військового обліку.

Згідно Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу», облік призовників і військовозобов’язаних громадян ведуть військкомати за адресою їх проживання, яка підтверджується пропискою.

Несвоєчасна реєстрація за місцем проживання та відсутність штампу про прописку може призвести до звинувачення в ухиленні від військового обліку (через не постановку на нього) і притягнення до кримінальної відповідальності за ст. 337 КК.

Що треба знати про зняття з реєстрації місця проживання на законних підставах

Источник: https://LawPortal.com.ua/propiska-vipiska.html

Що треба знати про зняття з реєстрації місця проживання на законних підставах

Приводом для написання даної статті стало цікаве рішення Верховного Суду України (далі – ВСУ) у справі №825/1335/13-а від 01.03.2016 р. про визнання протиправними дії щодо зняття з реєстрації місця проживання та зобов’язання управління ДМСУ внести необхідні зміни до реєстраційного обліку та поновити реєстрацію місця проживання.

Чинним Порядком реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів, затвердженим наказом МВС України від 22 листопада 2012 року N 1077 передбачено, що зняття з реєстрації місця проживання особи здійснюється на підставі, зокрема, судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою. До недавнього часу кредитори, які набували право власності на предмет іпотеки керуючись даною нормою успішно знімали з реєстрації місця проживання осіб, що були зареєстровані у такому предметі іпотеки.

See also:  Вс роз’яснив порядок застосування статті 23 закону україни «про іпотеку» та права іпотекодержателя

Але ВСУ зламав подібну практику своїм рішенням від 01.03.

2016р, у якому він не погодився із висновком суду касаційної інстанції про правомірність дій управління ДМСУ щодо зняття позивачів з реєстрації місця проживання, оскільки набуття іншою особою за рішенням суду права власності на квартиру і зобов’язання позивачів звільнити та передати квартиру новому власнику за своєю суттю є одночасно рішенням про позбавлення позивачів права власності на цю річ та про їх виселення, що тягне як кожне окремо, так і в сукупності припинення права користування житловим приміщенням. Такий висновок ВСУ обґрунтував положенням статті 7 Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні” (далі – Закон N 1382-IV), згідно з якою зняття з реєстрації місця проживання здійснюється протягом семи днів на підставі заяви особи, запиту органу реєстрації за новим місцем проживання особи, остаточного рішення суду (про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, визнання особи безвісно відсутньою або померлою), свідоцтва про смерть.

Виходячи з історії розгляду вищеописаної справи слід зробити акценти на основних правилах, яких слід дотримуватися, якщо необхідно зняти особу з реєстрації місця проживання.

Перш за все слід пам’ятати, що сам факт реєстрації місця проживання не створює жодних правових наслідків для особи, місце проживання якої зареєстровано, а сама реєстрація є нічим іншим, як констатацією факту проживання особи за відповідною адресою, та не наділяє таку особу певними майновими та немайновими правами. Відтак і зняття з реєстрації місця проживання не тягне за собою припинення якихось прав особи стосовно житлового приміщення, в якому вона проживала, а лише констатує втрату права власності або права користування таким приміщенням.

Право власності на житлове приміщення переходить від однієї особи до іншої після здійснення відчуження цього приміщення внаслідок, зокрема, купівлі-продажу, дарування, звернення стягнення тощо.

І добре, якщо такий перехід права власності здійснюється без виникнення спорів, і сторони за цілковитою згодою здійснюють усі необхідні дії, пов’язані з перереєстрацією прав власності та усіх інших прав стосовно житлового нерухомого майна.

А якщо після реалізації кредитором свого права на звернення стягнення на житлове приміщення та фактичного переходу права власності на це приміщення особи, що проживають в ньому, відмовляються звільняти його та здійснювати зняття реєстрації місця проживання у даному приміщенні? Виходить, що право власності якби перейшло до кредитора і пред’являти позов про позбавлення осіб права власності разом із зняттям з реєстрації вже не вбачається за можливе.

У даному випадку є 2 виходи із ситуації: 1) пред’явити позов про виселення з приміщення, право власності на яке перейшло до кредитора, та 2) пред’явити позов про усунення перешкод та позбавлення права користування  житловим приміщенням.

Що стосується виселення.

Звичайно, краще пред’являти вимогу про виселення (а заодно і про зняття з реєстрації) разом із позовом про звернення стягнення на житлове приміщення. Це зекономить час та гроші.

У разі звернення до суду із позовом про виселення після здійснення звернення стягнення на приміщення слід ураховувати положення ст.

109 Житлового кодексу УРСР, згідно з якою  особам, яких виселяють із жилого будинку (жилого приміщення), що є предметом іпотеки, у зв’язку зі зверненням стягнення на предмет іпотеки, одночасно надається інше постійне жиле приміщення, за винятком виселення громадян при зверненні стягнення на жилі приміщення, що були придбані ними за рахунок кредиту (позики) банку чи іншої особи, повернення якого забезпечене іпотекою відповідного жилого приміщення. Така позиція знаходить своє підтвердження у висновку ВСУ у справі за N 6-232цс16 від 30.03.2016р.

Тепер стосовно усунення перешкод та позбавлення права користування  житловим приміщенням.

Відповідно до частини першої статті 319 Цивільного кодексу України (далі – ЦК) власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.  Згідно із частиною першою статті 321 ЦК право власності є непорушним.

Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

За змістом частини першої статті 16 ЦК кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Тобто кредитор, до якого перейшло право власності  на житлове приміщення, на підставі вищевказаних норм законодавства має право звернутися до суду із позовом до попередніх власників про усунення перешкод та позбавлення відповідачів права користування  житловим приміщенням.

Така позиція прослідковується у п.

34 постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Про судову практику в справах про захист права власності та інших речових прав» від 7 лютого 2014 року N 5, де говориться про те, що власник житла має право вимагати визнання попереднього власника таким, що втратив право користування житлом, що є наслідком припинення права власності на житлове приміщення  із зняттям останнього з реєстрації.

Источник: https://www.mak-mel.com/bankivske-ta-finansove-pravo/shho-treba-znati-pro-znyattya-z-reehstraciyi/

Реєстрація місця проживання

З 4 квітня 2016 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.

2016 № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру», що встановлює нові правила реєстрації місця проживання громадян.

Функцію з реєстрації місця проживання передано до виконавчих органів територіальних громад, відтак підрозділи міграційної служби припинили здійснення реєстрації місця проживання.

На цій сторінці зібрано відповіді на найбільш поширені запитання журналістів та громадян стосовно нововведень.

Куди слід звертатися для того, щоб зареєструвати місце проживання?

Для реєстрації місця проживання слід звернутися до органів реєстрації, пошук яких можна здійснити за допомогою сервісу «ОРГАНИ РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ».

Чому Уряд вирішив змінити правила реєстрації громадян?

В кінці минулого року (10 грудня 2015 року) Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» № 888-VIII, яким функції з реєстрації місця проживання громадян делеговані органам місцевого самоврядування (раніше цю функцію здійснювала Державна міграційна служба). Постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207 розроблена на виконання цього закону,  Закону  України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» і визначає порядок реєстрації, виходячи з нових вимог.

Що в зв'язку з цим змінилося в порядку?

Головне нововведення – всі функції з реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання тепер знаходяться в руках органів місцевого самоврядування. Що стосується процедур, вони особливих змін не зазнали.

Органами реєстрації закон визначає виконавчі органи сільських, селищних або міських рад. Або, в разі, якщо такі органи не створені, функції з реєстрації громадян виконує сільський голова.

Чи потрібно реєструвати місце проживання у разі короткострокових поїздок в інші регіони?

Місцем постійного проживання закон вважає адресу, за якою людина проживає більше шести місяців на рік. Тобто, якщо хтось виїжджає з дому на місяць, два або більше, але потім повертається, йому не потрібно ніде реєструватися.

Реєстрація місця проживання – це те ж саме, що і відома з радянських часів прописка?

Між цими процедурами є принципова різниця. Радянська прописка носила дозвільний характер. Тобто виконувала функцію закріплення населення за певною адміністративною одиницею через систему територіальних лімітів. Прописка дозволяла вселення та проживання додаткових мешканців, без врахування житлової площі, лише виключно стосовно близьких родичів.

Рішенням Конституційного Суду України від 14 листопада 2001 року адміністративно-дозвільний інститут прописки було скасовано. Тому, при реєстрації місця проживання не існує будь-яких обмежень щодо необхідних санітарних норм житлової площі та щодо кількості зареєстрованих осіб в одному житловому приміщенні.

Людина сама вибирає собі місце проживання і тільки ставить державу про це до відома. Ніяких повноважень, що обмежують право на вільний вибір місця проживання, у держави немає. І до майнових прав реєстрація взагалі ніякого відношення не має.

Які документи потрібні для того, щоб оформити реєстрацію?

Як і раніше, громадянин повинен подати:

  • Документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Це може бути паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист.
    • Якщо реєструється дитина, яка не досягла 16 років, то подається свідоцтво про народження;
  • Квитанцію про сплату адміністративного збору (за реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання сплачується адміністративний збір:
    • у разі звернення особи протягом 30 днів з моменту зняття з реєстрації – в розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;
    • у разі звернення особи з порушенням зазначеного терміну – в розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати.
    • У разі реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується тільки за одну адміністративну послугу і зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання);
  • Документи, що підтверджують право особи на проживання в даному приміщенні. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права на користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька – за згодою всіх власників);
  • Військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
See also:  На сайті президента україни розміщена петиція щодо прийняття законопроекту №9055 «про адвокатуру та адвокатську діяльність»

Крім того, при реєстрації громадянину необхідно написати заяву у встановленій Кабінетом міністрів формі.

Скільки часу дається людині, яка переїхала на нове місце для того, щоб зареєструватися?

Відповідно до законодавства, особі, яка знялася з реєстрації в одному місці дається тридцять календарних днів на те, щоб зареєструватися в іншому. Ця норма нова. Раніше було – 10 днів.

Яка відповідальність передбачена за порушення терміну?

У цьому випадку, відповідно до Кодексу про адміністративні правопорушення, при зверненні фізичної особи для реєстрації місця проживання складається адміністративний протокол.

Раніше в такому випадку накладався штраф у розмірі від 17 до 51 гривні. Відповідно до нового порядку громадянину, який порушив термін реєстрації вперше, загрожує попередження. Якщо ж таке правопорушення повториться при наступній зміні місця проживання протягом року, то тоді вже накладається штраф.

Скільки часу займає процес зняття з реєстрації і реєстрації на новому місці?

Як і раніше, існує можливість реєстрації з одночасним зняттям з реєстрації за попередньою адресою.

Тобто, при переїзді взагалі не потрібно зніматися з реєстрації. Достатньо звернутися до відповідного органу за новим місцем проживання і подати заяву на реєстрацію. І там зроблять обидві операції – знімуть з реєстрації за попереднім місцем проживання і зареєструють за новим. А місцевий орган влади за попереднім місцем проживання буде повідомлено про те, що дана особа там більше не проживає.

Що стосується тривалості самих процедур, то закон чітко встановлює, що всі формальності повинні відбуватися в день звернення.

Працівник органу реєстрації в день звернення особи або його представника або в день отримання документів від центру надання адміністративних послуг або представника спеціалізованої соціальної установи, установи соціального обслуговування і соціального захисту, посадової особи виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, керуючого багатоквартирного будинку, органів державної реєстрації актів цивільного стану або даних від органу соціального захисту населення:

  • приймає рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації місця проживання;
  • вносить відомості про реєстрацію місця проживання в документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (документ, до якого вносяться відомості про місце перебування – в разі реєстрації місця перебування).

У разі подання документів особами через центр надання адміністративних послуг, представника спеціалізованої соціальної установи, установи соціального обслуговування і соціального захисту, посадова особа виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, керуючого багатоквартирного будинки, датою реєстрації місця проживання / перебування є дата отримання органом реєстрації відповідних документів.

Чи може власник житла самостійно зняти з реєстрації осіб, які зареєстровані у цьому житловому приміщенні?

Це залежить від того, на яких підставах ці люди там проживають (зареєстровані). Якщо існує, наприклад, рішення суду, що дає право комусь жити в певному приміщенні, то право на проживання зберігається то тих пір, поки це рішення є чинним.

Якщо люди зареєстровані в приміщенні на основі договору оренди, то, відповідно, право на реєстрацію зберігається за ними до закінчення терміну договору. Після цього власник житла може їх зняти з реєстрації місця проживання. А також, до закінчення терміну дії договору, за рішенням судових органів.

Якщо реєстрація здійснювалася на підставі згоди власника житла, зняття з реєстрації без згоди особи здійснюється на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права користування житловим приміщенням, про виселення або про зняття з реєстрації місця проживання.

Люди, які тривалий час не проживають за місцем своєї реєстрації, повинні інформувати про це державу?

Такий обов'язок існує для деяких категорій громадян.

Особи, які мають невиконані боргові зобов'язання, накладені на них в адміністративному порядку або судовим рішенням, або призиваються на строкову військову службу і не мають відстрочки, або беруть участь в судовому процесі в будь-якій якості, повинні, в разі, якщо вони більше місяця не проживають там, де вони зареєстровані, письмово повідомити орган реєстрації про своє місце перебування.

Як відбувається реєстрація дітей?

  • Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, вільно обирає собі місце проживання, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
  • Місцем проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров'я тощо, в якому вона проживає, якщо місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.
  • У разі спору місце проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років визначається органом опіки та піклування.
  • Місцем проживання фізичної особи, яка не досягла десяти років, є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров'я, в якому вона проживає.

Як реєструються новонароджені діти?

  1. На те, щоб виконати цю формальність, батькам дається три місяці з дня народження дитини.

  2. За бажанням батьків, документи для реєстрації місця проживання новонародженої можуть бути подані до органів РАГС одночасно з державною реєстрацією народження дитини.

  3. Також є можливість зареєструвати місце проживання новонародженої одночасно з подачею заяви на державну допомогу при народженні дитини.

Яким чином інформація про місце реєстрації вноситься до паспорта?

Сьогодні в Україні існують два види паспортів громадянина України. Частина громадян, як і раніше, користуються старими паспортами у формі книжечки. У такий паспорт ставиться штамп із зазначенням адреси.

З початку 2016 року в Україні почали вже видавати сучасні паспорта у вигляді ID-карт. Сьогодні їх отримують громадяни, яким виповнилося 14 років, в порядку обміну паспорта зразка 1994 року, у тому числі – за бажанням власника паспорта-книжечки. Детальніше про оформлення паспорта. Інформація про місце проживання заноситься на електронниний чіп, вмонтований в такий паспорт.

Чи всі місцеві громади вже мають обладнання, яке дозволяє здійснювати запис інформації про місце проживання на нові паспорти?

Якщо людині видали такий паспорт, то значить в місцевому районному підрозділі міграційної служби вже є необхідне обладнання. Тому навіть, якщо, наприклад, в селі, де проживає громадянин, такого обладнання немає, то воно є в райцентрі. Він може взяти в місцевому органі влади довідку про місце проживання, і в районі йому на підставі цієї довідки занесуть потрібну інформацію на чіп.

Зараз в Україні перейменовується велика кількість населених пунктів і вулиць. Відповідно, у багатьох громадян змінюються адреси. Вони всі повинні подбати про те, щоб проставити в паспортах нові штампи?

Тільки за бажанням. Якщо громадянин хоче або йому це для чогось потрібно, він може звернутися до відповідного органу та змінити інформацію в паспорті. Це робиться безкоштовно.

Источник: https://dmsu.gov.ua/vazhlivo/reestracziya-misczya-prozhivannya.html

Як зняти особу з реєстрації місця проживання? Чи впливає реєстрація місця проживання на право власності?

Добрий день. У мене є квартира, придбана за 5 років до шлюбу. Назріває розлучення. Дружина і 2 дітей прописані у мене. У дружини є така ж квартира, подарована її мамою в шлюбі. Чи можу я перепрописати дружину в її квартиру, а дітей залишити прописаними у себе, як гарантію того, що я її не продам і надалі вона залишиться моїм дітям. Живемо окремо, діти проживають з нею.

Сервісом Bitlex було розглянуто Ваше звернення і повідомляється про таке.

Насамперед слід зазначити, що оскільки згадану квартиру Вами було придбано до укладення шлюбу, то з урахуванням положень чинного законодавства, зокрема норм Сімейного кодексу України, така квартира належить Вам на праві особистої приватної власності. Якщо в цьому домі проживає певна особа (вона не є власником, а всього лише тут зареєстрована – має так звану «прописку» в Вашій квартирі), то вказану особу зняти з реєстрації можливо. Це відбувається одним із таких способів:

  • За згодою такої особи (подається заява такою особою, в якій викладається прохання зняти її з реєстрації);
  • В судовому порядку.

Отже, особа може бути знята з реєстрації в добровільному порядку. Для цього така особа має особисто подати заяву про зняття з реєстрації в Державній міграційній службі у відповідному районі чи територіальній одиниці.

See also:  Закон про національне бюро фінансової безпеки: 15 ключових положень

Що стосується примусового зняття певної особи з реєстрації, то воно здійснюється на підставі судового рішення. В такому разі подається позов із відповідними позовними вимогами.

Так, зокрема, просять суд визнати особу як таку, що втратила право користуватися житлом. А крім цього, просять зняти на цій підставі особу з реєстрації.

В даному випадку третьою особою в цьому судовому процесі обов’язково буде відповідне територіальне відділення Державної міграційної служби.

Також слід зазначити, що часто буває, коли суд відмовляє у задоволенні позову щодо зняття з реєстрації у тому випадку, коли в обґрунтуванні позовних вимог є посилання тільки на таке:

  • Особа, яку мають намір зняти з реєстрації, є колишнім членом сім’ї та фактично проживає за місцем реєстрації – це стається у випадку припинення сімейних відносин із власником будинку);
  • Власник не має можливості у повному обсязі здійснювати всі правомочності зі своїм майном (наприклад, квартира), зокрема, продавати його, здавати в оренду тощо;
  • Відбувалася зміна власника самого приміщення і на цій підставі особа, на думку позивача, вже не може бути зареєстрована у такому будинку.

Для того, щоб були всі законні підстави зняти особу з реєстрації місця проживання, необхідно протягом шести останніх місяців скласти три акти про те, що особа не проживає у такому житлі. Це застосовується тоді, коли квартира є приватизованою. Якщо ж квартира не є приватизована, то слід протягом одного року скласти 4-5 таких актів. Після цього таку особу можна зняти з реєстрації.

З метою економії грошових коштів, а також з метою економії часу найбільш ефективним, на нашу думку, способом зняття особи з реєстрації у Вашій квартирі буде досягнення домовленості (дружина повинна написати від свого імені заяву про зняття з реєстрації).

Що стосується зняття з реєстрації місця проживання дітей, то слід зазначити таке.

У випадку реєстрації місця проживання батьків за різними адресами зняття з реєстрації дитини, яка не досягнула віку 14-ти років, проводиться з письмового дозволу другого з батьків.

Також це можливо на підставі посвідченого у встановленому законодавством порядку письмового дозволу другого з батьків. Не слід забувати, що місце проживання може бути визначено рішенням суду або органом опіки та піклування.

Слід зазначити, що для того, аби зняти з реєстрації дитину, за заявою її законного представника (наприклад, одного з батьків), необхідно обов’язково отримати згоду іншого з батьків (іншого законного представника).

Факт незняття з реєстрації дітей сам по собі не є законною «гарантією» відчуження нерухомості на користь дітей в майбутньому або відповідного зобов'язання власника.

Це обумовлено тим, що наявність відповідної реєстрації ніяк не впливає на перехід прав власності на нерухомість дітям.

Отже, Ви можете залишити дітей зареєстрованими у квартирі, що Вам належить, однак це ніяк не вплине на набуття ними цього житла в майбутньому.

Источник: https://www.bitlex.ua/uk/blog/consultation/yak_znyaty_osobu_z_reyestratsiyi_mistsya_projyvannya__chy_vplyvaye_reyestratsiya_mistsya_projyv

Прописка і виписка з квартири: які документи потрібні в 2020 році

Всім громадянам України, а також іноземцям та особам без громадянства, які на законних підставах перебувають в Україні, гарантуються свобода пересування та вільний вибір місця проживання на її території, за винятком обмежень, встановлених законом.Реєстрація місця проживання або місця перебування особи або її відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження.

Разом з тим, стаття 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» встановлює обов'язок кожного громадянина України, а також іноземця або особи без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зареєструвати своє місце проживання протягом тридцяти календарних днів після прибуття на нове місце проживання.Батьки або інші законні представники зобов'язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.Недотримання цих термінів тягне за собою адміністративну відповідальність (ст.197 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Реєстрація місця проживання здійснюється в день подачі документів.Одночасно з реєстрацією може бути проведено зняття з попереднього місця проживання.

У разі якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, реєстрація може бути здійснена за зверненням його законного представника або представника на підставі довіреності, посвідченої в установленому законом порядку.

Для реєстрації місця проживання потрібно звернутися до органу реєстрації (в тому числі через центр надання адміністративних послуг) і подати такі документи:

  • письмову заяву;
  • документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт).Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;
  • квитанцію про сплату адміністративного збору;
  • документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованому соціальному закладі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;
  • військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

У разі подання заяви представником особи додатково подаються:

  • документ, що посвідчує особу представника;
  • документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Реєстрація місця проживання за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання подання інших документів.

Реєстрація місця проживання дитини здійснюється за згодою обох батьків.

За бажанням батьків або одного з них перераховані вище документи можуть бути представлені органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.

Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

Реєстрація місця проживання новонародженої дитини може здійснюватися також на підставі направлених органами соціального захисту населення даних, які зазначив законний представник, з яким постійно проживає дитина, в заяві про призначення допомоги при народженні дитини.

Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою.У разі якщо людина проживає в двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором.За адресою зареєстрованого місця проживання ведеться офіційне листування і вручення офіційної кореспонденції.

У разі якщо нове місце проживання знаходиться в іншій адміністративно-територіальній одиниці, орган реєстрації після реєстрації такого місця проживання посилає повідомлення про зняття особи з реєстрації до відповідного органу реєстрації за попереднім місцем проживання в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади, зі збереженням попередніх даних, з подальшим внесенням цієї інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.Зазначені відомості за бажанням особи вносяться в документи, до яких вносяться відомості про місце проживання / перебування.Такі відомості вносяться безкоштовно.

Особи, які не проживають за адресою, зареєстрованою як місце їх проживання, більше одного місяця і які мають невиконані майнові зобов'язання, накладені в адміністративному порядку чи за рішенням суду, або призиваються на строкову військову службу і не мають відстрочки, або беруть участь в судовому процесі в будь-якій якості, зобов'язані письмово повідомити орган реєстрації про своє місцезнаходження.

Реєстрація та продовження реєстрації тимчасового перебування іноземців, осіб без громадянства здійснюються відповідно до законодавства про правовий статус іноземців та осіб без громадянства.

Зняття з реєстрації місця проживання здійснюється на підставі:

  • заяви особи або її представника, що подається до органу реєстрації;
  • судового рішення, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;
  • свідоцтва про смерть;
  • паспорта або паспортного документа, що надійшов з органу державної реєстрації актів цивільного стану, або документа про смерть, виданого компетентним органом іноземної держави, легалізованого в установленому порядку;
  • інших документів, які свідчать про припинення: підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства;підстав для проживання або перебування особи в спеціалізованому соціальному закладі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту;підстав на право користування житловим приміщенням.

Зняття з реєстрації здійснюється в день звернення особи.За заявою особи зняття з реєстрації може бути здійснено одночасно з реєстрацією нового місця проживання.

Зняття з реєстрації місця проживання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб, стосовно яких встановлено опіку чи піклування, здійснюється за погодженням з органами опіки і піклування.

Разом із заявою особа подає:

  • документ, до якого вносяться відомості про зняття з реєстрації місця проживання.Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;
  • військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

У разі подання заяви представником особи додатково подаються:

  • документ, що посвідчує особу представника;
  • документ, що підтверджує повноваження особи як представника (законного представника).

Зняття з реєстрації місця проживання за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників.

Источник: https://ua.prostopravo.com.ua/neruhomist/statti/reestratsiya_mistsya_prozhivannya_propiska_i_vipiska_z_kvartiri

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*