Вже діють! нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства

Вже діють! Нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства

За документ проголосували 267 народних депутатів iportal.rada.gov.ua

12 грудня Верховна Рада ухвалила у другому читанні законопроєкт №1233 “Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо усунення норм, які порушують права і законні інтереси роботодавців України)”, передає кореспондент видання “ГОРДОН”.

За документ проголосували 267 народних депутатів.

Законопроєкт вносить зміни до ст. 265 Кодексу законів про працю України та передбачає зменшення розмірів штрафів.

Згідно з документом, допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, встановлений на підприємстві, і виплати заробітної плати без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування й податків каратимуть штрафом у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення, а до юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю і є платниками єдиного податку першої-третьої груп, будуть застосовувати попередження.

У разі повторного вчинення порушення протягом двох років від дня його виявлення вводять штраф у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати.

Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці загрожуватиме штрафом у двократному розмірі мінімальної заробітної плати кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Окрім того, недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, яких залучають до виконання обов'язків, передбачених законами “Про військовий обов'язок і військову службу”, “Про альтернативну (невійськову) службу”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, – у чотирикратному розмірі мінімальної заробітної плати.

  • Порушення інших вимог законодавства про працю тягне за собою штраф у розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення.
  • Відповідно до законопроєкту, у разі сплати юридичною або фізичною особою – підприємцем, які використовують найману працю, 50% розміру штрафу протягом 10 банківських днів від дня вручення постанови про накладення штрафу за порушення вимог законодавства про працю, таку постанову вважають виконаною.
  • Рада підтримала законопроєкт у першому читанні 3 жовтня.

Якщо ви знайшли помилку в тексті, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter

З 1 січня 2019 року встановлено нові розміри штрафів за порушення трудового законодавства

У зв’язку з підвищенням рівня мінімальної заробітної плати з 1 січня 2019 року зростуть штрафи за порушення трудового законодавства та оплати праці.

Згідно з ухваленим Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» мінімальна заробітна плата у 2019 році у місячному розмірі становитиме – 4 173 грн. а у погодинному розмірі – 25,13 грн.

  • Отже, у разі порушення роботодавцями вимог трудового законодавства, що буде виявлено органами Держпраці та органами місцевого самоврядування при здійсненні контролю за дотриманням вимог законодавця про працю, розмір штрафу становитиме:
  • 30 мінімальних зарплат за кожного працівника, штраф – 125 190 грн. за:
  • – фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору;
  • – оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час;
  • – виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного соціального внеску та податку.
  • 10 мінімальних зарплат за кожного працівника, штраф – 41 730  грн.  за:

– недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу). Звертаємо увагу, що статтею 12 Закону України «Про оплату праці» визначено інші норми і гарантії в оплаті праці.

10 мінімальних зарплат за кожного працівника, штраф – 41 730 грн. за:

  • недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених Законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
  1. мінімальні зарплати, штраф – 12 519 грн.  за:
  • порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць,
  • виплата їх не в повному обсязі.

1 мінімальна зарплата, штраф 4 173 грн. за порушення інших вимог трудового законодавства.

Таким чином, для мінімізації понесення фінансових втрат по сплаті штрафів, суб’єкти господарювання повинні приділити значну увагу на належне оформлення трудових відносин з найманими працівниками,  веденню кадрового діловодства, суворого дотримання вимог законодавства про працю та оплати праці, так як допуск працівника до роботи без укладання трудового договору коштуватиме 125 190 грн.

Також не слід забувати, що законодавець передбачив штраф у розмірі 100 мінімальних заробітних плат – 417 300 грн. за не допуск до проведення перевірки, пов’язаної із виявленням таких фактів:

  • допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту);
  • оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві;
  • виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску та податків.

Та штраф у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати –  12 519 грнгрн. за не допуск до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні.

Крім того, за порушення законодавства про працю передбачена адміністративна відповідальність (ст. 41 КУпАП) до якої притягується керівник підприємства та накладається штраф від 30 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян ( від 510 до 1700 грн.) за порушення:

  •  встановлених термінів виплати заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, інші порушення законодавства про працю.

Та штраф в розмірі від п'ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 8500 грн. до 17000 грн.) за:

  • фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), допуск до роботи іноземця або особи без громадянства та осіб, стосовно яких прийнято рішення про оформлення документів для вирішення питання щодо надання статусу біженця, на умовах трудового договору (контракту) без дозволу на застосування праці іноземця або особи без громадянства.

Отже, з 01 січня 2019 року один неоформлений працівник коштуватиме 142 190 грн (125 190 грн. + 17000 грн.) + виплата такому працівникові заробітної плати у розмірі не нижче середньої заробітної плати за відповідним видом економічної діяльності у регіоні у відповідному періоді.

У зв’язку з цим пам’ятаємо, що належне оформлення трудових відносин з найманими працівниками (безстроковий трудовий договір, строковий, на час виконання певної роботи, сумісництво) збереже ваші фінанси.

Змінено процедуру накладення штрафів за порушення трудового законодавства | ЮРЛІГА

ЮРЛІГА писала, що 2 лютого 2020 року набув чинності Закон № 378-IX, яким зменшено трудові штрафи в декілька разів. Переглянути порівняльну таблицю щодо розмірів діючих і попередніх штрафів можна тут.

Зазначеним Законом внесено зміни до ст. 265 КЗпП, які передбачають зміну підходу до процедури накладення фінансових санкцій та їх розмірів.

У зв'язку із зазначеними змінами Держпраці звертає увагу, що при розгляді справ про накладення штрафних санкцій відповідно до частини другої статті 265 КЗпП необхідно враховувати прийняте Конституційним Судом Рішення у справі № 1-7/99 від 9 лютого 1999 року.

Суд дійшов висновку, що положення частини першої статті 58 Конституції про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів у випадках, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, стосується лише людини і громадянина (фізичної особи) і не поширюється на юридичних осіб. Відповідно до статті 51 ЦК до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Тому притягнення до відповідальності за порушення законодавства про працю має здійснюватися відповідно до редакції ч. 2 ст. 265 КЗпП, яка діяла на день виявлення порушення (підписання акта інспекційного відвідування).

Положення нової редакції статті 265 КЗпП щодо часткової сплати штрафу, зміни його розміру, а також попередження застосовуються до порушень, виявлених після набуття чинності Законом № 378-IX (після 2 лютого 2020 року).

Щодо складання протоколу про адмінправопорушення, відповідальність за яке передбачена частинами першою-четвертою та сьомою статті 41 КУпАП, стосовно ФОП, який використовує найману працю та є платником єдиного податку першої – третьої групи, Держпраці зазначає таке.

Адміністративна відповідальність за порушення вимог законодавства про працю передбачена статтею 41 КУпАП. Отже, частиною другою статті 265 КЗпП і частиною третьою статті 41 КУпАП передбачено відповідальність для фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю, у вигляді штрафу, за порушення законодавства про працю.

Штраф за частиною другою статті 265 КЗпП є фінансовою санкцією, яка накладається постановою уповноваженої посадової особи Держпраці (яка може бути оскаржена в судовому порядку), а штраф за статтею 41 КУпАП є адміністративною відповідальністю і накладається згідно з рішенням суду за результатами розгляду справи про адмінправопорушення.

Таким чином, до затвердження форми попередження фінансові санкції, передбачені абзацами другим та шостим частини другої статті 265 КЗпП, не застосовуються. Однак це не виключає обов'язку інспектора праці направляти протокол про адміністративне правопорушення на розгляд до суду.

See also:  Зміни до кпк на період дії карантину: аналіз закону, опублікованого 22 квітня 2020 року - protocol

Щодо проведення інспекційних відвідувань за зверненнями громадян, які надійшли на розгляд до органів місцевого самоврядування

У Держпраці роз'яснили, що в разі надходження до органів місцевого самоврядування звернення працівника про порушення щодо нього законодавства про працю з питань, що віднесені до повноважень таких органів, крім питань виявлення неоформлених трудових відносин, для проведення інспекційного відвідування необхідно погодження Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства.

Для одержання такого погодження орган місцевого самоврядування надсилає копію звернення працівника із супровідним листом до територіального органу Держпраці, який своєю чергою направляє це звернення до Держпраці. У разі одержання погодження воно направляється до територіального органу Держпраці для передачі органу місцевого самоврядування.

Погодження на проведення інспекційного відвідування за зверненням працівника надається лише у випадку, якщо працівник звертається щодо порушення своїх особистих трудових прав.

У Держпраці наголосили, що інспекційні відвідування з питань виявлення неоформлених трудових відносин проводяться відповідно до Порядку, затвердженого урядовою постановою № 823. Інспекційні відвідування з інших питань проводяться у порядку, встановленому Законом № 877.

Нагадаємо, знайти алгоритми дій під час проведення перевірок можна в модулі “Мистецтво оборони” ІПС ЛІГА:ЗАКОН, замовивши тестовий доступ.

А відомості про реквізити усіх найвищих, центральних та регіональних органів влади (адреса, телефони і прізвища керівників), а також дані про історію створення органів влади можна дізнатися у модулі “Органи влади”, який входить до складу Інформаційно-правових систем ЛІГА:ЗАКОН.

  • План перевірок вашого підприємства можна знайти в зручному сервісі CONTR AGENT, замовивши тестовий доступ.
  • Читайте матеріали з цієї теми:
  • Перевірки Держпраці: оновлено порядок
  • Коли Держпраці може не попереджати про відвідування: оприлюднені нові порядки перевірок
  • 1 лютого Держпраці розпочала перевіряти дотримання трудового законодавства
  • Що не можуть перевірити інспектори праці

Діють нові розміри "трудових" штрафів

buhgalter.com.ua buhgalter.com.ua

03.02.20

2 лютого 2020 року набрав чинності Закон України № 378-IX  “Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо усунення норм, які порушують права та законні інтереси роботодавців України)”.  

Законом внесено зміни до ст. 265 Кодексу законів про працю України, шляхом зменшення розміру штрафних санкцій за порушення вимог трудового законодавства. 

Як змінилися розміри штрафів дивіться у таблиці:

Вид порушення Розмір штрафу
до 2 лютого 2020 року  з 2 лютого 2020 року 
Юрособа на загальній системі оподаткування ФОП на загальній системі оподаткування Платники єдиного податку 4 групи Юрособа, платник єдиного податку 3 групи ФОП, платник єдиного податку 1 – 3 груп 
Фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) Оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, встановлений на підприємстві Виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків 30 розмірів мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення 10 розмірів мінімальної зарплати за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення  За повторне протягом двох років з дня виявлення порушення – 30 розмірів мінімальної зарплати за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення  Попередження   За повторне протягом двох років з дня виявлення порушення – 30 розмірів мінімальної зарплати за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення
Порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі 3 розміри мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення Без змін3 розміри мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення
Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці 10 розмірів мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення 2 розміри мінзарплати за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення
Недотримання гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законом України «Про військовий обов’язок та військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» 10 розмірів мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення 4 розміри мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення. Попередження
Недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні 3 розміри мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення Без змін 3 розміри мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення
Недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю для виявлення неоформлених працівників 100 розмірів мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення 16 розмірів мінзарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення
Порушення інших вимог трудового законодавства 1 розмір мінзарплати за всю сукупність порушень 1 розмір мінзарплати за кожне таке порушенняЗа повторне протягом року з дня виявлення порушення – 2 розміри мінзарплати за кожне таке порушення

Законом передбачено, що у разі сплати 50% розміру штрафу протягом 10 банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, така постанова вважається виконаною.

У разі виконання припису Держпраці у визначені приписом строки та усунення виявлених порушень, за деякі порушення штрафи не застосовуються, а саме:

  • порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі;
  • недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці;
  • недотримання встановлених законом гарантій та пільг мобілізованим працівникам;
  • порушення інших вимог трудового законодавства (проте, за повторне протягом року з дня виявлення порушення штрафи застосовуються одночасно із винесенням припису). 

За недопущення до проведення перевірки, за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, встановлений на підприємстві, за виплату заробітної плати без нарахування та сплати ЄСВ та податків, штрафні санкції застосовуються незалежно від усунення виявлених порушень. 

Закон № 378-IX опубліковано в газеті “Голос України” від 01.02.2020 р. № 20.

buhgalter911.com

Підписуйтесь на наш Telegram або Viber канал новин

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це

Нові трудові штрафи з 2 лютого: кому, за що і скільки?

Переглянути розмір та порядок застосування штрафів за порушення законодавства з праці Уряд обіцяв вже давно. У зв’язку з цим був розроблений та прийнятий ВРУ законопроект №1233 з цього питання.

І ось нарешті 31 січня Президент підписав Закон від 12.12.2019 р. №378-IX «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України (щодо усунення норм, які порушують права та законні інтереси роботодавців України)». Ознайомитися з ним можна тут.

1 лютого Закон був опублікований в «Голосі України» №20/2020. Відповідно з 2 лютого він набрав чинності (з дня, наступного за днем його опублікування).

  • Розглянемо докладніше, які зміни він приготував роботодавцям.
  • Неоформлені працівники та «сіра» зарплата
  • Почнемо зі штрафу, який роботодавці зазвичай вважають найстрашнішим. Раніше він був у розмірі 30 мінімальних зарплат (на момент виявлення порушення) і застосовувався до роботодавця за кожного працівника:

Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите

Підписатись

Хочете подивитись, як це виглядає?

  • якого не оформили на роботу офіційно і за всіма правилами;
  • якому платили зарплату (чи її частину) «у конверті» (тобто без сплати податків);
  • якого оформили на неповний робочий час, а насправді використовували повний.

До 2 лютого 2020 року кожне з таких порушень загрожувало штрафом у розмірі 4723 х 30 = 141 690 грн. При цьому навіть в найліберальнішій редакції Порядку проведення інспектувань цей штраф застосовувався незалежно від того, виправлено це порушення чи ні.

Що змінилося? Штраф зменшено і порядок застосування його інший.

Зараз за ці порушення  штраф становитиме 10 мінзарплат на момент виявлення порушення за кожного неоформленого працівника (у 2020 році – 47230 грн).

Проте роботодавцям-«єдинникам» І-ІІІ груп, перш ніж його застосувати, робитиметься попередження. Тобто виправити порушення можна буде без штрафу.

Та це якщо протягом 2-х років такий роботодавець більше таких порушень не скоїть (або якщо їх не виявлять)!

За вчинене порушення повторно протягом двох років з дня виявлення порушення розмір штрафу становитиме 30 мінзарплат на момент виявлення порушення за кожного працівника. Це ж правило буде стосуватися і до роботодавців-«єдинників» І-ІІІ груп.

Недопущення до проведення перевірки

See also:  Про незаконність платіжок транспортування газу!

За недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні доведеться заплатити, як і раніше, шраф у розмірі 3-х мінзарплат (у 2020 році – 14 169 грн).

А от недопуск до перевірки з питань виявлення неоформлених працівників та зарплати «у конвертах» коштуватиме набагато менше (хоча і зараз «ціна» кусається). До змін штраф становив 100 мінзарплат (до 2 лютого 2020 року – 472 300 грн.). Тепер розмір штрафу –16 мінзарплат (у 2020 році 75 568 грн).

Порушення строків виплати зарплати

Штраф за порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплату їх не в повному обсязі  залишиться незмінним. За таке порушення на всіх роботодавців чекатиме штраф у розмірі 3-х мінзарплат (у 2020 році – 14 169 грн).

Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці

До змін недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці коштувало 10 мінзарплат (у 2020 році – 47230 грн) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

З 2 лютого штраф зменшився до 2-х мінзарплат за кожного працівника (у 2020 році – 9446 грн). Поширюється він на всіх роботодавців.

Недотримання гарантій та пільг мобілізованим працівникам та строковикам

Раніше недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», каралося штрафом у розмірі 10 мінзарплат (в розмірі на момент виявлення порушення) за кожного працівника (тобто 47 230 грн).

З 2 лютого штраф  зменшено до 4-х мінзарплат (у 2020 році – 18 892 грн). А до роботодавців-«єдинників» І-ІІІ групи  взагалі застосовуватиметься лише (!) попередження.

Інші порушення трудового законодавства

За попередніми  правилами за всі помилки, які було скоєно роботодавцем та щодо яких не має окремого види штрафу, слід було сплатити штраф у розмірі 1 мінзарплати (у 2020 році – 4723 грн).При цьому штраф застосовувався за всі знайдені інші порушення разом.

Розмір штрафу не змінився, але його застосовуватимуть окремо за кожне виявлене інше  порушення. А повторне вчинення протягом року з дня виявлення іншого порушення призведе до зростання штрафу. Він застосовуватиметься у двократному розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення (у 2020 році – 9446 грн).

Тобто, з одного боку, розмір штрафів, які були найбільшими, скоротили. Це, безумовно, добре.

З іншого боку, дрібних «інших» порушень у роботодавців значно більше. Помилка в кожному документі чи процедурі, прописаній в трудовому законодавстві, коштуватиме 4723 грн, а «рецидивістам» – і 9446 грн.

  1. Отже, навіть якщо ви допустили інспекторів до перевірки, усі працівники у вас оформлені і отримують виключно «білу» зарплату, в скільки обійдеться вам така перевірка, спланувати буде важко.
  2. Але тут «гіркі ліки» законодавці трохи підсолодили.
  3. Новий порядок сплати штрафів
  4. За новими правилами, у разі сплати роботодавцями 50% розміру штрафів, які нарахували внаслідок перевірки,  протягом 10 банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, така постанова вважається виконаною.
  5. Пояснень, як ця норма працюватиме, наразі жодних.

На нашу думку, це виглядатиме наступним чином. Наприклад, до вас застосували штраф у розмірі 47 230 грн за неоформленого працівника.

Якщо ви сплатите 50%  штрафу  протягом 10 банківських днів з дня отримання постанови, решта 50% можна буде вже не сплачувати. Таким чином, замість 47 230 грн ви сплатите лише 23 615 грн.

Якщо ж ви це строк пропустите, то доведеться сплачувати штраф у повному розмірі.

Приписи замість штрафів, але не в усіх випадках

У ст. 265 КЗпП з’являється правило, яке раніше було в Порядку проведення інспектування, а потім його звідти прибрали.

  • Щодо деяких порушень (строків виплати зарплати, мінімальних гарантій з зарплати та гарантій мобілізованих працівників та всі види інших помилок) інспектори спочатку складатимуть припис щодо їх виправлення.
  • У разі виконання припису  та усунення виявлених порушень у визначені приписом строки штрафи до роботодавця застосовуватися не будуть.
  • Але штрафи за використання праці неоформлених працівників, виплату зарплати без сплати ЄСВ, недопуск Держпраці до перевірки та повторне вчинення інших видів помилок трудового законодавства будуть застосовуватися одночасно із винесенням припису незалежно від факту усунення виявлених при проведенні перевірки порушень.
  • Розміри трудових штрафів
Вид порушення Розміри штрафів
До 2 лютого Після 2 лютого
Неоформлені працівники та зарплата у «конвертах» 30 мінзарплат за кожного працівника (у 2020 році 141 690 грн) 10 мінзарплат (у 2020 році 47 230 грн) за перше порушення, а для «єдинників» І-ІІІ груп – попередження; 30 мінзарплат (141 690 грн) за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення – за повторне протягом двох років з дня виявлення порушення
Недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні 3 мінзарплати ( у 2020 році – 14 169 грн) 3 мінзарплати ( у 2020 році – 14 169 грн)
Недопущення до проведення перевірки з питань виявлення неоформлених працівників та зарплати «у конвертах» 100 мінзарплат (у 2020 році 472 300 грн) 16 мінзарплат (у 2020 році -75 568 грн)
Порушення строків виплати зарплати 3 мінзарплати ( у 2020 році – 14 169 грн) 3 мінзарплати ( у 2020 році – 14 169 грн)
Недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці 10 мінзарплат (у 2020 році – 47230 грн) за кожного працівника 2 мінзарплати ( у 2020 році – 9446 грн) за кожного працівника
Недотримання гарантій та пільг мобілізованим працівникам та строковикам 10 мінзарплат (у 2020 році – 47230 грн) за кожного працівника 4 мінзарплати (у 2020 році – 18 892 грн) за кожного працівника А до роботодавців-«єдинників» І-ІІІ групи застосовуватиметься лише попередження.
Інші порушення трудового законодавства 1 мінзарплата ( у 2020 році – 4723 грн) за всі види помилок 1 мінзарплата за кожне порушення (у 2020 році – 4723 грн); 2 мінзарплати ( у 2020 році – 9446 грн) за повторне порушення протягом року з дня виявлення порушення 
  1. Що зі «старими» порушеннями?
  2. Зауважимо, що Законом №378 не встановлено окремих «перехідних» норм щодо початку застосування нових видів штрафів.
  3. Отже, штрафи за перевірками, які будуть проведені після 2 лютого 2020 року  (і навіть ті, які почались раніше, але на цю дату ще не закінчилися) будуть застосовуватися в нових розмірах та за новими правилами.
  4. Зверніть увагу! З 1 лютого – початок масових перевірок з легалізації праці

Держпраці та ДПС за дорученням Гончарука проводили посилену роз’яснювальну роботу щодо офіційного працевлаштування з СГ, які здійснюють діяльність у сфері торгівлі, тимчасового розміщування та організації харчування. А з 1 лютого розпочинаються масові перевірки щодо виявлення неоформлених працівників у зазначених роботодавців. Про це ми зазначали тут.

Нагадуємо, що з 31 грудня 2019 року інспектори праці, забезпечені відповідними документами, що засвідчують їхні повноваження, мають право безперешкодно, без попереднього повідомлення і в будь-яку годину доби приходити  на  будь-яке  підприємство,  яке підлягає інспекції.

Під час проведення інспекційних відвідувань інспектори матимуть право (з урахуванням вимог законодавства про охорону праці) проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об’єкта відвідування, в яких використовується наймана праця. Більше про це читайте тут.

Які документи повинен надати інспектор та де має внести запис під час інспекційного відвідування?

Інспектор праці повинен пред’явити об’єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі:

  • своє службове посвідчення. Фактично у того, кого перевірятимуть, залишилось право перевіряти в інспектора праці наявність службового посвідчення і в разі його відсутності не допускати до проведення інспекційного відвідування. Отже, якщо до вас завітав інспектор праці з метою проведення інспекційного відвідування, ви маєте право перевірити достовірність повноважень посадової особи на сайті Держпраці.
  • лише перед підписанням акта інспекційного відвідування інспектор з праці повинен надати копію направлення на проведення інспекційного відвідування.

 ***

Читайте також: Нові штрафи та старі порушення: як діятиме Держпраці у 2020 році

Рада погодила нові штрафи для українців: кого покарають | Народна Правда

Верховна Рада  внесла зміни до Кодексу законів про працю (КЗпП). Йдеться про ст. 265, яка передбачає застосування штрафних санкцій до роботодавців. Документ надійшов до парламенту 2 вересня, нардепи підтримали його в першому читанні 3 жовтня, а в цілому – 12 грудня, зменшивши “економічно необґрунтовані штрафні санкції за порушення норм трудового законодавства”.

See also:  Очікуємо перевірки на дотримання трудового законодавства

Як передає НАРОДНА ПРАВДА, про це пише UBR.

У пояснювальній записці до законопроекту №1233 йдеться, що допуск до роботи без оформлення трудового договору, оформлення на неповний робочий час при фактичній роботі повний робочий день, виплата зарплати без нарахування і сплати єдиного соцвнеску (ЄСВ) на сьогоднішній день тягне штраф в розмірі 30 мінімальних зарплат, що в 2019 році становить понад 125 тис. грн (“мінімалка” – 4173 грн). При цьому за недотримання гарантій і пільг мобілізованих працівників доводиться платити більше 40 тис. грн штрафу.

“Введення таких розмірів штрафних санкцій стало катастрофічним для роботодавців України, в тому числі для фізичних осіб-підприємців, спровокувавши хвилю припинення підприємницької діяльності”, – йдеться в документі.

Якщо схвалений Радою закон підпише президент Володимир Зеленський, будуть діяти такі санкції (сума штрафів вказана, виходячи з нинішнього рівня мінімальної зарплати, але вона буде змінюватися паралельно з ростом “мінімалки”):

  • відсутність трудового договору, оформлення працівника на неповний робочий час при фактичній роботі повний день, виплата зарплати без нарахування і сплати ЄСВ та податків спричинить письмове попередження;
  • якщо таке порушення повториться протягом 365 днів з дати винесення письмового попередження, до такого роботодавця будуть застосовувати штраф у розмірі чотирьох “мінімалок” (16 692 грн);
  • розмір штрафу за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці, а також гарантій і пільг працівників, залучених до виконання обов’язків за законами “Про військовий обов’язок і військову службу”, “Про альтернативну (невійськову) службу”, “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, зменшується до суми в розмірі двох “мінімалок” (8346 грн);
  • розмір штрафу за недопуск роботодавців до перевірки того, як дотримується трудове законодавство, зменшується до восьми “мінімалок” (33 384 грн).

Нагадаємо, раніше стало відомо, що новий Трудовий кодекс над яким працюють депутати «Слуги народу», який значно звужує права для найманого працівника та розширює права роботодавця може запрацювати вже з наступного року.

Хочете читати новини в іншому форматі?Підписуйтесь на телеграм-канал НАРОДНА ПРАВДА

Підписатись можна ТУТ

Відповідальність за порушення законодавства про працю — 2018: підстави та розмір

За порушення законодавства про працю у 2018 році роботодавці нестимуть відповідальність у вигляді штрафу. Які підстави для накладення та розміри штрафу повідомляє Держпраці у Волинській області.

volynnews.com

Як зазначено у повідомлені, підставами для накладення штрафів на роботодавців за порушення законодавства про працю є:

  1. рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації;
  2. акт про виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади;
  3. акт документальної виїзної перевірки ДФС, її територіального органу, в ході якої виявлені порушення законодавства про працю. Уповноважена особа приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу протягом 10-ти днів із дня складення акта перевірки.

Уповноваженими особами є Голова Держпраці, його заступники, начальники управлінь і відділів Держпраці та їх заступники (з питань, що належать до їх компетенції), начальники територіальних органів Держпраці та їх заступники.

Окрім адміністративної та кримінальної відповідальності за порушення законодавства про працю, яку несли посадові особи, застосовуються фінансові санкції і до суб’єктів господарювання.

Юридичні та фізичні особи – підприємці (ФОП), які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу у таких випадках:

  • абзац 2 частини 2 статті 265 КЗпП – фактичний допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи впродовж повного робочого часу, встановленого на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків — 30-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого скоєно правопорушення або 111690 грн;
  • абзац 3 частини 2 статті 265 КЗпП — порушення встановлених строків виплати заробітної плати, інших виплат, передбачених законодавством, більш як за 1 місяць, виплата їх не в повному обсязі — 3-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення або 11169 грн;
  • абзац 4 частини 2 статті 265 КЗпП — недотримання мінімальних державних гарантій з оплати праці 10-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника або 37230 грн;
  • абзац 5 частини 2 статті 265 КЗпП — недотримання встановлених законом гарантій і пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу» — 10-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого скоєно правопорушення або 37230 грн
  • абзац 6 частини 2 статті 265 КЗпП — недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні 3-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення або 11169 грн;
  • абзац 7 частини 2 статті КЗпП — вчинення дій, передбачених абзацом шостим цієї частини, при проведенні перевірки з питань виявлення порушень, зазначених в абзаці другому цієї частини — 100-кратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення або 372300 грн;
  • абзац 8 частини 2 статті 265 КЗпП — порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим-сьомим цієї частини розмір мінімальної заробітної плати або 3723 грн.

Закон про державну мову в Україні: які покарання передбачені за його порушення

Які покарання передбачені за порушення закону про мову
/ 24 канал

Верховна Рада 25 квітня проголосувала за проекту закону №5670-д “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. Цей закон передбачає низку покарань.

Так, за невиконання норм закону передбачена не тільки відповідальність перед спеціальним уповноваженим, але й – загальна адміністративна. Проте діяти система покарань і штрафів почне аж через три роки.

Читайте також: Закон про державну мову: хто та де муситиме говорити українською

Ми на три роки перенесли введення в дію адміністративної відповідальності за порушення закону, а за цей час безкоштовно в усіх областях України будуть створенні центри, які навчатимуть української мови, – розповів голова комітету з питань культури і духовності Микола Княжицький.

За його словами, також будуть створені держпрограми для підтримки освіти українською. То які ж покарання передбачені за порушення нового закону про мову?

  • У діловодстві та правоохоронцями передбачений штраф від 3 400 до 6 800 гривень.
  • У сфері культури, освіти, реклами – штраф від 3 400 до 6 800 гривень.
  • У друкованих ЗМІ – штраф від 6 800 до 8 500 гривень.
  • У сферах публічного спілкування – штраф від 3400 – 5100 гривень.
  • На телебаченні або радіо – штраф від 8500 до 10200 гривень
  • В наданні інформації у сфері послуг – від 5100 – 6800 гривень.
  • Публічне приниження чи зневажання державної мови – штраф 850 гривень.

У інших випадках передбачений штраф, розміром від 3 400 до 5 100 гривень. Проте якщо порушення відбулося вперше, можна відбутись лише попередженням. Якщо ж хтось порушить закон вдруге за рік, то штраф складе вже 8 500 – 11 900 гривень.

До речі, попередня версія законопроекту передбачала кримінальну відповідальність за статтею “Покарання за наругу над державним прапором, гербом чи гімном”. Тобто до цієї статті Кримінального кодексу збиралися додати пункт про “публічне приниження чи зневажання мови”.

За цією статтею можливий арешт до шести місяців. Але в ході розгляду правок депутати відмовились від цієї норми.

Текст закону про українську мову:

Контролювати можливі порушення буде Уповноважений мовний інспектор. Його із запропонованих кандидатур призначить Кабмін. Інспектор зможе безпосередньо звертатися до правоохоронців і вимагати карати за порушення закону.

Що передбачає новий закон про мову: інфографіка

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*