Заступник міністра юстиції павло мороз: зараз нотаріусу пропонують здійснити незаконну реєстрацію. кажуть, заплатиш штраф у 340 гривень і можеш працювати далі

За останні 15 років відбулося понад 30 тис. рейдерських захоплень вітчизняних підприємств на суму близько 20 млрд дол. В інтерв’ю заступник міністра юстиції Павло Мороз розповів, як схвалений нещодавно Верховної Радою новий закон дасть по рукам як рейдерам-виконавцям, так і їхнім замовникам.

Проблема рейдерства в Україні була завжди актуальною. Але останнім часом активність рейдерів набула в державі загрозливих масштабів. Тільки минулого року рейдери здійснили понад 3000 атак на вітчизняний бізнес. І практично усі атаки були успішними.

Не останню чергу це сталося і тому, що зловмисники змогли скористатися реформою зі спрощення ведення бізнесу – тепер їм достатньо ночі, щоб перереєструвати компанію чи нерухомість на себе. Зазвичай, у рейдерських атаках не обходиться без участі нотаріусів та державних реєстраторів.

  • Однак прийнятий нещодавно парламентом новий «антирейдерський» закон тепер значно посилює відповідальність нотаріусів і передбачає позбавлення їх ліцензії.
  • Окрім того, новий закон дає можливість притягувати до кримінальної відповідальності не тільки безпосередніх учасників рейдерської атаки, а також її замовників.
  • Принаймні, таку думку в інтерв’ю висловив заступник міністра юстиції Павло Мороз.

Вспомните новость: Как украдут твою компанию и как этого не допустить: 10 фактов, о которых должен знать каждый директор

Павле Олександровичу, нещодавно Верховна Рада прийняла «антирейдерський закон». При цьому депутати зробили це, на диво, швидко, враховуючи те, що законопроекту навіть не було у порядку денному. Як вдалося так швидко його провести? Адже декілька тижнів назад профільний Комітет з питань економічної політики був проти його схвалення

У комітету в основному були не зауваження, а пропозиції додати щось нове у законопроект. Прийняття цього закону вигідне всім парламентарям. Маю сказати, що до кожного депутата Верховної Ради, мабуть, не один раз турбували через рейдерське захоплення. Тому ми мали підтримку майже всіх фракцій! Зазвичай підтримує коаліція, а опозиціонери проти. А тут 271 «За» і 20 «Утримались».

Які основні новації вносить закон?

Перше – це введення кримінальної відповідальності державних реєстраторів (бізнесу та нерухомості). За будь-які порушення, які вони можуть робити, їх можна притягнути до кримінальної відповідальності на термін до 8 років.

По-друге, розширили поняття злочину в темі рейдерства. Раніше кримінальна відповідальність за рейдерство була, але норма не була чітко прописана. Ми це виправили. Тепер відповідальність буде не лише у реєстратора, а й у заявника, замовника та організатора рейдерського захоплення. Також передбачено кримінальну відповідальність за підробку документів.

Адміністративна відповідальність посилилась?

Так, тепер розмір адміністративної відповідальності буде 8500 гривень. Сьогодні це 340 гривень.

Але ця сума не здається замалою? Адже рейдерські захоплення можуть бути на мільйони гривень.

Звісно, але якщо буде грубе правопорушення, то буде вже кримінальна відповідальність з конфіскацією майна.

Яким чином тепер буде захищена власність від рейдерства?

Законом вноситься можливість заборонити реєстраційну дію за ініціативою власника бізнесу або нерухомості. Зараз заборонити це можна лише рішенням суду.

Після початку дії закону реєстратор буде зобов’язаний зайти в реєстр і перевірити, хто є власником бізнесу чи нерухомості. Після цього реєстратор має миттєво проінформувати цю особу про те, що є спроба провести реєстраційну дію.

Якщо зацікавлена особа не знає про це, то вона має подати заяву на заборону цієї дії.

Заступник Міністра юстиції Павло Мороз: Зараз нотаріусу пропонують здійснити незаконну реєстрацію. Кажуть, заплатиш штраф у 340 гривень і можеш працювати далі

Читайте статью: Кража компании. Как это может быть.

І яким чином реєстратор буде це робити? Тому що зараз деякі підприємці ранком, вдень і ввечері перевіряють, чи не змінився реєстр по компаніям без їх відома.

Механізм буде прописаний у підзаконному акті. Я вважаю, що це буде два способи: смс-повідомлення та електронна пошта. Може бути і офіційна пошта, але це дуже довго. І ми хочемо, щоб заяву на заборону реєстраційної дії також можна було подати в електронному вигляді.

Які схеми рейдерства буде неможливо реалізувати після прийняття закону?

З 2002 року існувала схема реєстрації бізнесу чи нерухомості на підставі підробного або неіснуючого рішення суду. Після прийняття закону це буде просто неможливо. Ми передбачили взаємодію наших реєстрів з реєстром судових рішень. Тобто судове рішення буде автоматично підтягуватись до відповідного реєстру. Якщо воно не підтягується – значить його там просто немає.

Але є нюанс. Так як зараз судовий реєстр ще неповний, то реєстратор має звернутися до суду і отримати це рішення, якщо не бачить його в реєстрі. Якщо відповідь суду позитивна – то все добре і можна продовжувати перереєстрацію майна.

А якщо хтось прийде до реєстратора із підробним підписом власника бізнесу

Зараз, щоб провести певну реєстрацію складу учасників, зміну керівника чи місцезнаходження підприємства, документи, які подаються до реєстратора, взагалі не підлягають нотаріальному посвідченню. Ми вводимо обов’язкове нотаріальне посвідчення підписів голови та секретаря зборів товариства або учасників, які прийняли якесь рішення, та статуту. Цим ми вводимо запобіжники.

Це ж може ускладнити процедури ведення бізнесу? На тому самому рейтингу Doing Business, це може негативно відобразитися.

Це дуже важливе питання. Я поділяю цю думку. Але що важливо для іноземного інвестора чи будь-якого власника бізнеса? Для нього важливі дві речі: простота адміністративних послуг і захищеність права власності.

Якщо захист на рівні, але адміністративні послуги не дуже легкі, є певні перепони, інвестувати будуть. Тим паче витрати зростуть всього на 100 гривень.

А якщо у нас дуже спрощені адміністративні послуги, але є ризик втрати об’єкту протягом години, жодна людина у здоровому глузді не вкладе і копійки в нашу країну.

Згадайте новину: Мін’юст передав реєстрацію нерухомості та бізнесу, але залишив за собою функцію контролю

І я не думаю, що це дуже вплине на рейтинг Doing Business. Може на одну сходинку чи дві ми знизимось. Але у порівнянні з тим, на скільки підвищиться рейтинг захищеності власності, це не має великого значення.

А сам бізнес підтримав такі ініціативи?

Бізнес дуже підтримує. Більш того, були представники бізнесу, які пропонували ввести додаткове нотаріальне посвідчення відступлення частки компанії, але була критика з іншого боку і ми відмовились від цього.

Заступник Міністра юстиції Павло Мороз: Зараз нотаріусу пропонують здійснити незаконну реєстрацію. Кажуть, заплатиш штраф у 340 гривень і можеш працювати далі

Які ще проблеми із захистом власності у нас існують?

Були випадки, коли казали, що наші реєстри «зламані», хтось вкрав ключі державних реєстраторів і вночі проводив певні процедури. Дійсно, злочинці під чужими ключами проводили реєстраційні дії.

Але де вони їх брали? Хакери брали незахищений комп’ютер нотаріуса чи реєстратора, «зламували» його і копіювали ключі.

Ми говоримо про комп’ютери, де не було відповідного рівня технічного захисту або, але я не можу це стверджувати, дехто з нотаріусів щось робив у комп’ютері, дозволяючи хакеру легко отримати ключі.

Тепер ми законом зобов’яжемо реєстраторів і нотаріусів замінити ключі. По суті вони будуть такі самі, але будуть знаходитися на незалежному від комп’ютера технічному пристрої. Якщо хакер навіть «зламає» комп’ютер, до цього пристрою він не отримає доступ ніколи.

Це технічно важко реалізувати?

Ні, не важко. Такі ключі діють у багатьох європейських країнах. Я навіть не розумію, чому ці ключі діяли у нас в такому вигляді, що це легко було зробити. У країнах Європи хакерських атак на нові ключі не було, тому що зробити це неможливо.

Тому, щоб вкрасти ключ, потрібно буде зробити це фізично, тобто забрати цей пристрій.

Які ще додаткові ідеї має Мінюст, щоб підвищити захист власності до європейського рівня?

Додаткові ідеї потрібно ще вивчити, подивитися, як вони вплинуть на Doing Business. Ми зараз створюємо робочу групу для цього.

Згадайте новину: Мінфін та ДФС оперативно вирішили одну з ключових проблем бізнесу -кримінальні провадження

Про що саме йде мова? Які є плани?

Ми говоримо про певні речі, пов’язані із страхуванням відповідальності нотаріусів. Але я розумію, що нотаріальна спільнота категорично проти цього. Такі ідеї потрібно додатково вивчати.

Та і прийнятий закон повністю всіх задовольняє. Наприклад, зараз притягнути нотаріуса до відповідальності за помилки чи злочини при державній реєстрації складно, а відповідно до нового закону це зробити простіше.

Тобто питання з підкупом нотаріусів вирішено?

Авжеж вирішено! Зараз до нотаріуса приходять і пропонують здійснити незаконну реєстраційну дію. Говорять, ну заплатиш адмінштраф у 340 гривень, анулюють доступ до державного реєстру, але залишать свідоцтво. Можна працювати далі.

Тепер після прийняття закону він, скоріше за все, відмовиться, так як можуть позбавити свідоцтва. А його дуже важко отримати – свідоцтво на рік отримують близько 20 нотаріусів по всій країні. Тому нотаріус багато разів подумає перед тим як здійснювати порушення.

А якщо вже трапилося рейдерське захоплення, які дії в першу чергу власник має здійснити, щоб повернути своє майно?

See also:  Неконституційність змін у законі щодо єдиного соціального внеску

Перше – звернутися до Національної поліції, тому що це злочин. По-друге, так як рейдерське захоплення без реєстратора неможливо, звернутися до суду і оскаржити його дії. Але можна звернутися до Комісії Мінюсту, що розглядає скарги на реєстраторів (почала працювати з січня цього року), адже ми розглядаємо скаргу протягом 30 днів, а суд може це робити протягом півроку.

Після розгляду порушень Комісія може скасувати реєстраційну дію і власність повертається. Якщо інша сторона думає, що у неї є права на цю власність, то нехай звертається до суду. По результатам роботи, приблизно у 95% випадків рішення Міністерства юстиції не оскаржують в суді.

Заступник Міністра юстиції Павло Мороз: Зараз нотаріусу пропонують здійснити незаконну реєстрацію. Кажуть, заплатиш штраф у 340 гривень і можеш працювати далі

Читайте статью: Только государство может остановить мошенничества с недвижимостью

На скільки швидко потрібно це все зробити, щоб рейдери не могли скористатися майном?

До Комісії можна звернутися протягом 30 робочих днів з моменту вчинення реєстраційної дії, але ми цей термін збільшили законом до 60 днів.

Були випадки, коли ми відмовляли у скарзі, так як вона не відповідала вимогам. Там всього 6 простих вимог і я не розумію, чому роблять ці помилки.

Хтось подає скаргу і не ставить дату або не засвідчує належним чином копії потрібних документів (підпис, ініціали і печатка).

І через ці дрібниці Комісія відмовляє?

Це не дрібниці. Не належним чином оформлена скарга може бути підставою для оскарження в суді і прийнятті відповідного рішення. Тому ми подовжили термін до 60 днів, щоб у громадян був час виправити. Цього часу вже буде достатньо.

Скільки скарг всього в цьому році отримала Комісія?

Було розглянуто по суті приблизно 500 скарг. Із них близько 220 скарг задоволено.

А рейдери подавали скарги в Комісію?

Так. Із 280 скарг, по яким Комісія відмовила, приблизно 100 було від рейдерів.

  1. Цікаво, що рейдери намагаються за допомогою Мінюсту захопити майно.
  2. Так, але я не пам’ятаю випадків, щоб Комісія задовольнила скаргу, а потім виявилося що її подали рейдери.
  3. Тобто ви можете запевнити підприємців, що їх власність ніхто не захопить?

Прийнятий закон повністю унеможливить реалізацію тих рейдерських схем, які існують зараз. Гарантувати, що не з’являться нові – неможливо. Але в чому я можу запевнити, що після прийняття закону рейдерські схеми буде дуже і дуже важко реалізувати.

Автор інтерв'ю: Віталій Чуйко

Джерело: УНІАН

Источник: https://protocol.ua/ru/zastupnik_ministra_yustitsii_pavlo_moroz_zaraz_notariusu_proponuyut_zdiysniti_nezakonnu_reestratsiyu_kagut_zaplatish_shtraf_u_340_griven_i_mogesh_pratsyuvati_dali/

Заступник Міністра юстиції розповів, як правильно оформити спадщину

  • Заступник Міністра юстиції Павло Мороз: Зараз нотаріусу пропонують здійснити незаконну реєстрацію. Кажуть, заплатиш штраф у 340 гривень і можеш працювати далі
  • Заступник Міністра юстиції Павло Мороз розповів газеті «Урядовий кур’єр» про процедуру оформлення спадщини.
  • Звертатися по оформлення спадщини потрібно протягом шести місяців з дня смерті спадкодавця.

«Право власності за померлим спадкодавцем реєструють на підставі заяви спадкоємця. Для цього необхідно подати документи, що підтверджують набуття спадкодавцем права власності на нерухомість. Ще необхідно подати витяг із Спадкового реєстру про наявність заведеної справи і документ, що містить відомості про склад спадкоємців», – сказав він.

Останній має видати нотаріус чи уповноважена на це посадова особа органу місцевого самоврядування, яка завела відповідну спадкову справу. Реєстратор вносить до Державного реєстру прав відомості про спадкодавця з обов’язковим зазначенням відомостей про смерть такої людини».

Якщо є кілька об’єктів нерухомості, розташованих на різних територіях – наприклад, в АР Крим, місті Києві тощо, то права реєструють у в межах однієї з територій, обраних заявником. Необхідно знати, хто саме може проводити реєстрацію. Це робить за заявкою державний реєстратор у ме­жах області, де розташоване майно.

«Але варто наголосити, що реєстрацію прав у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомістю, об’єктом незавершеного будівництва проводить лише той нотаріус, який оформляв документи попередньому власникові. З огляду на розташування нерухомого майна зареєструвати право власності за померлою людиною може нотаріус, який відкрив спадкову справу.

Для спадкоємця такий варіант буде найзручнішим», – сказав Мороз.

Передовсім право на спадкування мають діти спадкодавця, зокрема зачаті за його життя і народжені після смерті, а також той із подружжя, хто пережив померлого, і батьки. Потім на черзі – рідні брати та сестри спадкодавця, баба і дід з боку матері й батька.

Третя черга – рідні дядьки й тітки спадкодавця, четверта – ті, хто жив з ним однією сім’єю не менш як п’ять років до часу відкриття спадщини.

У п’ятій черзі інші родичі спадкодавця до шостого ступеня споріднення включно, а також його утриманці, які не були членами сім’ї.

Спадкоємці за законом одержують право на спадкування почергово. Кожна наступна черга одержує право на спадкування в разі відсутності спадкоємців попередньої черги, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини або відмови від її прийняття.

Визнати право власності на спадкове майно в порядку спадкування спадкоємець може шляхом звернення до суду з позовом.

Якщо спадкову справу було заведено у приватного нотаріуса, ситуація аналогічна. Тобто нині доступу до архівів приватних нотаріусів, які працювали чи працюють на територіях населених пунктів, де органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, немає. Оскільки архіви залишились у приміщеннях розташованих на тих територіях.

Також тимчасово припинено доступ нотаріусів до єдиних та державних реєстрів інформаційної системи Мін’юсту. Передовсім ідеться про Державний реєстр обтяжень рухомого майна, Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, Спадковий реєстр, Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів та до Єдиного реєстру довіреностей до закінчення антитерористичної операції на сході України.

Источник: https://www.ukrainepravo.com/news/ukraine/zastupnik-ministra-yustitsii-rozpoviv-yak-pravilno-oformiti-spadshchinu-/

Виконавчий напис на кредитних договорах є незаконним — думка експерта

Заступник Міністра юстиції Павло Мороз: Зараз нотаріусу пропонують здійснити незаконну реєстрацію. Кажуть, заплатиш штраф у 340 гривень і можеш працювати далі

Сьогодні все більшого поширення набуває застосування такого засобу позасудового захисту цивільних прав юридичних та фізичних осіб як вчинення виконавчого напису нотаріусом.

Проте, проблеми вчинення виконавчого напису на кредитних договорах не були предметом належного правового аналізу. Хоча, як показує практика, вони мають місце і потребують якнайшвидшого їх правового врегулювання з метою недопущення порушення прав та інтересів учасників цивільних правовідносин.

А взагалі чи має право нотаріус вчиняти виконавчий напис на кредитному договорі за чинного правового регулювання? На думку автора вчинення виконавчого напису нотаріусом кредитному договорі за існуючого правового регулювання є незаконним.

У 1999 році (за дії Цивільного кодексу Української РСР 1963 року) була прийнята постанова Кабінету Міністрів України від 29 червня 1999 р. № 1172, якою затверджено Перелік документів, за якими стягнення заборгованості провадиться у безспірному порядку на підставі виконавчих написів нотаріусів (далі — Перелік).

При цьому, Перелік уже не передбачав ні стягнення заборгованості з підстав, що випливають з розрахункових і кредитних відносин, ні стягнення заборгованості за товари, куплені в кредит, за індивідуальне пошиття одягу на умовах оплати матеріалів ательє і майстерень у кредит.

1 січня 2004 року вступив у дію Цивільний кодекс України. Статтею 18 цього Кодексу передбачено, що нотаріус здійснює захист цивільних прав шляхом вчинення виконавчого напису на борговому документі у випадках і в порядку, встановлених законом.

У листопаді 2014 року постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року N 662 внесено зміни до Переліку. Після розділу «Стягнення заборгованості за нотаріально посвідченими договорами» його було доповнено новим розділом такого змісту:

«Стягнення заборгованості з підстав, що випливають з кредитних відносин.

  1. Кредитні договори, за якими боржниками допущено прострочення платежів за зобов’язаннями.
  • Для одержання виконавчого напису додаються:
  • а) оригінал кредитного договору;
  • б) засвідчена стягувачем виписка з рахунка боржника із зазначенням суми заборгованості та строків її погашення з відміткою стягувача про непогашення заборгованості.»
  • Чи достатньо включення кредитного договору до Переліку для здійснення виконавчого напису нотаріуса?
  • На думку автора, включення кредитного договору до Переліку не дає підстав для вчинення виконавчого напису на ньому, так як Перелік не є тим правовим актом, який може визначати випадки вчинення виконавчих написів, у тому числі й на кредитному договорі.
  • Як уже зазначалося вище, відповідно до статті 18 Цивільного кодексу України нотаріус здійснює захист цивільних прав шляхом вчинення виконавчого напису на борговому документі у випадках і в порядку, встановлених законом.

Згідно зі статтею 4 Цивільного кодексу України, основу цивільного законодавства України становить Конституція України. Основним актом цивільного законодавства України є Цивільний кодекс України. Актами цивільного законодавства є також інші закони України, які приймаються відповідно до Конституції України та цього Кодексу (далі — закон).

Відповідно до частини 4 статті 4 Цивільного кодексу України, актами цивільного законодавства є також постанови Кабінету Міністрів України. Якщо постанова Кабінету Міністрів України суперечить положенням цього Кодексу або іншому закону, застосовуються відповідні положення цього Кодексу або іншого закону.

Законодавець не ототожнює закони з постановами Кабінету Міністрів України, це різні види актів цивільного законодавства. Цивільний кодекс чітко виокремлює закони та інші акти законодавства.

Отже, оскільки законом України не встановлено випадку вчинення виконавчого напису на кредитному договорі, а визначення такого випадку постановою Кабінету Міністрів України суперечить приписам основного акту цивільного законодавства – Цивільного кодексу України, то, на думку автора, у випадку звернення до нотаріуса з вимогою про вчинення виконавчого напису на кредитному договору останній, на підставі пункту 1 частини 1 статті 49 Закону України «Про нотаріат», повинен відмовити у вчиненні нотаріальної дії, а суд, в свою чергу, який розглядає позов про визнання виконавчого напису таким, що не підлягає виконанню, повинен цей позов задовольнити.

Слід зазначити, що під час нового розгляду справи № 826/20084/14 Київський апеляційний адміністративний суд 22 лютого 2017 року прийняв постанову, якою визнав, зокрема, незаконними пункти 1 та 2 постанови Кабінету Міністрів України № 662 від 26 листопада 2014 року.

See also:  Зброя, кара і закон

8 У мотивувальній частині судового рішення суд послався на необхідність визнання постанови Кабінету Міністрів України нечинною з моменту її прийняття, хоча у резолютивній частині це свого відображення не знайшло, що, очевидно, викликатиме, певні труднощі при застосуванні судового рішення на практиці.

  1. Однак, на думку автора, достатньо правових підстав для висновку про протиправність вчинення виконавчого напису нотаріусом навіть за дії спірної постанови Кабінету Міністрів України.
  2. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 01 листопада 2017 року  вищенаведена постанова залишена без змін.
  3. Підсумовуючи викладене можна зробити висновок, що вчинення виконавчого напису на кредитному договорі  є незаконним з таких підстав:
  4. — законом не передбачено такий випадок вчинення виконавчого напису.

Источник: http://www.ukrpress.info/2018/02/14/vikonavchiy-napis-na-kreditnih-dogovorah/

Павло Мороз, заступник міністра юстиції

Заступник міністра юстиції Павло Мороз прийшов на цю посаду невдовзі після того, як Верховна Рада наприкінці 2015 року прийняла низку законів саме у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості, і перед Мін'юстом постала необхідність реалізації цих новел на практиці.

Через півтора року в сфері держреєстрації було реалізовано й інші нововведення – наприклад, проект «Шлюб за добу», послуга подання заяви онлайн на призначення соцдопомоги при народженні дитини, а також можливість онлайн-реєстрації фізичної особи – підприємця, за наявності електронного цифрового підпису.

Однак  тепер, після успішної реалізації цих та низки інших онлайн-сервісів Мін'юсту, Мороз вирішив піти у відставку з посади заступника міністра. Укрінформ поговорив з ним про причини цього рішення та його подальші плани.

– Якими є причини вашої відставки з посади заступника міністра юстиції? Чи це рішення якимось чином пов'язано з нещодавніми подіями щодо конкурсу на посаду керівника Координаційного центру надання безоплатної правової допомоги?

– Це рішення не пов'язано з конкурсом на посаду директора Координаційного центру.  Просто наразі маю бажання – саме на цьому етапі повернутися до бізнесу, у середовище, в якому я пропрацював 20 років, і де я є абсолютним професіоналом.

У мене є декілька цікавих ідей, і я переконаний, що зараз це найбільш сприятливий час для того, щоб повернутися  у цю сферу, але зі знаннями і розумінням, яким чином розвиток бізнесу вплине на розвиток нашої держави.

Усі інші версії моєї відставки не мають нічого спільного з реальністю.

– Що вам вдалося зробити на посаді заступника міністра юстиції з питань державної реєстрації за півтора року роботи?

– Я був призначений на цю посаду 3 лютого 2016 року. Що це були за часи і умови, коли це призначення відбулося? У грудні 2015 року Верховна Рада прийняла низку законів саме в сфері державної реєстрації бізнесу і нерухомості. Це були реформаторські новели, і, коли мене було призначено, необхідно було ці новели з практичної точки зору реалізувати.

Перша реформа, яку ми провели спільно з нашою командою саме в 2016 році на вимогу цих законів, – це була  реформа у сфері державної реєстрації бізнесу та нерухомості.

Мін'юст звільнив абсолютно всіх своїх держреєстраторів і передав ці повноваження приватним і державним нотаріусам, акредитованим суб'єктам і райдержадміністраціям. Завдяки цьому кроку наша країна піднялася в рейтингу спрощення ведення бізнесу на дуже багато пунктів.

На моє глибоке переконання, незважаючи на можливу критику цієї реформи, вона була найбільш успішною, яку взагалі колись проводила наша країна саме в сфері державної реєстрації. 

Також у 2016 році  на виконання вимог закону було створено комісію Мін'юсту з питань розгляду скарг на дії державних реєстраторів. Її головна мета була розглядати скарги на дії держреєстратора у випадку, коли він, проводячи реєстраційну дію, допустив певні помилки.

Так вийшло, що хвиля скарг, які надходили до цієї комісії, стосувалися саме рейдерських захоплень майна через цих нових держреєстраторів і нотаріусів.

І, оскільки ми зрозуміли, що дійсно страждає і завжди страждав інститут захисту права власності, нами було створено робочу групу із залученням представників абсолютно всіх іноземних та українських бізнес-асоціацій, адвокатів, представників громадськості та народних депутатів, і ця робоча група дуже оперативно вивчила всі рейдерські схеми, які застосовувалися в Україні ще з початку 90-х років. В результаті цієї роботи з'явився проект, який потім став антирейдерським законом, його Верховна Рада прийняла  в жовтні 2016 року, і він набув чинності 2 листопада. І я переконаний, що завдяки цьому антирейдерському закону наша країна підніметься в рейтингу захищеності права власності майна наших громадян, бізнесменів, іноземних інвесторів, що покращить інвестиційну привабливість нашої країни. Цю другу реформу було проведено так само було успішно завершено, як і першу.

Третя реформа відбулася у сфері державної реєстрації актів цивільного стану. Наприклад – проект «Шлюб за добу», який ми запустили як пілотний проект ще влітку 2016 року і який став дуже популярним. Зараз у нас покриття цим проектом – повністю по всій країні.

Взагалі, за рік було зареєстровано за прискореною процедурою майже 12 тисяч пар. Єдине, що була критика, що це призведе до збільшення статистики розлучень, але ми підняли статистику усіх розлучень за останній рік .

Розлучень щодо шлюбів, зареєстрованих за звичайною процедурою – 0, 5 %, а за прискореною – 0, 25 %.

Ряд інших новел, які наразі працюють, – це контроль моніторингу над діяльністю держреєстраторів; можливість отримання свідоцтва про народження дитини в самому пологовому будинку; можливість подання заяв онлайн на реєстрацію місця проживання дитини і на отримання соцдопомоги при народженні дитини; спрощення процедури реєстрації громадських об'єднань та, наприклад, можливість реєстрації ФОПу онлайн, не виходячи  з дому, для чого потрібно лише мати електронний цифровий підпис.

Сфера моєї відповідальності була саме сфера держреєстрації, і в цій сфері всі покращення, які можна було зробити, вже було зроблено. Можна сказати, що ми переходимо у режим простої рутинної роботи, а я до такого режиму роботи просто не звик (сміється). На моє переконання, – мета моєї роботи на цій посаді була досягнута, а якщо мета досягнута, то треба рухатися вперед.

– Як ви оцінюєте свою роботу на цій посаді, які враження залишилися?

– Прекрасні. Мені тут працювалося дуже комфортно, в нас чудовий колектив. Команда Мін'юсту насправді є прогресивною і професійною. Дуже важко, навіть в сфері бізнесу, знайти таку потужну і сильну команду.

Якби ще залишалися якісь моменти, які потрібно було реформувати у моїй сфері, я б залишився доти, допоки не досяг цього. Просто розумію, що я зараз набагато корисніший буду для нашої держави саме в сфері бізнесу.

Марія Гончар, Київ

 Бородаєва Інна, Укрінформ

Источник: https://www.ukrinform.ua/rubric-polytics/2266517-pavlo-moroz-zastupnik-ministra-usticii.html

Штраф за невключені фари за містом по 122 КУпАП незаконний

 З жовтня усім водіям за межами населених пунктів у світлу пору доби обов’язково потрібно рухатись з увімкненими денними ходовими вогнями або, за їх відсутності, ближнім світлом фар. Це чітка вимога Правил дорожнього руху, яка діє уже не перший сезон.

За виконанням цієї норми ПДР, як і за іншими, слідкує патрульна поліція, співробітники якої, у випадку виявлення відповідного порушення, накладають на порушника штраф.

Як показує практика, за рух у світлу пору доби без ближнього світла фар поліцейські притягують водіїв до адміністративної відповідальності згідно частини другої статті 122 Кодексу про адміністративні правопорушення.

Дана норма передбачає відповідальність у виді штрафу, який становить 425 грн., за порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку.

Чи дійсно поліцейські можуть накладати такий штраф? Чи справді зазначена норма кодексу передбачає відповідальність за рух без світла за межами населеного пункту? Я не раз оскаржував такі постанови поліцейських в суді.

Тому відповідально можу заявити, що штраф, передбачений частиною другою статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не може застосовуватися до водіїв, які здійснюють рух за межами населених пунктів у світлу пору доби без увімкнутих денних ходових вогнів.

See also:  Верховна рада ухвалила закон щодо удосконалення діяльності державного бюро розслідувань

Пункт 9.

8 Правил дорожнього руху передбачає, що з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу — ближнє світло фар.

У випадку її не виконання це буде дійсно порушенням вимог ПДР, що надасть патрульному поліцейському як мінімум підставу для того, щоб зупинити автомобіль і перевірити наявні документи на право керувати авто і на користування цим автомобілем.

Втім накласти штраф поліцейські не мають права. Стаття 122 Кодексу передбачає відповідальність за порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку.

  • При детальному аналізі Правил дорожнього руху та частини другої статті 122 Кодексу, вбачається, що Кодекс передбачає відповідальність за порушення правил користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами лише при початку руху чи зміні його напрямку, а з Правил дорожнього руху (та й із самих Постанов в справі про адміністративне правопорушення, згідно яких накладають штраф) вбачається, що водіїв обвинувачують  за порушення правил користування попереджувальними сигналами під час самого руху.
  • Фактично, рух без увімкнених фар у вищезгаданих випадках буде порушенням, але відповідальність за це порушення настає згідно статті 125 Кодексу про адміністративні правопорушення, як за «інші порушення правил дорожнього руху» і тягне за собою лише попередження.
  • Ще раз наголошую, що наш висновок нам вдається постійно успішно підтверджувати в судах.

Однак не забувайте, що увімкнене світло фар – це не лише вимога правил дорожнього руху, а наша з Вами безпека, яка хоч мінімально, але сприятиме збереженню життя на дорозі. Давайте робити все, щоб не опинитися серед тих 5 тис., які щороку гинуть на автодорогах. Тому вмикайте ближнє світло фар, щоб зробити свій автомобіль більш помітним!

Богдан Глядик, Автоюрист

Источник: https://porady.org.ua/shtraf-za-nevklyucheni-fari-za-mistom-po-122-kupap-nezakonniy

До 170 тис грн штрафу та позбавлення волі: Рада ввела покарання за порушення правил карантину

У центрі Виноградова, просто посеред вулиці, померла людина. Тіло старшого чоловіка виявили перехожі. Зі слів мешканців міста, на труп людини у середмісті годинами ніхто не реагував.

  Реальність Виноградова!!!В центрі міста, посеред вулиці, знаходиться тіло померлої людини, на яку протягом декількох годин ніхто адекватно не реагує, оскільки за померлого не було кому заплатити кошти!!!? Під час оформлення даноі подіі ніхто навіть не огородив місце, просто ж…

Суспільство

20:45, Сьогодні

Юрія Куцина – жителя с. Калини, у своєму господарстві має  екзотичних тварин. Приїжджі туристи можуть побачити, завітавши в гості до сімї Куцин.

Так, пан Юрій за життя відвідав 76 країн світу! З різних держав і територій привозив не лише сувеніри, а екзотичних птахів, насіння різних культур. Наразі ж, каже,на це не вистачає ні сил, ні здоров’я.

Тепер вирощують традиційну українську городину для себе та для тварин. Подружжя запевняє, тварини повністю присто…

Суспільство

20:13, Сьогодні

Сайт міста Ужгорода вже розповідав, що вчора в Приборжавському, що на Іршавщині пройшла злива з градом. В результаті сталося різке підняття води й потічок Мочарний вийшов з берегів. Як наслідок 44 дворогосподарства опинилися у воді.

Особливо постраждали мешканці вулиць: Монастирська, Шевченка та Духновича. Зруйновано 4 мостові переходи та 100 метрів берегової лінії потічка Мочарний. Місцями було розмите дорожнє покриття, повідомили у групі ФБ “Довжанська о…

Суспільство

19:51, Сьогодні

Сьогодні ввечері, 12 червня, на Іршавщині знову випав сильний дощ з градом. Стихія вирувала близько 30 хвилин. Внаслідок негоди кілька сіл були знеструмлені.

Відео зливи оприлюднив Голос Карпат: Нагадаємо, вчора  у селі Приборжавське потужна злива з градом затопила десятки домогосподарств та зруйнувала чотири мостові переходи.

Внаслідок негоди підтоплено подвір'я більше 40 будинків, пошкоджено 2 км дороги, зруйновано чотири мостові переходи та 100 метрів б…

За попередньою інформацією, водійка автомобіля Skoda залишила своє авто близько 10:30 год., поблизу одного з видавництв на вулиці Сергія Мартина в Ужгороді (колишня назва вулиці — Паризької Комуни).

Повернувшись до своєї автівки, близько 16-ї години, жінка помітила пошкодження крила та передніх дверей (з лівого боку) транспортного засобу. Винуватця автопригоди на місці не було.

Наразі триває розшук причетного до ДТП водія, тому просимо всіх, кому відома бу…

Суспільство

18:50, Сьогодні

Дощі змили в Тису чимало сміття, яке зафіксували на відео сьогодні в місті Тячів на березі біля дамби. В соц мережі Фейсбук оприлюднили відео на якому зафіксували велику кількість сміття в річці Тиса.

Через збільшення опадів рівень води у річці піднявся від позначки вище нуля на 1,15 метра. Течією понесло велику кількість сміття, пише Перший.

Нажаль попри всі застереження та заклики відпочивальники та деякі місцеві жителі продовжують залишати свої відходи…

Источник: https://www.0312.ua/news/2696797/do-170-tis-grn-strafu-ta-pozbavlenna-voli-rada-vvela-pokaranna-za-porusenna-pravil-karantinu

Коронавірус і штрафи: кого і яка чекає відповідальність за порушення карантину

Верховна Рада ухвалила тимчасовий закон про заходи щодо запобігання пандемії коронавірусу. Зокрема, ввела відповідальність за порушення карантину. Що чекає на порушників, – в матеріалі сайту 24 каналу.

Як розповідає 24 каналу юрист Василь Мірошниченко, штрафи за невиконання закону про заходи запобігання коронавірусу практикують у всьому світі. Деякі країни навіть ввели комендантську годину. Зокрема, забороняється виходити з будинків уночі. Або в разі такої потреби при собі мати текст, з якою метою ви покинули помешкання. Щоб таким чином обмежити контакт з правоохоронцями.

Читайте також Як Київ і Харків живуть без метро: фото і відео

У Китаї була введена жорстка система карантину – населені пункти розбили на сектори. Жителі сектору А не могли нічого купити в секторі Б. А в деяких секторах їжу доставляли через вікна. Людей без масок направляли на примусову ізоляцію, – зауважує Василь Мірошниченко.

Які обмеження пропонують українцям через коронавірус / Інфографіка 24 каналу

До речі, глава МВС Франції Крістоф Кастанер оголосив, що кожен, хто вирішив вийти з дому в умовах пандемії, повинен бути здатним довести обґрунтованість переміщення. Для цього необхідно заповнити формуляр, в якому вказати ім'я, прізвище, дату народження, адресу і причину переміщення.

Цікаво Попри заборону в Україні переповнені маршрутки, а люди в транспорті – без масок: фото, відео

Василь Мірошниченко також рекомендує носити з собою документи, що засвідчують особу. Бо поліція має розширені права.

За відсутність маски в громадському транспорті можуть оштрафувати / Фото Getty

За відсутність захисної маски правоохоронці мають право вас оштрафувати. На перший раз це може буди лише попередження. Якщо людина постійно порушуватиме цю вимогу, то рано чи пізно її оштрафують.

Тому, радить Василь Мірошниченко, навіть, якщо в аптеці немає масок, її можна зробити самостійно з марлі або гігієнічного паперу.

Такої маски достатньо для виконання вимог законодавства – їздити в громадському транспорті.

Увага Надзвичайний стан в Україні: що означає і як жити в його умовах

Порушення обсервації тягне за собою адміністративне покарання, умисне зараження людей – кримінальну відповідальність. Зокрема, передбачається таке покарання за порушення норм щодо запобігання пандемії коронавірусу:

  • штраф від 17 тисяч до 51 тисяч гривень;
  • арешт на строк до шести місяців;
  • обмеження волі на строк до трьох років;
  • позбавлення волі на строк до трьох років.
  • посадові особи, які порушили правила карантинного режиму, будуть зобов'язані виплатити штраф у розмірі від 34 тисяч гривень до 170 тисяч гривень.
  • Якщо дії людини стали причиною загибелі людей або призвели до інших тяжких наслідків, покарання може збільшитися до 8 років позбавлення волі.

Яка відповідальність передбачена за порушення карантину / Інфографіка 24 каналу

За словами Василя Мірошниченка, що стосується, приміром, магазинів, які торгують товарами не першої необхідності, їх треба закрити. А якщо вони цього не роблять, то тоді мусять платити штраф. Це порушення вимог, які можуть забезпечити виживання нації.

Що стосується кримінальної відповідальності, юрист зазначає: покарання введено за аналогією із статтею ККУ за умисне зараження венеричною хворобою.

Якщо людина знає, що хвора на коронавірус, тікає з лікарні, спілкується з іншими, а вони потім захворіють, то за це повинно бути покарання, – підкреслює Василь Мірошниченко.

Водночас, зауважує юрист, під час епідемії складно проводити слідчі дії. До того ж це небезпечно – для слідчих, прокурорів, свідків, потерпілих. Утім, термін давності залишається. Епідемія колись завершиться і порушників потім можуть і покарати . Тому загроза покарання за реальна. Але це не буде миттєво.

Источник: https://24tv.ua/koronavirus_i_shtrafi_hto_i_skilki_zaplatit_za_porushennya_karantinu_n1299628

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*