Верховна рада ухвалила закон щодо удосконалення діяльності державного бюро розслідувань

03.12.2019

Верховна Рада ухвалила закон щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань

  • Верховна Рада проголосувала у другому читанні за президентський законопроєкт, що передбачає дочасне припинення повноважень голови Державного бюро розслідувань Романа Труби та його заступників.
  • Джерело: засідання Верховної Ради 3 грудня
  • Деталі: Верховна Рада проголосувала у другому читанні за президентський законопроєкт № 2116 “Про внесення змін до Закону України “Про Державне бюро розслідувань” щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань”.

За законопроєкт проголосувало 250 депутатів. З них 224 депутати “Слуги народу”, 2 депутати ОПЗЖ, 1 голос дала группа “За майбутнє”, 18 – депутати “Голосу”, 5 – позафракційні.

До законопроєкту було подано понад 300 поправок.

Зокрема, депутати підтримали поправку №318, яка передбачає створення управління з розслідування справ Майдану у ДБР та переведення туди слідчих з ГПУ. За неї проголсували 334 депутати.

Згідно із законом, очільник бюро самостійно буде здійснювати керівництво органом, не розділяючи повноваження із заступниками, як це визначав закон.

Статті про проведення конкурсу на заступників керівника ДБР виключаються, натомість директор ДБР отримує повноваження особисто призначати і звільняти своїх заступників.

Також у документі виключається участь прем’єр-міністра у призначенні директора ДБР. Директор ДБР призначається на посаду президентом України за поданням комісії з проведення конкурсу.

  1. Як пише ЦПК, згідно з законопроєктом, чинного директора ДБР Романа Трубу та його заступників звільнять.
  2. Що було раніше: Раніше у цей день, перед початком голосування у Верховній Раді за цей законопроєкт,   президент Володимир Зеленський заявив, що “права рука” директора Державного бюро розслідувань Романа Труби підозрюється в отриманні $150 тисяч хабара, і закликав Верховну Раду прийняти законопроєкт №2116.
  3. Нагадаємо,
  4. -Парламент 15 листопада не встиг проголосувати весь законопроєкт, незважаючи на вимоги потерпілих у справах Майдану.
  5. -Адвокати сімей Героїв Небесної сотні заявили, що слідство у справах Майдану зупиниться з 20 листопада через те, що Верховна Рада не проголосувала необхідні поправки до закону про ДБР, які б дозволили продовжити розслідування.
  6. -З 20 листопада 2019 року органи прокуратури остаточно втрачають слідчі функції, після чого справи Майдану мають перейти частково – до Державного бюро розслідувань, частково – до НАБУ.
  7. -22 листопада адвокатка родин Героїв Небесної Сотні Євгенія Закревська оголосила голодування через нерозглянуту парламентом поправку до законопроєкту про ДБР.
  8. -На акції під Верховною Радою адвокатка повідомила, що розслідування справ Майдану можуть поновити не раніше другої половини січня наступного року.
  9. -27 листопада генпрокурор Руслан Рябошапка заявив про слідчі експерименти у справах Майдану.
  10. Джерело

Верховна Рада ухвалила закон щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань Верховна Рада ухвалила закон щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань

Рада ухвалила закон про перезавантаження ДБР – Трубу відправлять у відставку

Відповідне рішення підтримали 252 народних депутатів при мінімально необхідних 226-ти, повідомляє кореспондент Укрінформу.

Закон, зокрема, передбачає змінити правовий статус Державного бюро розслідувань.

Так, ДБР визначено державним правоохоронним органом, на який покладаються завдання щодо запобігання, виявлення, припинення, розкриття та розслідування злочинів, віднесених до його компетенції (за чинною редакцією закону “Про Державне бюро розслідувань” ДБР є центральним органом виконавчої влади, що здійснює правоохоронну діяльність з метою запобігання, виявлення, припинення, розкриття та розслідування злочинів, віднесених до його компетенції).

“Директору ДБР надаються повноваження одноосібно приймати рішення та нести всю повноту відповідальності за результати дільності бюро. Посилюється контрольна функція парламенту: Верховна Рада, зокрема, за результатами розгляду звіту директора ДБР за календарний рік може визнати роботу органу незадовільною, що може стати підставою для його звільнення з цієї посади.

З метою забезпечення безперервності розслідування справ Майдану передбачається можливість переведення слідчих органів прокуратури та прокурорів, які розслідували ці справи, до ДБР без обов'язкового проведення конкурсу”, — прокоментував у своєму виступі голова Комітету з питань правоохоронної діяльності Денис Монастирський, презентуючи з трибуни парламенту підготовлений до другого читання законопроєкт №2116.

Таким чином, за його словами, у зв'язку із суттєвою зміною повноважень директора ДБР і зміною статусу цього органу з дня набрання чинності нового закону повноваження директора ДБР і його заступників припиняються достроково та розпочинається процес перезавантаження бюро.

Закон також уточнює систему ДБР, порядок затвердження організаційної структури органу, порядок утворення його територіальних управлінь.

Читайте також: Зеленський наполягає на оновленні керівництва ДБР

Згідно із документом, змінюється підхід до визначення граничної чисельності центрального апарату та територіальних управлінь Державного бюро розслідувань – передбачається, що їх визначатиме Кабінет міністрів за поданням директора ДБР (на сьогодні гранична чисельність центрального апарату та територіальних управлінь ДБР визначена безпосередньо законом “Про Державне бюро розслідувань” і становить 1500 осіб).

Окрім того, законом уточнюються порядок призначення директора Державного бюро розслідувань та його повноваження; унормовуються підстави притягнення працівників ДБР до дисциплінарної відповідальності.

Читайте також: Записи у Telegram-каналі “Трубу прорвало” перевірити складно – ГПУ

Передбачено, що цей закон набуває чинності з дня, наступного за днем його опублікування в парламентській газеті “Голос України”.

Як повідомляв Укрінформ, Верховна Рада 17 жовтня ухвалила в першому читанні законопроєкт №2116 “Про внесення змін до Закону України “Про Державне бюро розслідувань” щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань”. Документ у Раду вніс Президент України Володимир Зеленський.

Читайте також: Труба: Я впевнений у діях своїх слідчих

Комітет Верховної Ради з питань правоохоронної діяльності 13 листопада підтримав поправку до законопроєкту №2116, якою передбачено, зокрема, що повноваження директора ДБР і його заступників припиняються достроково.

​​​​​​​Рада схвалила закон про вдосконалення діяльності ДБР Новини Влада Головна на Depo.ua

Сьогодні, 16 травня, Верховна Рада схвалила закон №5395-д, який передбачає внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань (ДБР)

  • Головна
  • 16 травня 2019 10:26

За відповідне рішення проголосували 277 народних депутатів, передає Depo.ua.

  • Зокрема, у законі “Про оперативно-розшукову діяльність” передбачили, що окрім підрозділів внутрішнього контролю та забезпечення особистої безпеки, оперативно-розшуковою діяльністю займаються оперативні та оперативно-технічні підрозділи ДБР.
  • Уточнили, що при заведенні оперативно-розшукової справи виноситься постанова, яка затверджується директором ДБР або його уповноваженим заступником.
  • У законі “Про Державне бюро розслідувань” передбачили, що співробітники органу здійснюють оперативно-розшукову діяльність, слідчі (розшукові) та негласні слідчі (розшукові) дії, щоб викрити злочини, віднесені до підслідності ДБР.
See also:  Порошенко подписал закон о реинтеграции донбасса

У законі передбачено повне і своєчасне фінансування ДБР у обсязі, достатньому для його належної діяльності. У кошторисі передбачається створення фонду для проведення оперативно-розшукових (негласних слідчих) дій.

Змінили формулювання щодо складових зарплати співробітників ДБР, щоб уточнити, що розмір премії не може перевищувати 30% розміру окладу.

Оперуповноважений отримуватиме такий же оклад, як і слідчий.

Уточнюються вимоги до директорів територіальних органів.

Зокрема, такий директор повинен мати вищу юридичну освіту, стаж роботи у галузі права від 7 років (не враховуючи роки в університеті), досвід роботи на керівних посадах від 3 років, вільно володіти державною мовою. Для керівників підрозділів центрального апарату ДБР вимоги такі самі, хіба що вища освіта має відповідати напрямку діяльності підрозділу.

Як вже було встановлено, у більшості випадків на службу до ДБР приймають на конкурсній основі. Вимоги до працівників затверджує директор бюро. Окрім того, директору бюро надали право затвердити положення про конкурсну комісію. Порядок проведення конкурсу теж визначає директор ДБР, але це передбачено в законі і зараз.

Як і раніше, директор ДБР за поданням конкурсної комісії призначає на посаду керівників та працівників підрозділів внутрішнього контролю центрального апарату та територіальних органів. Документ вносить у текст закону присягу, яку має скласти кожен, хто вступає до рядів Державного бюро розслідувань.

“Я, (прізвище, ім'я та по батькові), вступаючи на службу до Державного бюро розслідувань України, усвідомлюючи свою високу відповідальність, клянуся завжди залишатися відданим Українському народові, неухильно додержуватися Конституції та законів України, поважати та охороняти права, свободи і законні інтереси людини і громадянина, честь держави, бути чесним, сумлінним і дисциплінованим, зберігати державну та іншу охоронювану законом таємниці”.

У доопрацьованому варіанті законопроекту виписали спеціальні звання рядового та начальницького складу ДБР:

  • рядового складу – рядовий ДБР,
  • молодшого начальницького складу:
    • капрал ДБР;
    • сержант ДБР;
    • старший сержант ДБР;
  • спеціальні звання середнього начальницького складу:
    • молодший лейтенант ДБР;
    • лейтенант ДБР;
    • старший лейтенант ДБР;
    • капітан ДБР;
  • спеціальні звання старшого начальницького складу:
    • майор ДБР;
    • підполковник ДБР;
    • полковник ДБР;
  • спеціальне звання вищого начальницького складу – генерал-майор Державного бюро розслідувань.
  1. Закон набуде чинності наступного дня після офіційної публікації.
  2. Нагадаємо, глава ДБР Роман Труба на сьогоднішньому засіданні Верховної Ради заявив, що Державне бюро розслідувань відкрило 11 000 кримінальних проваджень.
  3. Раніше повідомлялося, що нардепи у ході засідання 16 травня розглянули 34 правки з 51, поданої до закону про ДБР до другого читання.

Слідкуйте за новинами у Телеграм

Рада остаточно ухвалила закон про перезапуск ДБР та розблокування розслідування справ Майдану

За таке рішення проголосували 250 депутатів. Найактивніше підтримали депутати «Слуги народу» — 224. Від «Європейської Солідарності» та «Батьківщини» — жодного голосу.

Відтепер Держбюро розслідувань буде не центральним органом виконавчої влади, а державним правоохоронним органом.

Ухвалений законопроєкт передбачає дочасне припинення повноважень голови Державного бюро розслідувань Романа Труби та його заступників.

Згідно з новим законом, глава Бюро самостійно буде здійснювати керівництво органом, не розділяючи повноваження із заступниками, як це визначав передній закон.

Також директор ДБР отримує повноваження особисто призначати та звільняти своїх заступників.  

Самого директора ДБР призначатиме президент України за поданням комісії з проведення конкурсу. Таку комісію залишили у складі дев’яти осіб, як і було раніше: по три особи від президента, парламенту та три кандидатури міжнародних партнерів, затверджені урядом.

Закон набуде чинності наступного дня після офіційного опублікування. Того ж дня достроково припиняться повноваження директора ДБР, його першого заступника і заступника. Упродовж п’яти робочих днів після цього президент має призначити тимчасового виконувала обов’язків директора ДБР, який матиме повноваження очільника відомства.

Депутати доручили уряду і парламенту протягом 30 днів визначити своїх представників до конкурсної комісії. Ще 14 днів дали Офісу президента, щоб сформувати конкурсну комісію. Для проведення конкурсу на посаду директора ДБР комісія матиме ще 60 днів. Це означає, що Держбюро отримає повноцінного керівника без позначки приблизно через 3,5 місяці після відставки Романа Труби.

Окремо депутати проголосували за поправку №318 до законопроєкту про ДБР, яка дозволить слідчим, які розслідували справи Майдану, перейти з Генпрокуратури до ДБР без проходження конкурсу. За неї проголосували 334 депутати.

  • Саме через вимогу ухвалити цю поправку 21 листопада адвокатка родин загиблих на Майдані Євгенія Закревська оголосила голодування.
  • У коментарі hromadske Закревська повідомила, що буде голодувати, поки справи Майдану не будуть розслідувати.
  • Раніше Закревська казала, що якщо не перевести слідчих, справи Майдану «передадуть у пустоту», попри те, що у ДБР вже створили новий підрозділ для розслідування справ Майдану.

Нагадаємо, 21 жовтня 2019-го генпрокурор Руслан Рябошапка підписав наказ про створення департаменту процесуального керівництва (не плутати з досудовим розслідуванням) у провадженнях про злочини, вчинені у зв’язку з протестами 2013-2014 років, а за два дні колишнього начальника управління спеціальних розслідувань ГПУ, яке займалося справами Майдану, Сергія Горбатюка звільнили з Генпрокуратури.

Усі злочини, скоєні під час Революції Гідності, умовно об'єднані в одну велику «Справу Майдану», яка нараховує 89 кримінальних проваджень. У них, зокрема, розслідують вбивство 97 людей (84 мітингувальників та 13 силовиків).

Рада прийняла закон про зміни щодо удосконалення діяльності ДБР – Юридична Газета

Верховна Рада України прийняла Закон №2116 від 10.09.2019 р. “Про внесення змін до Закону України “Про Державне бюро розслідувань” щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань”. 250 голосами “за” закон було прийнято в цілому.

See also:  Мінфін розробив законопроект про внесення змін до податкового кодексу україни щодо реєстрації податкових накладних, щоб спростити процедуру для бізнесу
Маєте Телеграм? Два кліки – і ви не пропустите жодної важливої юридичної новини. Нічого зайвого, лише #самасуть. З турботою про ваш час!

Читайте також: “Перший рік роботи ДБР: понад 30 тис. кримінальних проваджень”.

Про це повідомляє Інформаційне управління Апарату ВРУ.

Законом удосконалено правові основи організації та діяльності ДБР, усунуто проблемні аспекти правового, структурно-організаційного, процедурного та кадрового характеру, виявлених за час діяльності Державного бюро розслідувань.

Також змінено правовий статус ДБР та законодавчо врегульовано питання, пов'язані з діяльністю територіальних управлінь Державного бюро розслідувань, проходженням служби особами рядового та начальницького складу ДБР, конкурсними відборами та переведенням працівників Державного бюро розслідувань, притягненням працівників ДБР до дисциплінарної відповідальності тощо.

Законом також:

  • змінено правовий статус ДБР з центрального органу виконавчої влади, що здійснює правоохоронну діяльність, на державний правоохоронний орган, на який покладаються завдання щодо запобігання, виявлення, припинення, розкриття та розслідування злочинів, віднесених до його компетенції;
  • уточнено систему Державного бюро розслідувань, порядок затвердження організаційної структури ДБР, порядок утворення територіальних управлінь та обрання місця розташування регіональних підрозділів ДБР;
  • змінено підхід до визначення граничної чисельності центрального апарату та територіальних управлінь ДБР – передбачено, що граничну чисельність центрального апарату та територіальних управлінь Державного бюро розслідувань визначатиме КМУ за поданням Директора ДБР;
  • уточнено порядок призначення Директора Державного бюро розслідувань та його повноваження, а також встановлюється принцип єдиноначальності у реалізації повноважень ДБР;
  • унормовано підстави притягнення працівників ДБР до дисциплінарної відповідальності.

Водночас Директору Державного бюро розслідувань надано додаткові повноваження, а саме:

  • самостійно визначати систему та організаційну структуру ДБР, граничну чисельність центрального апарату та порядок утворення територіальних управлінь ДБР, обирати місцерозташування регіональних підрозділів;
  • одноособово призначати осіб на посади першого заступника і заступників Директора ДБР (при цьому кількість заступників збільшується до трьох), визначати їх обов'язки поза конкурсом, а також в одноособовому порядку їх звільняти;
  • утворювати апарат Директора ДБР, працівникам якого встановлювати посадовий оклад у розмірі, що дорівнює трьом розмірам відповідного посадового окладу для працівників патронатних служб у державних органах;
  • безпосередньо підпорядковувати собі всі підрозділи внутрішнього контролю центрального апарату Державного бюро розслідувань та його територіальних управлінь, а також бути поінформованим управлінням внутрішнього контролю про всі корупційні злочини, виявлені в структурі ДБР, про які раніше ставили до відома лише Генеральну прокуратуру України;
  • приймати рішення про застосування дисциплінарного стягнення на підставі висновку Дисциплінарної комісії.

Водночас законом посилено контрольну функцію Верховної Ради, зокрема, Директор ДБР буде звітувати перед ВРУ. За результатами звіту ВРУ може визнати його роботу незадовільною, що може стати підставою для його звільнення з цієї посади.

У зв’язку із з суттєвою зміною обсягу повноважень Директора ДБР та зміною статусу цього органу з дня набрання чинності цього Закону повноваження Директора ДБР та його заступників припиняються достроково і розпочинається процес перезавантаження Державного бюро розслідування.

  • Прикінцевими та перехідними положеннями Закону встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом:
  • Читайте також: “КСУ розгляне справу щодо відповідності Конституції окремих положень закону про ДБР”.
  • “5) для забезпечення безперервності та ефективності досудових розслідувань слідчі органів прокуратури, прокурори можуть бути переведені за їхньою згодою до Державного бюро розслідувань без обов’язкового проведення конкурсу, якщо вони до спливу строку, передбаченого абзацом другим пункту 1 розділу XI “Перехідні положення” Кримінального процесуального кодексу України, проводили досудове розслідування або здійснювали процесуальне керівництво (не менше чотирьох місяців поспіль входили до складу груп слідчих або прокурорів) у кримінальних провадженнях щодо подій, які мали місце під час мирних акцій протесту у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року, що підлягають передачі за підслідністю до Державного бюро розслідувань, але не пізніше 11 січня 2020 року”.
  • Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Удосконалення діяльності ДБР: парламент ухвалив законопроект

12:16, 3 декабря 2019

Проект закону підтримало 250 депутатів

  • У вівторок, 3 грудня, депутати Верховної Ради прийняли проект закону №2116 про внесення змін до Закону України «Про Державне бюро розслідувань» щодо удосконалення діяльності ДБР.
  • Відповідне рішення підтримали 250 народних обранців.
  • Зазначимо, загалом було розглянуто 328 поправок до законопроекту.
  • Законом удосконалено правові основи організації та діяльності Державного бюро розслідувань, усунуто проблемні аспекти правового, структурно-організаційного, процедурного та кадрового характеру, виявлених за час діяльності Державного бюро розслідувань.
  • Крім того, Законом змінено правовий статус Державного бюро розслідувань та законодавчо врегульовано питання, пов'язані з діяльністю територіальних управлінь Державного бюро розслідувань, проходженням служби особами рядового та начальницького складу Державного бюро розслідувань, конкурсними відборами та переведенням працівників Державного бюро розслідувань, притягненням працівників Державного бюро розслідувань до дисциплінарної відповідальності тощо.
  • Законом також:
  • змінено правовий статус Державного бюро розслідувань з центрального органу виконавчої влади, що здійснює правоохоронну діяльність, на державний правоохоронний орган, на який покладаються завдання щодо запобігання, виявлення, припинення, розкриття та розслідування злочинів, віднесених до його компетенції;
  • уточнено систему Державного бюро розслідувань, порядок затвердження організаційної структури Державного бюро розслідувань, порядок утворення територіальних управлінь та обрання місця розташування регіональних підрозділів Державного бюро розслідувань;
  • змінено підхід до визначення граничної чисельності центрального апарату та територіальних управлінь Державного бюро розслідувань – передбачено, що граничну чисельність центрального апарату та територіальних управлінь Державного бюро розслідувань визначатиме Кабінет Міністрів України за поданням Директора Державного бюро розслідувань;
  • уточнено порядок призначення Директора Державного бюро розслідувань та його повноваження, а також встановлюється принцип єдиноначальності у реалізації повноважень Державного бюро розслідувань;
  • унормовано підстави притягнення працівників Державного бюро розслідувань до дисциплінарної відповідальності;
See also:  Щодо роз’яснень норм податкового законодавства при укладенні договору довічного утримання та/або спадкового договору між членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення

Директору Державного бюро розслідувань надано додаткові повноваження, а саме:

  • самостійно визначати систему та організаційну структуру ДБР, граничну чисельність центрального апарату та порядок утворення територіальних управлінь ДБР, обирати місце розташування регіональних підрозділів;
  • одноособово призначати осіб на посади першого заступника і заступників Директора ДБР (при цьому кількість заступників збільшується до трьох), визначати їх обов'язки поза конкурсом, а також в одноособовому порядку їх звільняти;
  • утворювати апарат Директора Державного бюро розслідувань, працівникам якого встановлювати посадовий оклад у розмірі, що дорівнює трьом розмірам відповідного посадового окладу для працівників патронатних служб у державних органах;
  • безпосередньо підпорядковувати собі всі підрозділи внутрішнього контролю центрального апарату Державного бюро розслідувань та його територіальних управлінь, а також бути поінформованим управлінням внутрішнього контролю про всі корупційні злочини, виявлені в структурі Державного бюро розслідувань, про які раніше ставили до відома лише Генеральну прокуратуру України;
  • приймати рішення про застосування дисциплінарного стягнення на підставі висновку Дисциплінарної комісії.

Законом посилено контрольну функцію Верховної Ради. Зокрема, Директор ДБР буде звітувати перед Верховною Радою. За результатами звіту Верховна Рада може визнати його роботу незадовільною, що може стати підставою для його звільнення з цієї посади.

  1. У зв’язку із з суттєвою зміною обсягу повноважень Директора ДБР та зміною статусу цього органу з дня набрання чинності цього Закону повноваження Директора ДБР та його заступників припиняються достроково і розпочинається процес перезавантаження Державного бюро розслідування.
  2. Прикінцевими та перехідними положеннями Закону встановлено, що з дня набрання чинності цим Законом:
  3. «5) для забезпечення безперервності та ефективності досудових розслідувань слідчі органів прокуратури, прокурори можуть бути переведені за їхньою згодою до Державного бюро розслідувань без обов’язкового проведення конкурсу, якщо вони до спливу строку, передбаченого абзацом другим пункту 1 розділу XI «Перехідні положення» Кримінального процесуального кодексу України, проводили досудове розслідування або здійснювали процесуальне керівництво (не менше чотирьох місяців поспіль входили до складу груп слідчих або прокурорів) у кримінальних провадженнях щодо подій, які мали місце під час мирних акцій протесту у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року, що підлягають передачі за підслідністю до Державного бюро розслідувань, але не пізніше 11 січня 2020 року».
  4. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
  5. Нагадаємо, «Судово-юридична газета» повідомляла, що у Раді розглянуть законопроект щодо Держбюро розслідувань.

Крім того, 15 листопада парламент прийняв поправку, яка перезавантажує керівництво ДБР. Повноваження нинішнього директора ДБР Романа Труби та його заступників будуть припинені достроково.

Додамо, правоохоронний комітет парламенту підтримав пропозицію про повне перезавантаження керівництва Державного бюро розслідувань.

Дбр дозволили проводити оперативно-розшукову діяльність

Також законом встановлено вимоги до кандидатур на посади директорів територіальних органів Державного бюро розслідувань та керівників підрозділів центрального апарату ДБР.

Також законом встановлено вимоги до кандидатів на посади в ГБР 5.ua

Верховна Рада ухвалила закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань» (№5395-д).

Читайте такожДБР розслідує розтрату службовцями “Спецтехноекспорту” 200 мільйонів гривень оборонного бюджету

Як передає кореспондент УНІАН, за це рішення проголосували 277 народних депутатів із 373, зареєстрованих у сесійній залі.

 Ухваленим законом у законі “Про Державне бюро розслідувань” визначається, що ДБР та його уповноважені посадові особи з метою виконання покладених на них завдань здійснюють на підставах і в порядку, встановлених законом, гласні та негласні оперативно-розшукові, оперативно-розшукову діяльність, слідчі (розшукові) та негласні слідчі (розшукові) дії з метою запобігання, виявлення, припинення, розкриття і розслідування злочинів, віднесених до підслідності ДБР.

Також, зокрема, законом встановлюється, що директором територіального органу ДБР може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту; стаж роботи в галузі права не менш як 7 років (після здобуття вищої освіти); має досвід роботи на керівних посадах не менш як 3 років; вільно володіє державною мовою.

Керівником підрозділу центрального апарату ДБР може бути громадянин України, який, крім двох останніх вимог, має вищу освіту відповідно до напряму діяльності підрозділу; має стаж роботи у відповідній сфері не менш як 7 років.

Законопроектом визначається текст присяги осіб рядового і начальницького складу ДБР, вигляд печатки ДБР. Також визначаються спеціальні звання осіб рядового і начальницького складу ДБР.

Фінансове та матеріально-технічне забезпечення ДБР здійснюється за рахунок коштів державного бюджету України. Фінансування Держбюро за рахунок будь-яких інших джерел забороняється, крім випадків, передбачених міжнародними договорами України або проектами міжнародної технічної допомоги, зареєстрованими в установленому порядку.

Забезпечення ДБР необхідними матеріальними засобами, технікою, обладнанням, іншим майном для службової діяльності здійснюється Кабінетом міністрів.

Гарантується повне і своєчасне фінансування ДБР в обсязі, достатньому для його належної діяльності. У кошторисі ДБР передбачається створення фонду для проведення оперативно-розшукових (негласних слідчих) дій.

Також законом встановлюється, що заробітна плата працівників ДБР складається з посадового окладу; доплати за вислугу років; доплати за роботу, яка передбачає доступ до державної таємниці; доплати за спеціальне звання або ранг державного службовця; доплати за науковий ступінь. Розмір премії не може перевищувати 30% посадового окладу працівника ДБР.

  • Крім того, у законі “Про оперативно-розшукову діяльність” у статті “Підрозділи, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність” встановлюється, що оперативно-розшукова діяльність здійснюється оперативними підрозділами ДБР – оперативними, оперативно-технічними, внутрішнього контролю, забезпечення особистої безпеки.
  • Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
  • Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*