Як не платити оренду, збільшення лімітів фоп – законопроект 3275

  • I група1249,26 грн/міс (1039,06 грн ЄСВ + 210,2 грн єдиного податку). У 2019 році — 1110,16 грн.
  • II група1983,66 грн/міс (1039,06 грн ЄСВ + 944,6 грн єдиного податку). У 2019 році — 1752,66 грн.
  • III група (з ПДВ) — 1039,06 грн/міс + 3% від доходу + 20% ПДВ. У 2019 році — 918,06 грн.
  • III група (без ПДВ) — 1039,06 грн/міс + 5% від доходу для тих, хто не платить ПДВ.

Загальна система оподаткування передбачає мінімум 1039,06 грн/міс, також стягуються 18% ПДФО та 1,5% військового збору.

З 1 січня 2020 року мінімальна зарплата зросте до 4723 грн на місяць, а прожитковий мінімум — до 2189 грн на місяць.

Бета-версія додатка «Дія» запрацювала у середині грудня. У першому релізі доступні цифрові водійські права та техпаспорт автомобіля.

У другому релізі запланована реєстрація ФОП, який наразі можна зареєструвати онлайн, але з великими труднощами. За словами засновника FEDORIV AGENCY Андрія Федоріва, у додатку «Дія» поля для заповнення під час реєстрації ФОП скоротилися з 58 до 12.

Програма підтримки малого та середнього підприємництва запрацює з 1 лютого 2020 року.

Ставка кредиту залежатиме від обсягу бізнесу та найманих працівників.

  • 5% — для нового та діючого бізнесу, який створить щонайменше два робочих місця. Виторг до 25 млн грн;
  • 7% — бізнес з виторгом до 25 млн грн, який не створюватиме нові робочі місця. Якщо такий бізнес згодом захоче найняти людей, за кожного найнятого працівника ставка знизиться на 0,5%;
  • 9% — ставка для діючого бізнесу з виторгом 25-50 млн грн.
  • Максимальна сума позики в усіх трьох випадках — 1,5 млн грн, а термін — до 5 років.
  • Сам учасник має інвестувати 20% власних коштів від усіх витрат.
  • Подати заявку для участі можна на сайті.

Глава податкової запевнив, що закон про РРО не поширюється на ФОП третьої групи, які отримують гроші з банківських рахунків. Стосовно переказів через Приват24 та Monobank, які покриті банківською таємницею, то податкова не має права їх контролювати.

З цього випливає, що люди мають самі визначити, чи підлягає їхній переказ оподаткуванню та чи потрібно його подавати у декларацію. Якщо так, то з коштів має бути сплачений податок у розмірі 18% + 1,5%.

Не потрібно застосовувати РРО та відправляти чек, якщо клієнт перерахував у касі банку кошти на підприємницький рахунок продавця.

РРО не потрібні для ФОП І групи, якщо їхній дохід не перевищує 300 тисяч грн. А також фізичним особам, які реалізовують на ринках городину та вживані власні речі.

До 1 жовтня 2020 року РРО можуть не використовувати платники єдиного податку ІІ-IV груп з доходом не більше 1 млн грн. Незалежно від обраного виду діяльності, крім реалізації:

  • технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;
  • лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

Якщо дохід ФОП перевищив 1 млн грн, він повинен почати користуватися РРО з першого числа першого місяця кварталу, який буде наступним за той, у якому перевищили дохід.

Як не платити оренду, збільшення лімітів ФОП - законопроект 3275

Unsplash

З 1 жовтня 2020 року РРО мають застосовувати ФОП ІІ-IV групи, які належать до таких груп:

  • реалізація товарів (надання послуг) через інтернет;
  • реалізація лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
  • реалізація ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та напівдорогоцінного каміння;
  • роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах (секонд-хенди);
  • реалізація технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;
  • турагенства і туроператори;
  • ресторани та кафе, крім продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок та бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів та професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу;
  • готелі та подібні місця тимчасового розміщення.
  • продаж текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів.

1 січня 2021 року запровадити РРО мають всі платники єдиного податку ІІ–IV груп.

Використання пристрою РРО буде безкоштовним для платника, без плати за обслуговування або «прихованих платежів».

З 1 січня 2021 року збільшується граничний обсяг доходів ФОП II групи з 1,5 млн грн до 2,5 млн грн.

Також у Верховній Раді депутати партії «Слуга народу» зареєстрували законопроект 2338, який передбачає підняття річних лімітів ФОП, у рамках яких вони зможуть зберегти знижені податкові ставки.

  • I група — з 0,3 млн до 1 млн грн/рік;
  • II група — з 1,5 млн до 5 млн грн/рік;
  • III група — з 5 млн до 10 млн грн/рік.
  1. Для I групи, які надають побутові послуги, пропонують ввести податкову ставку в 0%.
  2. Для тих, хто працюють за іншими КВЕД цієї групи, податкову ставку хочуть встановити на рівні не більше 10% від розміру прожиткового мінімуму.
  3. 17 грудня 2019 року законопроект внесли до порядку денного.

  • Міністр Кабміну Дмитро Дубілет 4 грудня подав законопроєкт, який передбачає скасування Книги обліку для ФОП І, II та III груп, які не є платниками ПДВ.
  • III група ФОП — платник ПДВ — повинна буде вести Книгу обліку доходів і витрат.
  • 20 грудня Верховна Рада ухвалила законопроєкт 2524 у першому читанні.

  1. 8 жовтня Президент України Володимир Зеленський ініціював введення мораторію на перевірки ФОП щодо дотримання правил користування РРО для усіх груп, крім «ризикових», терміном на два роки.
  2. Крім цього, в указі вказано пом’якшення відповідальності ФОП за порушення, пов’язані зі застосуванням РРО.
  3. Кабмін має виконати доручення Президента до 31 грудня 2019 року.

Як не платити оренду, збільшення лімітів ФОП - законопроект 3275

Unsplash

НБУ ухвалив постанову, у якій спростив для банків процес видачі кредитів ФОП.

Ключовим фактором оцінки ризиків позичальників буде своєчасність погашення боргу. Нова постанова має сприяти розширенню кредитування малого та середнього бізнесу.

16 жовтня у Верховну Раду внесли законопроект щодо процедури ліквідації ФОП у разі припинення господарської діяльності та несплати податків і зборів терміном понад 6 місяців.

За новим законом, для цього буде потрібно звернутися до державного реєстратора з відповідною заявою.

Така ініціатива, на думку законотворців, дозволить зменшити навантаження з обліку та контролю «сплячих» ФОП. За підрахунками Opendatabot, такі фізособи-підприємці заборгували податків на 2 млрд грн.

  • Голова фінансового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев зареєстрував законопроект 2190, у якому пропонує на 30 днів скасувати штрафи за несплату ЄСВ для ФОП та самозайнятих осіб, які не сплачували податки за періоди без доходів.
  • Протягом цього періоду ФОП зможуть припинити існування без сплати штрафів.
  • З 1 січня 2017 року ФОП та самозайняті особи, які не отримують дохід від підприємницької діяльності, зобов’язані сплачувати єдиний соціальний внесок на рівні мінімального страхового внеску за місяць.
  • 12 листопада законопроект був внесений до порядку денного.
See also:  Верховний суд визначив ознаки законного інтересу, який може бути предметом судового захисту

Як не платити оренду, збільшення лімітів ФОП - законопроект 3275

Unsplash

18 грудня народні депутати з партії «Слуга народу» зареєстрували законопроєкт 2615, у якому пропонують створити 5 групу єдиного податку для стартапів, які використовують РРО та обсяг доходу яких протягом перших дев’яти місяців діяльності не перевищує 300 тисяч грн.

Ставка єдиного податку для платників п’ятої групи буде 0%. Також підприємці п’ятої групи не будуть платниками ЄСВ.

Після закінчення пільгового періоду (дев’ять місяців) або при перевищенні доходу у 300 тисяч грн «стартап» протягом місяця має перейти на одну з інших наявних форм оподаткування. Інакше він буде автоматично переведений на загальну систему оподаткування.

  1. 12 грудня Верховна Рада ухвалила законопроєкт про зменшення штрафів за порушення норм трудового законодавства.
  2. Відтепер письмове попередження замість штрафу у розмірі 30 мінімальних зарплат (понад 120 тисяч грн) – за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору, оформлення на неповний робочий час у разі  роботи повний робочий час, або виплати заробітну плату без нарахування та сплати єдиного внеску.
  3. Якщо порушення буде вчинено повторно протягом 365 днів, то до роботодавця застосовуватиметься штраф у 4 мінімальні зарплати.
  4. Також зменшується розмір штрафу за недопуск до перевірки цих питань до 8 мінімальних зарплат.
  5. 2 мінімальні зарплати – розмір штрафу за недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці, а також гарантій та пільг працівників, залучених до виконання обов’язків за законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Источник: https://nachasi.com/2019/12/23/fop-2020/

Підвищення лімітів для «єдинників» та інші пільги для бізнесу та населення: прийнято закон!

Головна Усі новини Держрегулювання Закони та підзаконні акти Підвищення лімітів для «єдинників», гнучкий режим роботи та допомога по частковому безробіттю на час карантину, відтермінування подання звітів, статистичної інформації тощо.

Ці та інші новації прийняті сьогодні, 30 березня, на позачерговому засіданні ВРУ (законопроект №3275) Як не платити оренду, збільшення лімітів ФОП - законопроект 3275

29 березня 2020 року у Верховній Раді зареєстровано проект Закону №3275 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)”. А сьогодні, 30 березня, на позачерговому засіданні ВРУ цей закон прийнято в цілому! За відповідне рішення проголосували 312 нардепів.

Документ розроблено з метою актуалізації, вдосконалення  правових відносин у багатьох сферах життєдіяльності, які зазнали змін у зв’язку із  поширенням коронавірусу COVID-19. Ним передбаченовнесення змін у понад три десятки нормативно-правових актів (в тому числі ПКУ, КЗпП, ЦКУ, ГКУ, Закон про бухоблік, Закон про ЄСВ тощо).

Закон набере чинності з дня його опублікування. Поки що цього не відбулося, а також наразі відсутній остаточний текст Закону.

Які додаткові пільги для бізнесу та населення пропонують нардепи?

За текстом законопроекту, до основних положень можна віднести:

  • запровадження підтримки для працівників та роботодавців в умовах поширення коронавірусу COVID-19. Зокрема, гнучкий режим роботи та допомога по частковому безробіттю на час карантину (більше сьогодні розкажемо в окремій аналітиці). На жаль, ніяких пільг щодо сплати ПДФО та військового збору, а також ЄСВ цим проектом не передбачено;
  • звільнення від сплати ПДВ операцій з постачання ліків та медвиробів, зміни щодо податку на прибуток для медзакладів та щодо акцизу для виробників дезінфекційних засобів. А також приємні новини для «єдинників» і менш приємні – для платників податку на нежитлову нерухомість та плати за землю (частину раніше введеної пільги планується скасувати). Усі подробиці про заплановані зміни до ПКУ – читайте у нашій аналітиці;
  • відтермінування подання звітів, статистичної інформації до контролюючих органів;
  • розширення підстав для продовження процесуальних строків встановлених судом або законом;
  • забезпечення виконання судових рішень;
  • запровадження відповідальності за вчинення суспільно-небезпечних діянь в умовах поширення коронавірусу COVID-19;
  • тимчасове спрощення виробництва продукції необхідної для протидії поширенню коронавірусу COVID-19 та спрощення процедури їх закупівлі;
  • забезпечення здійснення виплати соціальної допомоги, продовження строку звернення за соціальною допомогою та строків виплат соціальної допомоги.

Завдання для Уряду щодо стимулювання економіки

Також прийнятим законом передбачено завдання для КМУ щодо стимулювання економіки. Зокрема, Уряд протягом місяця з дня набрання чинності цим Законом має:

  • розробити програму стимулювання економіки для подолання негативних наслідків спричинених  обмежувальними заходами щодо запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), у тому числі – затвердити перелік пріоритетних галузей економіки України, які забезпечують найбільшу кількість робочих місць.
  • розробити державну програму заходів з підтримки  галузей економіки і захисту їх товарів, робіт та/або послуг від їх імпортних альтернатив, які постачаються на територію України, з урахуванням міжнародних договорів та зобов’язань України.

Докладніше про зміни, внесені цим Законом, розкажемо в окремих аналітичних статтях. Стежте за оновленням новин!

Набрання чинності закону

Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.  Відповідно з цієї ж дати почнуть діяти всй його норми, в т.ч. нові розміри обсягів доходів «єдинників». Але чітко цей момент буде відомий тільки після опублікування тексту, підписаного Президентом закону.

З 2 квітня почав діяти Закон №540 (він же законопроект №3275). Про це ми писали тут.

  • ***
  • Читайте також:
  • Більше новин на тему пандемії коронавірусу дивіться за посиланням>>

Источник: https://news.dtkt.ua/uk/state/laws-and-regulations/61583

Законопроект №3275: основные меры по уменьшению негативных последствий карантина — PRAVO.UA

30 марта 2020 года Верховная Рада Украины приняла закон (законопроект № 3275) «О внесении изменений в некоторые законодательные акты, направленные на обеспечение дополнительных социальных и экономических гарантий в связи с распространением коронавирусной болезни (COVID-19)».

Среди внесенных данным законом изменений с точки зрения бизнеса наиболее важными представляются следующие.

  • С момента установления карантина, введенного постановлением Кабинета Министров Украины от 11 марта 2020 года №211, и до его завершения в установленном законом порядке наниматель освобождается от платы за пользование имуществом в соответствии с частью шестой статьи 762 ГК Украины.
  • То, как данная норма прописана в законопроекте, вызывает ряд вопросов и при отсутствии изменений будет причиной многочисленных судебных споров.
  • При буквальном толковании данной нормы законодатель нивелирует обязанность арендатора доказывать невозможность использования имущества и автоматически освобождает от платы всех нанимателей, в том числе и использующих имущество, взятое в аренду.
  • На эту проблему обращало внимание и Главное научно-экспертное управление, которое указало, что в упомянутом пункте 14 предлагается освободить от платы всех нанимателей, в том числе и  использующих имущество, взятое в аренду, что не соответствует требованиям части шестой статьи 762 ГК  Украины и нарушает права арендодателя, поскольку позволяет неправомерное безвозмездное пользование его имуществом.
  • Альтернативное толкование данной нормы предусматривает возможность не платить только тем арендаторам, которые вследствие введения карантина объективно не могут использовать свое имущество, и это подлежит отдельному доказыванию стороной арендатора.
  • Также законом не установлен порядок компенсации расходов арендодателя на содержание объекта, которые, как правило, не включены в арендную плату.
  • Предоставлена отсрочка в проведении годовых  общих собраний акционерного общества, КИФ, а также общества с ограниченной и дополнительной ответственностью, которое является  эмитентом ценных бумаг, – в течение трех месяцев  с  даты окончания карантина.
See also:  Всу: навіть із відміткою про перехід права власності державний акт на землю є недійсним, якщо рішення про виділення землі незаконне

Общее собрание может быть проведено дистанционно согласно порядку, который будет разработан НКЦБФР.

  • Временно, на период до 31 мая 2020 года (включительно), останавливается течение сроков, установленных статьей 56 Налогового кодекса  Украины (в части процедуры административного обжалования), по жалобам налогоплательщиков (кроме жалоб относительно законности декларирования заявленного к возмещению из бюджета налога на добавленную стоимость и/или отрицательного значения налога на добавленную стоимость), которые поступили (либо поступят) до 31 мая 2020 года и/или которые не рассмотрены по состоянию на 18 марта 2020 года.
  1. В связи с таким приостановлением не возникает каких-либо последствий, предусмотренных:
  2. — статьей 56 Налогового кодекса Украины, то есть сдвигаются сроки административного обжалования;
  3. — статьями 52-53 НК Украины о предоставлении контролирующими органами индивидуальных налоговых консультаций в письменной форме;
  4. — статьями 73 и 78 НК Украины о предоставлении налогоплательщиками ответов на запросы контролирующих органов (кроме запросов контролирующих органов относительно законности декларирования заявленного к возмещению из бюджета налога на добавленную стоимость и/или отрицательного значения налога на добавленную стоимость), которые поступили (поступят) налогоплательщикам до 31 мая 2020 года.
  5. Следовательно, сдвигаются сроки предоставления  ответа на запрос контролирующего органа, который поступил (поступит) налогоплательщику до 31 мая 2020 года, а непредоставление ответа на такой запрос не должно быть основанием для назначения внеплановой проверки в данный период.  
  6. С 1 июня 2020 года течение сроков, которые приостанавливались в соответствии с настоящим пунктом, продлевается с учетом времени, прошедшего до такого приостановления.
  • Увеличены лимиты для ФЛП всех групп:
  • I группа – с 300 тыс. до 1 млн грн;
  • II группа – с 1,5 млн  до 5 млн грн;
  • III группа – с 5 млн до 7 млн грн.
  • Органам местного самоуправления предоставлена  возможность  самостоятельного уменьшения ставок единого налога.
  • Возвращена обязанность оплатить земельный налог и налог на недвижимость в местные бюджеты за апрель 2020 года. Такие налоговые обязательства  за налоговый период — апрель 2020 года — оплачиваются в полном объеме в срок до 30 июня 2020 года. При этом при представлении до 30 апреля 2020 года  в связи с указанными изменениями уточненной налоговой декларации информации об соответствующих изменениях налогового обязательства за налоговые периоды март и апрель 2020 года к налогоплательщикам не применяются санкции согласно пункту 120.2 НК Украины.
  • Продлен мораторий на проверки – до 30 июня 2020 года (ранее в марте Законом был установлен мораторий до 31 мая 2020 года).
  • Из моратория на документальные и фактические проверки исключены проверки целевого использования топлива и спирта этилового.
  • Камеральная проверка налоговой декларации за отчетные (налоговые) периоды март — май 2020 года, которые были представлены налогоплательщиками в течение марта — мая 2020 года, может быть проведена только в течение 60 календарных дней, следующих за последним днем предельного срока представления. Указанное не распространяется на налоговые декларации по налогу на добавленную стоимость.
  • Продлена  отсрочка в начислении штрафных санкций при неуплате  ЕСВ – ранее было установлено  до 30 апреля, сейчас продлили до 31 мая 2020 года.
    • Приостановлено  рассмотрение уже поданных жалоб  по ЕСВ до 31 мая 2020 года
    • Срок подачи  жалоб за период  с 18 марта 2020 года по 31 мая 2020 года продлевается до  31 мая 2020 года.
  • Для бизнеса устанавливается льгота по уплате налога на прибыль при условии финансирования мероприятий по борьбе с коронавирусом.
  • Внесены изменения в Хозяйственный кодекс Украины. Во время карантина, установленного Кабинетом Министров Украины, продлеваются следующие сроки:
  1. — срок применения штрафных санкций за просрочку исполнения обязательства(установленный частью шестой статьи 232 ХК  Украины шестимесячный срок, после которого прекращается начисление штрафных санкций);
  2. — сроки предъявления поставщику претензий в связи с недостатками поставленных товаров, сроки  предъявления исков, следующих из поставки товаров ненадлежащего качества;
  3. — сроки исковой давности для требований, следующих из ненадлежащего качества работ по договору подряда на капитальное строительство;
  4. — сроки  предъявления иска о возмещении заказчику убытков, вызванных недостатками проекта.
  • Внесены изменения в Семейный кодекс Украины. Во время карантина, установленного Кабинетом Министров Украины, продлеваются сроки исковой давности к требованиям:
  • о разделе имущества, являющегося объектом права общей совместной собственности супругов;
  • о признании отцовства (материнства).
  • Согласно изменениям в Гражданский кодекс Украины на время карантина 
    • Продлеваются следующие сроки:
  • срок общей и специальной исковой давности;
  • срок предъявления в суд иска сособственника о переводе на него прав и обязанностей покупателя;
  • срок предъявления в суд иска кредитора к поручителю;
  • срок исковой давности, применяемой к требованиям, связанным с недостатками проданного товара;
  • срок исковой давности, применяемой к требованиям о расторжении договора дарения;
  • срок исковой давности, применяемой к требованиям, следующим из договора найма;
  • срок исковой давности, применяемой к требованиям о признании неправомерными действий исполнителя завещания.
    • Запрещается повышение процентной  ставки по кредитному договору.
  • Разрешается участие в судебных заседаниях в режиме видеоконференции за пределами здания суда с использованием собственных технических средств. Процессуальные сроки продлеваются на срок действия карантина.
  • Для обеспечения возможности сотрудникам работать удаеённо внесены изменения в КЗоТ:
    • из определения трудового договора (ст. 21) удалено положение, что работник обязательно  подлежит правилам внутреннего трудового распорядка;
    • установлено, что может заключаться трудовой договор о дистанционной (надомной) работе обязательно в письменной форме;
    • введено понятие гибкого режима рабочего времени и дистанционной (надомной) работы, при этом общая продолжительность рабочего времени не может превышать норм, предусмотренных статьями 50 и 51 КЗоТ.
See also:  Звільнення вагітної жінки як такої, що не пройшла випробування, заборонено законодавством

На время угрозы распространения эпидемии, пандемии и (или) на время угрозы военного, техногенного, природного или иного характера условие о дистанционной (надомной) работе и гибком режиме рабочего времени может устанавливаться в приказе (распоряжении) собственника или уполномоченного им органа без обязательного заключения в письменной форме трудового договора о дистанционной (надомной) работе.

    • Внесены изменения в статью 113 КЗоТ в части того, что  теперь в понятие  простой не по вине работника включается время карантина, установленное Кабинетом Министров Украины. 
    • Сроки, установленные статьй 233 КЗоТ, — обращения в суд за разрешением трудовых споров — продлеваются на время карантина.
  • Существенно повышаются штрафы за нарушение порядка формирования цен и тарифов на социальные товары, предельный уровень которых будет устанавливать Кабинет Министров Украины.
  • Внесены изменения в Закон Украины «О занятости населения», согласно которым:
    • вводится пособие по частичной безработице из-за приостановления работы предприятий на время карантина. Для получения пособия по частичной безработице работодатель вправе в течение 30 календарных дней со дня приостановления (сокращения) производства обратиться в территориальный орган занятости населения. Пособие по частичной безработице не предоставляется в случае наличия у работодателя задолженности по выплате заработной платы и уплате единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование, возникшей в течение пяти лет, предшествующих году приостановления производства.
    • Кабинет Министров Украины имеет право решать вопрос о временном приостановлении выдачи разрешений на применение труда иностранцев и лиц без гражданства.
  • Переносятся сроки представления отчетности из-за введения карантина.

В Закон Украины «О бухгалтерском учёте и бухгалтерской отчётности» внесено изменение, согласно которому лица, ответственные за своевременное и в полном объеме представление и обнародования финансовой отчетности, освобождаются от ответственности за нарушение сроков обнародования финансовой отчетности за 2019 год или консолидированной финансовой отчетности за 2019 год вместе с аудиторским отчетом в случае, если такая отчетность будет обнародована в период действия карантина  или в течение 90 календарных дней со дня, следующего за днем ​​завершения такого карантина, но не позднее 31 декабря 2020 года.

При этом для предприятий, являющихся эмитентами ценных бумаг, установлены особые сроки.

  • На период установления Кабинетом Министров Украины карантина и ограничительных мероприятий по предотвращению возникновения и распространения коронавирусной болезни (COVID-19), приватизация (продажа) объектов большой приватизации прекращается.
  • Предусмотрена возможность проводить сессии органов местного самоуправления в режиме аудио-, видеоконференции.

Как видим, законопроект № 3275 имеет базовый характер для юридических вопросов, возникающих в период карантина. На момент выхода данной статьи закон еще не опубликован и, соответственно, не вступил в силу. Поэтому ожидаем публикации финального текста закона. Очевидно, в данный закон будут вноситься изменения по мере развития ситуации в стране и в мире.

  • 01 апреля 2020 г.
  • Авторы:
  • Максим Капелист, ассоциированный партнер АО «Юрлайн»
  • Нина Ризун, адвокат АО «Юрлайн»

Источник: https://pravo.ua/proekt-zakona-3275-osnovnye-mery-po-umensheniju-negativnyh-posledstvij-karantina/

Перевищення 5 млн доходу для третьої групи

12
Сентября 2018 Деятельность предпринимателей

Фізична особа-підприємець на 3-ій групі єдиного податку має суттєве обмеження – обсяг її підприємницького доходу протягом календарного року не може перевищувати 5 млн. гривень.

То що ж робити, якщо справи пішли навіть краще, ніж було заплановано і дохід перевищив встановлений ліміт? Чим це загрожує для ФОПа?
Відповідно до положень Податкового кодексу України, підприємець у разі перевищення дозволеного обсягу доходів повинен самостійно перейти на загальну систему оподаткування (з ПДФО в 18 % та військовим збором в 1,5%) з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення.

Наприклад, якщо перевищення відбулось у серпні 2018 року (3 квартал), потрібно не пізніше 20 жовтня 2018 р. подати заяву в якій вказати 01 жовтня 2018 року як дату відмови від спрощеної системи.

Якщо підприємцем у встановлені строки (до 20 числа місяця, наступного за кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу) не було подано потрібну заяву і він самостійно не перейшов на загальну систему оподаткування – податкова зробить це за нього.

Зазвичай податкова виявляє таке перевищення не відразу, наприклад після проведення перевірки, або (що логічно) після отримання декларації, в якій загальний дохід з початку року перевищує 5 млн. грн.

Проте виключення з реєстру платників єдиного податку все одно відбудеться з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому було перевищено встановлений ліміт.

Повернення на єдиний податок можливе лише після спливу строку в один рік і за умови, що протягом року (який буде проведений на загальній системі) дохід не перевищить ліміт у 5 млн.
Тобто, якщо у 2018 році особа була позбавлена права бути на спрощеній системі, то перейти на неї можна буде лише з січня 2020 року, якщо
підприємець буде відповідати усім вимогам.

Важливим питанням в цій ситуації є оподаткування отриманого доходу, коли він вже перевищив 5 мільйонів: все що в межах 5 млн. оподатковується за звичайною ставкою в 5% (чи 3% для платників ПДВ), а до суми перевищення застосовується ставка 15%.

  • Повертаючись до нашого прикладу: За перші 2 квартали 2018 року, підприємець отримав 4 500 000 гривень, і в серпні отримав ще 600 000. Відповідно за дохід отриманий в 3-ому кварталі він повинен буде сплатити:
  • 5% від 500 000 = 25 000
    та
    15% від 100 000 = 15 000
  • При цьому сума перевищення також відображається у декларації платника єдиного податку.
  • Дарина Варлам
    Юрист ЮФ «Лаудіс»

www.laudis.ua
info@laudis.ua +38 067 220 74 61 Будемо раді співпраці! Мы готовы решить Ваши юридические вопросы в сфере IT-бизнеса, потому что мы специализируемся на этом.
Юридическая фирма “Laudis”

Будем рады сотрудничеству!

Автор

Источник: https://itin.ua/perevischennya-dohodu-5-mln-platnikom-dinogo-podatku-3-grupi.html

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*